Świetnie sie zapowiada! Niezła robota. Jestem pod wrażeniem ilości opisanych jednostek!
Rozszerzyłbym jednak opis techniczne...
Skoro juz pisać to konkretnie
Weżmy np. Bismarcka:
-
wyporność - dodałbym "maksymalną" (dla Tirpitza 53 500 t). Przeliczałeś tony metryczne na angielskie ? 1 tona angielska = 1,016047 t
-
wymiary - Bismarck był po przebudowie dziobu podobno dłuższy. O ile ? Trudno powiedzieć, ale dałbym 251,5. Tirpitz miał podobno 253,6m, inni piszą, ze 251... (?). W każdym razie kwestia do przemyśleń...
-
prędkość - dodałbym przy jakiej wyporności...
-
napęd - Czy przeliczałeś "konie parowe" na "konie mechaniczne"? Koń parowy (HP) to nie to samo co koń mechaniczny (KM) (1 HP = 1, 0139 KM)
Tirpitz wyciągnął 163 000 KM, podobno mógł do 170 000 KM bez przeciążenia (?) pisze o tym Korotkin i pomimo, ze popełnia wiele błędów, akurat co do niemieckich okrętów wierzyłbym mu. Są tam informacje, których nigdzie indziej nie spotkałem, nawet na
www.kbismarck.com ... Nie wiem skąd to brał, ale moze to skutek zajęcia Berlina przez Rosjan ?
- "opancerzenie" - podajesz np. pp 50+80+110, to wprowadza w błąd. Należałoby chyba napisać (jeśli już chcesz skrótowo) tak: (50;80)+(80;95;110;120), a tak w ogóle to bym się pokusił o informację gdzie jaka grubośc