Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Gdyby Polakow bylo 40.000.000 to by wyszlo po 50 PLN na glowe - zal ci piec dych zeby ruskim wala pokazac
Jeżeli pokazanie komuś "wała" kosztuje 5 dych... Mimo wszystko trochę drogo. Do tej pory, jeśli już komuś pokazywałem, to raczej za darmo :-)
Franek Wichura
Posty: 538
Rejestracja: 2021-06-02, 12:36

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Franek Wichura »

Napoleon pisze: Do tej pory, jeśli już komuś pokazywałem, to raczej za darmo
Ekshibicjonista ;)
BorysK pisze: Gdzie pokazałeś wała, chyba że sami z siebie żeśmy zrobili wała.
W jakim sensie?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AvM »

Moze kts ma jekies relacje zdolowanych i zalamanych Rosjan po otwarciu Kanalu.

Ja nie widzialem nigdzie zadnego komentarza

Moze nie zauwazyli?
Franek Wichura
Posty: 538
Rejestracja: 2021-06-02, 12:36

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Franek Wichura »

AvM pisze: Moze kts ma jekies relacje zdolowanych i zalamanych Rosjan po otwarciu Kanalu.
Ja nie widzialem nigdzie zadnego komentarza
Moze nie zauwazyli?
Jakos watpie by mieli ochote cos takiego komentowac - jak im Kozakiewicz wala pokazal to sie ruskie gazety o tym rozpisywaly? No chyba ze tego nie zauwazyli ;)
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Ekshibicjonista
Ale przynajmniej za darmo :-)
Tymczasem z tego co piszesz wynikałoby, że jesteśmy zbiorowością (oczywiście patriotyczną!) ekshibicjonistów, którzy jeszcze muszą płacić 5 dych od łebka by ktoś zwrócił na nich uwagę. A i to, jak widać, niekoniecznie skutkuje. Za mało płacimy by ktoś chciał nas oglądać? :wink:
...jak im Kozakiewicz wala pokazal to sie ruskie gazety o tym rozpisywaly?
Nawet, jeśli Ruskie nie pisały, to cały świat o tym jednak pisał. Aż się kiedyś zdziwiłem jak ten "gest Kozakiewicza" był popularny/sławny. O kanale piszą?
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Tadeusz Klimczyk pisze: Jak ktoś żyje w świecie wyobrażonym, tego nawet liczby i fakty nie przekonają. Tzw. temat 900-metrów to dyskusja zastępcza dla odwrócenia uwagi od sprawy zasadniczej - nikt i tak nie wie czemu ten Miś ma służyć. Chcieliśmy tym Misiem to i tamto, ale platformerski samorząd nie pozwala. No więc nawet jak się wybagruje te 900 metrów i pociągnie kanał do samej Warszawy to i tak żadnego sensu ekonomicznego tej inwestycji nie przybędzie.
Ale już utopione koszty zostały poniesione! Obecną rentowność liczy się od całkowicie innego poziomu inwestycji, i przynajmniej z lokalnego punkt widzenia ma takowa sens. To że nie zarobi na tym Polska to już wiadomo od początku. Niedorobienie tych ostatnich metrów jest błędem który obciąża politycznie obie strony, bo takie rzeczy muszą być dogadane zanim zrobi się najdroższą część. Teraz obstrukcja PO jest idiotyczna z politycznego punktu widzenia, bo im szybciej inwestycję się dokończy tym szybciej okaże się ona wtopą (bardzo adekwatne słowo, chodzi o sens dla całości). Ale najprawdopodobniej ekipa w Elblągu została poświęcona by można było pisać o idiotycznej inwestycji PiS co to nie umiał pociągnąć jeszcze 900 metrów przekopu, i można było bić w bęben "przekopu przez który nic nie pływa" jeszcze podczas wyborów 2023.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Że Cię jeszcze do tego rządu nie wzięli z takim ścisłym umysłem ekonomicznym....
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Idiotyczny ruch ze strony opozycji w tym wypadku nazywa się to sabotaż , gdzie był 3 lata temu prezydent Elbląga i cała lokalna wierchuszka nawet na obrotnicę dla statków
w porcie nie byli w stanie zagwarantować środków aby mieć jakieś argumenty do rozmów z rządem na temat przyszłości tego portu .
Dzisiaj ci wszyscy aparatczycy rządzący w Elblągu ponieśli wizerunkową POrażkę doprowadzając swoimi decyzjami Elbląg do postpeerelowskiego bardaku i nie ma się
temu co dziwić ponieważ oni zawsze reprezentowali taki POziom .
Awatar użytkownika
peceed
Posty: 1078
Rejestracja: 2019-09-12, 16:25

