Strona 1 z 7
Katastrofy na morzu
: 2015-01-02, 23:38
autor: Peperon
Wypalony Norman Atlantic
http://fakty.interia.pl/galerie/swiat/w ... cts_photos
Galeria na początek. Przykro patrzeć
Proponuję taki wątek, bo w ostatnich latach jakby przybyło tragicznych wydarzeń na szeroko rozumianych statkach pasażerskich (promy, wycieczkowce etc.).
Re: Katastrofy na morzu
: 2015-01-03, 01:12
autor: polsteam
Re: Katastrofy na morzu
: 2015-01-05, 06:41
autor: Peperon
Re: Katastrofy na morzu
: 2015-04-02, 17:20
autor: Peperon
Re: Katastrofy na morzu
: 2015-09-24, 13:01
autor: Peperon
Re: Katastrofy na morzu
: 2015-09-27, 19:14
autor: Peperon
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-01-31, 18:23
autor: Peperon
Zapewne większość słyszała o wypadku statku Modern Express.
Pierwsza informacja z aktualizacją z Portalu Morskiego.
http://www.portalmorski.pl/statki/wypad ... owca-video
A poniżej link do galerii na Interii
http://fakty.interia.pl/galerie/swiat/f ... AId,188304
Muszę przyznać, że fotki robią wrażenie.
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-07, 18:44
autor: Peperon
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-07, 20:37
autor: Gregski
No i chwalić Boga, ze tak się skończyło.
Jak na to patrzę to się utwierdzam w przekonaniu, że nie wsiądę na nic innego niż tankowiec.
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-08, 06:46
autor: Peperon
Gregski pisze:...utwierdzam w przekonaniu, że nie wsiądę na nic innego niż tankowiec.
Zapewne im większy, tym lepiej.
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-08, 19:36
autor: Gregski
Dużych teraz nie robią. Co najwyżej 2000000 baryłek. Zdarzyło mi się kiedyś pracować na "trzymilionowcach". To już był kawałek pokładu pod nogami.
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-11, 21:07
autor: Kpt.G
Wiesz.. ja bym jakoś tak nieswojo się czuł mając pod nogami 2mln baryłek łatwopalnego cholerstwa, wolałbym inną "podkładkę między mną a wodą".
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-11, 22:38
autor: Adam
"Surowa" ropa wcale nie jest taka łatwopalna i paradoksalnie znacznie bardziej niebezpieczny jest taki zbiornikowiec płynący "na pusto", zwłaszcza kiedy nie wyczyszczono i nie odgazowano odpowiednio zbiorników.
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-12, 05:16
autor: Gregski
Surowa ropa jest jednym z najbardziej niebezpiecznych ładunków z tego powodu że zawiera wszystkie frakcje. W związku z tym zakres palności jest ogromny. Dla porównania taki diesel (nie wspominając o mazucie) to prawie niepalna ciecz.
Zbiorniki pustego tankowca nieczęsto się myje i odgazowuje. Zwykle przed stocznią. Na produktowcach ten proceder stosuje się gdy pragnie się uniknąć zanieczyszczenia następnego ładunku.
Normalnie zbiorniki są zainertowane.
A te 2 miliony baryłek to bezpieczniejszy ładunek niż stal czy ruda. Nie przesunie się. Wystarczy przestrzegać podstawowych zasad by zapewnić sobie (i statkowi) bezpieczeństwo.
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-12, 08:24
autor: Adam
Dzięki za informacje, jak widać siła stereotypów i wyobrażeń jest silna...
Re: Katastrofy na morzu
: 2016-02-12, 10:13
autor: Gregski
Dzieki tym stereotypom na tankowcach placa jest lepsza. (Co ma dla mnie pewne znaczenie...)