Chińska flota 1860-1911

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

Lightships TUNGSHA and NIUCHANG 162grt by Dudgeon 1870. 103 x 21 x 11ft wood.
N sailed from Gravesend 27.10.70 on Brit reg, ON 63665.
T sailed Gr 17.5.70 ON 63596
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

FEI LUNG possibly ex FAN QUI 383grt gunboat built Wingate 1860.

FAN-QUE
built by T Wingate & Company Glasgow,
Yard No 37
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

“甲午战争120周年学术讨论会”预备通知

尊敬的 先生/女士:
您好!
中日甲午战争是中国乃至世界近代史上的重大事件。2014年是甲午战争120周年,为此,订于明年9月中旬在山东省威海市举办甲午战争学术讨论会。
本次讨论会由中国史学会、山东省社科联、山东社会科学院、山东省历史学会、威海市政府主办,威海市委宣传部、威海市社科联、威海市刘公岛管理委员会承办,中国甲午战争博物院协办。
讨论会的议题拟定为:甲午战争的历史背景和起因;甲午战争国际关系及马关谈判的外交活动;东亚海权;中日海军战略;历史人物研究等;但不仅限于以上议题。
出席讨论会的学者,须本着“以文与会”的原则,敬请提交高质量的学术论文。讨论会会期3天,议程包括:大会报告、分组分题讨论、大会总结和甲午战迹考察。与会学者会议期间的食宿费、考察费及会议资料费由大会承担,往返交通费及其他费用敬请自理。
倘您能拨冗与会,请于2013年9月30日前,提交《与会回执》与《论文提要》;提交论文截止时间:2014年3月31日前,论文请采用尾注。筹委会收到论文后,将向您发送邀请函和正式会议通知。
《与会回执》、《论文提要》和正式论文的提交方式:以电子邮箱发送电子文档。以信件邮寄方式发送,请附带电子光盘一张。
联系人:毕礼霞 联系电话:0631-5226357
通讯地址:威海市少年路2号,中国甲午战争博物院学术研究中心
邮编:264200
电子邮箱:jiawumuseum@163.com
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: pothkan »

Skorzystasz? :-o
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

pothkan pisze:Skorzystasz? :-o
Moze jak bym byl w Azji w przyszlym roku,
Jest to mozliwe bo mam klientow w Szanghaju:)
Poza tym przygotowuje artykul o chinskich torpedowcach dla "WI" , ktory by sie nadal :O
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

AvM pisze:The London and China Telegraph 25.01.1869

The TITAN which at the present employed as a marine surveying vessel has been armed with muzzle loading Armstrong guns,
which formerly belonged to the Customs Artillery Corps.
TITAN iron paddle tug ON44010
2.11.1861/2.1862 J.Laird, Birkenhead #289
156grt 90nrt 220bm 120ft3inx19ft5inx10ft1.5in(depth)
70nhp by builders
order China & Japan Coast & River S N Co.
MNL'68 China Stm. Shp. & Labuan Coal Co. reg London
1863-66 China and Japan Coast and River S. N. Co. reg London
1867-69 China S. S. and Labuan Coal Co., Ltd. reg London
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

China and Japan Coast and River S. N. Co. , London

Teen Chang iron paddle tug ON48713
1863 R. Duncan #3
182grt 130nrt 131.5x22.1x10.3
90nhp
1864 China and Japan S. N. Co. reg London
later Bombay?
1865 arrived Calcutta form Singapore, Walker

Vulcan iron paddle tug ON 48747
1864 Laurence Hill & Co, Port Glasgow
198grt 130nrt 131.5x22.1x10.2
2 Cyl surface condensing 90nhp by James Howden & Co. Glasgow
1864 China and Japan Nav. Co. reg London 65 - 69
Naniva Maru
Riyu Maru

Elgin iron screw 45028
17.6.1862/8.62 J. Laird, Sons & Company, Birkenhead #287
555grt 396nrt 685bm 208.3x26.0x14.3
120nhp by ???
1862 China and Japan Coast and River S. N. Co. reg London 63 - 67
12.1865 sold through Glover & Co to Chikuzen-han for $125,000
renamed Kaney Maru
1874 last mentioned

Mona iron screw ON47391
1863 Backhouse, Middlesbrough
693grt 542nrt 188.7x28.3x17.3
100nhp
1863 China and Japan S. N. Co. reg London
1866 China Steam Ship & Labuan Coal Co., Ltd . reg London
1868 Hugh Pritchard ( Anglesea ) odf Shanghai
1868 operated by Adrian & Co. Walsh Hall & Co
12.1869 sold to Akita-han
1871 wrecked ?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

EMERALD IRON SCREW STEAMER schooner rigged ON65552
1870 Hall Russell, Aberdeen #174
537grt 353nrt 170 5/12' x 24 1/12' x 12 5/6'
70nhp = 10,5kts on trails
6ctw of coal
Owner: E M de Bussche, London
1871/72: Master Padgham; Sailed from Aberdeen to China. (Source: Lloyd's Register of Shipping)
1872/73: Master Padgham; Sailed from Aberdeen to China. (Source: Lloyd's Register of Shipping)
No further mention in LLoyd's Register.
Fate unknown.
reg Hong Kong,
sold to foreigners 1872

