Różne

Moderatorzy: crolick, Marmik, MiKo

Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Różne

Post autor: Peperon »

Napoleon pisze: 2022-09-24, 19:36 Do kanonierek torpedowych - zdjęcia już tam są :-)
Przeniesione.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

A Olympia do krążowników :wink: :lol:
Porządek ma być! A jak! :cisza:
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Różne

Post autor: Peperon »

Mówisz i masz.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

Taka ciekawostka - niemiecki "pram minowy". W zasadzie nie stawiacz min tylko ich transportowiec. Lata 80.
Załączniki
MINENPRAHM II (circa 1880's).jpeg
MINENPRAHM II (circa 1880's).jpeg (174.97 KiB) Przejrzano 2783 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

Austriacki (austro-węgierski) bocznokołowy jacht Miramar. Zbudowany w latach 1871-72 w W. Brytanii. Wyporność 1830 ton, prędkość ok. 17 węzłów. Wymiary: 82 x 10 x 4,3 m. Dotrwał (jako jedn. pomoc.) do I wojny. Po jej zakończeniu przejęty przez Włochów - trafił do rozbiórki.
Załączniki
Miramar 1.jpg
Miramar 1.jpg (71.96 KiB) Przejrzano 2760 razy
Miramar w doku (Pola 1872).jpg
Miramar w doku (Pola 1872).jpg (126.43 KiB) Przejrzano 2760 razy
Miramar.jpg
Miramar.jpg (1.34 MiB) Przejrzano 2760 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Różne

Post autor: AvM »

Napoleon pisze: 2022-10-21, 23:02 Taka ciekawostka - niemiecki "pram minowy". W zasadzie nie stawiacz min tylko ich transportowiec. Lata 80.
Załączniki
GER_Minenprahm_001.jpg
GER_Minenprahm_001.jpg (277.76 KiB) Przejrzano 2758 razy
Minen-Prahme 1880.jpg
Minen-Prahme 1880.jpg (117.1 KiB) Przejrzano 2757 razy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Różne

Post autor: AvM »

Stawiacze min wygladaly tak.
"Minenleger"
Załączniki
GER_Minenleger_001.jpg
GER_Minenleger_001.jpg (34.4 KiB) Przejrzano 2756 razy
Minenleger.JPG
Minenleger.JPG (160.33 KiB) Przejrzano 2756 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

To mi wygląda, Andrzej, na któryś z wczesnych "parowców torpedowych". Na Ulana jest chyba za mały... Ktoś coś może powiedzieć jaki to okręt?

A poniżej zdjęcie portugalskiego awiza z początku wieku - Amelia IV, od 1910 - 5 de Outubro. Jednostka ta została zakupiona w 1901 roku przez króla jako jacht i okręt hydrograficzny. Wyporność 1365 ton, prędkość 15 węzłów. Wymiary: 69 x 8,8 x 4,2 m. Uzbrojony w kilka lekkich działek szybkostrzelnych 47-37 mm. Po przewrocie w 1910 roku i obaleniu monarchii, na tym okręcie rodzina królewska udała się na wygnanie. Wówczas też zmieniono jego nazwę - na datę przewrotu. Wycofany ze służby pod koniec lat 30.
Załączniki
1901-1937 Aviso 5 de Outubro.jpg
1901-1937 Aviso 5 de Outubro.jpg (385.76 KiB) Przejrzano 2715 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

W rubryce "Fregaty i korwety"zamieściłem własnie szereg zdjęć francuskich okrętów typu "La Perouse". Tytułowy okręt uległ rozbiciu w 1898 roku w wybrzeży Madagaskaru. Oto kilka zdjęć z tej katastrofy.
Załączniki
laperouse4 (Madagaskar 1898).jpg
laperouse4 (Madagaskar 1898).jpg (437.2 KiB) Przejrzano 2670 razy
laperouse1 (Madagaskar 1898).jpg
laperouse1 (Madagaskar 1898).jpg (384.63 KiB) Przejrzano 2670 razy
laperouse2 (Madagaskar 1898).jpg
laperouse2 (Madagaskar 1898).jpg (549.8 KiB) Przejrzano 2670 razy
laperouse5 (Madagaskar 1898).jpg
laperouse5 (Madagaskar 1898).jpg (340.84 KiB) Przejrzano 2670 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

