Seehund w PMW
: 2017-03-29, 14:51
Drodzy Forumowicze,
chciałbym się dowiedzieć coś o losie okrętu typu SEEHUND, który ponoć przejęła PMW. Andrzej Drzewiecki w książce "Polska Marynarka Wojenna od II do III RP" wydawnictwa Napoleon V, na str. 914 podaje: W planach zamierzeń W. Steyera na 1948 rok w "dziale budownictwa okrętów", zapisano do wykonania następujące zadania:
- remont nawodnych i podwodnych elementów okrętów podwodnych i pjp;
- kapitalny remont okrętów;
- bieżące remonty okrętów;
- demagnetyzację okrętów;
- ukończenie budowy okrętu podwodnego typu "Liliput" i przeprowadzenie prób doświadczalnych (stocznia Elbląg);
- budowę reprezentacyjnej motorówki;
- budowę szalup sześciowiosłowych (stocznia nr 3 w Gdańsku, na wzór przedwojenny);
- kapitalny remont jachtu „Santa Maria” dla marszałka (Roli-Żymierskiego) oraz jachtu „Karla” dla prezydenta (Bieruta); - adaptację holownika dla celów przeciwpożarowych.
*CAW, sygn. IV.501.1/A.1207, zespół akt SG WP, Plan zamierzeń na 1948 r. w dziale budowy okrętów (12.06.1947 r.) , s. 297.
W „Budownictwie Okrętowym” Nr.2/87 Doc. dr Inż. Jerzy Rożanowski w artykule „Rozwój polskiego przemysłu okrętowego (39). VII. Stocznie, których już nie ma. C. Stocznia nr 16 w Elblągu na str.92 pisze: -„ Dwie inne zatopione jednostki – prawie gotowe miniaturowe okręty podwodne typu SEEHUND, spoczywające na dnie rzeki w pobliżu pochylni – również podniesiono w 1946 r. Skompletowano z nich jeden w pełni wykończony okręt i przekazano Marynarce Wojennej.”
Co się stało z tym okrętem? Nie mogłem znaleźć żadnej informacji o losach tego okrętu.
chciałbym się dowiedzieć coś o losie okrętu typu SEEHUND, który ponoć przejęła PMW. Andrzej Drzewiecki w książce "Polska Marynarka Wojenna od II do III RP" wydawnictwa Napoleon V, na str. 914 podaje: W planach zamierzeń W. Steyera na 1948 rok w "dziale budownictwa okrętów", zapisano do wykonania następujące zadania:
- remont nawodnych i podwodnych elementów okrętów podwodnych i pjp;
- kapitalny remont okrętów;
- bieżące remonty okrętów;
- demagnetyzację okrętów;
- ukończenie budowy okrętu podwodnego typu "Liliput" i przeprowadzenie prób doświadczalnych (stocznia Elbląg);
- budowę reprezentacyjnej motorówki;
- budowę szalup sześciowiosłowych (stocznia nr 3 w Gdańsku, na wzór przedwojenny);
- kapitalny remont jachtu „Santa Maria” dla marszałka (Roli-Żymierskiego) oraz jachtu „Karla” dla prezydenta (Bieruta); - adaptację holownika dla celów przeciwpożarowych.
*CAW, sygn. IV.501.1/A.1207, zespół akt SG WP, Plan zamierzeń na 1948 r. w dziale budowy okrętów (12.06.1947 r.) , s. 297.
W „Budownictwie Okrętowym” Nr.2/87 Doc. dr Inż. Jerzy Rożanowski w artykule „Rozwój polskiego przemysłu okrętowego (39). VII. Stocznie, których już nie ma. C. Stocznia nr 16 w Elblągu na str.92 pisze: -„ Dwie inne zatopione jednostki – prawie gotowe miniaturowe okręty podwodne typu SEEHUND, spoczywające na dnie rzeki w pobliżu pochylni – również podniesiono w 1946 r. Skompletowano z nich jeden w pełni wykończony okręt i przekazano Marynarce Wojennej.”
Co się stało z tym okrętem? Nie mogłem znaleźć żadnej informacji o losach tego okrętu.