Kutry od "cioci UNRRY"

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: Marmik, crolick

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Kutry od "cioci UNRRY"

Post autor: Chemik »

Project manager: JB
Typist: Chemik


Wykaz polskich kutrów rybackich Nr 10 (wersja 1.0)
......Kutry zakupione w ramach pomocy UNRRA


UWAGA: kwoty płacone za kutry wymienione w wykazie, UNRRA wracała Polsce i były wykorzystane do polepszenia bytu ludności.
1) Gdy-72 - B. Huras Dalmor. Album Floty.jpg
1) Gdy-72 - B. Huras Dalmor. Album Floty.jpg (113.82 KiB) Przejrzano 773 razy
1.) Elżbieta Gdy-72, Raun Byberg Skibsbyggeri, Esbjerg (Dania), wodowany 1939
Duński Numer Kontrolny: J 1645; PRS 41209, od 1975 --> PRS 410209;
sygnał wywoławczy OZET, od II.kw.1946 --> SOAV (odebrany w I. połowie lat 70-tych)
charakterystyka w 1945: 38.6 BRT, 13 NRT; długość 18.34 m, głębokość 2.19 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Grenaa, moc 71 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 39.43 BRT, 15.23 NRT; 18.46(rej.)×5.21×? m, głębokość 2.2 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Grenaa, moc 71 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 39.43 BRT, 15.23 NRT; 18.46(rej.)×5.21×? m, głębokość 2.12 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Alpha 344F, rok produkcji 1949, nr silnika 439, moc 180 KM, 2 maszty; 8 węzłów
charakterystyka w I.1972: 39.43 BRT, 15.23 NRT; 18.46(rej.)×5.21×? m, głębokość 2.12 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224745/6, moc 150 KM (110 kW), 2 maszty
1939: wodowany
1939: ukończony jako L.Wulff E.40 (J.L. Jensen; Esbjerg), bandera Danii
8.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 200 tyś. koron duńskich (= 4 mln zł), koszt remontu 202 560 zł, UNRRA otrzymała 3 797 440 zł
.................planowano przekazać kuter Leonowi Długiemu z Jastarni i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Jedność Rybacka”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: L.Wulff (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
29.IV.1946: Elżbieta Gdy-72 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z o. o.; Gdynia)
20.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 20/46
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 10
27.XI.1947: Gdy-72 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Gdynia)
1949(1950?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Alpha 344F, rok produkcji 1949, nr silnika 4391, moc 180 KM
VIII.1950: Gdy-72 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
2.IV.1951: Gdy-72 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
5.XI.1953 godz. 18.50: na płn. od Góry Szwedów, stojąc na kotwicy (szyper Jan Chojecki), został najechany przez kuter „Arki” Gdy-190
I.poł.1956: Gdy-72 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1959: prawdopodobnie odbudowany
IV.1966: Gda-17 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
V.1970: przeznaczony do kasacji, silnik i windę trałową po demontażu zezłomowano, a wyposażenie zdano do magazynu
10.X.1971: częściowo zdemontowany kadłub zakupił Wacław Konhke z Jastarni
1971/1972: montaż 2-cyl. silnika Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224745/6, moc 150 KM (110 kW)
............UWAGA: był to silnik zdemontowany w czasie kasacji z kutra Izabella (Gdy-71), patrz pozycja 4.)
16.II.1972: Hel-1 (Wacław Konhke; Hel)
IX.1984: wycofany z eksploatacji, sprzedany kpt. Tomaszowi Sobieszczańskiemu z przeznaczeniem na jacht
II.poł.80-tych: jacht żaglowy Elatom PZ-1677 (Tomasz Sobieszczański; ????)
.................dalsze losy nieznane

