Flota Pruska
Statki celöne (Zollkreuzer) - nie podlegaly marynarce, ossuga cywilna stan 1864
1. Heilsminde Heilsminde (1902 wycofany)
2- Aarosund Sophie
3.Gjenner Bucht Anna
4. Alsensund Nr.1
5. Alsen Alsen
6. Flensburg Adler (od 1869 built Jensen, Soderberg)
7. Kalkgrund Gertrud (1902 wycofany)
8. Schlei Düppel (1902 wycofany)
9. Kieler Bucht Kiel (1902 wycofany)
10 Heilighafen Heilighafen (1894 wycofany)
11, Neustädter Bucht Neustad
Z ciekawszych innych
Piercer brig
1805 Topsham, England
25,91x6,85x2,87m
1895 The Piercer RN gun brig
1814 Elb Zoll Fregatte (przekazany praprzez Angliko Hannoverwi)
5.12.1848 Piercer Sauber Gebrüder, Hamburg
31.7.1849 Don Antonio Spies, Galles & Co. , Hamburg
9.9.1853 d'Artenay, , Hamburg
1865 sold Kopenhagen
Okrest ten stat caly czas na kotwicy do odstraszenia
sleube pelnie
William IV sail cutter
1810
50' (14,4x3,65m)
4 guns
e French war cutter
1828 still extant
1. Heilsminde Heilsminde (1902 wycofany)
2- Aarosund Sophie
3.Gjenner Bucht Anna
4. Alsensund Nr.1
5. Alsen Alsen
6. Flensburg Adler (od 1869 built Jensen, Soderberg)
7. Kalkgrund Gertrud (1902 wycofany)
8. Schlei Düppel (1902 wycofany)
9. Kieler Bucht Kiel (1902 wycofany)
10 Heilighafen Heilighafen (1894 wycofany)
11, Neustädter Bucht Neustad
Z ciekawszych innych
Piercer brig
1805 Topsham, England
25,91x6,85x2,87m
1895 The Piercer RN gun brig
1814 Elb Zoll Fregatte (przekazany praprzez Angliko Hannoverwi)
5.12.1848 Piercer Sauber Gebrüder, Hamburg
31.7.1849 Don Antonio Spies, Galles & Co. , Hamburg
9.9.1853 d'Artenay, , Hamburg
1865 sold Kopenhagen
Okrest ten stat caly czas na kotwicy do odstraszenia
sleube pelnie
William IV sail cutter
1810
50' (14,4x3,65m)
4 guns
e French war cutter
1828 still extant
Quarantäne Wachtschiff
Hamburg
stacionowal do 1815 ? maly statek w Moorvärder w tzw "Das Bute Haus"
z zalöoga 12 ludzi , jako kontola celne
potem tamze stacjonaowal statek w celu nie dopusczenie dp epidemii cholery.
istnial jeszcze przynajmniej w 1835 roku.!
W Bremie byly dwa
W 1805 byl 1 taki statek w Emden i 2 Oldenburskie!
Hamburg
stacionowal do 1815 ? maly statek w Moorvärder w tzw "Das Bute Haus"
z zalöoga 12 ludzi , jako kontola celne
potem tamze stacjonaowal statek w celu nie dopusczenie dp epidemii cholery.
istnial jeszcze przynajmniej w 1835 roku.!
W Bremie byly dwa
Als Folge gab es während der Choleraepidemie von 1831/32 auf der Weser zwei
Wachtschiffe u
W 1805 byl 1 taki statek w Emden i 2 Oldenburskie!
ten okret wartowniczy (strazniczy) podobnie jak jednostki policyjneAvM pisze:Quarantäne Wachtschiff
Hamburg
stacionowal do 1815 ? maly statek w Moorvärder w tzw "Das Bute Haus"
z zalöoga 12 ludzi , jako kontola celne
potem tamze stacjonaowal statek w celu nie dopusczenie dp epidemii cholery.
