SmokEustachy pisze: ↑2022-05-10, 01:46
Jakiś tor wodny został ponoć pogłębiony. Ktos coś wie?
Smoku pogłębiony został tor wody do Szczecina do 12.5 metra głębokości mało tego Smoku pogłębiono i poszerzono również tor do Portu Północnego dla zbiornikowców o długości 355 m, szerokości 60 m i zanurzeniu do 15 m oraz kontenerowców o długości do 350 m; szerokości 45 m i zanurzeniu do 15m, a więc ich wchodzenie i wychodzenie z Portu Północnego jednocześnie. Parametry techniczne nowego toru to 600 m szerokości w dnie i 18 m głębokości.
Jak by mało tego było w Urzędzie Morskim w Gdyni w lutym tego roku podpisano umowę na poszerzenie i pogłębienie toru wodnego prowadzącego do Portu Gdynia. Będzie on o 3 m głębszy i o 130 m szerszy. Po zakończeniu robót tor wodny na długości około 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m. Jego głębokość wzrośnie do 17 m co pozwoli na zawijanie 400 metrowych kontenerowców .
Konia z rzędem temu dlaczego tych inwestycji nie robiono za rządów PO , na wybrzeżu PiS nie rządzi w Szczecinie na elewatorze Ewa przez lata wisiał napis 12.5 metra dla Szczecina czemu tego nie zrobili ? przecież we wszystkich głównych miastach portowych lokalni włodarze popierali i popierają PO
a jeszcze u sterów rządowych mieli swoich ludzi do 2015 roku .
Różnica jest taka ,że z wybrzeża jest cała masa premierów jest i były prezydent ale zawsze byli odwróceni dupą do morza za ich czasów i ich władzy nigdy nie podjęto żadnych inwestycji w gospodarkę morską to są fakty , innym przykładem odwracania polski z pozycji bantustanu morskiego jest przejęcie przez Polski Fundusz Rozwoju 30 proc. udziałów w DCT Gdańsk jest to o tyle ważne gdyż w polskich rękach znajdował się jedynie GTK z jedną suwnicą już same to pokazuje jakim bantustanem morskim była Polska za poprzednich władz , aktualnie w budowie w Porcie szczecińskim znajdują się dwa nowe nabrzeża Duńskie i Norweskie a w Policach nowe nabrzeżne dla fabryki polimerów i wiele wskazuje na to ,że powstanie nowy terminal kontenerowy w Świnoujściu choć tutaj działa już niemiecka 5 kolumna na razie w postaci Eurodeputowanej niemieckich zielonych Hannah Neumann oraz eurodeputowany niemieckiej Lewicy Helmut Scholz szukają dziury w całym i jeden użyteczny dureń radny ze Szczecina już się znalazł a boli ich to ,że ruch statków zwiększy się o połowę .
Tutaj na koniec należało by zadać pytanie w imię kogo czego i dlaczego ? aktualna opozycja sabotowała gospodarkę morską , dlaczego nie było inwestycji ?, jakie były przyczyny ich braku ?, dlaczego opozycja nie ma i nigdy nie przedstawiła żadnej wizji rozwoju gospodarki morskiej ? pytam
bo nikt mi na tym forum z braku argumentów czynów i działań w tym kierunku na to nie odpowie bo po prostu nie było ich na opozycji gdy była u władzy i nawet gdyby był to na tym forum sam Tadeusz Klimczyk to pierwsze co zrobi to rozpocznie od ataku na mnie i na PiS ale nic nie przedstawi na powyższe pytania bo po prostu nie ma takiej możliwości, gdyż opozycja nie podjęła działań na tych kierunkach tak to Smoku widzę .