Kutry MIR-owskie po wojnie
: 2014-07-29, 08:17
				
				Analizując "życiorysy" nielicznych kutrów MIR-owskich zawarte w rewelacyjnej książce "Kutry z Wielkiej Wsi" (szkoda, że jej dalszy ciąg czyli "Kutry z Władysławowa" zniknął z zapowiedzi wydawnictwa PORTA MARE  ), natknąłem się na pewną kwestię, która mnie nurtuje już od pewnego czasu.
 ), natknąłem się na pewną kwestię, która mnie nurtuje już od pewnego czasu.
Kto był właścicielem kutrów MIR-owskich w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie?
Z analizy losów kilku kutrów z owej publikacji wynikła mi taka kolejność:
po III.1945: Morski Instytut Rybacki
I.1948: Morska Centrala Handlowa
1951: Morska Centrala Zaopatrzenia
Nie wiem czy daty są poprawne (czy można je bardziej sprecyzować?) i czy "przejmowanie" wszystkich kutrów następowało w tym samym czasie.
W przypadku kutrów budowy powojennej przewija mi się jeszcze: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, czy on też był właścicielem kutrów MIR-owskich? Jeżeli tak to kiedy?
Czy MIR był właścicielem kutrów budowy powojennej? Jeżeli tak to w jakim okresie?
Będę wdzięczny kolegom za wyjaśnienie mi tych zawiłości własnościowych
			 ), natknąłem się na pewną kwestię, która mnie nurtuje już od pewnego czasu.
 ), natknąłem się na pewną kwestię, która mnie nurtuje już od pewnego czasu.Kto był właścicielem kutrów MIR-owskich w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie?
Z analizy losów kilku kutrów z owej publikacji wynikła mi taka kolejność:
po III.1945: Morski Instytut Rybacki
I.1948: Morska Centrala Handlowa
1951: Morska Centrala Zaopatrzenia
Nie wiem czy daty są poprawne (czy można je bardziej sprecyzować?) i czy "przejmowanie" wszystkich kutrów następowało w tym samym czasie.
W przypadku kutrów budowy powojennej przewija mi się jeszcze: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, czy on też był właścicielem kutrów MIR-owskich? Jeżeli tak to kiedy?
Czy MIR był właścicielem kutrów budowy powojennej? Jeżeli tak to w jakim okresie?
Będę wdzięczny kolegom za wyjaśnienie mi tych zawiłości własnościowych