2.) Ewa Gdy-85, Jensen og Lauridsen A/S, Ålborg (Dania), wodowany 1941
Duński Numer Kontrolny: J 1662; PRS 45006;
sygnał wywoławczy OZHM, od II.kw.1946 --> SPCI
charakterystyka w 1945: 38.6 BRT, 12 NRT; długość 15.56 m, głębokość 2.19 m;; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, moc 107 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 41 BRT, 11 NRT; 17.90(rej.)×5.10×? m, głębokość 2.19 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224747/8, moc 150KM, 2 maszty; 7 węzłów
1941: wodowany
1941: ukończony jako Lingvig E.459 (J.H. Torbensen; Esbjerg), bandera Danii
............UWAGA: w duńskich rejestrach można też spotkać nazwę zapisaną jako Lyngvik
II./III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 200 tyś. koron duńskich (= 4 mln zł), koszt remontu 10 450 zł, UNRRA otrzymała 3 989 550 zł
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Lingvig (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
V.1946: Ewa Gdy-85 (Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; Gdynia)
poł.VI.1946: Ewa II Gdy-85 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
............UWAGA: z powodu braku jednostek połowowych, Morskie Laboratorium Rybackie mogło wykorzystywać kuter przez 7 dni w miesiącu, w pozostałe dni kuter poławiał
.................na potrzeby przemysłu rybnego
18.VI.1946: wypłynął w pierwszy rejs badawczy
28.VI.1946: uszkodzony przez sowiecki holownik z Gdyni o numerze burtowym „104”
5.II.1948: Ewa II Gdy-85 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
1.I.1949(?): Ewa II Koł-1 (Morski Instytut Rybacki; Kołobrzeg)
VIII.1949: wraz z kutrem badawczym „Michał Siedlecki” bierze udział w próbnych połowach na południowym Bałtyku
1952(?): wymiana dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224745/6, moc 150 KM
II.poł.XII.1952: brał udział w penetracji łowisk południowego Bałtyku
1961: MIR-3 (Morski Instytut Rybacki; Kołobrzeg)
II.kw(?).1967: wycofany z eksploatacji
1968(?): Świ-85 (Helmut Bauer; Świnoujście)
1970/1971: wykreślony z Rejestru Statków Morskich Polskiego Rejestru Statków
.................dalsze losy nie znane
3) Wła-24 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławowa.jpg
3) Wła-24 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławowa.jpg (242.5 KiB) Przejrzano 725 razy
3.) Apolonia Chł-18, N.P. Jensen, Esbjerg (Dania), wodowany 1927
Duński Numer Kontrolny: L 394, od 1940 --> J 1394; PRS 41242;
sygnał wywoławczy NGQV, od 1933 --> OXHF, od II.kw.1946 --> SOAW
charakterystyka w 1945: 38.8 BRT, 14 NRT; długość 16.66 m, głębokość 2.29 m,; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Vølund, moc 69 KM, 2 maszty
charakterystyka w II.poł.1946: 37.59 BRT, 11.20 NRT; 16.81(rej.)×4.70×? m, głębokość 2.06 m, wysokość boczna 2.70 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Vølund, moc 69 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 37.59 BRT, 11.20 NRT, 6 ton; 16.81(rej.)×4.70×? m, głębokość 2.06 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Kromhout 2H4, rok produkcji 1950, nr silnika 11972, moc 100 KM; 6 węzłów
charakterystyka w I.1965: 37.59 BRT, 11.20 NRT, 6 ton; 16.81(rej.)×4.70×? m, głębokość 2.06 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Vølund M-240, rok produkcji 1951, nr silnika 2612, moc 100 KM, 2 maszty; 6 węzłów
charakterystyka w I.1967: 37.59 BRT, 11.20 NRT, 6 ton; 16.81(rej.)×4.70×? m, głębokość 2.06 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Puck B-120W, rok produkcji 1965, nr silnika 114/579, moc 120 KM, 2 maszty; 8.5 węzła
1927: wodowany
1927: ukończony jako Chicago E.252 (S.P. Sørensen; Esbjerg), bandera Danii
2.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 120 tyś. koron duńskich (= 2.5 mln zł), które w całości otrzymała UNRRA
.................planowano przekazać kuter Edwardowi Grzelakowi i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Łosoś”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Chicago (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
2.V.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Feliksem Ciskowskim, poręczoną wekslem na kwotę 300 tyś. zł
11.V.1946: Apolonia Chł-18 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Feliks Ciskowski; Chłapowo)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Połowową Spółdzielnię Pracy „Jedność Rybacka”
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 11
26.IX.1947 ok. godz. 23.00: trałowiec marynarki wojennej otarł się o dziobnicę, co spowodowało przeciek, kuter awaryjnie zawinął do Helu
5.II.1948: Apolonia Chł-18 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Feliks Ciskowski; Chłapowo)
II.kw.1948: zakupiony od Morskiej Centrali Handlowej na wieloletnie spłaty przez Feliksa Ciskowskiego
II.1949: Wła-24 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Feliks Ciskowski; Władysławowo)
1950: wymiana dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik Kromhout 2H4, rok produkcji 1950, nr silnika 11972, moc 100 KM
24.I.1951: Wła-24 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Feliks Ciskowski; Władysławowo)
9.III.1953: 10 Mm od Władysławowa, trakcie sztormu wypadł za burtę i utonął jeden z rybaków
II.poł.1955: z powodu zalegania ze spłatami, odebrany Feliksowi Ciskowskiemu i sprzedany Spółdzielni „Gryf”
29.XII.1955: Wła-24 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Gryf”; Władysławowo)
I.poł.1956: Wła-24 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Gryf”; Władysławowo)
VIII.1963: wymiana dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik Vølund M-240, rok produkcji 1951, nr silnika 2612, moc 100 KM
IX.1965: wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck B-120W, rok produkcji 1965, nr silnika 114/579, moc 120 KM
† 10.IV.1967: w silnej mgle na Zatoce Gdańskiej, w wyniku kolizji z greckim statkiem „Eleni Kyriakou”, załogę podjął grecki statek
4) Gdy-71 - B. Huras Dalmor. Album Floty.jpg
4) Gdy-71 - B. Huras Dalmor. Album Floty.jpg (172.49 KiB) Przejrzano 725 razy
4.) Izabella Gdy-71, Frederikssund Skibsværft, Frederikssund (Dania), wodowany 1941
Duński Numer Kontrolny: J 581; PRS 41213;
sygnał wywoławczy OZHI, od II.kw.1946 --> SOAZ
charakterystyka w 1945: 42 BRT, 14 NRT; długość 16.56 m, głębokość 2.32 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Bukh, moc 165 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 35.19 BRT, 12.19 NRT; 18.06(rej.)×5.01×? m, głębokość 1.92 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Bukh, moc 165 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 35.19 BRT, 12.19 NRT; 18.06(rej.)×5.01×? m, głębokość 1.92 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224745/6, moc 150 KM, 2 maszty
1941: wodowany
1941: ukończony jako Ras S.126 (właściciel: I. Strand i E.D.A. Richter; użytkownik: K.K.K.K. Kul A/S; Skagen), bandera Danii
8.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 165 tyś. koron duńskich (= 3.85 mln zł), koszt remontu 1262 095 zł, UNRRA otrzymała 3 723 905 zł
.................planowano przekazać kuter rybakom Zamorskiemu oraz Piotrowskiemu i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Łosoś”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Ras (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
29.IV.1946: Izabella Gdy-71 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z o. o.; Gdynia)
26.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 25/46
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 6
27.XI.1947: Gdy-71 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Gdynia)
VIII.1950: Gdy-71 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
2.IV.1951: Gdy-71 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1952(?): wymiana dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224745/6, moc 150 KM
I.poł.1956: Gdy-71 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
IV.1966: Gda-16 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
4.V.1970: przeznaczony do kasacji
............UWAGA: silnik po zdemontowaniu został sprzedany Wacławowi Konhke z Jastarni i został zainstalowany na kutrze Hel-1, patrz pozycja 1.)
15.XI.1971: zakończono rozbiórkę na opał i złom
.................wykreślony z rejestru na podstawie protokołu likwidacyjnego z dn. 15.XI.1971
5) Gdy-73 - B. Huras Dalmor. Album Floty.jpg
5) Gdy-73 - B. Huras Dalmor. Album Floty.jpg (163.33 KiB) Przejrzano 705 razy
5.) Marta Gdy-73, Karstensen og Henriksen, Skagen (Dania), wodowany 1927
Duński Numer Kontrolny: L 390, od 1940 --> J 1390; PRS 41218, od 1975 --> PRS 410218;
sygnał wywoławczy NGPS, od 1933 --> OWIV, od II.kw.1946 --> SOAT (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1927: 34 BRT, 13 NRT; długość 16.38 m, głębokość 2.13 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik o mocy 61 KM, 2 maszty
charakterystyka w 1945: 34 BRT, 13 NRT; długość 16.38 m, głębokość 2.13 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Grenaa, rok produkcji 1940, moc 118 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 34.10 BRT, 9.76 NRT; 16.34(rej.)×4.82×? m, głębokość 2.13 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Grenaa, rok produkcji 1940, moc 118 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 34.10 BRT, 9.76 NRT; 16.34(rej.)×4.82×? m, głębokość 2.13 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Alpha 344F, rok produkcji 1950, moc 180 KM, 2 maszty
1927: wodowany
1927: ukończony jako Fortuna (właściciel: M. Karstensen; użytkownik: E. Jensen; Skagen), bandera Danii
1928: Fortuna (C.N. Jensen; Skagen), bandera Danii
1940: Solveig Thomsen, bandera Danii
.................wymiana dotychczasowego silnika na silnik marki Grenaa, rok produkcji 1940 o mocy 118 KM
1940/1941: Niels Nordmann S.185 (właściciel: P.A. Jensen; użytkownik: Albert Jensen A/S; Skagen), bandera Danii
1941: Niels Nordmann S.185 (właściciel: S.J. Siemssen; użytkownik: Albert Jensen A/S; Skagen), bandera Danii
7.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 104.5 tyś. koron duńskich (= 3 mln zł), które w całości otrzymała UNRRA
.................planowano przekazać kuter Leonowi Michalakowi i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Wspólnota Morska”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Niels Nordmann (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
29.IV.1946: Marta Gdy-73 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z o. o.; Gdynia)
6.V.1946: po raz pierwszy wyszedł na połowy, jako pierwszy statek „Dalmoru”
27.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 28/46
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 5
27.XI.1947: Gdy-73 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Gdynia)
1950(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Alpha 344F, rok produkcji 1950, moc 180 KM
VIII.1950: Gdy-73 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
2.IV.1951: Gdy-73 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956: Gdy-73 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1959: prawdopodobnie odbudowany
IV.1966: Gda-15 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
IX.1968: Ust-22 (Zdzisław Jędrzejewski; Ustka)
IV.1974: Dar-25 (Zdzisław Jędrzejewski; Ustka)
X.1978: poza eksploatacją, klasa nieodnowiona
1980: wykreślony z Rejestru Statków Morskich Polskiego Rejestru Statków
.................dalsze losy nieznane
Ostatnio zmieniony 2020-10-12, 22:01 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Kutry zakupione w ramach pomocy UNRRA

