Kutry MIR-owskie po wojnie
: 2014-07-29, 08:17
Analizując "życiorysy" nielicznych kutrów MIR-owskich zawarte w rewelacyjnej książce "Kutry z Wielkiej Wsi" (szkoda, że jej dalszy ciąg czyli "Kutry z Władysławowa" zniknął z zapowiedzi wydawnictwa PORTA MARE
), natknąłem się na pewną kwestię, która mnie nurtuje już od pewnego czasu.
Kto był właścicielem kutrów MIR-owskich w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie?
Z analizy losów kilku kutrów z owej publikacji wynikła mi taka kolejność:
po III.1945: Morski Instytut Rybacki
I.1948: Morska Centrala Handlowa
1951: Morska Centrala Zaopatrzenia
Nie wiem czy daty są poprawne (czy można je bardziej sprecyzować?) i czy "przejmowanie" wszystkich kutrów następowało w tym samym czasie.
W przypadku kutrów budowy powojennej przewija mi się jeszcze: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, czy on też był właścicielem kutrów MIR-owskich? Jeżeli tak to kiedy?
Czy MIR był właścicielem kutrów budowy powojennej? Jeżeli tak to w jakim okresie?
Będę wdzięczny kolegom za wyjaśnienie mi tych zawiłości własnościowych

Kto był właścicielem kutrów MIR-owskich w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie?
Z analizy losów kilku kutrów z owej publikacji wynikła mi taka kolejność:
po III.1945: Morski Instytut Rybacki
I.1948: Morska Centrala Handlowa
1951: Morska Centrala Zaopatrzenia
Nie wiem czy daty są poprawne (czy można je bardziej sprecyzować?) i czy "przejmowanie" wszystkich kutrów następowało w tym samym czasie.
W przypadku kutrów budowy powojennej przewija mi się jeszcze: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, czy on też był właścicielem kutrów MIR-owskich? Jeżeli tak to kiedy?
Czy MIR był właścicielem kutrów budowy powojennej? Jeżeli tak to w jakim okresie?
Będę wdzięczny kolegom za wyjaśnienie mi tych zawiłości własnościowych