
dawne polskie statki
w nawiązaniu do tego co znikło....Chemik pisze:Na moment się pojawił i zdążyłem przeczytać....pothkan pisze:Nie mogliby, bo zniknął też mój post w którym próbowałem na nie odpowiedziećDziiiwne...
"Liberciak" Kopalnia Kazimierz - według tego źródła:
http://www.mariners-l.co.uk/LibShipsM.html
Pod koniec emerytury nosił nazwę KOMUNA PARYSKA
Pothkan stwierdził (dzięki Pothkanie), że pod koniec istnienia jako magazyn pływający trafił do stoczni Gdyńskiej i otrzymał na burcie wielką nazwę stoczni.
A mi się nasuwa dalsze pytanie: czy po przekazaniu (? - przeholowaniu) na teren stoczni w dalszym ciągu był własnoscią ZPGda?
"Liberciak" "Kopalnia Zabrze" został skasowany w 1975 roku z przeznaczeniem na magazyn pływajacy. kiedy został przekazany do ZPGdy, gdzie otrzymał nazwe MP-ZPGdy-8? J. Piwowoński podaje iż 17.VI.1976 został przeholowany do Świnoujscia i słuzył pod oznaczeniem MP-8, czy takie zdarzenie miało miejsce?
w między czasie nasunęło mi się kolejnych kilka wątpliwosci i "białych plam":
Czy wiadomo kiedy przejęto drobnicowce: Pokój, Przyjaźń Narodów, Jednosć i Przyszłosć.
Czy znane są daty położenia stępki pod dziesięciotysięczniki: Janiek Krasicki, Ludwik Solski oraz Phenian?
Z góry dziekuję za wszelką pomoc, która uzupełni moją wiedzę...
dzięki za sprostowanie, bo jak pisałem miałem tylko chwile na jego przeczytanie... więc mogłem cos przekręcić...pothkan pisze:Nie stwierdziłem!Chemik pisze: Pod koniec emerytury nosił nazwę KOMUNA PARYSKA
Pothkan stwierdził (dzięki Pothkanie), że pod koniec istnienia jako magazyn pływający trafił do stoczni Gdyńskiej i otrzymał na burcie wielką nazwę stoczni.
Tylko tak mniemam
i znowu mam prosbę do kolegów o uzupełnienie historii polskich statków...
drobnicowiec Waryński dożywał swych dni jako magazyn MP-ZPS-8... co się z nim stało gdy już nie był potrzebny w Zarządzie Portu Szczecin? domyslam się iż pocięto staruszka, ale gdzie i kiedy?
drobnicowiec Romuald Traugutt służył na emeryturze jako MP-ZPGdy-?... no własnie jaki miał numer
z góry dziękuję za okazaną pomoc...

drobnicowiec Waryński dożywał swych dni jako magazyn MP-ZPS-8... co się z nim stało gdy już nie był potrzebny w Zarządzie Portu Szczecin? domyslam się iż pocięto staruszka, ale gdzie i kiedy?
drobnicowiec Romuald Traugutt służył na emeryturze jako MP-ZPGdy-?... no własnie jaki miał numer

z góry dziękuję za okazaną pomoc...

nie wiem czy to w ogóle ma sens pytanie na tym forum (bo poza Pothkanem - stokrotne dzięki
- jakos nikt się nie kwapi z pomocą)... ale zapytam aby mieć czyste sumienie że próbowałem dociec prawdy....
Chłodniowiec Piast
1. Kiedy (wiem, że w 1950r.) i przez kogo został zakupiony (Polbrit?)?
2. Czy wiadomo dla jakiego norweskiego armatora był pierwotnie budowany?
3. Czy w 1969 z PŻM-u został przekazany DBR-owi, a ten z kolei w 1972(?) przekazał go do Gryfa? Czy też może było odwrotnie najpierw Gryf, a potem DBR?
4. Czy kasacja nastąpiła w 1978? a może jakas konkretniejsza data jest znana?