Post autor: Chemik »

6) Wła-2 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławowa.jpg
6) Wła-2 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławowa.jpg (96.52 KiB) Przejrzano 705 razy
6.) Basia Sia-20, Karstensen og Henriksen, Skagen (Dania), wodowany 1925
Duński Numer Kontrolny: L 352, od 1940 --> J 1352; PRS 41113, od 1975 --> PRS 410113;
sygnał wywoławczy NFVR, od 1933 --> OWGX, od II.kw.1946 --> SOAQ (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1925: 31 BRT, 10 NRT; długość 16.01 m, głębokość 2.07 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik o mocy 59 KM, 2 maszty
charakterystyka w 1945: 31 BRT, 10 NRT; długość 16.01 m, głębokość 2.07 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, rok produkcji 1936, moc 95 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 29.74 BRT, 8.11 NRT; 16.02(rej.)×4.72×? m, głębokość 1.87 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, rok produkcji 1936, moc 95 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 29.74 BRT, 8.11 NRT; 16.02(rej.)×4.72×? m, głębokość 1.87 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Puck B-4, rok produkcji 1958, nr silnika 54/84, moc 120 KM, 2 maszty
............UWAGA: ok. roku 1970 producent zmienił nazwę typu silnika z Puck B-4 na Puck B-120
1925: wodowany
1925: ukończony jako Emaus S.??? (O.Chr. Jensen; Skagen), bandera Danii
1927: Emaus S.??? (właściciel: O.Chr. Jensen; użytkownik: C.B. Jensen; Skagen), bandera Danii
1928: Emaus S.??? (O.Chr. Jensen; Skagen), bandera Danii
.................wymiana dotychczasowego silnika na silnik marki Hundested, rok produkcji 1936 o mocy 95 KM
1937: Amy S.??? (J.C. Thomsen; Skagen), bandera Danii
1940: Ellen S.109 (właściciel: P.A. Jensen; użytkownik: Albert Jensen A/S; Skagen), bandera Danii
1941: Ellen S.109 (właściciel: S.G. Siemssen; użytkownik: Albert Jensen A/S; Skagen), bandera Danii
7.II.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 88.5 tyś. koron duńskich (= 1.85 mln zł), które w całości otrzymała UNRRA
.................planowano przekazać kuter rybakowi prawdopodobnie o nazwisku Belam i miał być zarządzany przez firmę „Albatros”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Ellen (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
1.VI.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Bogusławem Domaniewskim, poręczoną listem gwarancyjnym wystawionym przez Jana Koziroga ze Swarzewa
VI.1946: Basia Sia-20 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Bogusław Domaniewski; Gdańsk-Sianki)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Spółdzielnię Przemysłową Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”
21.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 19/46
8.II.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 14
1.XII.1947: Basia Sia-20 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Gdańsk-Sianki)
I.1948: Basia Sto-20 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Gdańsk-Stogi)
5.II.1948: Basia Sto-20 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Gdańsk-Stogi)
3.IV.1948: Basia Sto-20 (Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Gdańsk-Stogi)
.................formalnie zakupiony od Morskiej Centrali Handlowej
20.VIII.1948: Sto-20 (Połowowa Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
III.dek.VIII.1948: Gda-24 (Połowowa Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
XII.1949: Gda-24 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
2.IV.1951: Gda-24 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
X.1951: Gdy-116 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
13.V.1952: doznał awarii na łowisku, przyholowany na redę Helu przez sowiecki statek rybacki „Kaliningrad 463”
I.poł.1956: Gdy-116 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1957: odbudowany w Gdyńskiej Stoczni Remontowej w Gdyni
VIII.1958: wymiana dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik Puck B-4, rok produkcji 1958, nr silnika 54/84, moc 120 KM
............UWAGA: ok. roku 1970 producent zmienił nazwę typu silnika z Puck B-4 na Puck B-120
5.IV.1961 ok. godz. 03.10: w porcie gdyńskim zderzył się (szyper Wiktor Denc) z kutrem „Gdy 223”
IV.1966: Gda-26 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
XII.1966: wycofany z eksploatacji i przewidziany do kasacji
.................na podstawie porozumienia z Krajowym Związkiem Spółdzielni Rybackich i Wydziałem Handlu Prezydium Miejskiej Rady Narodowej w Gdańsku został przeznaczony
..........................na pływający sklep do sprzedaży świeżej ryby zacumowany przy nabrzeżu Motławy
VII.1967: pływający stragan rybny Tesia
X.1968: ZaG-10 (Bolesław Mudziński; Górki Zachodnie)
7.VIII.1972: Wła-2 (Klemens, Marian i Zbigniew Skoczke; Władysławowo)
16.IV.1973: uszkodzony przez manewrujący w porcie władysławowskim kuter „Wła-166”
26.VI.1975: uszkodzony przez manewrujący w porcie władysławowskim kuter „Wła-61”
XII.1977: Wła-2 (Jerzy Konhke i Izydor Woronko; Władysławowo)
V.1980: Jas-61 (Stefan i Paweł Lenc; Jastarnia)
IX.1990: wycofany z eksploatacji i przeznaczony do rozbiórki
XI.1990: Łeb-86 (Roman Maszkiewski; Łeba)
IV.kw.1994: sprzedany na cele sportowe, lecz nie doszło do adaptacji na jacht
1995(?): smażalnia ryb Kaper (?????; Łeba)
1998: usunięty z kanału portowego i rozebrany na opał

