Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Napoleon
Posty: 3991
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Co ma Elbląg czego inne, wielkie porty nie mają. Jedyne co ma to bezpośrednią tanią drogę wodną z Kaliningradem.
Wychodzi na to, że najlepszą rzeczą dla Elbląga, jeśli już, to rozpad Rosji i ogłoszenie niepodległości przez Kaliningrad/Królewiec :-) Wtedy nic by nie stało na przeszkodzie, by handel kwitł.
Aczkolwiek, przekop przez mierzeję za 2 mld. byłby wtedy zupełnie niepotrzebny 8)
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1090
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Tadeusz Klimczyk pisze: Kult cargo się kłania...
Rozpowszechniony jak cholera. Swoją drogą jest ciekawe, że Feynman nie zauważył (gdy badał katastrofę Challengera) że cały program wahadłowców jest znakomitym przykładem czegoś co nazywam "cult cargo engineering": "Skoro lotnictwo jest dziesiątki tysięcy razy bardziej bezpieczniejsze od rakietowych lotów kosmicznych, to wystarczy zrobić rakietę wyglądającą jak samolot i lądującą na lotnisku".
Jeszcze zabawniejsze jest to, że to samo zadziałało w radzieckim programie kosmicznym: Space Shuttle ze swoją komorą ładunkową przypominał bombowiec z komorą bombową, zatem uznano że z pewnością ma uderzeniowe zastosowanie militarne i należy odpowiedzieć takim samym programem, pomimo dysponowania najtańszymi środkami wynoszenia ładunków w kosmos na świecie...
Napoleon pisze: 2022-09-21, 22:15 Wychodzi na to, że najlepszą rzeczą dla Elbląga, jeśli już, to rozpad Rosji i ogłoszenie niepodległości przez Kaliningrad/Królewiec
Brzmi świetnie o ile zapomni się o dotacjach Rosji dla tego regionu.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Zaraz towarzysze z pewnością uzasadniąsens budowy Orlików i stadionów świata oraz zwrot tych inwestycji? Potrzeba matką wynalazków
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1173
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Zapomniałeś okrasić swojej wypowiedzi ikonką z facetem z gołą dupą. To znak własności intelektualnej Twoich wynurzeń.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Zapomniałem tylko wspomnieć o niemieckim porządku:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1 ... iu-do-25-m

Tak to jest jednym się opłaca, a drugim nigdy nic się nie opłaci. 2.5mln ton rocznie.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1173
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Kanał Panamski też nieźle sobie radzi. Tak samo mądra analogia jak Twoja.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Napisz jeszcze więcej durnych analogii. Wszyscy z przyjemnością się pośmieją :cmok1:
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 222
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SiSi »

AdrianM pisze: Zapomniałem tylko wspomnieć o niemieckim porządku:

https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1 ... iu-do-25-m

Tak to jest jednym się opłaca, a drugim nigdy nic się nie opłaci. 2.5mln ton rocznie.
AdrianM, przeczytałeś chociaż to co zalinkowałeś? Odsyłam do drugiego akapitu i masz wytłumaczone dlaczego sie opłaca. W 5- tym masz podane kiedy ta sródlądowa droga wodna została oddana do użytku.
Kanał Gliwicki też istnieje, ma podobną historie i...?
...
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Tzn., że można, czy nie można? Im się opłaca transportować wodami śródlądowymi, a u nas ma to być bez sensu?

Można próbować ladacznicę z logiki robić, ale fakty są takie, że ciągle wychodzi taniej niż kolej, czy transport kołowy. Ja nie mam najmniejszych wątpliwości i lokalny biznes te możliwości zagospodaruje. No przecież po co innego by portowi w Elblągu potrzebne jest to pogłębienie tych ostatnich 900m toru wodnego skoro mogą już tam pływać jednostki o zanurzeniu 2.5m?
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1173
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

SiSi pisze:
AdrianM, przeczytałeś chociaż to co zalinkowałeś? Odsyłam do drugiego akapitu i masz wytłumaczone dlaczego sie opłaca. W 5- tym masz podane kiedy ta sródlądowa droga wodna została oddana do użytku.
Kanał Gliwicki też istnieje, ma podobną historie i...?
Facet nic nie kuma, choć wszystko było tłumaczone, z danymi, z podaniem uwarunkowań gospodarczych, historią "cult cargo". Jak każdy Pisowiec myśli, że jak się zbuduje infrastrukturę gdziekolwiek, to już wszyscy na nią lecą. A najważniejsze to się pokłócić i wypiąć dupę na ikonce.

