Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Piotr S. pisze: 2022-02-16, 22:33 Elbląg nie miał takich możliwości z przyczyn politycznych po mimo ,że w okresie przedwojennym prosperował obok trzech większych portów Gdyni,Gdańska i Królewca i dopiero teraz zostanie przywrócony tym czym był wcześniej .
Elbląg był wielkim zagłębiem przemysłowym, te statki do i z Elbląga przywoziły towary do i z Elbląga!
Po wojnie transport morski przeszedł rewolucję, niemieckich firm w Elblągu nie ma, Niemców zresztą też.
Nic zatem nie zostanie przywrócone, każda mająca mózg firma zainstaluje się w Trójmieście.
Sytuacja przypomina mi likwidacją gimnazjów, argumenty są na poziomie "bo jak nie było gimnazjów to dzieci były grzeczniejsze".
Elbląg powinien sobie wybudować nitkę szybkiej kolei do Gdańska, aby na wstępie zostać jego sypialnią. To byłby największy impuls rozwojowy - napływ ludności i rozwój rynku nieruchomości. O przekopie można by pomyśleć gdyby rzeczywiście okazał się potrzebny.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

peceed pisze: 2022-02-17, 03:31
Piotr S. pisze: 2022-02-16, 22:33 Elbląg nie miał takich możliwości z przyczyn politycznych po mimo ,że w okresie przedwojennym prosperował obok trzech większych portów Gdyni,Gdańska i Królewca i dopiero teraz zostanie przywrócony tym czym był wcześniej .
O przekopie można by pomyśleć gdyby rzeczywiście okazał się potrzebny.
Podaj mi przyczyny dlaczego miał by być nie potrzebny ? idąc tym tokiem to nigdy by nic nie zbudowano po co budować było Gdynię skoro był gotowy port w gdańsku
byli też tacy którzy krzyczeli po co budujemy zaporę w Czorsztynie, a jak przyszedł czas powodzi to okazało się ,że zapora w Czorsztynie jest potrzebna , Innym przykładem jest wypowiedz Tuska , który mówił ,że budowa tunelu pod Świną przekracza nasze możliwości ,a niech mi ktoś powie po co wybudowano tunel na S2 w Warszawie przecież można było tam zrobić drogę na powierzchni czyli to też okazuje się niepotrzebne i można to tak ciągnąc bez końca .
wypowiedz Tuska po niżej
https://wpolityce.pl/polityka/541872-ni ... nie-bedzie
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Piotr S. pisze: 2022-02-17, 17:35
peceed pisze: 2022-02-17, 03:31 O przekopie można by pomyśleć gdyby rzeczywiście okazał się potrzebny.
Podaj mi przyczyny dlaczego miał by być nie potrzebny ?
Bo taniej i lepiej będzie rozbudowywać porty w Gdańsku i Gdyni? Natomiast jeśli to taka super inwestycja ekonomiczna, to niech wystartuje konsorcjum prywatne które sfinansuje inwestycję.
Piotr S. pisze: 2022-02-17, 17:35 idąc tym tokiem to nigdy by nic nie zbudowano po co budować było Gdynię skoro był gotowy port w gdańsku
To największa pomyłka inwestycyjna dwudziestolecia międzywojennego, nie wiadomo tylko czy bardziej kula u nogi czy kamień u szyi.
Piotr S. pisze: 2022-02-17, 17:35 Innym przykładem jest wypowiedz Tuska , który mówił ,że budowa tunelu pod Świną przekracza nasze możliwości
I była mowa o 2 następnych latach budżetowych.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

To największa pomyłka inwestycyjna dwudziestolecia międzywojennego, nie wiadomo tylko czy bardziej kula u nogi czy kamień u szyi.
Z tą Gdynią to ty tak na poważnie czy dla jaj bo większych bzdur w tej materii jeszcze nie widziałem .
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

To największa pomyłka inwestycyjna dwudziestolecia międzywojennego, nie wiadomo tylko czy bardziej kula u nogi czy kamień u szyi.
Niezbyt często (jeśli w ogóle) zgadzam się z Piotrem S., ale tym razem muszę zadać to samo pytanie. To na serio czy tak dla jaj? Bo jak dla jaj - to wszystko w porządku. Ale jeżeli na serio, to...... :shock:
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: cochise »

peceed pisze: 2022-02-26, 01:06 Na serio....
Mam wrażenie, że ktoś tu ma braki z historii 20 lecia międzywojennego .....
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SmokEustachy »

peceed pisze: 2022-02-26, 01:06 Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Przeładunek w Gdańsku był mocno utrudniony kufnia.
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