istnial jeszcze przynajmniej w 1835 roku.!
podlegaly do 1875 roku tzw Hafenrunde , a potem Hafenpolizei
Hafenrunde posiadala w 1860 roku:
10 joli wloslowych
1 duza szalupe
W 1875 te jednoski stan byl identyczny
Berlinska policja
Zalozono 1850 Polizei-Schiffahrtsbureau ktory posiadal 23 wioslowe lodzie,
a po wypadku w 1857 zostala rozwiazana.
od Dr. Meyera
Verwundetentransporter
Im deutsch-dänischen Krieg 1864 wurden kleine Segelschiffe eingesetzt, die den Transport der Verwundeten zwischen Sundeville und Flensburg übernahmen.
Zum gleichen Zweck wurde auch das 1863 erbaute S/S Der Blitz (1863, Stettin: Möller & Holberg, 10) 154 BRT; 37,78 x 5,34 x 2,12 m; Eigner Hermann Schulze, Stettin, (34 Last, 89 NRT, 1 Verbund-Maschine, 40 PSi) verwendet. Das Schiff war 1873 noch vorhanden (59,5 Last; Proschwitzky Hofrichter); 1877 Heinrich Kuhr, Kolberg; 1.11.1880 + Kolberg/Ostmole, im Sturm
Courier (1867,Göteborg: C. E. Normann) 51,1 cbm, 18,04 NRT; 19,05 x 3,60 m; 10 PSi; schwed. S/S; 186 dt. Schlüter, Schütt & Wiese, Kiel; 30.7.1870 Krankentransporter Friedrichsort - Jägersberg Möltenort; re, 1887 NDG; 1889 verk.
Schlepper
Rügen (1858) 88 BRT; Rad-S/tg; 1864 gemietet als Tender und Bugsierboot f. Ruder-Kbt.
Simson (1854, Vegesack: Joh. Lange, 207) 187 BRT; 38,07 x 6,72 x 3,19 m; 150 PSi; Rad-S/tg, Schleppschiffahrtges. auf d. Unterweser, Bremen; 2.1857 Norddt. Lloyd, Bremen; 1.8.1870 gemietet f. Kohlentransporte u. Sperrdienst; 1893 §, Umbau zum Kohlenleichter, 178 BRT; 1933 zum br. (* 580, 711)
Solide (1863, Hamburg: Reiherstieg, 113) 100 BRT; 35,44 NRT; 70 PSn; 28,14 x 5,63 x 3,32 m; 70 PSn; S/tg, F.W. Wencke, Bremerhaven; 1.8.1870 gemietet f.Kohlentransporte u. Sperrschiff; 1873 Bugsirgesellschaft „Union“, Bremen; 1890 W. Stief & Co., Hamburg; 1892 J.T. Lübben, Itzehoe; 1893 b. Reykjavik gstrandet, abgebracht, kondemniert (o K)
Vorwärts (1846, Buckau: Masch.fabrik, 21) 79 BRT; 35,56 x 5,16 m; 150 PSi; Rad-S/tg Marschall Vorwärts, Ges. f. Dampfschiffahrt mit England, Bremen; 1849 Ges. zur Betreibung e. Schleppschiffahrt zw. Bremen u. Bremerhaven, Bremen; 1853 Schleppschiffahrtsges. auf d. Unterweser, Bremen; 1856 Vorwärts; 15.2.1857 Norddtl. Lloyd; 1.8.1870 gemietet f. Kohlentransp. u. Sperrdienst; 1877 verk., wahrsch. br. (* 711)
Vulcan (1856, Bremen: Waltjen & Co., 4) 148 BRT; 45,72 x 5.79 x 2,43 m; 300 PSi, 10,5 kn; Rad-S/tg Nr. III, Schleppschiffahrtsges. auf d. Unterweser, Bremen; 1.6.1857 Vulcan, Norddt. Lloyd, Bremen; 1.8.1870gemietet f. Kohlentransporte u. Sperrdienst; 1896 zum br.(Rumpfteile f. „NDL 98“ verwendet) (o , + 580)
Verkehrsboote
Gouvernementsschaluppe ( ) 14 Riemen, 3 1/2 Fuß Tfg.; Verkehrsfahrzeug f. Dänholm, 8.3.1819 in schlechtem Zustand vhd.
