Z życia flot.

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Majestro
Posty: 201
Rejestracja: 2010-01-08, 18:22

Re: Z życia flot.

Post autor: Majestro »

marek8
Posty: 1940
Rejestracja: 2011-07-01, 12:22

Re: Z życia flot.

Post autor: marek8 »

A co mają okręty hiszpańskie, japońskie czy nawet chińskie z innych uwarunkowaniami lokalnymi do możliwych zadań i konkrentych przeciwników naszego? ;)
Chodzi o takie porównanie , że ktoś gdzieś wybudował coś wolniejszego? ;) W warunkach bałtyckich z konkretnymi przeciwnikami i nowo budowanymi nowymi ta prędkość na mozliwych akwenach operacyjnych to też był atut? :mrgreen: Kto wie ? :P
Ja nie mam nic do tego, że komuś się ten okręt podoba ;) ale proszę nie naciągajmy na siłę teorii o tym jaki to był hit, skok technologiczny i w ogóle hi tech bo nic takiego tam nie było zwyczajnie... zaś potrzeba posiadania takiego okrętu jakoś do dziś nie została przekonywująco wyjaśniona właśnie co do jego aż przesadnie wszechstronengo charakteru...
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

By Gryf mial jakikolwiek sens musialby przypominac raczej brytyjski typ Abdiel. Ale cala ta dyskusja powinna byc przeniesiona do innego watku.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Re: Z życia flot.

Post autor: karol »

marek8 pisze:A co mają okręty hiszpańskie, japońskie czy nawet chińskie z innych uwarunkowaniami lokalnymi do możliwych zadań i konkretnych przeciwników naszego? ;)
Chodzi o takie porównanie , że ktoś gdzieś wybudował coś wolniejszego? ;) W warunkach bałtyckich z konkretnymi przeciwnikami i nowo budowanymi nowymi ta prędkość na możliwych akwenach operacyjnych to też był atut? :mrgreen: Kto wie ? :P
Ja nie mam nic do tego, że komuś się ten okręt podoba ;) ale proszę nie naciągajmy na siłę teorii o tym jaki to był hit, skok technologiczny i w ogóle hi tech bo nic takiego tam nie było zwyczajnie... zaś potrzeba posiadania takiego okrętu jakoś do dziś nie została przekonywająco wyjaśniona właśnie co do jego aż przesadnie wszechstronnego charakteru...
Ok. Pokaż mi jeden szybki SM na Bałtyku. Po drugie, jeśli brytyjskie SM (te superszybkie) były idealnymi transportowcami, to gdzie tu SM? :o Dla mnie to wyrośnięte barki do wożenia worków z kartoflami.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

Indie zamawiają sonary ACTAS. W testach Atlas Elektronik pokonał Thalesa i L-3. Cena za 6 sztuk to 166 mln zł.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=14992
Majestro
Posty: 201
Rejestracja: 2010-01-08, 18:22

Re: Z życia flot.

Post autor: Majestro »

Koreański okręt z wizytą we Władywostoku. Wygląda na to, że wyłapali cyklon na Morzu Japońskim.

Obrazek
Obrazek

A to nawet nie północny Pacyfik... Koreańczycy jak widzę całkowicie nieprzygotowani na taką pogodę, okręt wygląda na nie nadający się do wykonywania swoich zadań. Japończycy z tego co pamiętam na taką pogodę instalują dodatkowe klimatyzatory, żeby ważne elementy okrętu ochronić przed pokryciem lodem i montują nawet specjalne relingi, które mają zmniejszać odkładanie się na nich lodu. Wygląda na to, że na północ od Hokkaido na północnym Pacyfiku śmigać potrafią tylko Amerykanie, Rosjanie, Japończycy lub goszczący na specjalnych występach Europejczycy z północy dla których takie sytuacje to raczej nic niezwykłego. Długa droga przed Koreańczykami do 'blue water navy'...
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

Swoja droga to przez przypadek wyszedl im ciekawy i chyba dosyc skuteczny kamuflarz na burtach i bokach nadbudowki...
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6429
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Mnie się zdaje, czy na górnej fotce okręt ma przechył ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Majestro
Posty: 201
Rejestracja: 2010-01-08, 18:22

Re: Z życia flot.

Post autor: Majestro »

Peperon pisze:Mnie się zdaje, czy na górnej fotce okręt ma przechył ?
Nie wydaje ci się. Tutaj obszerna galeria: http://www.newsvl.ru/photos/2014/12/18/130299/. Jeśli powierzchnia morza jest pozioma, to tak. Ale zawsze trzeba brać poprawkę na to gdzie zdjęcie zostało zrobione, bo jak wiadomo na sowieckich okrętach to nie radar obraca się na okręcie, tylko okręt wokół radaru ;)
oskarm pisze:Swoja droga to przez przypadek wyszedl im ciekawy i chyba dosyc skuteczny kamuflarz na burtach i bokach nadbudowki...
Niekonwencjonalne zastosowanie 'stealth features'. Tym razem praktyczne, a nie papierowe. Nowe trendy widocznie.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6429
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Posty: 1200
Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
Lokalizacja: Płock

Re: Z życia flot.

