Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Tadeusz Klimczyk
Posty: 1175
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

AdrianM pisze: Jak mawiał Einstein, nieomylny jest tylko ten kto w życiu nic nowego nie próbował zrobić.
Jak Ci kafelkarz spieprzy łazienkę to też jesteś taki wyrozumiały ? Czy tylko wobec przewalonych przez PiS publicznych miliardów ?
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

PiS tym przekopem "spieprzył" humor Volksdeutschom. Tak, tu zgoda.

Nie jestem wyrozumiały. Jak faktycznie coś spieprzą to sobie nie szczędzę. Natomiast nie oceniam płytkarzy po tym jak klej mieszają, tylko po skończonej robocie. Również nie oceniam kierowcy autobusu po tym, że do kolejnego przystanku dojechał. Nie czuję potrzeby by się bawić we wróżkę, że choć dojechaliśmy do pierwszego przystanku, to na kolejnym musi się autobus rozwalić, bo kierowca głosował na PiS.

Mi bardziej szkoda podarowanych miliardów Gazpromowi. Ot taki dziwak ze mnie. Szkoda mi setek miliardów wydanych na walkę z COVID, by się przekonać, że można było zupełnie inaczej. Jest co krytykować. Zmyślać dodatkowo do tego nie trzeba.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

AdrianM pisze: ...Co miało się niby zmienić w ciągu jednego dnia od otwarcia? Nawet jak już skończą pogłębianie toru wodnego to też przecież w jeden dzień się nic nie zmieni. Co się zmieniło w jeden dzień po otwarciu mostu w Grudziądzu? Miejcie żesz litość z tymi pierdołami jakie tu wypisujecie...
Gdyby kanał był robiony z głową, to na drugi dzień pełnowymiarowe statki mogłyby płynąć do Ebląga. A tak to jest po prostu :dupa: i tylko ruski statek zawinął starą trasą, bo przez kanał nic nie przejdzie przez jeszcze rok... Rok straty w dochodach kanału, bo opłaty od jachcików i kajaków, to w sumie grosze, a utrzymanie kosztuje.
A co może się zmienić na drugi dzień po oddanej inwestycji ? Przykład z Krakowa.
W bólach rodzi się małopolski odcinek trasy S7. Newralgicznym punktem budowy był most przez Wisłę. Po jego otwarciu razem z kolejnym odcinkiem S7-ki jeszcze tego samego dnia ruszyły tysiące samochodów rozładowując korki na ulicach miasta w tym rejonie. Taki efekt był już w dniu otwarcia inwestycji robionej z głową.
Natomiast przekop Mierzei można porównać do mostu kolejowego, na którym zapomniano o torach dla pociągów. Niby jest, ale po co ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Peperon. Ty się dobrze czujesz? Taki sam statek jak ten ruski może przepłynąć też przez przekop i w taki sam sposób dopłynąć do Elbląga. To nie przekop jest za płytki, tylko tor wodny, który jest wspólny dla statków płynących przez przekop jak i tych z Królewca! Statki o określonym zanurzeniu mogą beż problemu pływać do portu w Elblągu.

Czy wam coś się na zdolności poznawcze rzuciło?
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

AdrianM pisze: Peperon. Ty się dobrze czujesz? Taki sam statek jak ten ruski może przepłynąć też przez przekop i w taki sam sposób dopłynąć do Elbląga. To nie przekop jest za płytki, tylko tor wodny, który jest wspólny dla statków płynących przez przekop jak i tych z Królewca! Statki o określonym zanurzeniu mogą beż problemu pływać do portu w Elblągu.

Czy wam coś się na zdolności poznawcze rzuciło?
Ciekawe... Dopiero mieli zacząć tor wodny od przekopu do Elbląga i już dojechali do starego toru z Kaliningradu ? Kogo ty bajerujesz ?
Gdyby tak było, to dlaczego nic z Gdańska nie poszło przez przekop do Elbląga ? Choćby niewielkiego, ale towarowego, zamiast kajaków...
Taka okazja propagandowa zmarnowana.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Ale to ty masz jakieś dziwne potrzeby propagandowe. Normalnym ludziom taka tania propaganda jest zupełnie niepotrzebna.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

Ten brak "potrzeby propagandowej" normalnych ludzi widziałem w sobotę...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Napoleon
Posty: 4003
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

A propos "potrzeb propagandowych" - Cytat Adriana M.: "PiS tym przekopem "spieprzył" humor Volksdeutschom."
Mam tylko pytanie, czy takie wstawki to "ku pokrzepieniu serc" zwolenników "dobrej zmiany"? Bo nie sądzę by kogoś przekonać. Jak rozumiem trzeba to cały czas powtarzać, bo ktoś może zapomnieć? :-)
Nigdy nie sądziłem, że niby normalny człek jest w stanie doprowadzić się (?) do takiego stanu zidiocienia! Przecież o jakiś totalny absurd!
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

A ja nie przypuszczałem, że można doprowadzić się do takiego stopnia zidiocenia by bezmyślnie je... inwestycje infrastrukturalne służące Polsce i regionom.