Na początku lat 90-tych był w Polsce Michael Jackson i po spotkaniu z Wałęsą uradzili, że za kasę piosenkarza wybudują duże lotnisko w Bielsku Podlaskim, żeby "rozruszać region". Myślenie z tej samej półki intelektualnej.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Ano poklepcie się jeszcze po pleckach i pocmokajcie nawzajem :cmok1:

To jak z Królewca się opłacało bardziej barkami wozić, a teraz z 3miasta już nie będzie? No ciekawe.
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 222
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: SiSi »

AdrianM pisze: Tzn., że można, czy nie można? Im się opłaca transportować wodami śródlądowymi, a u nas ma to być bez sensu?
MOżna.
Najwidoczniej Niemcom się opłaca. Podobnie jak Szwajcarom, Holendrom i Belgom. Czasami naprawdę się zastawiam jak to robią.
Polska. Znów odpowiem pytaniem na pytanie, ale czy jest zapotrzebowanie na przewóz surowców, kontererów i gabarytów z wybrzeża na Śląsk drogą śródlądową? Tak w nawiązaniu do Odry i Kanału G.
Infranstruktura istnieje i teoretycznie można zacząć od jutra. Dlaczego więc klienci nie walą drzwiami o oknami aby z tej opcji skorzystać?

Będę z Tobą szczery, i napisze, że są (raczej były) zapytania o możliwość przewozu różnych gabarytów ze Szczecina do Gliwic drogą wodną, jednak z różnych względów poszło to inna drogą. Klient decyduje.
Klienci nie kierują się logiką, a ekonomią. Zwłaszcza w tym biznesie. Co z tego, że wydasz mnóstwo pieniędzy publicznych na super połaczenie jeśli nikt z tego nie będzie korzystał, ponieważ na kołach będzie taniej i szybciej? Koleje też nie śpią.
Osobiście chciałbym reaktywacji szlaku Szczecin - Gliwice i szerszego wykorzystania, powiedzmy na poziomie złotych czasów PRL. Jeśli jednak taka inwestycja nie przewiduje zwrotu w jakimś tam przewidyuwalnym okresie czasu, to jest to wyrzucenie kasy w wode.
Można próbować ladacznicę z logiki robić, ale fakty są takie, że ciągle wychodzi taniej niż kolej, czy transport kołowy.
Jest taniej - od pewnego momentu. Takie rzeczy sie sprawdza, a czasami liczy praktycznie od zera co kontrakt.
Ja nie mam najmniejszych wątpliwości i lokalny biznes te możliwości zagospodaruje.
Też nie mam żadnych wątpliwości co do tego.
No przecież po co innego by portowi w Elblągu potrzebne jest to pogłębienie tych ostatnich 900m toru wodnego skoro mogą już tam pływać jednostki o zanurzeniu 2.5m?
Darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby. :D
...
Aleksander
Posty: 83
Rejestracja: 2012-07-19, 14:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Aleksander »

W Łodzi wybudowano absurdalnie wielki dworzec kolejowy (Łódź Fabryczna). Zieje pustką. Była informacja, że dworzec w Skierniewicach (48 tys mieszkańców) obsługuje więcej pasażerów niż ten łódzki (670 tys. mieszkańców). Na dokładkę budowany aktualnie tunel przez miasto do innego dworca (Łódź Kaliska) spowoduje, że stanie się on zwykłym przelotowym przystankiem. Koszt – 1,75 mld złotych! Można sprawdzić w sieci. W porównaniu – koszt przekopu to taniocha. A jaka by nie była jego użyteczność, będzie ona nieproporcjonalnie większa. Nie mówiąc o perspektywach.
Pomysł i realizacja tego dworca - rządy PO w Łodzi.
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1090
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