7.) Stella Maris Gdy-67, Karstensen og Henriksen, Skagen (Dania), wodowany 1942
Duński Numer Kontrolny: J 1768; PRS 41177, od 1975 --> PRS 410177;
sygnał wywoławczy OZNO, od II.kw.1946 --> SOAS (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 34 BRT, 11 NRT; długość 16.14 m, głębokość 2.11 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Tuxham, moc 160 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 33.89 BRT, 11.86 NRT; 16.74(rej.)×4.82×? m, głębokość 2.11 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Tuxham, moc 160 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 34 BRT, 12 NRT, 6 ton; 16.74(rej.)×4.82×? m, głębokość 2.11 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Skandia 285A, rok produkcji 1952, nr silnika 224743/4, moc 150 KM, 2 maszty; 8 węzłów
1942: wodowany
1942: ukończony jako Alice Smed S.??? (J.P.E. Smed; Skagen), bandera Danii
1944/1945: Palle Jensen S.220 (H.F. Jensen; Skagen), bandera Danii
7.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 180 tyś. koron duńskich (= 3.57 mln zł), koszt remontu 33 220 zł, UNRRA otrzymała 3 539 780 zł
.................planowano kuter przekazać Pawłowi Długiemu i miał być zarządzany przez Przedsiębiorstwo „Dalmor”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Palle Jensen (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
26.IV.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Edwardem Michalikiem, poręczoną wekslem na kwotę 300 tyś. zł
29.IV.1946: Stella Maris Gdy-67 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Edward Michalik; Gdynia)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
26.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 26/46
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 7
5.II.1948: Stella Maris Gdy-67 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Edward Michalik; Gdynia)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
II.kw.1950: zakupiony od Morskiej Centrali Handlowej na wieloletnie spłaty przez Edwarda Michalika
24.I.1951: Gdy-67 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Edward Michalik; Gdynia)
poł.50-tych: Gdy-67 (Edward Michalik; Gdynia)
1968: Gdy-67 (Stanisława Michalik; Gdynia)
1974: Gdy-67 (Eugeniusz Michalik; Gdynia)
28.III.1983 ok. godz. 09.00: w trakcie połowów na płd. Bałtyku w maszynowni wybuchł pożar, załoga przeszła na kuter „Gdy-66”, akcję gaśniczą prowadziły statki ratownicze „Wiatr” i „Tumak”
.................wypalony kuter odholowano do Gdyni
1988: nie wykazywany w Rejestrze Statków Morskich Polskiego Rejestru Statków
.................dalsze losy nieznane
8) Hel-31 - B. Huras, M. Kulik, F. Necel Kutry rybackie z Helu.jpg
8) Hel-31 - B. Huras, M. Kulik, F. Necel Kutry rybackie z Helu.jpg (92.86 KiB) Przejrzano 700 razy
8.) Halka Pos-5, J. Vejmand og E. Svendsen, Hundested (Dania), wodowany 1943
Duński Numer Kontrolny: J 1747; PRS 41117, od 1975 --> PRS 410117;
sygnał wywoławczy OZNT, od II.kw.1946 --> SOBA (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 31.8 BRT, 8 NRT; długość 14.96 m, głębokość 2.04 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Alpha, moc 90 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 28,7 BRT, 10.23 NRT; 16.15(rej.)×5.15×? m, głębokość 2.02 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Alpha DE 342, rok produkcji 1942, moc 90 KM, 2 maszty, załoga 3 osoby
1943: wodowany
1943: ukończony jako Tyfon H.??? (C. Jensen; Hundested), bandera Danii
1944/1945: Tyfon H.??? (O.D. Jørgensen; Hundested), bandera Danii
26.II.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 133 tyś. koron duńskich (= 3.3 mln zł), koszt remontu 29 890 zł, UNRRA otrzymała 3 270 200 zł
.................planowano przekazać kuter Bogusławowi Domaniewskiemu i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Wspólnota Morska”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Tyfon (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
14.V.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Witoldem Zubrzyckim, poręczoną wekslem na kwotę 300 tyś. zł
V.1946: Halka Pos-5 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Witold Zubrzycki; Postonim)
............UWAGA: oznaka rybacka czasami zapisywana była jako Post-5, kuter był zarządzany przez Spółdzielnię Przemysłową Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”
26.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 21/46
8.II.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 15
I.poł.1947: Halka Ust-5 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Witold Zubrzycki; Ustka)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Spółdzielnię Przemysłową Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”
1.XII.1947: Ust-5 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Ustka)
5.II.1948: Ust-5 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Ustka)
3.IV.1948: Ust-5 (Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Ustka)
20.VIII.1948: Ust-5 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Ustka)
III.dek.VIII.1948: Gda-28 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
2.IV.1951: Gda-28 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
V.1951: Gdy-127 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956: Gdy-127 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
23.XI.1962 godz. 11.10: na łowisku „U 5” zderzył się z kutrem „Hel-97”, doznając pęknięcia dziobnicy
II.1963: wycofany z eksploatacji, przeznaczony do kasacji
.................Krajowy Związek Spółdzielni Rybackich nakazał przekazać odpłatnie kuter Spółdzielni „Front Narodowy”
II.poł.1963: WsG-1 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Front Narodowy”; Górki Wschodnie)
25.I.1965: WsG-1 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Arkona”; Górki Wschodnie)
5.V.1965 godz. 00.30: wszedł na mieliznę brzegową nieopodal latarni morskiej w Helu (szyper Feliks Kosznik), powodem były problemy z silnikiem (przeciekające rurki paliwowe) i niedbała nawigacja,
............załogę zdjęła drużyna ratownictwa brzegowego
.................ściągnięty przez statki ratownicze „Tumak” i „Alga”
II.poł.1965: kupiony przez Emila i Henryka Budziszów, poddany remontowi po strandowaniu
7.X.1965: Hel-31 (Emil i Henryk Budzisz; Hel)
21.I.1972: w wyniku awarii napędu, został uszkodzony przez lody, przyholowany do Władysławowa
XII.1972: Hel-31 (Emil, Henryk i Kazimierz Budzisz; Hel)
VIII.1973: Hel-31 (Henryk i Kazimierz Budzisz; Hel)
1983: wycofany z eksploatacji, rozebrany na opał i złom