Póki co widzę tylko jedną stronę sporu z wielkim bólem :dupa: Druga strona realizuje projekt, którego początki sięgają dużo głębiej niż utarczki na linii popisu. Skoro Jurek z PO twierdzi, że i tak przekop by powstał jakby wygrali wybory to ja mu wierzę, bo to poważny polityk, a nie jakaś trollownia internetowa. Możecie się rozejść towarzysze. Nic tu po was.
Napoleon
Posty: 4003
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Skoro Jurek z PO twierdzi...
Tradycyjnie mało co rozumiesz Adrianie M.
1) Spór o przekop a "potrzeby propagandowe" to są inne sprawy. Ty takie "potrzeby" masz, wielu innych nie ma. A te twoje potzreby generują naprawdę prawdziwe idiotyzmy. Które trudn brac poważnie. Nawet, gdyby się chciało.
2) Lokalni politycy nic przeciw przekopowi złego nie powiedzą, bez względu na to z której opcji by nie byli. Z powodów, które tłumaczyłem - przekop nie był robiony za samorządowe pieniądze. A mniejsze lub większe korzyści region odczuje. Jeśli da się coś zrobić "za cudze", to czemu nie robić? A w każdym razie czemu to krytykować? Tylko znamiennym jest to, że samorząd, nawet mając takie pieniądze, nigdy by je na przekop nie wydał. Zadaj sobie pytanie dlaczego?
3) Przekop jest inwestycją krajową. Patrząc zaś na to w ten sposób, to te ponad 2 mld wydanych na ten cel pieniędzy, to źle ulokowana kasa. Bo korzyści z tego płynące będą nieproporcjonalnie mniejsze niż być powinny, by inwestycję uznać za udaną.
To trochę tak jakby kilkunastu ludziom z małej wioski, mieszkającym na odludziu, wybudować ekspresówkę by szybko mogli dojechać tam gdzie chce. dla nich ta droga to oczywiście korzyść - nikt jej nie będzie krytykował. Ale dla podatników to strata. I to kolosalna. Bo przez to, że wydaną kasę na tę drogę by tych kilkunastu szybko mogło dojechać tam gdzie chce, tysiące innych będzie stać w korkach.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Ale dziecko co ty możesz z tego wszystkiego rozumieć? Znów wylew jakichś oklepanych propagandowych hasełek.

Zapoznaj się najpierw z pojęciami podstawowymi, a potem zabieraj głos w dyskusji:
https://mfiles.pl/pl/index.php/Polityka_regionalna

Jak zwykle poza "dziecka we mgle" sporo pytań cię targa, bo i skąd masz wiedzieć o polityce regionalnej i roli państwa w kształtowaniu takich lub innych inwestycji. Widzisz taki Jurek przynajmniej kuma trochę po co jest państwo w takich inwestycjach i dlaczego miał przeprowadzić tą inwestycję rząd. Natomiast dzieci co potrafią tylko trollować, tworzą sobie argumenty pod tezę.

Przekop nie będzie służył jakimś kilku domom na wsi, tylko rozwojowi całego województwa warmińsko-mazurskiego.
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1095
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Przede wszystkim wydatki infrastrukturalne mogą się zwracać znacznie dłużej albo wcale. Przekop już jest zatem nic się nie zmieni w tej sprawie.
Mnie najbardziej interesuje jakie nowe biznesy mogą się pojawić w Elblągu w związku z kanałem.
Może stocznie dla wielkich jachtów? Elektrownia z węglem dowożonym bezpośrednio statkami? Jakieś pomysły?
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Napoleon
Posty: 4003
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Przekop już jest zatem nic się nie zmieni w tej sprawie.
Masz rację. Dlatego jedyne co teraz można robić, to zastanowić się co uczynić by przekop maksymalnie wykorzystać i by straty były jak najmniejsze (bo straty będą). Co nie zmienia tego, że ocena całej inwestycji będzie taka jaką będzie. Protestować nie ma co, bo błąd został już popełniony. Obawiam się tylko, czy nie będzie dalej, nomen omen ( :? ) "pogłębiany". Temu trzeba zapobiegać na tyle na ile się da. A będzie to dość trudne.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1175
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

peceed pisze:
Mnie najbardziej interesuje jakie nowe biznesy mogą się pojawić w Elblągu w związku z kanałem.
Może stocznie dla wielkich jachtów? Elektrownia z węglem dowożonym bezpośrednio statkami? Jakieś pomysły?
A jakie nowe wielkie biznesy pojawiły się w Darłowie, Łebie, Władysławowie, Kołobrzegu ....? Małe porty są skazane na wymarcie i śladowe znaczenie gospodarcze i jest to trend światowy. Czasem są wspierane przez bliskość potężnego zakładu potrzebującego specyficznych nieskonteneryzowanych dostaw lub odbiorów (jak Schwedt w Niemczech, chociaż i tam podobno jest słabo), czasami specyficzne położenie geograficzne jak w przypadku Łeby, gdzie ma być port serwisowy farm wiatrowych (jak się narodowym socjalistom zaczną wiatraki podobać). Pytanie nie jest o to, co się w porcie w Elblągu może pojawić tylko dlaczego miałby tam duży biznes ulokować swoje aktywa ? Co ma Elbląg czego inne, wielkie porty nie mają. Jedyne co ma to bezpośrednią tanią drogę wodną z Kaliningradem. I biznes sam tam wlazł bez pomocy partyjnych ideologów. Można wybudować port w Sopocie tylko po co ? Kult cargo się kłania....
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1095
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Tadeusz Klimczyk pisze: A jakie nowe wielkie biznesy pojawiły się w Darłowie, Łebie, Władysławowie, Kołobrzegu ....?
Ciekawe co by wybrali mieszkańcy Elbląga: przekop czy 20 tyś. PLN dla każdego :)
Na pewno lepszą inwestycją dla regionu byłaby szybka kolej do trójmiasta.
Tragedią Elbląga jest to, że on nie leży nad zalewem co oznacza, że nawet marina ma mały potencjał...
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1175
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Obstawiłbym te 20 tys PLN.
ODPOWIEDZ