LOTUS IRON Screw STEAMER ON65633
October 1871 Hall Russell, Aberdeen #180
565grt 359nrt 2 decks, 174.3' x 25' x 19.7'
70H.P.
1872-3: Owner A. Thomson; Port belonging to London; Master J. Gibson; Destined voyage Aberdeen-India; ( Lloyd's Register:)
1873-4: Master J. Gibson (owner and port belonging to blank).
1874-5: No reference.
reg Hong Kong,
sold to foreigners 1872
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

Moze kktos ma cos wiecej
Tu spis poglebiarek chinskich z okresu sprzed wojny z Japonia

AN DING Twin-screw dredger ON86700
29.09.1882/10.1882 William Simons & Co Renfrew,#230
466 grt 154.2 ftx32.1ft
Reg 1882 J.D.Tannahill, Glasgow
Sent to Chinese at Shanghai

Obrazek
Obrazek

TAU HAI One screw Hopper dredger
1887 A.G.Vulcan Stettin #133
561grt 60.5/63×12×1,4m (2400t?)
400 ihp =6.0
working capacity 200 cub.
crew 164
Chinese Navy
20.11.1894 seized by Japans in Port Arthur

TAU HAE dredger
1887 England ?
(same with below)

??? dredger
1887 Samuda
167t
Engined by builders
Bring in pieces by the steamer Teresa and put in pieces at Taku dock
For Pei-ho.

???
C1892 Smit, Kinkerdijk
36mx?x3ft/3ft6in(full loaded)
138ihp 90lbs
2000cbm/day (pressed 700cbm/day)
Ordered via H.Mandl & Co (240000 Mark)for river works at Huanghe by Zuang Yao
Not accepted by his successor, only in Sep 1892 bought
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

The Japan Daily Mail - Volume 10 - Page 399
1888
"Not the least interesting production of the Taku dockyard was a steam-launch for the Emperor. It was conveyed no moveable rails to Peking and there launched on the lake within the palace grounds, where it created a vast sensation."
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:Tradycyjna chinskie zrodla podaja jako pierwsze zakupy nastepujace okrety. (Tu w tloamaczeniu dla Naval Inteligence Service)
To od razu trzeba było, że chodzi ci o ideogramy!

Feilong - 飛龍 ( Fei Lung na ww. liście)
Anlan - 安瀾 (An Lan)
Zhentao - 鎮濤 (Chen Tao - powinno być Chen T'ao)
Zhenhai - 鎮海 (Chen Hai)
Suijing - 綏靖 (Sui Ching)
Dengqing - 澄清 (Ch'eng Ch'ing) - Tu tkwi problem, gdyż ideogram "澄" można czytać dwojako, "deng" lub "cheng". Nie mam pojęcia, który wybór jest prawidłowy, gdyż znaczeniowo są to synonimy, na dodatek oba mogą wystąpić wraz ze wzmacniającym ideogramem "清" - w efekcie "澄清" znaczy mniej więcej "przejrzyście czysty" :lol: . Zobacz: http://www.mandarintools.com/cgi-bin/wo ... here=start, http://en.wiktionary.org/wiki/%E6%BE%84

A zatem w nazwach tutaj raczej Kisieliowa nie da się przyłapać na pomyłce :aniol: Oczywiście, może powinien podać tutaj oba warianty... chyba że jest pewien, że w tym wypadku należy czytać "deng"?

"Chiński internet" (tzn. dokładnie ta witryna) głosi, jakoby trzy pierwsze okręty zamówiono w W. Brytanii, a trzy ostatnie we Francji, zarazem nadmieniając, że całą szóstkę zamówiono "jednym dekretem".
W Anglii byly zakupione dwie (2) kanonierki , potem dokupiono 3 okrety celne (por wyzej)
Tak wynika z dokumentow angileskich , ktore dzis dostalem. Reszta byla zakupiona lokalnie.

Zauwazelym ze kilku autrow z Rosji tak jest zafascynowanym bezkrytycznym przepisywaniem z Chinskich, czy tez Poludniowo Amerykanskich, ze wychodzi z tego prawdziwa kaszana. Mozna sie sm´miac i plakac. Niestety takie badania wymagaja najczesciej czasu i pewnej wiedzy ogolnej (lokalne budwonictow okretowe, lokalne kompanie , dostenosc statkow na rynku, itd)
Ostatnio zmieniony 2017-09-12, 23:58 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze: Ale szczerze mówiąc, niczego nadzwyczajnego (tzn. w kontekście okrętów) tam nie ma.

Jest!
Np, ze najwiekszy okret celny zostal w 1871 roku sprzedany marynarce.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

ODPOWIEDZ