Z ksiazki (dzieki dr. Juliuszowi Tomczakowi za zwrocenie uwagi na to zrodlo)
GARIBALDI AND THE MAKING OF ITALYJUNE—NOVEMBER, 1860
GEORGE MACAULAY TREVELYAN
https://ia801304.us.archive.org/9/items ... 276685.pdf
>>Trzy parowce, które miały przewieźć Medyceusza i jego ludzi na Sycylię, zostały zakupione od francuskiej firmy, nominalnie w imieniu De Rohana, jankeskiego entuzjasty sprawy włoskiej. Pospiesznie przemianowano je na „Washington, Oregon i Franklin”, a konsul Stanów Zjednoczonych w Genui, w towarzystwie „Anglika Garibaldiego”, Pearda, który wyruszał z wyprawą, wszedł na pokład „Washingtona” i namalował na nim gwiazdy i pasy. Tuż przed świtem 1 czerwca „Medici wypłynął z „Washingtonem i Oregonem” z miejsca położonego kilka mil na zachód od Genui, gdzie odbyło się zaokrętowanie o północy, a tego samego dnia „Franklin” odpłynął z brzegu między Pizą a Livorno, gdzie zabrał na pokład toskańskich ochotników<<
Washington drewniany srubowy parowiec 1048t 469tx
zbudowany przez Philip Taylor et fils*, La Seyne wodowany 1854
maszyny tej samej firmy z zakladu w Marsylii 180nhp
* stocznia byla poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM)
FCM ukonczyla statek w 1855
Taylor przejal w 1845 stocznie Mathieu et Lombard
z budowany dla "Compagnie Marseillaise de Navigation a Vapeur" jako Helvétie.
05.06.1860 zakupiony przez W de Rohan i w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka Koszt 500,500 Liras.
17.03.1861 commissioned in the Italian Navy as transportship of 3rd class.
1876 okret hydrograficzny
01.07.1897 baza okretow torpedowych.
16.06.1904 Wycofany czasowo ze służby
25.07.1904 skreslony ze sluzby