znając Japończyków - pewnie go odbudowali?...

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

Za wikipedią

PIERWSZY
Kaiwo Maru was a Japanese training tall ship. She was launched on 1930-02-14. Sails were removed between 1943 and 1955. She retired on 1989-09-16 and she is exhibited in Kaiwo Maru Park in Imizu, Toyama36°46′48″N 137°06′37″E / 36.78008°N 137.110139°E / 36.78008; 137.110139.

DRUGI
Kaiwo Maru II (海王丸, Kaiō-Maru) is a Japanese training tall ship. She was built in 1989 to replace a 1930 ship of the same name.
Her keel was laid by Sumitomo Heavy Industries on July 8th, 1988 and she was launched on March 7th 1989. It was fully completed on September 12, 1989. She is a four masted barque with the length of over 110 meters and a complement of 199 persons.
She is a sister ship of Nippon Maru II.
The Kaiwo Maru II is a regular participant in international tall ship gatherings such as Operation Sail and is a multiple winner of the Boston Teapot Trophy.


Natomiast daty na linkowanej stronie z fotografiami są z jesieni 2002
Myślę że to profesjonalny remont PIERWSZEGO.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

wypadkowi pokazanemu na zlinkowanej stronie uległ raczej ten nowy...

o starym mówi się w większości źródeł, że został wycofany ze służby "w latach 80-tych", tymczasem, jak sam zauważyłeś, wypadek miał miejsce chyba w 2002 roku... (a może nawet chodzi o 2004) ... musiał więc dotyczyć nowego, bo nowy wtedy był w służbie...
Adam
Posty: 1758
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Wypadek, czyli zniesienie żaglowca Kaiwo Maru (II) na falochron w czasie tajfunu, opisano dokładnie tutaj (pdf).
Statek oczywiście wyremontowano, wszak pływa do dziś, tutaj dla potwierdzenia tegoroczne zdjęcia obydwu japońskich barków.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

Adam pisze:Wypadek, czyli zniesienie żaglowca Kaiwo Maru (II) na falochron w czasie tajfunu, opisano dokładnie tutaj (pdf).
Statek oczywiście wyremontowano, wszak pływa do dziś, tutaj dla potwierdzenia tegoroczne zdjęcia obydwu japońskich barków.
te ptaszki w poważnym (może nie naukowym, ale informacyjno-edukacyjnym) dokumencie powaznej instytucji (Japan Marine Accident Inquiry Agency) są zaje...fajne ;)
ODPOWIEDZ