9.) Stefka Gdy-75, Jens Peter Nipper, Skagen (Dania), wodowany 1936
Duński Numer Kontrolny: L 201, od 1940 --> J 1201; PRS 41210;
sygnał wywoławczy OYNR, od II.kw.1946 --> SOAX
charakterystyka w 1936: 24 BRT, 7 NRT; długość 14.33 m, głębokość 1.89 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik o mocy 67 KM, 2 maszty
charakterystyka w 1945: 24 BRT, 7 NRT; długość 14.33 m, głębokość 1.89 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Vølund, rok produkcji 1942, moc 113 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 24.12 BRT, 6.29 NRT; 14.24(rej.)×4.32×? m, głębokość 1.73 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Vølund, rok produkcji 1942, moc 113 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 24.12 BRT, 6.29 NRT; 14.24(rej.)×4.32×? m, głębokość 1.73 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Vølund M-240, rok produkcji 1935, nr silnika 2286, moc 100 KM, 2 maszty
1936: wodowany
1936: ukończony jako Ingolf S.??? (P. Saxberg; Skagen), bandera Danii
I.kw.1942: wymiana dotychczasowego silnika na silnik marki Vølund rok produkcji 1942 o mocy 113 KM
1942/1943: Ingolf S.122 (H. Boesen; Skagen), bandera Danii
15.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 88 tyś. koron duńskich (= 2.7 mln zł), koszt remontu 66 330 zł, UNRRA otrzymała 2 633 670 zł
.................planowano przekazać kuter Alfonsowi Kubinie ze Śpiewowa i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Łosoś”
III.dek.IIII.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Ingolf (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
2.V.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Piotrem Bukowskim, poręczoną wekslem na kwotę 250 tyś. zł
V.1946: Stefka Gdy-75 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Piotr Bukowski.; Gdynia)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Połowową Spółdzielnię Pracy „Jedność Rybacka”
22.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 22/46
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 7
II.poł.1947: Gdy-75 (Połowowa Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
XII.1949: Gdy-75 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
2.IV.1951: Gdy-75 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956: Gdy-75 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1960: wycofany z eksploatacji
1961: WsG-13 (Stanisław Sawicki; Górki Wschodnie)
29.VI.1962 godz. 05.25: na Zatoce Puckiej został uderzony przez z kuter „Gdy-24”, który doznał awarii steru
31.I.1963: w trakcie holowania z Helu do Gdyni przez holownik „Borsuk”, zosta ł uderzony w Rufę przez kuter „Gdy-224”
przed 1967: wycofany z eksploatacji
.................dalsze losy nieznane

10.) Jadwiga Gdy-70, Holbæk Skibsværft, Holbæk (Dania), wodowany 1942
Duński Numer Kontrolny: J 1717; PRS 41204, od 1975 --> PRS 410204;
sygnał wywoławczy OZKN, od II.kw.1946 --> SOAY (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 25 BRT, 7 NRT; długość 13.5 m, głębokość 1.89 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, moc 77 KM, 2 maszty
charakterystyka w VIII.1946: 23.64 BRT, 5.95 NRT; 15.40(rej.)×5.13×? m, głębokość 1.76 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, moc 77 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 23.64 BRT, 5.95 NRT; 15.40(rej.)×5.13×? m, głębokość 1.76 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Buckau Wolf DMR, rok produkcji 1951, nr silnika 6009/126, moc 80 KM, 2 maszty
1942: wodowany
1942: ukończony jako Oakland H.287 (H.L.C. Hansen; Hundested), bandera Danii
22.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 100 tyś. koron duńskich (= 2.5 mln zł), koszt remontu 15 062 zł, UNRRA otrzymała 2 484 938 zł
.................planowano przekazać kuter Mirosławowi Szewczukowi i miał być zarządzany przez Przedsiębiorstwo „Dalmor”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Oakland (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
27.IV.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Mirosławem Szewczukiem, poręczoną wekslem na kwotę 250 tyś. zł
29.IV.1946: Jadwiga Gdy-70 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Mirosław Szewczuk; Gdynia)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
22.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 23/46
20.I.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 8
IV.kw.1947(?): Gdy-70 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Gdynia)
VIII.1950: Gdy-70 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1951(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Buckau Wolf DMR, rok produkcji 1951, nr silnika 6009/126, moc 80 KM
2.IV.1951: Gdy-70 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956: Gdy-70 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1963(?): wycofany z eksploatacji, przeznaczony do kasacji
.................Krajowy Związek Spółdzielni Rybackich nakazał przekazać odpłatnie kuter Spółdzielni „Front Narodowy”
II.poł.1963(?): WsG-30 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Front Narodowy”; Górki Wschodnie)
25.I.1965: WsG-30 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Arkona”; Górki Wschodnie)
I.poł.1965: wycofany z eksploatacji, wystawiony na sprzedaż
.................kupiony przez Dionizego Ryglewskiego i Zygmunta Buszmana
I.1967: WsG-30 (Dionizy Ryglewski i Zygmunt Buszman; Górki Wschodnie)
V(?).1980: WsG-30 (Stanisław Kozak; Górki Wschodnie)
1982/1984: wycofany z eksploatacji, wykreślony z Rejestru Statków Morskich Polskiego Rejestru Statków
.................dalsze losy nieznane
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Kutry zakupione w ramach pomocy UNRRA

Post autor: Chemik »

11.) Bożena Pos-4, Århus Skibsværft, Århus (Dania), wodowany 1942
PRS 41116, od 1975 --> PRS 410116;
sygnał wywoławczy SOAP (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 19 BRT; długość 12.50 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik o mocy 55/60 KM
charakterystyka w VIII.1946: 18.74 BRT, 6.61 NRT; 12.59(rej.)× 4.11×? m, głębokość 1.72 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik o moc 55/60 KM
charakterystyka w I.1959: 18.74 BRT, 6.61 NRT; 12.59(rej.)× 4.11×? m, głębokość 1.72 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik June Munktell 402MV, rok produkcji 1950, nr silnika 7568/9, moc 80 KM, 2 maszty;
1942: wodowany
1942: ukończony jako Karen Lis S.267 (armator nieznany; Skagen), bandera Danii
4.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
ckoszt zakupu 72 tyś. koron duńskich (= 1.6 mln zł), które w całości otrzymała UNRRA
.................planowano przekazać kuter Piotrowi Bukowskiemu i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Jedność Rybacka”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Karen Lis (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
27.IV.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Leonem Michalakiem, poręczoną wekslem na kwotę 200 tyś. zł
29(?).IV.1946: Bożena Pos-4 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Leon Michalak; Postonim)
............UWAGA: oznaka rybacka czasami zapisywana była jako Post-4, kuter był zarządzany przez Spółdzielnię Przemysłową Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”
21.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 18/46
8.II.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 13
I.poł.1947: Bożena Ust-4 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Leon Michalak; Ustka)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Spółdzielnię Przemysłową Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”
1.XII.1947: Ust-4 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Ustka)
5.II.1948: Ust-4 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Ustka)
3.IV.1948: Ust-4 (Spółdzielnia Przemysłowa Pracowników Morskich „Wspólnota Morska”; Ustka)
20.VIII.1948: Ust-4 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Ustka)
III.dek.VIII.1948: Gda-27 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
2.IV.1951: Gda-27 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
V.1951: Gdy-118 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956: Gdy-118 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1960: wycofany z eksploatacji, przeznaczony do kasacji
1961: Gdy-118 (Szczepan Kaczor; Gdynia)
I.poł.1976: Gdy-118 (Waldemar Budzyń i Marek Marc; Gdynia)
† 5.VII.1976 ok. godz. 03.00: zatonął w porcie gdyńskim w wyniku nieszczelności kadłuba
.................kuter był wyłączony z eksploatacji, oczekując na remont i przebudowę