Gouvernementsschaluppe (1822) Segelfahrzeug; 28 Fuß über Steven, 25 Fuß 6 Zoll im Kiel, 9 Zoll Br. zwischen Spanten, 2 Fuß 6 Zoll Tfg.; 12 Riemen; Bew.: 19pf. Karronade; f. Beförderung „distinguierter Personen“ nach Rügen; 1848 an Marinedepot Dänholm; 7.1859 §, 4.1860 verk. f. 48 Tl.(* K)
Verwundetentransporter
Im deutsch-dänischen Krieg 1864 wurden kleine Segelschiffe eingesetzt, die den Transport der Verwundeten zwischen Sundeville und Flensburg übernahmen.
Zum gleichen Zweck wurde auch das 1863 erbaute S/S Der Blitz (1863, Stettin: Möller & Holberg, 10) 154 BRT; 37,78 x 5,34 x 2,12 m; Eigner Hermann Schulze, Stettin, (34 Last, 89 NRT, 1 Verbund-Maschine, 40 PSi) verwendet. Das Schiff war 1873 noch vorhanden (59,5 Last; Proschwitzky Hofrichter); 1877 Heinrich Kuhr, Kolberg; 1.11.1880 + Kolberg/Ostmole, im Sturm
Courier (1867,Göteborg: C. E. Normann) 51,1 cbm, 18,04 NRT; 19,05 x 3,60 m; 10 PSi; schwed. S/S; 186 dt. Schlüter, Schütt & Wiese, Kiel; 30.7.1870 Krankentransporter Friedrichsort - Jägersberg Möltenort; re, 1887 NDG; 1889 verk.
Schlepper
Rügen (1858) 88 BRT; Rad-S/tg; 1864 gemietet als Tender und Bugsierboot f. Ruder-Kbt.
Simson (1854, Vegesack: Joh. Lange, 207) 187 BRT; 38,07 x 6,72 x 3,19 m; 150 PSi; Rad-S/tg, Schleppschiffahrtges. auf d. Unterweser, Bremen; 2.1857 Norddt. Lloyd, Bremen; 1.8.1870 gemietet f. Kohlentransporte u. Sperrdienst; 1893 §, Umbau zum Kohlenleichter, 178 BRT; 1933 zum br. (* 580, 711)
Solide (1863, Hamburg: Reiherstieg, 113) 100 BRT; 35,44 NRT; 70 PSn; 28,14 x 5,63 x 3,32 m; 70 PSn; S/tg, F.W. Wencke, Bremerhaven; 1.8.1870 gemietet f.Kohlentransporte u. Sperrschiff; 1873 Bugsirgesellschaft „Union“, Bremen; 1890 W. Stief & Co., Hamburg; 1892 J.T. Lübben, Itzehoe; 1893 b. Reykjavik gstrandet, abgebracht, kondemniert (o K)
Vorwärts (1846, Buckau: Masch.fabrik, 21) 79 BRT; 35,56 x 5,16 m; 150 PSi; Rad-S/tg Marschall Vorwärts, Ges. f. Dampfschiffahrt mit England, Bremen; 1849 Ges. zur Betreibung e. Schleppschiffahrt zw. Bremen u. Bremerhaven, Bremen; 1853 Schleppschiffahrtsges. auf d. Unterweser, Bremen; 1856 Vorwärts; 15.2.1857 Norddtl. Lloyd; 1.8.1870 gemietet f. Kohlentransp. u. Sperrdienst; 1877 verk., wahrsch. br. (* 711)
Vulcan (1856, Bremen: Waltjen & Co., 4) 148 BRT; 45,72 x 5.79 x 2,43 m; 300 PSi, 10,5 kn; Rad-S/tg Nr. III, Schleppschiffahrtsges. auf d. Unterweser, Bremen; 1.6.1857 Vulcan, Norddt. Lloyd, Bremen; 1.8.1870gemietet f. Kohlentransporte u. Sperrdienst; 1896 zum br.(Rumpfteile f. „NDL 98“ verwendet) (o , + 580)
Verkehrsboote
Gouvernementsschaluppe ( ) 14 Riemen, 3 1/2 Fuß Tfg.; Verkehrsfahrzeug f. Dänholm, 8.3.1819 in schlechtem Zustand vhd.
