Biuro planowania przedstawilo plan

budowy 8 ciezkich krazownikow (wowczas jeszcze krazownikow 10,000t) rocznie,w latach 1924-1926. Admiralicja pomysl podchwycila, jednak rzad sie nie zgodzil. Gdy przyszlo do liczenia funduszy, to okazalo sie, ze srodki sa jedynie na 9 jednostek. 5 (Kent) i pozniej 4 (London). Dla okretow nie zamowionych raczej nie szukano nazw.
Gdy zdecydowano o budowie trzeciej serii, to faktycznie miala liczyc 5 jednostek. Zamowiono 4, przydziekono 4 nazwy - jak Karol napisal, 5 byla w planach. Jednak ostatecznie wybudowano jedynie dwie: Norfolk i Dorsetshire. Notabene, jesli te 3 dodatkowe zostalyby wybudowane to pewnie zostalyby zalicznone do osobnego podtypu.
Co do Yorkow. Liczono skrupulatnie, ze w miejsce 6 Kentow, mozna wybudowac 7 mniejszych krazownikow 6 dzialowych. Oczywiscie mowimy o armatach 203 mm. Z punktu widzenia ochrony szlakow morskich do Azji, byla to kuszaca perspektywa. Czy tyle planowano (chciano) wybudowac? Calkiem mozliwe, jednak nie moge znalesc takiej informacji w mojej bibliotece. Natomiast jest raczej pewne, ze w pierwszym rzucie zdecydowano sie na 3 jednostki tego projektu.
Pierwsza zamowiono w 1926 (York), dwie kolejne planowano zamowic w 1927. Ostatecznie w 1927 r. podpisano kontrakt na budowe tylko jednej jednostki, ktora powstala wedlug nieznacznie zmienionego projektu i otrzymala nazwe Exeter.