12.) Gdy-84, S.F. Kjeldsen Skibs nopg Baadebyjem, Esbjerg (Dania), wodowany 1931
PRS 41181;
sygnał wywoławczy SOBH
charakterystyka w 1945: 19.5 BRT; długość 13.4 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Grenaa, moc 60 KM
charakterystyka w VIII.1946: 19.54 BRT, 5.71 NRT; 13.64(rej.)×4.19×? m, głębokość 1.82 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Grenaa, moc 60 KM
charakterystyka w I.1959: 19.54 BRT, 5.71 NRT; 13.64(rej.)×4.19×? m, głębokość 1.82 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Callesen 195DR, rok produkcji 1952, nr silnika 3365, moc 100 KM, 2 maszty; 8.5 węzła
1931: wodowany
1931: ukończony jako Havet K.727 (armator nieznany; København), bandera Danii
II./III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 67,5 tyś. koron duńskich (= 2 mln zł), koszt remontu 43 500 zł, UNRRA otrzymała 1 956 500 zł
.................planowano przekazać kuter Witoldowi Zubrzyckiemu i miał spełniać funkcje szkoleniowe
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Hawet (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
1.VI.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Państwowym Centrum Wyszkolenia Morskiego, poręczoną listem gwarancyjnym
29.IV.1946: Gdy-84 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Państwowe Centrum Wyszkolenia Morskiego; Gdynia)
22.II.1947: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 48/47
4.X.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 42
IV.kw.1947: Arka 21 Gdy-84 (Towarzystwo Połowów Morskich i Handlu Zagranicznego “Arka” Sp. z o.o.; Gdynia)
30.XI.1948: Arka 21 Gdy-84 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych “Arka”; Gdynia)
po IV.1950: Arka 21 Ust-41 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych “Arka”; Ustka)
1951: Ust-41 (Kombinat Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich “Barka”; Ustka)
1.I.1952: Ust-41 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich “Korab”; Ustka)
1952(?): wymiana dotychczasowego silnika 4-cyl. silnik Callesen 195DR, rok produkcji 1952, nr silnika 3365, moc 100 KM
poł.1952: Ust-14 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich “Korab”; Ustka)
przed 1959: WsG-4 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morski „Front Narodowy”; Górki Wschodnie)
1959: wycofany z eksploatacji, wykreślony z Rejestru Statków Morskich Polskiego Rejestru Statków
.................dalsze losy nieznane
13.) Delta - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławow.jpg
13.) Delta - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławow.jpg (111.15 KiB) Przejrzano 672 razy
13.) Gdy-22, Friederikssund Skibsværft, Friderikssund (Dania), wodowany 1943
Duński Numer Kontrolny: J 1994; PRS 41050, od 1975 --> PRS 410050, od 1981 --> PRS 631229;
sygnał wywoławczy OWNH, od II.kw.1946 --> SOBI (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 20 BRT, 5 NRT; długość 13.2 m, głębokość 1.83 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, moc 120 KM, 2 maszty
charakterystyka w II.poł.1946: 21.65 BRT, 6.44 NRT; 14.47(rej.)×4.19×? m, głębokość 1.86 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, moc 120 KM, 2 maszty
charakterystyka w I.1959: 21.65 BRT, 6.44 NRT; 14.47(rej.)×4.19×? m, głębokość 1.86 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik SKP-June Munktell 502 MB, rok produkcji 1954, nr silnika P-5, moc 100 KM, 2 maszty;
............7 węzłów; załoga 4 osoby
charakterystyka w 1981: 19.86 BRT, 10.88 NRT; 14.65(całk.)/14.07(rej.)×4.39×? m, wysokość boczna 2.45 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Callesen 195BR, rok produkcji 1951, nr silnika 3442, moc 50 KM,
............2 maszty, powierzchnia ożaglowania 81.3 m2; załoga 9 osób
1943: wodowany
1943: ukończony jako Jomsborg, bandera Danii
1944/1945: Russ H.224 (T.L. Rasmiissen; Hundested), bandera Danii
II./III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 100 tyś. koron duńskich (= 2.63 mln zł), koszt remontu 20 994 zł, UNRRA otrzymała 2 609 006 zł
.................planowano przekazać kuter Zbigniewowi Garbowskiemu i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Łosoś”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Russ (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
II.poł.1946: Gdy-22 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownicy: Edward Grzelak i Zbigniew Garbowski; Gdynia)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
XII.1946: Dar-13 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownicy: Edward Grzelak i Zbigniew Garbowski; Darłowo)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
5.II.1948: Dar-13 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownicy: Edward Grzelak i Zbigniew Garbowski; Darłowo)
po I.kw.1948: zakupiony od Morskiej Centrali Handlowej na wieloletnie spłaty przez Edwarda Grzelaka i Zbigniewa Garbowskiego
24.II.1950: uratował załogę kutra „Arka 20” (Gdy-146) staranowanego na łowisku przez sowiecki statek „Kirov”
24.I.1951: Dar-13 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownicy: Edward Grzelak i Zbigniew Garbowski; Darłowo)
13.X.1951: Wła-53 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownicy: Edward Grzelak i Zbigniew Garbowski; Władysławowo)
III.1953: Gdy-186 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownicy: Edward Grzelak i Zbigniew Garbowski; Gdynia)
XII.1954: Morska Centrala Zaopatrzenia wypowiedziała umowę dzierżawczą, odbierając kuter dotychczasowym użytkownikom
V.1955: przekazany Państwowemu Instytut Hydro-Meteorologicznemu i skierowany do adaptacji na kuter badawczy
.................w czasie adaptacji dokonano wymiany dotychczasowego silnika na 2-cyl. silnik SKP-June Munktell 502 MB, rok produkcji 1954, nr silnika P-5, moc 100 KM
VII.1957: Delta (Państwowy Instytut Hydrologiczno-Meteorologiczny; Gdynia)
.................przydzielony Zakładowi Oceanografii
1960(?): wymiana dotychczasowego silnika na silnik tego samego typu o numerze seryjnym P-6
1962(?): przydzielony Oddziałowi Morskiemu
pocz.1966: wycofany z eksploatacji
XI.1966: ZaG-5 (H. i K. Wołoszczyk, S. Wojnowski; Górki Zachodnie)
27.III.1969: Wła-26 (Jan Kroll; Władysławowo)
V.1975: Wła-26 (Krzysztof i Kazimierz Necel; Władysławowo)
V.1977: kuter bez silnika został sprzedany Stanisławowi Żurkiewiczowi z przeznaczeniem na jacht sportowy
XI.1978: Nunki PZ-874 (Stanisław Żurkiewicz; Gdynia)
1979: po przeholowaniu do Gdańska i usunięciu osprzętu rybackiego rozpoczęto przebudowę na jacht żaglowy
V.1981: zakończenie przebudowy
VI.1981: wypłynął w rejs na Morze Śródziemne
.................z powodu awarii silnika odstawiony przy nabrzeżu w Marsylii
† 20.X.1983 zatonął w Marsylii
.................dalsze losy nieznane
14a) Wła-55 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławow.jpg
14a) Wła-55 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławow.jpg (84.43 KiB) Przejrzano 665 razy
14b) płonący Wła-55 - naszbaltyk.com.jpg
14b) płonący Wła-55 - naszbaltyk.com.jpg (134.63 KiB) Przejrzano 665 razy
14.) Helena Gdy-76, Hansen & Bilde Skibs- og Bådebyggeri, Hirtshals (Dania), wodowany 1945
PRS 41048, od 1975 --> PRS 410048;
sygnał wywoławczy SOAR (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 19.88 BRT; długość 13.11 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 2-cyl. silnik Bukh, moc 100 KM
charakterystyka w II.poł.1946: 23.29 BRT, 5.53 NRT; 14.17(rej.)×4.35×? m, głębokość 1.76 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 3-cyl. silnik Bukh, rok produkcji 1945, nr silnika 5548, moc 90 KM, 2 maszty; 7 węzłów, załoga 3 osoby
charakterystyka w I.1979: 23.29 BRT, 5.53 NRT, 5 ton; 14.17(rej.)×4.35×? m, głębokość 1.76 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Puck B-120W, nr silnika 64/99, moc 120 KM, 2 maszty; 7 węzłów, załoga 3 osoby
1945: wodowany
1945: ukończony jako Lindy Green HS.99 (Christian Nielsen; Horsens), bandera Danii
6.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 123 tyś. koron duńskich (= 3.72 mln zł), które w całości otrzymała UNRRA
.................planowano przekazać kuter Feliksowi Ciskowskiemu i miał być zarządzany przez Spółdzielnię „Jedność Rybacka”
III.dek.III.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Lindy Green (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
2.V.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Augustynem Białkowskim, poręczoną wekslem na kwotę 250 tyś. zł
5.V.1946: Helena Gdy-76 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Augustyn Białkowski; Gdynia)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Połowową Spółdzielnię Pracy „Jedność Rybacka”
VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 27/46
VIII.1947: Helena Świ-9 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Augustyn Białkowski; Świnoujście)
5.II.1948: Helena Świ-9 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Augustyn Białkowski; Świnoujście)
V.1948: zakupiony od Morskiej Centrali Handlowej na wieloletnie spłaty przez Augustyna Białkowskiego
19.VI.1948: Dar-7 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Augustyn Białkowski; Darłowo)
po IV.1950: Ust-28 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Augustyn Białkowski; Ustka)
24.I.1951: Ust-28 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Augustyn Białkowski; Ustka)
14.IX.1951: Wła-55 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Augustyn Białkowski; Władysławowo)
1952: „uprowadzony” do Karlskrony przez motorzystę i trzech ukrytych w maszynowni uciekinierów, gdzie poprosili o azyl, pozostałych członków załogi motorzysta zamknął w kambuzie i po uwolnieniu
............przyprowadzili oni kuter do Polski, w trakcie wchodzenia do portu w Karlskronie wszedł na mieliznę, do portu udało się wejść przy pomocy holownika
X.1954: Wła-55 (Augustyn Białkowski; Władysławowo)
22.IV.1964 ok. godz. 16.30: powracając z połowów, 6 Mm na wsch. od Władysławowa, w silnej mgle zderzył się (szyper Antoni Białkowski) ze stojącym w dryfie statkiem „Warmia”
II.poł.1964: grał rolę helskiego kutra „Hela 7” w filmie „Kaszëbë”
I.1969: Wła-55 (Henryk i Kazimierz Białkowski; Władysławowo)
1972: Wła-55 (Henryk Białkowski; Władysławowo)
V.1974: Wła-55 (Jan Schmidt; Władysławowo)
X.1974: wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck B-120W, nr silnika 64/99, moc 120 KM
1978: wycofany z eksploatacji, wykreślony z Rejestru Statków Morskich Polskiego Rejestru Statków
J.1979: sprzedany Tadeuszowi Bronieckiemu z przeznaczeniem na cele mieszkalne
.................kuter został wyciągnięty na brzeg helskiego cypla w pobliżu portu rybackiego, był zamieszkany do 2010 roku
IV.2013: został użyczony Stowarzyszeniu „Alternatywny Cypel”
† 16.09.2019: spłonął, prawdopodobnie ogień zaprószono w trakcie prac zabezpieczających przed zimą
.................dalsze losy nieznane