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: peceed »

Tadeusz Klimczyk pisze: Że Cię jeszcze do tego rządu nie wzięli z takim ścisłym umysłem ekonomicznym...
Po prostu ścisłym. Ekonomii bym do tego nie mieszał.
-Panie Kapitanie! Toniemy!
-Jak nie Wy, to kto?
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Święte słowa. Ekonomii nikt przy tym projekcie nie stosuje.
Franek Wichura
Posty: 538
Rejestracja: 2021-06-02, 12:36

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Franek Wichura »

Tadeusz Klimczyk pisze: Święte słowa. Ekonomii nikt przy tym projekcie nie stosuje.
A niby dlaczego ma stosowac? Od poczatku wiadomo ze to projekt czysto polityczny. Mamy wlasna dziure w Mierzeji i nie musimy plywac po ruskich wodach plynac sobie lodeczka z/do Elblaga - takie nowe "okno na swiat" - jak kiedys Gdynia - tylko na miare naszych czasow - powiedzmy ze "lufcik na swiat" :wink: dorabianie do tego ekonomicznego lub jakiegokolwiek innego sensu jest bez sensu - narodowa dziura w Mierzeji to byl i jest (i zapewne pozostanie wobec mizernych szans na handel morski z Elblagiem) projekt polityczny - i tyle.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Napoleon »

Ale już utopione koszty zostały poniesione! Obecną rentowność liczy się od całkowicie innego poziomu inwestycji...
:shock: Peceed, jest chociażby coś takiego jak amortyzacja. To co piszesz, wybacz, ale nie ma sensu!
dorabianie do tego ekonomicznego lub jakiegokolwiek innego sensu jest bez sensu
Niby racja. Ale ponad 2 mld. to kosztowało, a kosztować jeszcze trochę może (i już kosztuje - remont drogi, załamanie się ruchu turystycznego itd.). Więc "ekonomiczną czkawką" to się jednak odbija.
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4949
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Marmik »

Napoleon pisze: 2023-05-26, 21:41i już kosztuje - [...] załamanie się ruchu turystycznego itd.
Na czym polega to "załamanie się ruchu turystycznego"? Czy to wnioski na podstawie artykułów o majówce (właśnie powiązanych z remontem drogi)? Jeśli tak to jest to bardzo mocne nadużycie. Natomiast - jako punkt odniesienia - z pewnością określenie "załamanie się ruchu turystycznego" idealnie pasuje do covidowego lockdownu, gdy ludzie na mierzei żyjący głównie z turystyki musieli wbijać zęby w ściany.
I jakie są choćby ze dwa "itd"?
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Jednym z itd. jest pogłębiarka, zamówiona w Finlandii za sto kilkadziesiąt baniek, która będzie "na wyposażeniu" i utrzymaniu przekopu. Bo prądy morskie robią swoje i nieustannie dosypują materiału do Mierzei.
Awatar użytkownika
Marmik
Posty: 4949
Rejestracja: 2006-04-30, 23:49
Lokalizacja: Puck

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Marmik »

:ok:
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

A gdzie jest powiedziane że ta pogłębiarka ma służyć tylko i wyłącznie do utrzymywania przekopu ? przy takich parametrach jak choćby głębokość pogłębiania do 18 metrów spokojnie będzie ją można wykorzystać we wszystkich polskich portach a z braku w polskiej flocie nowoczesnych pogłębiarek przyda się jak najbardziej i na pewno nie będzie cały czas zatrudniana na przekopie gdyż przy tych parametrach szybko wykona swoja robotę na zalewie.
Przybliżona długość całkowita (z wyłączeniem połączenia dziobowego) 60,0 m;
Maksymalna szerokość, konstrukcyjna 12,0 m;
Maksymalna konstrukcyjna wartość zanurzenia 4,5 m;
Pojemność ładowni na najwyższym poziomie przelewu, przynajmniej powyżej 950 m³;
Głębokość pogłębiania poniżej linii wody 18 m;
Minimalna prędkość marszowa w stanie zanurzenia ładunkowego: 8 węzłów.
ODPOWIEDZ