No to trzeba częściej czytać prasę lotniczą...
Polskie Zakłady Lotnicze Sp z o.o. w Mielcu (bo tak się teraz nazywają) wyszły już na prostą po dokapitalizowaniu ze strony skarbu państwa i mają się już całkiem nieźle. Przynoszą zyski, obroty nie są może zwalające z nóg ale do bankructwa im daleko. Nad parkiem maszynowym też pracują (budują linię do obróbki kompozytów).
O samej firmie mozna poczytac na ich stronie:
http://www.pzlmielec.pl/index1.php
pod hasłem oferta znajdziemy:
"Mamy przyjemność przedstawić ofertę na wyroby lotnicze produkowane przez naszą Firmę oraz zapraszamy do korzystania w bogatego wachlarza usług obejmujących m.in. obróbkę stali stopowych, stopów tytanu, miedzi, aluminium, metali nieżelaznych, tworzyw sztucznych:
M28 SKYTRUCK - samolot pasażerski i transportowy
M28B BRYZA - samolot patrolowy i ratownictwa morskiego
M18 DROMADER - samolot rolniczy i pożarniczy
M26 ISKIERKA - samolot szkolny i treningowy
M93M - samolot szkolno bojowy
Usługi kooperacyjne w zakresie:
projektowania, prób i badań samolotów
formowania blach
obróbki skrawaniem
obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej
procesów specjalnych
badań laboratoryjnych
prac z wykorzystaniem systemów CAD/CAM/CAE
Nowoczesne obrabiarki i lotnicza technologia są gwarancją jakości i niezawodności naszych produktów i usług. BAE SYSTEMS, BOEING, SAAB, WESTLAND, STEMME - to firmy, z którymi współpracujemy w ramach kooperacji lotniczej."
Wiadomo że nie będą już samodzielnym producentem nowych samolotów ale jako partner w kooperacji z innymi koncernami to mogą sobie poradzić.