15.) Der-3, Lynæs Bådeværft, Lynæs (Dania), wodowany 1943
PRS 41276, od 1952(?) --> PRS 41347, od 1975 --> PRS 410347;
sygnał wywoławczy SOAO (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1945: 19.96 BRT; długość 13.72 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, 60 KM
charakterystyka w VIII.1946: 21.37 BRT, 6.22 NRT; 13.94(rej.)×4.88×? m, głębokość 1.65 m; kadłub drewniany, 1 pokład; silnik Hundested, 60KM
charakterystyka w I.1959: 21.37 BRT, 6.22 NRT; 14.50(całk.)/13.94(rej.)×4.88×? m, głębokość 1.65 m; kadłub drewniany, 1 pokład; 4-cyl. silnik Puck A-4, rok produkcji 1955, nr silnika 14/01, moc 100 KM, 2 maszty
1943: wodowany
1943: ukończony jako Milano H.249 (armator nieznany; Hundested), bandera Danii
22.III.1946: zakupiony przez Polskę, w ramach pomocy UNRRA
.................koszt zakupu 109 tyś. koron duńskich (= 2.5 mln zł), koszt remontu 49 675 zł, UNRRA otrzymała 2 450 325 zł
.................planowano przekazać kuter Przedsiębiorstwu „Dalmor”
III.dek.IIII.1946: przejęty w Hundested
28.III.1946: Milano (Ministerstwo Żeglugi i Handlu Zagranicznego; ????)
............UWAGA: tymczasowo zarejestrowany w Poselstwie Rzeczypospolitej Polskiej w Kopenhadze
3.IV.1946: przybył do Gdyni
27.IV.1946: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego zawarł umowę dzierżawną z Kazimierzem Zamorskim, poręczoną wekslem na kwotę 250 tyś. zł
29(?).IV.1946: Der-3 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Kazimierz Zamorski; Derłów)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
21.VIII.1946: pomierzony przez Główny Urząd Morski, nr świadectwa pomiarowego 17/46
XI.1946: Dar-3 (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego; użytkownik: Kazimierz Zamorski; Darłowo)
............UWAGA: kuter był zarządzany przez Rybacko-Przemysłową Spółdzielnię Pracy „Łosoś”
6.II.1947: zarejestrowany w Sądzie Powiatowym w Gdyni, nr rejestru RMor 12
IV.kw.1947(?): Dar-3 (Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Darłowo)
VIII.1950: Dar-3 (Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Darłowo)
2.IV.1951: Dar-3 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Darłowo)
II.kw.1952(?): Ust-15 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Ustka)
I.poł.1956: Ust-15 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Ustka)
III.1956: odbudowany w Gdyńskiej Stoczni Remontowej w Gdyni
.................wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck A-4, rok produkcji 1955, nr silnika 14/01, moc 100 KM
II.poł.1956: Ust-8 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Ustka)
1957(?): Gdy-185 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
21.I.1964 godz. 06.50: cumując przy nabrzeżu został uszkodzony przez manewrujący w porcie kuter „Gdy-183”
VI.1966: Łeb-4 (Wł. i M. Dzietczyk i T. Retmańsczyk; Łeba)
VIII.1969: Dzi-12 (Edward Jankowiak; Dziwnów)
1972(?): Swb-50 (Edward Jankowiak; Świbno)
† 5.VII.1976 godz. 20.10: wszedł na mieliznę (szyper Edward Jankowiak) w ujściu Przekopu Wisły i wkrótce zatonął czteroosobowa załoga, schroniła się w sterówce, po czym odpłynęła na tratwie na wyspę
............znajdującą się w rozlewisku, skąd zostali podjęci przez kuter „Swb-35”