AdrianM pisze: Tzn., że można, czy nie można? Im się opłaca transportować wodami śródlądowymi, a u nas ma to być bez sensu?
W Niemczech niekoniecznie się opłaca ale taki mają klimat że promują żeglugę śródlądową jak mogą, również z powodów strategicznych. "Śródlądową"! To oznacza, że łączy rozwinięte ośrodki przemysłowe a nie zadupie z morzem. Elbląg był wielkim niemieckim (pruskim) miastem przemysłowym, i port w Elblągu obsługiwał ten przemysł. Obecnie nie ma przemysłu, nie ma Niemców i nie ma Prus. Tuż obok znajdują się 2 wielkie miasta portowe tworzące aglomerację, co oznacza że nie powstają żadne nowe możliwości niedostępne w rejonie - ciężko znaleźć jakąkolwiek motywację do tworzenia firmy akurat w Elblągu a nie powiedzmy w Gdynii.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

peceed pisze: 2022-09-22, 19:33 ciężko znaleźć jakąkolwiek motywację do tworzenia firmy akurat w Elblągu a nie powiedzmy w Gdynii.
Choćby niższe koszta pracownika. Mi jakoś łatwo przyszło znalezienie motywacji. Zero wysiłku. Dla biznesu takie rzeczy są naturalne. Jakbym miał skup węgla w Olsztynie, czy w Białymstoku też bym wolał sprowadzać wungiel z Elbląga.

Druga kwestia jest taka, że już sam kanał ma spore walory dla rozwoju turystyki.

Żadna inna inwestycja tego regionu tak nie pobudzi. Nie ma innego pomysłu. A normalne, że aglomeracje będą lobbować pod siebie i deprecjonować taki Elbląg. Mnie to nie dziwi.

Może ty mi powiesz które obwodnicę miast się zwrócą lub za ile lat? Po co je budować skoro wystarczy inwestować w autostrady i ekspresówki? Taką demagogię bardzo łatwo uprawiać. Czy jak powyżej przykład dworców lub innych podobnych inwestycji. Kiedy metro się wróci, czy rozbudowa kanalizacji? Energetyka wiatrowa lub słoneczna? Czyżby nigdy? Lub wymagać będzie protekcji państwa lub UE? Wystarczy popatrzeć jaki mamy obecnie wał na ETS i dość mam zwyczajnego pier...., że przekop to jakaś katastrofa. Nie wszyscy muszą być zachwyceni, ale skala tego co się wokół tej inwestycji zmyślą przekracza wszelkie granicę dobrego smaku. Raport o przekopie powstał, a w kontrze zwyczajne domorosłe teorie.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Peperon »

No popatrz Adrianie... Taki mądry byłeś, aż zeszła Szydło z wora.
Po co obwodnice miast ? Ano po to, żeby strefy przemysłowe miast dużych i małych połączyć z ekspresówkami i autostradami. Przykłady mogę podać od ręki... Do tego zwracają się praktycznie od razu, ponieważ wyprowadzając ruch samochodów ciężarowych z miast, poprawiają bezpieczeństwo mieszkańców. To samo jest z liniami metra, które w wielu miastach (poza Polską) powodują ograniczenie ruchu drogowego ulicami miast i poprawiają komunikację dla mieszkańców, znacznie ją przyspieszając.
A co do przekopu, powiedz czy w raporcie jest napisane, po ilu latach się zwróci ? Brak kanału żeglownego do Elbląga już na starcie powoduje roczną obsuwę w spłacie inwestycji, która miała "rozruszać region", ale wyszło jak zwykle. Co będzie dalej to się zobaczy, ale trudno być optymistą...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