Turecki jacht sułtański Ertugrul. Zwodowany w 1903 roku, w służbie od 1904.Wyporność 900 ton, prędkość 21 węzłów. Wymiary: 79,2 x 8,3 x 3,5 m. Uzbrojony tylko w lekkie działka (8x47) choc podobno można było na nim zamontować armaty 12-10 cm. Od 1924 jacht prezydencki. Wycofany ze służby w drugiej połowie lat 30.
Załączniki
Ertugrul.jpg
Ertugrul.jpg (454.05 KiB) Przejrzano 2622 razy
ErtugrulYacht.jpg
ErtugrulYacht.jpg (150.22 KiB) Przejrzano 2622 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

Niedawno zamieściłem zdjęcia niemieckich pancerników obrony wybrzeża typu Siegfried. Była przy opisie mowa o ich przebudowie, które m.in. polegała na przedłużeniu kadłuba (co wiązało się z zamontowaniem nowej siłowni, zwiększyło wyporność itd.). Tu zdjęcie z przebudowy pancernika Heimdall. Ciekawie to wygląda.
Załączniki
Heimdall w trakcie modernizacji - sztukowanie.jpg
Heimdall w trakcie modernizacji - sztukowanie.jpg (868.71 KiB) Przejrzano 2587 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

W dziale "Pancerniki 1860-1880" zamieściłem zdjęcia rosyjskiego pancernika Piotr Wielikij. W latach 1904-1906 został on całkowicie przebudowany przestając być pancernikiem i stając się okrętem szkolnym (trochę w typie dużego krążownika). Zmienił przy tym całkowicie wygląd. Stąd daję jego zdjęcia tutaj.
Załączniki
Pietr Wielikij - przebudowa na OS.jpg
Pietr Wielikij - przebudowa na OS.jpg (401.37 KiB) Przejrzano 2556 razy
Pietr Wielikij po przebudowie 1.jpg
Pietr Wielikij po przebudowie 1.jpg (241.71 KiB) Przejrzano 2556 razy
Pietr Wielikij po przebudowie 2.jpg
Pietr Wielikij po przebudowie 2.jpg (338.1 KiB) Przejrzano 2556 razy
Pietr wielikij po przebudowie 3.jpg
Pietr wielikij po przebudowie 3.jpg (562.87 KiB) Przejrzano 2556 razy
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Różne

Post autor: cochise »

Praktycznienie do poznania, ciekawy jestem sensowności takiej przebudowy.
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

Do poznania czy nie do poznania? :-)
A co do sensowności - też jestem ciekaw. Choć w tej kwestii, to zauważyłem, że w tym czasie wiele państw miało tendencje do modernizowania (za spore pieniądze) bardzo starych (przestarzałych moralnie) okrętów. Relatywnie najwięcej takich modernizacji zrobili chyba Turcy (co można wyjaśnić założeniami przyjętymi w momencie podjęcia budowy floty pancernej jeszcze za panowania Abdul Mecida; aczkolwiek założenia wówczas przyjęte szybko stały się bezsensowne z racji postępu technicznego - realizowano je w dużej mierze bezrefleksyjnie). Ale nawet Brytyjczycy zachowywali swe stare okręty "na wszelki wypadek", trzymając je w rezerwie. Obowiązywało (upraszczając) przekonanie, że w przypadku wojny (chodziło tu głównie o Francję), Royal Navy może ponieść straty, które będzie trzeba szybko uzupełnić. Chodziłoby o sytuację, w której odniesiono zwycięstwo, przeciwnik został zniszczony/zablokowany, ale trzeba było mieć np. okręty do blokowania portów, ostrzeliwania wybrzeży, służby eskortowej itd. Więc trzymano stare okręty w rezerwie, na wszelki wypadek (na zasadzie, że "mogą się jeszcze przydać". Kres temu położył dopiero Fisher. Więc to modernizowanie i trzymanie w służbie (z lepszym lub gorszym skutkiem) starych jednostek miało miejsce także i w innych krajach. A czy miało sens? Według mnie - nie. W tym jednak przypadku jednak chodziło o pozyskanie okrętu szkolnego (nie bojowego). Też miałbym duże wątpliwości czy czasem nie przepłacono, ale w ostatecznej ocenie byłbym ostrożniejszy.
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