Źródła:
Archiwum Akt Nowych zespół nr 1633 Ministerstwo Żeglugi w Warszawie
Archiwum Akt Nowych zespół nr 547 Ministerstwo Żeglugi, Generalny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Sopocie
Danmarks Slibsliste 1926 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1926
Danmarks Slibsliste 1927 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1927
Danmarks Slibsliste 1928 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1928
Danmarks Slibsliste 1929 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1929
Danmarks Slibsliste 1930 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1930
Danmarks Slibsliste 1931 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1931
Danmarks Slibsliste 1932 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1932
Danmarks Slibsliste 1933 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1933
Danmarks Slibsliste 1934 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1934
Danmarks Slibsliste 1935 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1935
Danmarks Slibsliste 1936 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1936
Danmarks Slibsliste 1937 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1937
Danmarks Slibsliste 1938 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1938
Danmarks Slibsliste 1939 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1939
Danmarks Slibsliste 1940 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1940
Danmarks Slibsliste 1941 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1941
Danmarks Slibsliste 1942 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1942
Danmarks Slibsliste 1944 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1944
Danmarks Slibsliste 1946 Ministeriet for Handel, Industri og Søfart, København 1946
Indeks nazw jachtów Polskiego Związku Żeglarskiego 2012
Rejestr 1959 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1959
Rejestr 1960 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1960
Rejestr 1961 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1961
Rejestr 1962 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1962
Rejestr 1965 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1965
Rejestr 1967 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1967
Rejestr 1968 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1968
Rejestr 1969 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1969
Rejestr 1970 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1970
Rejestr 1972 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1972
Rejestr 1974 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1974
Rejestr 1976 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1976
Rejestr 1979 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1979
Rejestr 1980 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1980
Rejestr 1981 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1981
Rejestr 1982 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1982
Rejestr 1985 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1985
Rejestr 1987 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1987
Rejestr 1989 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1989
Rejestr 1990 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1990
Rejestr 1991 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1991
Rejestr 1992 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1992
Rejestr 1993 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1993
Rejestr 1994 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1994
Rejestr 1995 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1994
Blady Wiesław Polska Flota Rybacka w latach 1921-2001 Morski Instytut Rybacki, Gdynia 2002, ISBN 83-908885-9-9
Huras Bohdan Dalmor. Album Floty Pomorska Oficyna Wydawniczo-Reklamowa „PORTA MARE”, Gdańsk 2019, ISBN 978-83-62022-43-4
Huras Bohdan, Kuklik Mirosław, Necel Franciszek Kutry rybackie z Helu Wydawnictwo REGION Jarosław Ellwart, Gdynia 2019, ISBN 978-83-7591-648-5
Huras Bohdan, Necel Franciszek Rybacka flota Władysławowa Pomorska Oficyna Wydawniczo-Reklamowa „PORTA MARE”, Gdańsk 2015, ISBN 978-83-62022-87-8
Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom III Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2006, ISBN 83-922007-9-9
Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2 Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Ropelewski Andrzej Ludzie „Dalmoru” Wydawnictwo „Marpress”, Gdańsk 1997, ISBN 83-87291-24-2
Ropelewski Andrzej Półwiecze „Dalmoru” na oceanach świata 1946-1996 Wydawnictwo „Marpress”, Gdańsk 1996, ISBN 83-85349-59-6
Stefaniak Lechosław 60 lat Dalmoru w fotografii Public Ralations Studio Lechosław Stefaniak, Gdynia 2006, ISBN 83-916070-2-X
Zbiorowe Działalność Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "DALMOR" w Gdyni w latach 1946-1986 Dalmor, Gdynia 1986
Zientara Wojciech Spis polskich jachtów morskich (stan na 2019.10.31)
viewtopic.php?f=18&t=6875
http://www.trzebiez.pl/1.jpg
http://www.trzebiez.pl/2.jpg
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Kutry od "cioci UNRRY"

Post autor: SmokEustachy »

.1979: sprzedany Tadeuszowi Bronieckiemu z przeznaczeniem na cele mieszkalne
.................kuter został wyciągnięty na brzeg helskiego cypla w pobliżu portu rybackiego, był zamieszkany do 2010 roku
To mnie ciekawi. Ma ktoś jakieś fotki dokumentując exploatację mieszkalną kutra?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1371
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Kutry od "cioci UNRRY"

Post autor: Chemik »

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Kutry od "cioci UNRRY"

Post autor: SmokEustachy »

Robi wrażenie jednak
ODPOWIEDZ