Post autor: Darth Stalin »

Majestro pisze:
oskarm pisze:Swoja droga to przez przypadek wyszedl im ciekawy i chyba dosyc skuteczny kamuflarz na burtach i bokach nadbudowki...
Niekonwencjonalne zastosowanie 'stealth features'. Tym razem praktyczne, a nie papierowe. Nowe trendy widocznie.
W ich przypadku prawdziwy może się okazać brodaty dowcip o strzelającej górze lodowej :D

Swoją drogą czy ja dobrze widzę, że to KDX-II?
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

Taka ciekawostka (zanecona notka Maksymiliana Dury na D24):
http://mcraesglobal.com/portfolio/swift-141-superyacht/
Piotr S.
Posty: 2324
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Niemcy, Francja i Japonia wezmą udział w przetargu na dostarczenie Australii 12 nowoczesnych okrętów podwodnych. Realizacja przetargu znacząco zwiększy strategiczne znaczenie australijskiej marynarki.
http://www.tvn24.pl/rusza-przetarg-na-1 ... 211,s.html
Dla nas to też ważne w przypadku wygrania np: Niemców lub Francuzów może to oznaczać rezygnacje z ewentualnego polskiego zamówienia lub postawienie nam wyższych kosztów i mniej korzystnych warunków dla nas.
Majestro
Posty: 201
Rejestracja: 2010-01-08, 18:22

Re: Z życia flot.

Post autor: Majestro »

Ten przetarg jest bardzo ciekawy. Potężny kontrakt i miliardy australijskich $$.

Ciekawostka - Szwedzi zostali z miejsca odpaleni ponieważ nie wybudowali niczego od 20 lat.
Francuzi - w ofercie, jak skromnie podejrzewam, opcja DCNS zaakceptowana przez Koreańczyków. Czyli krowy oceaniczne, które nigdy oceanu nie powąchają w 'warunkach naturalnych'. Ćwiczeń z US Navy i pływanie z Pusanu do Pearl Harbor nie wspominam, bo i nikt nie bierze potencjalnych możliwości na serio prawdopodobnie. Znając Francuzów to zrobili sobie eksperyment z dużym okrętem i technologiami 'na eksport', to znaczy co najmniej 'przeterminowanymi'.
Niemcy - nie za bardzo wiadomo do tej pory co oni tam oferują.
Japończycy - wiadomo - sprawdzone oceaniczne okręty podwodne (jako jedyni!), które w poza kreślarską chodzą w rzeczywistości. Technologia z najwyższej światowej półki. Zapewne światowa ekstraklasa nie ustępująca USA. Bawi mnie trochę jak Japończycy podchodzą do 'nowoczesnych', a właściwie należałoby napisać 'futurystycznych' technologii. W 'stealth' się nawet nie bawią utrzymując klasyczny model okrętów nawodnych (oczywiście z zachowaniem proporcji - wystarczy rzut oka na japoński okręt w porównaniu z odpowiednikami w innych flotach świata i wiadomo gdzie został zbudowany w Japonii), a 'płytki' na okrętach zaczęli stosować bardzo późno (od kiosku, po cały kadłub dopiero naście lat temu). Doskonale to pokazuje chęć sprzedaży niektórych firm i właściwego pola do zastosowania w porównaniu z realnymi możliwościami, bo Japończycy tworząc kolejne generacje okrętów nawet nie myśleli o eksporcie. Raczej o wskaźniku 'kosupe' czyli z angielska 'cost/performance' i trzymają się tego do tej pory. Tutaj problemem jest transport technologii, a raczej inwigilacja przez chińskie służby wywiadowcze marynarki australijskiej, co wydarzenia ostatnich miesięcy mocno poddały pod dyskusję.

Ostatni, ale najważniejszy punkt zakupu stanowi uspokojenie opinii publicznej - czyli co najmniej 500 gwarantowanych miejsc pracy w stoczniach na południowym wybrzeżu Australii na lata w przypadku 'eksportu'. Wiadomo - jeśli idzie o jakość to wygrywają Japończycy (nie wspominam nawet o możliwych powiązaniach gospodarczych pomiędzy tymi krajami w przyszłości jak na przykład podpisanie przy okazji kontraktu na op obopólnego porozumienia na stopie handlowej). Problem 'outsourcingu' w przypadku ewentualnego kontraktu na budowę okrętów w Australii nie istnieje z pewnością dla Niemców i Francuzów, których w ogóle z technologicznego punktu widzenia nie obchodzą okręty chińskie i nie obawiają się eksportu, co robią z powodzeniem ekonomicznym od dekad.
Piotr S.
Posty: 2324
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się dyskusja na temat możliwości sprzedaży najnowocześniejszych okrętów dla Arabii Saudyjskiej. W grę wchodzi m.in. przekazanie niszczycieli rakietowych typu Arleigh Burke i okrętów do działań przybrzeżnych LCS. Pokusa jest duża, bo chodzi o kontrakt za 20 miliardów dolarów.
http://www.defence24.pl/news_najnowsze- ... audyjskiej
Egipt otrzyma „francuską” fregatę FREMM, ale bez rakiet manewrujących
W pierwszej kolejności będzie to dotyczyło fregaty wielozadaniowej FREMM, którą będzie po prostu zbudowany dla francuskiej marynarki wojennej okręt „Normandie”. Miał on zostać przekazana przez stocznię DCNS w Lorient do Marine nationale pod koniec 2015 r. Teraz jednak już wiadomo, że popłynie nie do Brestu ale do Egiptu.
http://www.defence24.pl/news_egipt-otrz ... ewrujacych
Straż wybrzeża Republiki Korei przyjęła do służby nowy poduszkowiec, British Hovercraft Technology (BHT) 150. Jest to największa z dotychczas pozyskanych jednostek tej klasy.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=15725
ODPOWIEDZ