SmokEustachy pisze: 2022-02-26, 20:24
peceed pisze: 2022-02-26, 01:06 Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Przeładunek w Gdańsku był mocno utrudniony kufnia.
I co z tego? To było źródło dochodów Gdańska, a jakby robili za duże problemy to nasza armia dość szybko by tam zrobiła porządek.
W Gdyni natomiast mogliśmy zrobić niewielki port - bazę marynarki wojennej mogący służyć jako rezerwa.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

peceed pisze: 2022-02-26, 21:27 I co z tego? To było źródło dochodów Gdańska, a jakby robili za duże problemy to nasza armia dość szybko by tam zrobiła porządek.
W Gdyni natomiast mogliśmy zrobić niewielki port - bazę marynarki wojennej mogący służyć jako rezerwa.
Skoro według Ciebie stworzenie portu w Gdyni było poronionym pomysłem, to jak wyjaśnisz fakt, że w tej części Bałtyku Gdynia była główną bazą Kriegsmarine, a nie Gdańsk ?
Jeśli do Gdyni musieliśmy dopłacać, to jak wyjaśnisz fakt, że w roku 1938 miała większe obroty od Gdańska ?
I na koniec jeszcze takie pytanko. Jak ocenisz moje wrażenie, że cochise ma rację ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4479
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SmokEustachy »

peceed pisze: 2022-02-26, 21:27
SmokEustachy pisze: 2022-02-26, 20:24
peceed pisze: 2022-02-26, 01:06 Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Przeładunek w Gdańsku był mocno utrudniony kufnia.
I co z tego? To było źródło dochodów Gdańska, a jakby robili za duże problemy to nasza armia dość szybko by tam zrobiła porządek.
W Gdyni natomiast mogliśmy zrobić niewielki port - bazę marynarki wojennej mogący służyć jako rezerwa.
Nie. Gdańsk był pod egida Ligi Narodów.
W latach dwudziestych Gdańsk robił trudności a po Gdyni kwilił że mu zabieramy.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Na serio. Inwestycja bez sensu ekonomicznego i politycznego. Najpierw była wielka akcja "cała Polska buduje Gdynię", a potem "cała Polska dotuje Gdynię". Realne potrzeby ekonomiczne mogły być obsłużone z nawiązką przez port w Gdańsku.
Dotuje?! A skąd takie informacje?! Tak jak pisze Smok, Gdańsk był wolnym miastem pod egidą LN. Myśmy co najwyżej reprezentowali go na forum międzynarodowym - i tyle. Ze względów politycznych trudno było o to, by polegać na porcie którego się nie kontroluje! Gdynia była inwestycją absolutnie niezbędną i trafioną. Pisanie, że była niepotrzebna, to jakiś absurd!
Przecież Gdynia przejęła znaczną część tego co przeładowywał wcześniej Gdańsk, znacząco obniżając jego rangę. Jak mógł być nierentowny port, który w 1938 roku przeładował 8,7 mln ton towarów? Skoro Gdańsk przed I wojną chyba nawet nie przeładowywał więcej niż 3 mln ton (a jeśli nawet, to niewiele więcej).
Skoro według Ciebie stworzenie portu w Gdyni było poronionym pomysłem, to jak wyjaśnisz fakt, że w tej części Bałtyku Gdynia była główną bazą Kriegsmarine, a nie Gdańsk ?
Tak nawiasem, to z tego co się orientuję (?) lokalizację portu wybierano także pod katem przydatności militarnej.
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Peperon pisze: 2022-02-26, 22:16 Skoro według Ciebie stworzenie portu w Gdyni było poronionym pomysłem, to jak wyjaśnisz fakt, że w tej części Bałtyku Gdynia była główną bazą Kriegsmarine, a nie Gdańsk ?
Jeśli do Gdyni musieliśmy dopłacać, to jak wyjaśnisz fakt, że w roku 1938 miała większe obroty od Gdańska ?
I na koniec jeszcze takie pytanko. Jak ocenisz moje wrażenie, że cochise ma rację ?
1) Bo znaleźli głupcy którzy im ją sfinansowali łupiąc własne społeczeństwo.
2) Dobry Miś na miarę naszych możliwości ma zgnić do jesieni a potem robi się protokół zniszczenia.
W wypadku portu trzeba było ciągnąć iluzję sukcesu dalej - czyli dotować niedochodowy eksport i dotować jego transport koleją, jednocześnie blokując wykorzystanie portów niemieckich do których towary mogły płynąć nawet barkami.
3) Słabo. Sanacyjna propaganda sukcesu nigdy chyba nie miała się lepiej, choć sanatorów już nie ma.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Peceed, wybacz, ale to już chyba jest szaleństwo... Piszesz niedorzeczności.
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: cochise »

peceed pisze: 2022-02-27, 11:36 1) Bo znaleźli głupcy którzy im ją sfinansowali łupiąc własne społeczeństwo.
2) Dobry Miś na miarę naszych możliwości ma zgnić do jesieni a potem robi się protokół zniszczenia.
W wypadku portu trzeba było ciągnąć iluzję sukcesu dalej - czyli dotować niedochodowy eksport i dotować jego transport koleją, jednocześnie blokując wykorzystanie portów niemieckich do których towary mogły płynąć nawet barkami.
3) Słabo. Sanacyjna propaganda sukcesu nigdy chyba nie miała się lepiej, choć sanatorów już nie ma.
... już mam pewność....
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: domek »

W pewnym sęsie Gdańsk poszedł w ślady Gdyni :D port północny terminal kontenerowy .Opuszczenie szlaku Motława martwa wisła okazał się nieodzowny :-D
ODPOWIEDZ