Chińska flota 1860-1911
Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)
The China Directory 1873
Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)
Polecampothkan pisze:Rzeczywiście jest, ale wcale nie w Chinach: http://pds.lib.harvard.edu/pds/view/44476647AvM pisze:T7 tomow jest na chinskich stronach do sciagniecia Moze Oskar bys poszukal i zobaczyl moze Tobie sie uda,
Przy okazji - oto, co mam na temat Haiguan:
Britain's Imperial Cornerstone in China - The Chinese Maritime Customs Service, 1854-1949
......
Ale szczerze mówiąc, niczego nadzwyczajnego (tzn. w kontekście okrętów) tam nie ma.
Foster Hall
"The Chinese Maritime Customs. An International Service, 1854-1959"
NMM No.26 1977
Re: Chińska flota 1860-1911
Jak jeszcze chcecie przenieść jakieś posty do tego tematu to dajcie znać.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Re: Chińska flota 1860-1911
Dzieki!crolick pisze:Jak jeszcze chcecie przenieść jakieś posty do tego tematu to dajcie znać.
Byl tez artykul w OW o krazownikach
w tym samym temacie OW,
gdzie kilka osob opisywalo min Napoleon
warto tez tu przeniesc.
avm
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)
Tego nie mamAvM pisze:Foster Hall "The Chinese Maritime Customs. An International Service, 1854-1959" NMM No.26 1977
Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)
Tam san nawet zdjecia (4) okrecikowpothkan pisze:Tego nie mamAvM pisze:Foster Hall "The Chinese Maritime Customs. An International Service, 1854-1959" NMM No.26 1977
jeszcze dobra
"The I.G. in Peking.
Letters of Robert Hart.
Chinese Maritime Customs 1869-1907"
stad wzialem ten szkic.
jest o troznach okrecikach przy okazji
Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)
s.p. prof Haviland (mialam okazje z nim korespondowac)AvM pisze:O ile pamietam FEI LONG byl promem przebudowanym na kanonierke.pothkan pisze:A kto zbudował FEI LONG? Bo jeżeli np. również Denny, to może oznaczać, że pozostałe trzy zostały zamówione podobnie, w jednej stoczni (tzn. na pewno najwyżej w dwóch).AvM pisze:Chinese gunboats AN LAN and CHEN TO
Ale sprawdze kiedys.
w historiach parowcow sluzacych w Chinach w "The American Neptune"
FE LUNG (FEI LOONG) & SYCEE
double ended paddle steamers
built Coller & Lambert, Shanghai
costs $19,000
served Hongkong. Victoria-Kowloon
early 1867 bought by Viceroy of Canton for $32,000
Viceroy of Canton also chartered by 1867
CUM FA
SIR JAMSETJEE JEEJEEBHOY
LINTIN (ex Rose)
MNL 1870 - ale to inny statek
ON41190 FEE LOONG reg Hong Kong 251nrt 90nhp
owner Hough Pitchard, Nagasaki, japan
Re: Chińska flota 1860-1911
The London and China Telegraph 4.Jan 1868
SHANGHAI
The Chinese Government had purchased Messrs E. D.Sassoon & Co.'s steamer WARATAH for 5,000 taels,
and refitting her at the new arsenal.
Three or four years ago this vessel was sold for 28,000 taels,
or nearly six times more than she has gone into Chinese hands for.
Moze ten?
WARATAH 31765 Sydney, 1852, Steam Appropriation Books, RSS More...
Sydney, NSW MNL, 1857
Sydney, Steam, 257 tons, 120 hp MNL, 1860
Ten
WARATAH 380 gross tons, 256 net. Lbd: 167'7" x 20' x 12'3".
Iron paddle steamer built by W Denny and Bros., Glasgow.
Equiped with Side lever steam engine at 140 horsepower.
Sold to 'foreign interests, Shanghai and register closed.
SHANGHAI
The Chinese Government had purchased Messrs E. D.Sassoon & Co.'s steamer WARATAH for 5,000 taels,
and refitting her at the new arsenal.
Three or four years ago this vessel was sold for 28,000 taels,
or nearly six times more than she has gone into Chinese hands for.
Moze ten?
WARATAH 31765 Sydney, 1852, Steam Appropriation Books, RSS More...
Sydney, NSW MNL, 1857
Sydney, Steam, 257 tons, 120 hp MNL, 1860
Ten
WARATAH 380 gross tons, 256 net. Lbd: 167'7" x 20' x 12'3".
Iron paddle steamer built by W Denny and Bros., Glasgow.
Equiped with Side lever steam engine at 140 horsepower.
Sold to 'foreign interests, Shanghai and register closed.
Re: Chińska flota 1860-1911
The London and China Telegraph 25.01.1869
The TITAN which at the present employed as a marine surveying vessel has been armed with muzzle loading Armstrong guns,
which formerly belonged to the Customs Artillery Corps.
The TITAN which at the present employed as a marine surveying vessel has been armed with muzzle loading Armstrong guns,
which formerly belonged to the Customs Artillery Corps.
Re: Chińska flota 1860-1911
Hong Kong Daily Press, 1886-03-06
(inne numery z listami tez mozna znalesc)
(inne numery z listami tez mozna znalesc)
Re: Chińska flota 1860-1911
The China Mail 14.12.1868
Re: Chińska flota 1860-1911
I jeszcze jedna lista
TheChinaMail 01. 07. 1881
TheChinaMail 01. 07. 1881
Re: Chińska flota 1860-1911
Pancerniczek, dla tych co tylko pancerniczki kochaja
4467006.jpg
4467006.jpg
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Chińska flota 1860-1911
Piękny:) Przy okazji - zawsze mnie zastanawiało to umiejscowienie wież z działami 6-calowymi - czy nie cierpiały od podmuchu 12-calówek? zwłaszcza dziobowa wieża - która jest dość blisko..
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
Re: Chińska flota 1860-1911
http://hongkongheritageproject.blogspot ... -hong.html
1877: Property at Whampoa sold to the Chinese Government
Wtedy stocznia miala w planie i troche budowala okretow dla floty Kantonu
W 1894 jest juz opisywana jako zapuszczona. W kazdym razie dok.
Autor artykulu w OW jakos nie zawuwaza tegp waznego faktu.
1877: Property at Whampoa sold to the Chinese Government
Wtedy stocznia miala w planie i troche budowala okretow dla floty Kantonu
W 1894 jest juz opisywana jako zapuszczona. W kazdym razie dok.
Autor artykulu w OW jakos nie zawuwaza tegp waznego faktu.