Towend/Venturiego pytanka
Towend/Venturiego pytanka
Witam
Jestem nowy
Mam takie dwa pytanka z zamierzchłej swojej przeszłości,
których nigdy sobie nie wyjaśniłem.
Może ktoś pomoze....
1. Pierscień Towenda
Wiem jak wygląda, wiem ze jest na silniku, wiem ze chyba
cos ze spalinami ale dokładnie to co on porabia?
Niektore przedwojenne samoloty mają, niektóre nie..
Raz je zakładali, raz je zdejmowali..
2. Prędkościomierz - Dysza Venturiego
Jak oglądam sobie plany modelarskie,
to zawsze jest ona narysowana jak dwie skrzyzowane
blaszki w kształcie trąbek.
Powiedzcie, jak to mierzy prędkość, czym? gwizdem?
Na razie te dwa pytanka, mam wiecej ale nie chce przynudzac.
Tomek
Jestem nowy
Mam takie dwa pytanka z zamierzchłej swojej przeszłości,
których nigdy sobie nie wyjaśniłem.
Może ktoś pomoze....
1. Pierscień Towenda
Wiem jak wygląda, wiem ze jest na silniku, wiem ze chyba
cos ze spalinami ale dokładnie to co on porabia?
Niektore przedwojenne samoloty mają, niektóre nie..
Raz je zakładali, raz je zdejmowali..
2. Prędkościomierz - Dysza Venturiego
Jak oglądam sobie plany modelarskie,
to zawsze jest ona narysowana jak dwie skrzyzowane
blaszki w kształcie trąbek.
Powiedzcie, jak to mierzy prędkość, czym? gwizdem?
Na razie te dwa pytanka, mam wiecej ale nie chce przynudzac.
Tomek
Re: Towend/Venturiego pytanka
Pierścień nie regulował odpływu spalin, a opływ powietrza wokół motoru - czyli "czyścił aerodynamikę" = natomiast stałe problemy były ze znalezieniem kompromisu pomiędzy jak najmniejszymi wymiarami a właściwym chłodzeniem motoruTomek pisze:1. Pierscień Towenda
Wiem jak wygląda, wiem ze jest na silniku, wiem ze chyba
cos ze spalinami ale dokładnie to co on porabia?
Niektore przedwojenne samoloty mają, niektóre nie..
Raz je zakładali, raz je zdejmowali..
Tu nic nie piszę - bo już nie pamiętam dokładnieTomek pisze:2. Prędkościomierz - Dysza Venturiego
Venturiego zwężka, dysza Venturiego, przyrząd służący do pomiaru prędkości przepływu płynu (tj. gazu lub cieczy) na podstawie zjawiska spadku ciśnienia w cieczy wraz ze wzrostem jej prędkości. Zwężka Venturiego składa się z barometru różnicowego i rurki o zwężonym przepływie (właściwej dyszy). Jedna z końcówek barometru włączona jest przed zwężeniem, a druga w samej dyszy.
a Pierscien T. ?
a Pierscien T. ?
Jako że jest to wyjaśnienie - nie wywalę - ALE PODPISYWAĆ SIĘ DO KU...Anonymous pisze:Venturiego zwężka, dysza Venturiego, przyrząd służący do pomiaru prędkości przepływu płynu (tj. gazu lub cieczy) na podstawie zjawiska spadku ciśnienia w cieczy wraz ze wzrostem jej prędkości. Zwężka Venturiego składa się z barometru różnicowego i rurki o zwężonym przepływie (właściwej dyszy). Jedna z końcówek barometru włączona jest przed zwężeniem, a druga w samej dyszy.
a Pierscien T. ?
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
- Lokalizacja: Kabaty
- Kontakt:
P.11, Karaś, Łoś i Jastrząb mają osłony NACA a nie pierścien Townenda (jedynie Lublin RXIII we wrześniu '39 takowym dysponuje) - osłony NACA poprawiają nie tylko aerodynamikę ale również chłodzenie silnika gwiazdowego.
Po szczegóły odsyłam na strony:
http://history.nasa.gov/SP-4305/ch5.htm
http://www.centennialofflight.gov/essay ... Tech17.htm
Po szczegóły odsyłam na strony:
http://history.nasa.gov/SP-4305/ch5.htm
http://www.centennialofflight.gov/essay ... Tech17.htm
Re: Towend/Venturiego pytanka
Za sam ten "gwizd" należy Ci się nagrodaTomek pisze: 2. Prędkościomierz - Dysza Venturiego
Jak oglądam sobie plany modelarskie,
to zawsze jest ona narysowana jak dwie skrzyzowane
blaszki w kształcie trąbek.
Powiedzcie, jak to mierzy prędkość, czym? gwizdem?
Dysze Venturiego (prawidłowo przed wojną zwane rurkami Venturiego) były w lotnictwie dwie i zawsze warto o tym pamiętać, bo o podwójnej dyszy Venturiego dziś już kompletnie zapomniano. Pojedyncza rurka służyła tylko do pomiaru prędkości, ale rurka podwójna była już przedmiotem ciekawszym. Do lat 40. lotnicze żyroskopy miały napęd pneumatyczny i do tego właśnie służyła podwójna rurka Venturiego - do napędu żyroskopów i do pomiaru prędkości.
Pozdrowienia
G.