Chłodniowiec Piast
1. Kiedy (wiem, że w 1950r.) i przez kogo został zakupiony (Polbrit?)?
2. Czy wiadomo dla jakiego norweskiego armatora był pierwotnie budowany?
3. Czy w 1969 z PŻM-u został przekazany DBR-owi, a ten z kolei w 1972(?) przekazał go do Gryfa? Czy też może było odwrotnie najpierw Gryf, a potem DBR?
4. Czy kasacja nastąpiła w 1978? a może jakas konkretniejsza data jest znana?
- pothkan
- Posty: 4576
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Problem polega na tym, że zadajesz pytania (o np. "wewnątrzkrajowe" zmiany armatora) wymagające najpewniej badań wręcz archiwalnych w kraju. Względnie żmudnego grzebania w prasie, ale to zapewne sam zrobiłeś ("Morze" itd.).
No, ale może są znawcy, tylko się jeszcze nie ujawnili
PS. Wg Miramaru kasacja PIASTA nastąpiła w Murcii od sierpnia 1978 r. Dokładniejsze informacje (data przybycia, spółka złomująca) mogą być w "Marine News", ale akurat 1978 nie mam, a w 1979 nie wiem czy sens jest grzebać (z racji zdobycia tego czasopisma na rynku "wtórnym" cierpię na dotkliwy brak indeksów...).
No, ale może są znawcy, tylko się jeszcze nie ujawnili

PS. Wg Miramaru kasacja PIASTA nastąpiła w Murcii od sierpnia 1978 r. Dokładniejsze informacje (data przybycia, spółka złomująca) mogą być w "Marine News", ale akurat 1978 nie mam, a w 1979 nie wiem czy sens jest grzebać (z racji zdobycia tego czasopisma na rynku "wtórnym" cierpię na dotkliwy brak indeksów...).
Niektóre odpowiedzi.
WARYŃSKI - złomowany za granicą, chyba pod koniec lat 1980tych, Nie wiem gdzie.
TRAUGUTT -> MP-ZPGDY-2.
PIAST - sądząc po dacie zakupu (1950 r.), to raczej zakupił go Polbryt. W 1969 przekazany do DBR, potem do Gryfa. Pocięty na złom w 1978.
Grzebanie w "Morzach" to nieco za mało. Raczej trzeba by przejrzeć prasę codzienną, "Namiary" i "Bryzę".
WARYŃSKI - złomowany za granicą, chyba pod koniec lat 1980tych, Nie wiem gdzie.
TRAUGUTT -> MP-ZPGDY-2.
PIAST - sądząc po dacie zakupu (1950 r.), to raczej zakupił go Polbryt. W 1969 przekazany do DBR, potem do Gryfa. Pocięty na złom w 1978.
Grzebanie w "Morzach" to nieco za mało. Raczej trzeba by przejrzeć prasę codzienną, "Namiary" i "Bryzę".
Dziękuję panowie
tak "Morze" mam opanowane (choć nie zdołałem jeszcze przeniesć wszystkich egzemplarzy do Anglii
a starsze są dostępne dzięki Magemarowi... natomiast prasa codzienna z Wybrzeża jest dla mnie tylko marzeniem (pochodzę z górzystej częsci kraju)... a Marine News muszę spytać w miejscowej bibliotece 




Panowie małe pytanko odnosnie statku Elbląg (eks-Monte Cassino, eks- Tolina)
Który z armatorów przejął statek po odbudowie i wykończeniu w duńskiej stoczni (zakończenie prac XII.1950) sądząc po dacie musiałby to być którys ze starych armatorów...
A kiedy Tolina została wodowana? Micinski & Kolicki oraz Fenrych & Mielcarek: 1944, zestawienia roczne z Morza: 1943, Miramar: 17.07.1940 ???
EDIT: i jeszcze wyszła sprawa z armatorami - strony PLO i PŻM dublują okresy służby w w swoich barwach udało mi się ustalić co następuje:
1950: ????
1951-1954: PŻM
1955-1961: PLO
1962-1969: PŻM
1970-1973: PLO
przekazanie "nowemu" armatorowi następowało zawsze 1. stycznia, jeżeli Koledzy mogą cos w tym uzupełnić to będę wdzięczny i z góry dziękuję
Który z armatorów przejął statek po odbudowie i wykończeniu w duńskiej stoczni (zakończenie prac XII.1950) sądząc po dacie musiałby to być którys ze starych armatorów...
A kiedy Tolina została wodowana? Micinski & Kolicki oraz Fenrych & Mielcarek: 1944, zestawienia roczne z Morza: 1943, Miramar: 17.07.1940 ???
EDIT: i jeszcze wyszła sprawa z armatorami - strony PLO i PŻM dublują okresy służby w w swoich barwach udało mi się ustalić co następuje:
1950: ????
1951-1954: PŻM
1955-1961: PLO
1962-1969: PŻM
1970-1973: PLO
przekazanie "nowemu" armatorowi następowało zawsze 1. stycznia, jeżeli Koledzy mogą cos w tym uzupełnić to będę wdzięczny i z góry dziękuję