W dziale krążowniki pancerne zamieściłem ostatnio zdjęcia japońskich okrętów typu Asama (i ich podtypów). Wspomniałem tam, że krążownik pancerny Iwate został poważnie uszkodzony w starciu z rosyjskimi krążownikami z Władywostoku w bitwie pod Ulsanem 14 sierpnia 1904 (zatonął wówczas rosyjski Riurik). Pocisk 203mm, prawdopodobnie właśnie z Riurika, trafił wówczas w kazamatę armat 152mm na Iwate i wywołał wybuch podręcznego składu amunicji. Zniszczenia były bardzo duże (w zasadzie rozwaliło całą piętrową kazamatę). Po wojnie oceniono, że pomijając trafienie z Fuji w Borodino w ostatniej fazie bitwy pod Cuszimą, które wywołało eksplozję komory amunicyjnej na rosyjskim okręcie, to było najbardziej niszczące w tej wojnie. Dwa zdjęcia przedstawiające te zniszczenia.
Edit: Niestety, nie spotkałem zdjęcia przedstawiającego te uszkodzenia "z zewnątrz". A mogłoby to bardzo ciekawie wyglądać.
Załączniki
Uszkodzenia na Iwate (14.08.1904).jpg
Uszkodzenia na Iwate (14.08.1904).jpg (812.24 KiB) Przejrzano 2492 razy
Uszkodzenia na Iwate 2 (14.08.1904).jpg
Uszkodzenia na Iwate 2 (14.08.1904).jpg (764.49 KiB) Przejrzano 2492 razy
Napoleon
Posty: 3981
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Różne

Post autor: Napoleon »

W dziale "Pancerniki eskadrowe" zamieściłem zdjęcia rosyjskich pancerników typu Pietropawlowsk. Tu zamieszcza swego rodzaju "ciekawostki" do nich się odnoszące: zdjęcia z zatonięcia (kolejnych faz zatonięcia) na japońskiej minie Pietropawłowska (wykonane ze Złotej Góry w Port Arturze - niewyraźne, ale ciekawe), wraku Połtawy zatopionej w porcie i ostatnie zdjęcie Siewastopola uszkodzonego przez torpedy japońskich torpedowców.
Załączniki
Kolejne fazy tonięcia Pietropawłowska po wejściu na "bukiet" japońskich min. Na okręcie prawdopodobnie doszło do wybuchu kotłów.
Kolejne fazy tonięcia Pietropawłowska po wejściu na "bukiet" japońskich min. Na okręcie prawdopodobnie doszło do wybuchu kotłów.
7046aebcd24b.jpg (100.87 KiB) Przejrzano 2457 razy
Połtawa - wrak 3.jpg
Połtawa - wrak 3.jpg (546.97 KiB) Przejrzano 2457 razy
Połtawa - wrak 4.jpg
Połtawa - wrak 4.jpg (397.25 KiB) Przejrzano 2457 razy
Połtawa - wrak 5.jpg
Połtawa - wrak 5.jpg (693.4 KiB) Przejrzano 2457 razy
Połtawa - wrak 6.jpg
Połtawa - wrak 6.jpg (667.56 KiB) Przejrzano 2457 razy
Za kilka dni okręt zostanie wyprowadzony na głęboką wodę i zatopiony przez własną załogę. Ma już wyraźny przechył. Bezpośrednio dostał tylko jedną torpedę (w rufę) ale 3 torpedy wybuchły mu w sieciach przeciwtorpedowych też powodując pewne uszkodzenia.
Za kilka dni okręt zostanie wyprowadzony na głęboką wodę i zatopiony przez własną załogę. Ma już wyraźny przechył. Bezpośrednio dostał tylko jedną torpedę (w rufę) ale 3 torpedy wybuchły mu w sieciach przeciwtorpedowych też powodując pewne uszkodzenia.
Siewastopol (ostatnie zdjęcie).jpg (256.58 KiB) Przejrzano 2457 razy
ODPOWIEDZ