Takm podaje, w zadmnym ze spisaow nie ma inaaczej. Poniewaz podaje inaczej wieliu autorow sprawdzialem, Nazwiska nie znalazlem w zadnych spisach budowniczych.. A w podanych historiach Rotherhithe bylyby jakas wzmianka. O ile nie ma "na razie" dobrych spisosw stoczniowych to dokumentacje nieruchomosci i ich dzierzaw sie zachowaly. By sie jakis Lungley pojawil.Krzysztof Gerlach pisze:Zbudowanie przez Lungley’a fregaty Brilliant (nie Brillant) z 1814 jest CO NAJMNIEJ mocno wątpliwe. Tak kiedyś sądzono (podawał tę informację np. Colledge), lecz współcześnie bardzo poważne nazwiska (Lyon, Winfield, Gardiner) temu stanowczo zaprzeczają, twierdząc, że fregatę tę wykonano w królewskiej stoczni w Deptford. Chyba, że chodzi tu o jakąś inną jednostkę, z innego okresu, nie dla Royal Navy.
Również HMS Cruizer (Cruiser) z 1852 został zbudowany w tej państwowej stoczni.
Myli sie , maszyny byly z Southampton jak podalem, przejzalem wiele spisow i danych ktore mam. Trudno sprawdzic , ale wydaje sie ze Lungley zaczal maszyny budowac kolo 1863 lub 1864.Krzysztof Gerlach pisze: Dla statku Norman autor Duncan Haws (czy to nie on jest tym Hawkiem?) utrzymuje, że silnik wykonała jednak sama stocznia. Oczywiście może się mylić.
Tak tez podalem,. zreszta za oficjalnym z dokumentow parlamentarnych. Wynika ze ten MV28 budowal brat w Southampton, ktory nmial tam ta swoja stocznie. Wspolpraca miedzy bracmi istniala, bo George robuill tez remonty statkow, a nawet byl wspascicielem statku NORMAN , ktory w ramach zaplaty za nowy NORSEMAN przejal w 1864 byrat Charles z Deptford.Krzysztof Gerlach pisze: Wszystkie moździerzowce wojny krymskiej – w tym jednostki od MV.23 do MV.28 – były drewniane i żaglowe (bez silników, wbrew temu, co BŁĘDNIE podaje szereg spisów). Te wymienione, zamówiono wszystkie u Charlesa Lungleya w Rotherhithe, lecz „przynajmniej jeden z nich” zbudowano w Northam, gdyż Lungley podzlecił jego (ich) wykonanie.
Oczywiscie chodzi o literowke.Krzysztof Gerlach pisze: Royal Navy nigdy nie miała okrętu o nazwie Hullet. Chodzi o śrubową kanonierkę HMS Mullet, wyposażoną w silnik przez Roberta Napiera. Na pewno literówka, ale warto ją sprostować.
Krzysztof Gerlach
Widza zamowienia Royal Navy , nie interesowano sie zwleznosciami stocznie - budowniyczy maszyn,, i stad polaczenia wg RN sa inne niz dla typowych zamowien. Jak czytalem w tym okresie bnylo "straszne" ze statek znad Tamitzy mial maszyny ze Szkocji.
MULLET mial maszyne Nr. 231 od R.Napiera, z calej serii #228-239.
UWAGA, zmieniam (dodaje) informacje dopoprzednich postow!
Wedlug 1852 "London gazette" juz wtedy C:Lungley dzialal

103. Charles Lungley. Improvements In shipbuilding.