Strona 1 z 2
					
				Rumunia
				: 2004-11-02, 21:51
				autor: jareksk
				Temat poruszany marginalnie. A przecież to przed wojną jeden z naszych sojuszników. Flota rumuńska jest z grubsza znana. Ale...
1. Kutry trałowe - było kilka, ale bliższe dane, że nie wspomnę o losach  
 
2. Rzeczny okręt dowodzenia - Macin. Nie wiem nic  
 
3. Jacht królewski - Tajfun - jak wyglądał, jakie były jego losy ?
To na dobry początek. Czy też macie w "tym temacie" podobne pytania ?
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-02, 22:00
				autor: AvM
				2 i 3) popatrz 
http://www.worldwar2.ro/forum/
Tam sa moje dane. Mozesz je tu skopiowac. Zdjecia dostarcze opozniej, mam dzis urodzinki i ide do knajpy 
AvM
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-02, 22:15
				autor: jareksk
				To serdeczne życzenia i miłej zabawy  

 
			 
			
					
				
				: 2004-11-02, 22:45
				autor: Marek T
				Andrzej - 100 lat i zdrowia.
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 01:12
				autor: a-v-m
				STT, Triest 
#438 built 1911 MACIN tug for Romanian Goverment 
200t 40,45x6,30x2,67m 
2 screw motor 300hp=12kts 
MACI was built by STT,Linz (ex Meyer, Linz), also listed there 
yard No. 506 (1911) a tug for Galatz 
40,50x6,30x2,70m 
2x250hp 2 screws 22,5km/h 
MACIN was used as a commanding ship for the Romanian Danube Flotilla in WW1. Her nickname was the "Glass Cage". There are two known pictures and some original drawings.
She was fitted with a diesel engine by 
MAN, Nürnberg , Germany 
2 takt 200rpm 6 Cylinder, 2 motors a 250ihp = 500ihp 
I think the first diesel propelled ship built by STT and the first in the Romanian Navy ?
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 01:16
				autor: a-v-m
				TAIFUN was yard No.1870 delivered 1938 for 
Crown Prince Michael of Romania. 
Listed as 54ft (yard history book) or 55ft (yard list) 
TAIFUN was used during the war by the Seaplane Squadron in Mamaia-Siutghiol as a recover boat. It was in use till 1955. 
I found in my papers a long forgotten fact in the story of TAIFUN. In 1956 the yacht tried to evade to the free world, running to Turkey. The Seaplanes Squadron, the Marina Granicereasc[ and even torpedo boats of the Navy tried to intercept her and forced a landing in southern Bulgarian waters, instead of Turkey. The navigation officer was cpt. Nicolae Ciurcu who was punished and send to Giurgiu on the Danube as civilian. In 1959, the fine plywood yacht was wrecked and given to Tulcea population as fire wood
Partialy data from Cristian Craciunoiu (especially fates).
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 01:28
				autor: AvM
				
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 08:38
				autor: JB
				AvM pisze:mam dzis urodzinki
AvM
Wszystkiego najlepszego!
JB
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 08:54
				autor: Marek T
				a-v-m pisze:TAIFUN  ... in 1956 the yacht tried to evade to the free world, running to Turkey. The Seaplanes Squadron, the Marina Granicereasc[ and even torpedo boats of the Navy tried to intercept her and forced a landing in southern Bulgarian waters, instead of Turkey. The navigation officer was cpt. Nicolae Ciurcu who was punished and send to Giurgiu on the Danube as civilian. ... 
To chyba jakieś 
understatement. Po prostu go odesłali do cywila. 
Chyba, że to Giurgiu to jakaś ichnia Kołyma ...
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 08:54
				autor: jareksk
				Zdjatko super  
 
Kilka słów o kutrach trałowych. Ustaliłem, iż były Remorcher i Besarabia uzbrojone w 1x20 AA. Innych danych brak  

 I dalsze pytanie : Rumunia posiadała 4 poniemieckie kutry typu "F" - z 1 WW. Co się z nimi stało ? Czy miały zmieniane uzbrojenie i czy je miały ?
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 12:54
				autor: AvM
				Z nieopublikowanej ksiazki Gomma:
_____________________________________________________________________________________
Name     Bauwerft                    -zeit    ts     Lg      Br    Tfg    Bewaffnung_
         Stabilimento Technico                      42,29
Macin    Triestino, Linz, Baunr. 506  1911   200    40,50   6,30   1,45       -
_____________________________________________________________________________________
Name        Antriebsart                 PS      kn    Kohle  ™l  Seeausd.  Besatzung_
         2 .zyl .takt DM,
Macin    2 Schrauben                   500 e   12,00    -    .      .          30
a)  Seitenh”he 2,70 m.
c)  Macin [rum Ort an der Donau] (1911) 1911, 1944 sowj Beute, 30. Oktober 1944 Stabsschiff Prut, 1957 Aviso PS 10, 1987 Verbindungsschiff SSV-10, ...
			 
			
					
				
				: 2004-11-03, 13:00
				autor: AvM
				_____________________________________________________________________________________
Name      Bauwerft              -zeit    ts     Lg      Br    Tfg      Bewaffnung____
          J.S. White & Co
Taifun    Ltd, Cowes             1938    34    16,46   3,81   0,90         .
_____________________________________________________________________________________
Name      Antriebsart                 PS      kn     Kohle  ™l  Seeausd.   Besatzung_
          2 .zyl .takt Benzin-
Taifun    motore, 2 Schrauben         .       .        -    .      .           .
a)  Kaiserliche Jacht.
c)  Taifun [             ] (1938) 1938, 19.. rum Rasaritul, ...
			 
			
					
				
				: 2004-11-04, 14:06
				autor: Gość
				AvM pisze:2 i 3) popatrz 
http://www.worldwar2.ro/forum/
Tam sa moje dane. Mozesz je tu skopiowac. Zdjecia dostarcze opozniej, mam dzis urodzinki i ide do knajpy 
AvM
 
Najlepsze życzenia z Koszalina 
 
Pozdrawiam, mcwatt
 
			 
			
					
				
				: 2004-11-04, 15:05
				autor: karolk
				ciekawe po co Wam barbarzyńskie Forum  

 jak i tak tu walicie niezrozumiałymi językami podobnymi do bulgotu pieska buldoga  
 
No najlepszego solenizantowi, sto lat spokoju i nowych odkryć  

 
			 
			
					
				
				: 2004-11-04, 16:34
				autor: a-v-m
				Dostalem od Gomma w postaci Works'a jego kilka prac.   jest tu tze wiele tekstow po rosyjsku i angielsku, a francuiski tez sie zdaerza. Nie wiem  karolk jak bez znajomosci jezykow czegos tu chcesz szukac.  
 
Dzieki znajomosci wielu jezykow, i naprawde ciezkiej pracy poszukiwawczej  w latach 70/80-tych polskie shiploverstwo weszlo do czolowki swiatowej poprzez prace dla Conway's Maritime Press. 
  
Nie wiem czy ktos dla karolka bedzie to tlumaczyl na polski  

 karolk to chyba na czesc Karola Mlota , raczej niz Karola Wielkiego. 

 
			 
			
					
				
				: 2004-11-04, 17:26
				autor: admiralcochrane
				Ostrożnie AvM,bo moze to Karol Smiały, a Ty Szwajcarem (chyba?) nie jestes.Dolaczam sie do zyczen 