Gouvernementsschaluppe (1822) Segelfahrzeug; 28 Fuß über Steven, 25 Fuß 6 Zoll im Kiel, 9 Zoll Br. zwischen Spanten, 2 Fuß 6 Zoll Tfg.; 12 Riemen; Bew.: 19pf. Karronade; f. Beförderung „distinguierter Personen“ nach Rügen; 1848 an Marinedepot Dänholm; 7.1859 §, 4.1860 verk. f. 48 Tl.(* K)
Ostatnio zmieniony 2014-10-06, 20:41 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Rügen iron paddle tugSchlepper
Rügen (1858) 88 BRT; Rad-S/tg; 1864 gemietet als Tender und Bugsierboot f. Ruder-Kbt.
1858 Möller & Holberg, Stettin #8
93 CL (1859) 92 CL (1862) 29 CL (1866) - 48,0m
engine built 1858 80nhp
5.10.1858 Rügen H. Israel, Straslund
8,5.1867 purchaed in Straslund (old style)
1867 Fellin regiestered Pernau #18 10CL
1880 R.Bornen & Co, Pernau
1891 H.D.Schmidt, Pernau #18
163grt/119nrt 155,8x18,80x10,25 (depth) 80nhp
1893 new engine Compound 2 Cyl 70nhp & boiler by Lange & Sohn, Riga
337grt 119nrt 147ft (LRS) Crew :10
1903 still listed
1906 not listed
Polecam
http://de.wikipedia.org/wiki/Benutzer:K ... _Stralsund
Oraz tez
http://de.wikipedia.org/wiki/Preußische_Marine
Friedrich Wilhelm wooden paddle mail steamer
1828 J.C.Nüscke, Stettin
28,87x ?m
28nhp
Postdampfer
very poor sea ship, served mainly in reserve till 9.1831
1851 sold
Pierwszy zbudowany w Niemczech parowiec:.
Alteberg, O.
"Geschichte der Firma Nüscke & Co., Schiffswerft, Kesselschmiede und Maschinenbauanstalt, Aktien-Gesellschaft anlässlich ihres 100jährigen Bestehens"
Stettin 1915
1828 J.C.Nüscke, Stettin
28,87x ?m
28nhp
Postdampfer
very poor sea ship, served mainly in reserve till 9.1831
1851 sold
Pierwszy zbudowany w Niemczech parowiec:.
Alteberg, O.
"Geschichte der Firma Nüscke & Co., Schiffswerft, Kesselschmiede und Maschinenbauanstalt, Aktien-Gesellschaft anlässlich ihres 100jährigen Bestehens"
