Zagadki wojenno- morskie

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: cochise »

Kurcze nie wiem jak poprawnie wkleić ten obrazek może admin poprawi, przy okazji pytanie: co to jest
Obrazek
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: dessire_62 »

1.
Zdjęcie podpisane w opisie
2.
Ja często korzystam z funkcji szukaj obrazu google
https://www.google.pl/search?q=rms+camp ... sQ_AUIBygB

pozdrawiam
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: cochise »

Ojś no wiem, że podpisane liczyłem na honorową zgadywankę :P a nie zaglądanie w karty :]
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: Peperon »

cochise pisze:Ojś no wiem, że podpisane liczyłem na honorową zgadywankę :P a nie zaglądanie w karty :]
Na drugi raz zmień nazwę przed wstawieniem. :diabel:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: cochise »

Wiem będę miał nauczkę :P zapomniałem o tym bo się zmniejszeniu obrazka skupiłem a też mi nie wyszło :( :] :-D
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

cochise pisze:Ojś no wiem, że podpisane liczyłem na honorową zgadywankę :P a nie zaglądanie w karty :]
Tym razem nie bedzie tak latwo. :lol:
Zagadka z dzialu ''male jest piekne''
Co to jest?
Załączniki
W_036.jpg
W_036.jpg (97.48 KiB) Przejrzano 13418 razy
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: dessire_62 »

u-boot
Posty: 3
Rejestracja: 2012-12-20, 20:35

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: u-boot »

Kolega zdążył mnie uprzedzić. To jest monitor rzeczny HMS Tarantula. Jeden z dwunastu typu Insect
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

Choroba, te wszystkie zagadki sa dla was za Latwe. :brawo:
Załączniki
WPTarantula_037.jpg
WPTarantula_037.jpg (88.72 KiB) Przejrzano 13368 razy
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

Jeszcze jedna zagadka.
Tym razem sprawdzilem wujek Google nie znalazl tej fotki..
Co to jest i dlaczego? :o
Załączniki
W025.jpg
W025.jpg (86.87 KiB) Przejrzano 13364 razy
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
pd
Posty: 127
Rejestracja: 2007-01-23, 20:45

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: pd »

MacGreg pisze:Jeszcze jedna zagadka.
Tym razem sprawdzilem wujek Google nie znalazl tej fotki..
Co to jest i dlaczego? :o
E tam.
Object ID REL0200
Description Ship's staghorn bollard from HMS 'Agamemnon' one side damaged by shot, probably during the Dardanelles campaign in early 1915.
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

pd pisze: E tam.
.
Myslalem ze nie ma tej fotki, ale jednak...
Na przygotowanie nastepnej zagadki porzebuje troche czasu ale tym razem bedzie trudna. :czarodziej:
Na pewno juz bez fotek.
Załączniki
W026.jpg
W026.jpg (84.6 KiB) Przejrzano 13343 razy
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

Czas na nowe wyzwania intelektualne!
Tym razem zagadka bez fotek bo to juz jest za latwe.
W swojej historycznej wojenno-morskiej pasji nie mozemy zapominac ze za kazda akcja na morzu z udzialem okretow wojennych szly zawsze ofiary w ludziach czasem w ludnosci cywilnej. Dzisiejsza zagadka jest zwiazana z tym wlasnie zagadnieniem.

Ktory z dowodcow pojedynczego okretu wojennego w wyniku jednorazowej akcji spowodowal najwiecej ofiar w spolecznosci tzw ‘‘pan lekkich obyczajow’’- profesjonalistek a nie amatorek! :diabel:
Zakres czasowy pytania zawezilbym do lat 1905 – 1945.
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Awatar użytkownika
Brodołak
Posty: 110
Rejestracja: 2006-10-03, 09:36
Lokalizacja: Piastów

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: Brodołak »

Tak na szybko to przychodzi mi do głowy imć Aleksandr Marinesko
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

Obawiam sie ze to nie o niego mi chodzilo.
Co prawda on przyczynil sie do smierci tysiecy cywilow, wsrod ktorych na pewno wystepowaly panie okreslonej wyzej profesji.
Jednak z braku dokladnych statystyk pasazerow ewakuowanych z Gdanska w 1945, trudno jest ocenic prawdziwa liczbe ofiar, a co dopiero w rozbiciu na poszczegolne profesje.
Czekam wiec na nastepne propozycje odpowiedzi! :chat:
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
Awatar użytkownika
MacGreg
Posty: 592
Rejestracja: 2013-04-24, 19:58
Lokalizacja: Scotland

Re: Zagadki wojenno- morskie

Post autor: MacGreg »

