Hotop , Elblag
: 2004-11-29, 18:46
				
				Mam tylko i to w 1872r.
produkcja maszyn:
1 - 8O KM
1 - 12 KM
5 - 10 KM
1 - 8 KM
1-5 KM
Czy bylo cos innego ??
			produkcja maszyn:
1 - 8O KM
1 - 12 KM
5 - 10 KM
1 - 8 KM
1-5 KM
Czy bylo cos innego ??
Firma Hotopa była fabryką maszyn (przede wszystkim rolniczych) o tym, żeby budował statki nie słyszałem, jakies wyposażenie i owszem, ale nie statki.AvM pisze:mam w notatkach
Hotop nie Hotopp
http://www.aefl.de/ordld/Komnick/Neu280 ... nick_1.htm
Dann ergriff Franz Komnick die Gelegenheit, als die "Hotopsche Maschinenfabrik" in Elbing 1898 zum Verkauf stand, diese zu erwerben. Hotop beschäftigte bei der Übernahme durch Komnick 40 Mitarbeiter.
O ile pamiętam tekst Arka Wełniaka - idzie do druku w MSiO 1/05 o archiwum Schichaua, to w Tretinkenhof mieściła się należaca do Schichaua w XX w. fabryka parowozów, mająca bodaj w okresie międzywojennym dośc dużą samodzielność.fdt pisze:Firma Hotopa mieściła się w Tretinkenhoff tzn ok. kilometra od rzeki... faceci z Łasztowni mogli brać od niego sprzęt... wszystko.
[edit]
^
|........... pomyłka. W Tretinkenhoff mieścił się HV.
Tretinkenhoff to była bardzo duża parcela. Do przetargu na zakup stanęło kilku oferentów. HV i Schichau zaproponowali najwyższe ceny. HV chciało tam budować fabrykę wagonów a Schichau fabrykę lokomotyw. Gdy Schichau, który uzyskał przwagę, zdecydował, że tak wielka działka nie jest mu potrzebna (nawet przy uwzględnieniu planów budowy w sąsiedztwie fabryki osiedla dla robotników) a HV nie będzie mu wchodził z konkurencją (wagony HV plus lokomotywy Schichau), obie strony dogadały się co do podziału Tretinnkenhoffu i farbryki Schichaua i HV powstały w sąsiedztwie. Tretinnkenhoff był dobrą lokalizacją bo mieścił się tuż obok dworca kolejowego (pierwszą lokomotywę przeciągnięto zaprzęgiem konnym z fabryki na dworzec). Kiedy w 1884 spłonęła duża część zabudowań stoczniowych Tretinnkenhoff przejął na siebie w trybie awaryjnym sporą część prac związanych z zamówieniem na pierwsze Schichauowskie torpedowce dla Kaiserliche Marine i tylko dlatego udało się dotrzymać terminu.Andrzej J. pisze:O ile pamiętam tekst Arka Wełniaka - idzie do druku w MSiO 1/05 o archiwum Schichaua, to w Tretinkenhof mieściła się należaca do Schichaua w XX w. fabryka parowozów, mająca bodaj w okresie międzywojennym dośc dużą samodzielność.fdt pisze:Firma Hotopa mieściła się w Tretinkenhoff tzn ok. kilometra od rzeki... faceci z Łasztowni mogli brać od niego sprzęt... wszystko.
[edit]
^
|........... pomyłka. W Tretinkenhoff mieścił się HV.
