Strona 1 z 4

"Encyklopedia Okrętów Wojennych II WŚ"

: 2004-12-16, 12:26
autor: stryju68
Witam wszystkich Forumowiczów i zapraszam na moją stronkę pod nazwą "Encyklopedia Okrętów Wojennych II Wojny Światowej"
http://okrety.hosted.pl/
Będę wdzięczny za opinie wyrażone tutaj, lub na forum na mojej stronie. Tam też jest ankieta.

: 2004-12-16, 12:31
autor: jareksk
Wow ! Bomba. DLa mnie super. Sam chciałem coś takiego zrobić, ale powstrzymała mnie kwestia praw autorskich. Ale to nawiasem.
Uwagi merytoryczne:
1. Po powrocie na strone "okręty" ciagle mam pełna listę 'A" która mi się zwija :o
2. Czy układ alfabetyczny jest najlepszy ? Trudno dość wyszukiwać okrętów zwłaszcza gdy nazwy były kilku wyrazowe, a stosowano często tylko 1 słowo. Moim zdaniem lepiej wyszukiwac po klasach i państwach.
3. Juz miałem nadzieję na rysunki ZAFERA, a tu :-(
Gratulacje

: 2004-12-16, 12:47
autor: jareksk
Jescze parę uwag:
1. Drobne błędy merytoryczne i terminologiczne np. KRC Kent, a była to domiana typu zwanego "County".
2. Przy transkrypcji z rosyjskiego można moim zdaniem pomijac angielski - WŁADIMIR POŁUCHIN.
3. Przy rysunkach i zdjęciach - o ile to możliwe - przydałoby się podać rok wykonania.

: 2004-12-16, 13:16
autor: CIA
Świetnie sie zapowiada! Niezła robota. Jestem pod wrażeniem ilości opisanych jednostek!
Rozszerzyłbym jednak opis techniczne...
Skoro juz pisać to konkretnie :)
Weżmy np. Bismarcka:
- wyporność - dodałbym "maksymalną" (dla Tirpitza 53 500 t). Przeliczałeś tony metryczne na angielskie ? 1 tona angielska = 1,016047 t

- wymiary - Bismarck był po przebudowie dziobu podobno dłuższy. O ile ? Trudno powiedzieć, ale dałbym 251,5. Tirpitz miał podobno 253,6m, inni piszą, ze 251... (?). W każdym razie kwestia do przemyśleń...

- prędkość - dodałbym przy jakiej wyporności...

- napęd - Czy przeliczałeś "konie parowe" na "konie mechaniczne"? Koń parowy (HP) to nie to samo co koń mechaniczny (KM) (1 HP = 1, 0139 KM)
Tirpitz wyciągnął 163 000 KM, podobno mógł do 170 000 KM bez przeciążenia (?) pisze o tym Korotkin i pomimo, ze popełnia wiele błędów, akurat co do niemieckich okrętów wierzyłbym mu. Są tam informacje, których nigdzie indziej nie spotkałem, nawet na www.kbismarck.com ... Nie wiem skąd to brał, ale moze to skutek zajęcia Berlina przez Rosjan ?

- "opancerzenie" - podajesz np. pp 50+80+110, to wprowadza w błąd. Należałoby chyba napisać (jeśli już chcesz skrótowo) tak: (50;80)+(80;95;110;120), a tak w ogóle to bym się pokusił o informację gdzie jaka grubośc

: 2004-12-16, 13:28
autor: CIA
"South Dacota" - powinno być South Dakota

: 2004-12-16, 13:30
autor: CIA
Grubości opancerzenia w wielu wypadkach bym co nieco zmienił ...
Generalnie do danych technicznych zawsze można się przyczepić :D , ale nie stresuj sie przypadkiem, to normalne przy opisie tylu jednostek!

: 2004-12-16, 13:40
autor: CIA
Typ Littorio - Skoro pokładów nie sumujesz, to nie dawałbym też sumy na burcie. Więc nie 350 tylko od zewnątrz: 70 + 10 + 250(pusta przestrzeń) + 280 + 50(drewno) + 15
Ewentualnie skrótowo 70+280, ale jak sam zapewne widzisz, takie skrótowe informacje mieszaja ...
Ideałem byłoby jeszcze podanie rodzaju stali :-D - uczestnictwo na FOW zobowiączuje ;) .
Ale dla takiej Encyklopedii Okrętów to chyba nie jest konieczne :)

: 2004-12-16, 13:53
autor: CIA
A tak w ogóle to jeszcze raz: JESTEM W SZOKU !!! Tyyyyle okrętów...
Wielkie brawa :brawo:

: 2004-12-16, 13:59
autor: karolk
brak uniwersalizmu przy pisaniu rozdzielczości, no ale widzę, że to choroba współczesna, długo się ładuje, no ale biorąc pod uwagę zastosowane triki, to nie jest źle, tło zbyt ostre, oczy bolą,
a tak poza drobiazgami suuuper stronka, brawa za realizację :)

: 2004-12-16, 14:02
autor: karolk
aha i jescze T-boot to okreslenie torpedowaca w Kriegsmarine, więc zastosowanie nazwy niszczyciel Elbing to ewidentne nadużycie wobec młodego pokolenia, które mna uczyć się prawdy, a nie wyników przemyśleń FOW, yellow card :lol:

: 2004-12-16, 14:11
autor: CIA
Jeszcze w kwestii siłowni. Sugerowałbym napisanie, czy podawana moc jest nominalna, maksymalna czy też przeciążeniowa.... ewentualnie osiągnięta na próbach, czy coś w tym stylu.

: 2004-12-16, 14:20
autor: seawolf
Ekstra!
Mnie się podoba, wygląda na to, że coraz więcej stronek się robi :D

: 2004-12-16, 15:36
autor: stryju68
Dziękuję za uwagi.
Nad paroma problemami już pracuję. Tło na pewno zostanie zmienione na jakieś bardziej "okrętowe". Pracuję też nad tym zwijaniem się literek. Strona zostanie także wyposażona w wyszukiwarkę pozwalającą wyszukać okręt po nazwie (także pojedynczym członie)oraz po klasie i po państwie.
CIA- dziękuję za wytknięcie błędów. Będą dokonane poprawki.
karolk- przepraszam za niszczyciel typu Elbing :D - poprawię się

: 2004-12-16, 15:46
autor: CIA
Przeanalizuję reszte znanych mi okretów i może wspólnymi siłami dojdziemy do prawidłowych opisów... :)
Szykuje się dyskusja na całe lata :lol: ;)

: 2004-12-16, 16:43
autor: Emden
Gratulacje :D
Zreszta teraz jakis wysyp stron.... ja też obecnie pracuje nad stronka....

: 2004-12-16, 17:49
autor: Gość
Bardzo ciekawa stronka, duużo informacji (jak na stronę internetową). Jest troszke błędów, ale z pomocą kolegów na pewno szybko się ich pozbędziesz ;-)
Tak na szybkiego zauważyłem kilka błędów w pisowni nazw okrętów - np Evarts nie Ewarts, Attilio Regolo a nie Attillo Regalo...
Gratulacje i trzymaj kurs :-)