Stettin 1915
Rajasthan woden sailing frigate
1842 Cochin
435t 151pCL 228bCL 31,1y7,93x5,49m teak wood
1854 Ewing & Co., Liverpool
8.6.1852 Liverpool
1854 Caesar C.A.Caesar, Bremen
1.1859 Weser Ludwig von Kapff & Sohn & Henrich Schröder Friedrich Sohn, , Bremen
10.1864 Bienenkorb A.Rosenthal
1865/6 rebuilt at F.W.Wencke, Geestemünde into screw steamer
received engine from steamer Holanderin
168 CL 124 pCL 60nhp/120ihp bark rigged 33,34x8,02x5,34m
1868 ship rigged
1870/1 Speerfahrzeug
9.1871 hulked Vegesack
1874 BU ?
1842 Cochin
435t 151pCL 228bCL 31,1y7,93x5,49m teak wood
1854 Ewing & Co., Liverpool
8.6.1852 Liverpool
1854 Caesar C.A.Caesar, Bremen
1.1859 Weser Ludwig von Kapff & Sohn & Henrich Schröder Friedrich Sohn, , Bremen
10.1864 Bienenkorb A.Rosenthal
1865/6 rebuilt at F.W.Wencke, Geestemünde into screw steamer
received engine from steamer Holanderin
168 CL 124 pCL 60nhp/120ihp bark rigged 33,34x8,02x5,34m
1868 ship rigged
1870/1 Speerfahrzeug
9.1871 hulked Vegesack
1874 BU ?
Ewidentnym problemem w 1848 floty pruskiej bylbrak parowcow ktore nadawala by sie do uzbrojenia oraz do obslugi flotylli kanonierek.
Warto zobaczyc jakie parowce byly do dyspozycji Prus w 1848 roku.
CL a 4000 funtow
Cammin
Cammin 48CL
Cammin Packet 15CL
Danzig
Blitz 37CL
Danzig 37CL
Pfeil 27CL
Elbing
Delphin 20CL
Falke 35CL
Gänschen 14CL
Schwalbe 24CL
Königsberg
Colereine 143 CL
Gazelle 41CL
Memel
Friedrich Wilhelm IV 65CL
Irrwisch 37CL
Luna 49 CL
Stettin
Delphin 41CL
Matador 44CL
Oder 32CL
Pfeil 31CL
Prinz v. Preussen 56 CL
Tartar 33CL
Wollin 29CL
Wolgast
Peene 20 CL
Warto zobaczyc jakie parowce byly do dyspozycji Prus w 1848 roku.
CL a 4000 funtow
Cammin
Cammin 48CL
Cammin Packet 15CL
Danzig
Blitz 37CL
Danzig 37CL
Pfeil 27CL
Elbing
Delphin 20CL
Falke 35CL
Gänschen 14CL
Schwalbe 24CL
Königsberg
Colereine 143 CL
Gazelle 41CL
Memel
Friedrich Wilhelm IV 65CL
Irrwisch 37CL
Luna 49 CL
Stettin
Delphin 41CL
Matador 44CL
Oder 32CL
Pfeil 31CL
Prinz v. Preussen 56 CL
Tartar 33CL
Wollin 29CL
Wolgast
Peene 20 CL
Ostatnio zmieniony 2010-02-10, 13:57 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Johannes wooden paddle
183. Newcastle
25oPL = 50ts
25 nhp
1839 Johannes Wilhelm Homeyer, Wolgast
1848 Cammin Packet Heinr. Glaser (also a master), Cammin c.15CL
184. Cammin Packet W,.Sauer , Stettin
1850 Swinemünde Syndrop, Stettin 25CL
1851 Swinemünde Zimmermann, ? (AvM ??????)
1851 Fr.Sündrop, Swinemünde
1853 Stettiner Dampfschiffs-Verein, Stettin
1854 Swinemünde Stettiner Dampfschiffs-Verein, Stettin 25CL
1855 Swinemünde Stettiner Dampfschiffs-Verein, Stettin 25CL (captain:vacat)
1856 rebuilt in Ueckermünde (im Aufbau!)
