Strona 1 z 1

Przebudowy flash-deckerów

: 2015-09-21, 20:12
autor: jareksk
Trapi mnie pytanie : jaka była prędkość przebudowanych niszczycieli typu "Clemson" na AVD (tendry lotnicze) ? Znalazłem informację, iż przebudowane na okręty desantowe (wsparcia desantu) miały prędkość 27,5 w. Czy tak było ? Interesuje mnie przede wszystkim demontaż maszyn, kotłów i ich wpływ na ten element danych tech.-takt.

Re: Przebudowy flash-deckerów

: 2015-09-21, 21:30
autor: oskarm
O ile dobrze pamietam to 26-27 w krotkotrwale. Stala to chyba 25 w.

Re: Przebudowy flash-deckerów

: 2015-09-21, 21:34
autor: MiKo
Projektowane na 35,5 w. Podczas przebudowy na tendery wywalono dwa dziobowe kotły i dwa przednie kominy, w miejsce których dodano zbiorniki paliwa lotniczego i magazyny części zapasowych do samolotów. Wydłużono nadbudówkę dziobową (dla personelu lotniczego). Zdjęto wszystkie wyrzutnie i dwie 4-calówki ze śródokręcia i dodano 4 x 12,7 mm (na rok 1938). Wyporność standardowa wynosiła 1215 ts. W siłowni: dwa kotły Babcock & Wilcox i dwie turbiny Parsons. Dawało to 2 x 13325 shp i prędkość 25 w.

Za "United States Naval Aviation, 1919-1941: Aircraft, Airships and Ships Between the Wars"

27,5 w. podaje DANFS, jak prędkość projektową.

Re: Przebudowy flash-deckerów

: 2015-09-23, 17:15
autor: jareksk
Dziekuję. O to mi chodziło.