To Korvettenkapitän (Lieutenant Commander) Karl von Müller, był ta negatywną postacią, która zapisała sia czarnymi zgłoskami w historii domów uciech na świecie. Był on jednocześnie jednym z ostatnich w historii wojen morskich, rycerskich oficerów - gentelmanow.
Karl von Muller wsławił się tym, że zatapiając 16 statków handlowych podczas prowadzenia swojej korsarskiej działalności nie ucierpiała z tego powodu ani jedna osoba cywilna. Załogom wszystkich zatopionych przez siebie statków zapewniał bezpieczeństwo. Dzięki temu był bardzo poważany przez oficerów Royal Navy jak i również przez brytyjską prasę.
Korvettenkapitän Karl von Müller, że swoim lekkim krążownikiem SMS Emden, był częścią niemieckiej Wschodnioazjatyckiej Eskadry- Ostasiengeschwader (East Asia Squadron) wiceadmirała Maximilian’a von Spee.
Od 14.08.1914 Karl von Muller prowadził samodzielną działalność korsarska na Oceanie Indyjskim. Przez ponad dwa miesiące, pozostając nieuchwytnym, odniósł tam wiele sukcesów. My jednak skupmy się na wydarzeniach z 28.10.1914 roku.
Na ten dzień nasz bohater zaplanował atak na Pennang, małą wyspę u wybrzeży Malezji, ówczesnej kolonii brytyjskiej. Podczas nagłego i niespodziewanego nocnego ataku na kotwicowisko w Penang, SMS Emden zatopił mały, francuski niszczyciel Mosquet, oraz – rosyjski lekki krążownik Zemczug. Zemczug był jedynym okrętem wojennym w tym rejonie, który mógłby stawić czoła niemieckiemu rajderowi.
Raid Emdena na Penang ujawnił bardzo wiele braków, niedociągnięć i zaniedbań wśród brytyjskich aliantów – Francji i Rosji.
Uratowani (przez szalupy z Emdena) rozbitkowie z Mosquet’a przyznali, że widzieli niemiecki krążownik wpływający do portu, ale nawet nie prosili o identyfikację, bo myśleli, że jest on brytyjskim krążownikiem Yarmouth (na Emdenie zainstalowano fałszywy czwarty komin).

Niekompetencja i beztroska Rosjan były o wiele gorsze. Dowódca krążownika, baron Czerkasow, pomimo tego, że wiedział, że w tym rejonie może przebywać nieprzyjacielski rajder, oraz pomimo wielokrotnych upomnień i rad udzielanych przez adm. Jerram’a (głównodowodzącego tzw. China Station), - Czerkasow zachowywał się skandalicznie beztrosko.
Nie dość, że nie wystawił praktycznie nikogo na nocną wachtę (jedynymi osobami, które nie spały, gdy Emden otworzył ogień do Zemczuga o 5.25 rano, byli kucharze okrętowi, którzy wstali rano, aby uzupełnić zapasy na miejscowym targu), to jeszcze, Czerkasow, zostawił na pokładzie jedynie zapas 12 sztuk pocisków do wszystkich dział okrętowych!
Barona Czerkasowa nie było, w czasie ataku, na pokładzie okrętu. Spędzał on beztroska noc na lądzie w Eastern & Oriental Hotel w George Town, gdzie dotrzymywał towarzystwa pewnej, niedawno poznanej pani! Niestety nie zachowało się zdjęcie tej tajemniczej osoby, szkoda... :przytul: :cmok1:
(Aby starać się być w zgodzie z prawda, należy dodać ze według innych źródeł, to prawowita zona Czerkasowa była ta tajemnicza panią).
Najlepszym dowodem na to, jak niska była dyscyplina na okręcie i jak mała gotowość bojowa rosyjskich marynarzy, jest to, że w związku z atakiem Emdena na dno poszło nie tylko 89 (120 było rannych) marynarzy, ale również, wg różnych przekazów, około 60 Chińskich prostytutek.
Podczas ataku na Penang Niemcy dostrzegli brytyjski statek handlowy Glenturret. Pomimo że byli wewnątrz wrogiego portu von Muller rozkazał spuścić na wodę szalupę z oddziałem pryzowym pod dowództwem kapitana Julius’a Lauterbach’a aby zająć statek. Nie zdążyli tego zrobić, bowiem jak tylko weszli na pokład brytyjskiego statku, zostali natychmiast odwołani z powrotem. Zanim to zrobili. Kpt. Lauterbach został poinstruowany przez Mullera, aby poprosić kapitana brytyjskiego frachtowca, aby ten przekazał władzom portowym jego serdeczne przeprosiny za otwarcie ognia przez pomyłkę do nieuzbrojonego okrętu patrolowego, oraz za to, że nie podjął akcji ratowniczej po zatopieniu Zemczuga.
Prawdopodobnie nic nie wiedział o paniach lekkich obyczajów na pokładzie rosyjskiego okrętu, bo by także wysłał przeprosiny do stosownych instytucji.

W późniejszym czasie baron Czerkasow i jego jedyny ocalały pierwszy oficer, porucznik Kulibin, zostali postawieni we Władywostoku przed sądem wojennym. Oboje zostali zdegradowani do stopnia marynarza, baron został pozbawiony swojego tytułu i skazany na trzy i pół roku więzienia, Kulibin natomiast otrzymał wyrok osiemnastu miesięcy więzienia.
Co jest także ciekawe, obydwaj skazani brali udział w wojnie.
Czerkasow został wysłany na Front Kaukaski, gdzie został udekorowany orderem św. Jerzego za odwagę i przywrócony został do stopnia oficera. Po rewolucji uciekł z Rosji i zmarł we Francji w 1945 r.
Kulibin został również odznaczony tym samym orderem za wybitną odwagę podczas obrony Rygi, gdzie walczył w Marine brigade jako zwykły marynarz. Zmarł z odniesionych ran na przełomie lutego/marca 1917 roku.
Załączniki
Karl von Muller, captain of the Emden..jpg
Karl von Muller, captain of the Emden..jpg (23.36 KiB) Przejrzano 11652 razy
German_postcard_of_the_Battle_of_Penang_1914 (1).jpg
German_postcard_of_the_Battle_of_Penang_1914 (1).jpg (90.59 KiB) Przejrzano 11652 razy
Zhemchug1906Vladivostok_673.jpg
Zhemchug1906Vladivostok_673.jpg (48.08 KiB) Przejrzano 11652 razy
'There seems to be something wrong with our bloody ships today!' - Vice Admiral Sir David Beatty
Morskie Opowiesci YouTube
ODPOWIEDZ