1857 not listed
Cammin wooden paddle passenger
1843 Carmesin, Stettin (or Nüscke, Stettin)
30oPL = 60dwt 33,53x4,57x2,43m
100ihp
1843 Cammin Actienverein, Cammin
1848 Camminer Dampfschiffahrtgeselschaft , Cammin 40CL
1850 Camminer Dampfschiffahrtgeselschaft , Cammin 48CL
1852 sold, but the purchaser was only interested in buying the Engine
1853 ship broken, after removal of engine, was scrapped
Penne wooden paddle passenger
1839 Lübke, Wolgast
40nL
50nhp
1839 Penne Wilhelm Homeyer, Wolgast
1848 Wilhelm Homeyer, Wolgast ca 20CL a 4000Pfd
1855 sold Russia White Sea
Penne wooden paddle passenger (Die Penne)
1855 Vulcan Stettin
50grt 26,68x5,22m
1 oscillating 2 cyl SE 50nhp (lists 44nhp)
8.9.1856 Penne Wilhelm Homeyer, Wolgast
1861 Carl Wallis, Wolgast
1882 sold Russia Archangelsk
1883 Pena Kazimir .A.Gasyunas ,Onega #115
37nrt /78grt 92x16,.40x6,20ft hight pressure 35nhp/50ihp
1894 still listed
1896 not listed
Marie iron screw passenger
4.03.1850 J Reid & Co Port Glasgow
175 CL 163 CL 195 CL
2 cyl 80nhp
21.4.1850 Marie Wilhelm Homeyer, Wolgast
1861 Carl Wallis, Wolgast
1862 sold England reported sold by von Massow
1863 Princess Alexandra Wm. Bailey & Wm. Leetham, Hull ON 45119
329grt 239nrt 143.5x24.2x14.2 90nhp
1864 Lengthened 521grt 428nrt 203.1x25.0x14.2
15.01.1874 Sank after striking a wreck off Fahlund, Gotland on a voyage from Reval to Lubeck.
183. Newcastle
25oPL = 50ts
25 nhp
1839 Johannes Wilhelm Homeyer, Wolgast
1848 Cammin Packet Heinr. Glaser (also a master), Cammin c.15CL
184. Cammin Packet W,.Sauer , Stettin
1850 Swinemünde Syndrop, Stettin 25CL
1851 Swinemünde Zimmermann, ? (AvM ??????)
1851 Fr.Sündrop, Swinemünde
1853 Stettiner Dampfschiffs-Verein, Stettin
1854 Swinemünde Stettiner Dampfschiffs-Verein, Stettin 25CL
1855 Swinemünde Stettiner Dampfschiffs-Verein, Stettin 25CL (captain:vacat)
1856 rebuilt in Ueckermünde (im Aufbau!)
1857 not listed
Cammin wooden paddle passenger
1843 Carmesin, Stettin (or Nüscke, Stettin)
30oPL = 60dwt 33,53x4,57x2,43m
100ihp
1843 Cammin Actienverein, Cammin
1848 Camminer Dampfschiffahrtgeselschaft , Cammin 40CL
1850 Camminer Dampfschiffahrtgeselschaft , Cammin 48CL
1852 sold, but the purchaser was only interested in buying the Engine
1853 ship broken, after removal of engine, was scrapped
Penne wooden paddle passenger
1839 Lübke, Wolgast
40nL
50nhp
1839 Penne Wilhelm Homeyer, Wolgast
1848 Wilhelm Homeyer, Wolgast ca 20CL a 4000Pfd
1855 sold Russia White Sea
Penne wooden paddle passenger (Die Penne)
1855 Vulcan Stettin
50grt 26,68x5,22m
1 oscillating 2 cyl SE 50nhp (lists 44nhp)
8.9.1856 Penne Wilhelm Homeyer, Wolgast
1861 Carl Wallis, Wolgast
1882 sold Russia Archangelsk
1883 Pena Kazimir .A.Gasyunas ,Onega #115
37nrt /78grt 92x16,.40x6,20ft hight pressure 35nhp/50ihp
1894 still listed
1896 not listed
Marie iron screw passenger
4.03.1850 J Reid & Co Port Glasgow
175 CL 163 CL 195 CL
2 cyl 80nhp
21.4.1850 Marie Wilhelm Homeyer, Wolgast
1861 Carl Wallis, Wolgast
1862 sold England reported sold by von Massow
1863 Princess Alexandra Wm. Bailey & Wm. Leetham, Hull ON 45119
329grt 239nrt 143.5x24.2x14.2 90nhp
1864 Lengthened 521grt 428nrt 203.1x25.0x14.2
15.01.1874 Sank after striking a wreck off Fahlund, Gotland on a voyage from Reval to Lubeck.
Ostatnio zmieniony 2012-09-20, 23:41 przez AvM, łącznie zmieniany 3 razy.
