Re: O polskich portach
: 2022-04-22, 20:44
Dlatego ,że UE nie zgodziła się aby rząd polski uruchomił ponownie stocznię ponieważ według unijnych hipokrytów było by to sprzeczne z zapisami o konkurencji na terenie UE .
Dzisiaj pojawiła się informacja na temat możliwego przejęcia terminala BTC przez chińczyków w dzierżawę na 30 lat .
Chińczycy z Hutchinson Ports i filipińsko-amerykańskie ICTSI – te dwie firmy stanęły do przetargu na operatora Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Wygrana Chińczyków niesie ze sobą potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa państwa. Nasze służby kontrwywiadowcze i MON milczą. Wszystko w chwili, gdy rośnie napięcie na linii NATO-Chiny .
Sprawa się tak skomplikowała ,że naciskają na to Amerykanie i NATO aby Chiny nie przejęły tego terminala gdyż ma znaczenie strategiczne na wypadek wojny gdzie Port Gdynia ma być główna bazą wyładunkową sprzętu NATO a Chiny jak sojusznik Rosji mogły by doprowadzić w przypadku wojny do zablokowania wyładunku już wtedy w obydwu terminalach GTC i BTC , bo to właściciele GTC stanęli do przetargu na BTC tym samym posiadali by ponad 90 hektarów powierzchni w porcie Gdynia . Do tego nakłada się polski MON czy też sprawa budowy Mieczników , gdzie ze względu na sąsiedni teren jaki by mieli Chińczycy - pozwalało by im to na stałą obserwację bazy MW RP oraz Stoczni wojennej co było by nie pożądane , wszystko to mocno skomplikowane a rożnych wątków które z tego wynikają jest sporo .
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... f381915164