Dawno o tym nie było...

Piszę, bo może wyszło coś lepszego niż rysunek z Korotkina w kwestii grubości wszystkich cienkich blaszek?
Na rysunku zaznaczyłem na czerwono wartość podawaną przez Skwiota (jak chyba wynika z jego opisu

) i drugą przez kbismarck - dotyczącą 2 pokładu (bateryjnego)

- tirpx.jpg (26.82 KiB) Przejrzano 25184 razy
Druga sprawa - 80mm na pokładzie głównym (górnym) było tylko w miejscach które zaznaczyłem? Wynikałoby z tego, że to ochrona przewodów kominowych(?)

- tirp2.jpg (30.05 KiB) Przejrzano 25184 razy
Trzecia sprawa - główny pas burtowy na Tirpitzu to chyba jednak 320mm a nie 315mm. Sprawa chyba wynikła z wartości zmierzonej przez aliantów na wraku, a to mogła być zwykła tolerancja wymiarowa (?) Gdy pocienić cały pas burtowy o 5mm mielibyśmy za dużo uwolnionej wyporności nawet po uwzględnieniu pogrubienia pokładu pancernego nad magazynami amunicyjnymi (pamiętajmy przy tym, że w Tirpitzu pocieniono tyły barbet z 340 na 220 no i projektowana wyporność była o 24 tony większa, chociaż te 24 tony to może ten dziób atlantycki?).
W/g tego
http://www.hmshood.org.uk/reference/off ... 3-378.html dokumentu próbka głównego pasa pancernego miała grubość 12,5 cala, chociaż dalej podana jest wartość
12 172" - czy to nie powinno być 12,72" (sorki że moze juz to rozkminialiśmy, ale zapomniałem wniosków

)?
Czwarta sprawa skosy (skarpy) pokładu pancernego nad magazynami - grubość zarówno dla Tirpitza jak i Bismarcka po 120mm?