Wohnschiffe (Hulki Mieszkalne)
Norma bark
1848
265 CL
1849 leased as accomodation hulk for oared gunbat flotilla
Albertine sail ship rigged clipper
4.8.1853 James H,.Wood, Somerset , Mass. , USA
1458t 1209t obm 193x36x22
Skylark Crocker & Warren , New York
1864 H.P.Sturgis, New York
(1866 Chandler Robins, Hamburg)
24.1865 purchased from Sturges, Boston
Albertine August Joseph Schön, Hamburg
486 CL 197.6x36.8x 23.4 hamburgian foot
8.1870 purchased as blockship Unterelbe (low Elba) not used
accommodation hulk for 200 men
1871 Elbe experiment ship for torpedoes
???
Laura
1876 listed as accommodation hulk
Weser
till 1875 listed as accommodation hulk
Norma bark
1848
265 CL
1849 leased as accomodation hulk for oared gunbat flotilla
Albertine sail ship rigged clipper
4.8.1853 James H,.Wood, Somerset , Mass. , USA
1458t 1209t obm 193x36x22
Skylark Crocker & Warren , New York
1864 H.P.Sturgis, New York
(1866 Chandler Robins, Hamburg)
24.1865 purchased from Sturges, Boston
Albertine August Joseph Schön, Hamburg
486 CL 197.6x36.8x 23.4 hamburgian foot
8.1870 purchased as blockship Unterelbe (low Elba) not used
accommodation hulk for 200 men
1871 Elbe experiment ship for torpedoes
???
Laura
1876 listed as accommodation hulk
Weser
till 1875 listed as accommodation hulk
Ostatnio zmieniony 2010-02-12, 00:41 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Navigationsschule Danzig
1819 die königliche Navigationsschule
Fortuna brig
140NL = 280t
G.Wunderlich, Danzig
1820-21
Wilhelmina frigate
126NL = 252dwt
J.J:Zachert, Danzig
1822
Satisfaktion ship rigged (Pink)
1799
300NL = 600dwt
S.T.T.C. Frantzius , Danzig
1823
Die Weichsel schooner
1826
207nrt
J.W.Domansky, Danzig
1827
Elisabeth schooner
69NL
, Danzig
1834
Emilie schooner
1831
80NL = 160t
J.W.L. Krummbiegel , Danzig
1835
George Caning schooner
18
80NL = 160t
? , Stettin
1836
Glückauf schooner
1831
90NL = 180t
, Danzig
1837-38
1819 die königliche Navigationsschule
Fortuna brig
140NL = 280t
G.Wunderlich, Danzig
1820-21
Wilhelmina frigate
126NL = 252dwt
J.J:Zachert, Danzig
1822
Satisfaktion ship rigged (Pink)
1799
300NL = 600dwt
S.T.T.C. Frantzius , Danzig
1823
Die Weichsel schooner
1826
207nrt
J.W.Domansky, Danzig
1827
Elisabeth schooner
69NL
, Danzig
1834
Emilie schooner
1831
80NL = 160t
J.W.L. Krummbiegel , Danzig
1835
George Caning schooner
18
80NL = 160t
? , Stettin
1836
Glückauf schooner
1831
90NL = 180t
, Danzig
1837-38
Ostatnio zmieniony 2010-02-14, 14:13 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
W czasie wojny 1848
28.8.1848 dunska fregata Bellona zajela hamburski szkuner pilotowy Johann Christian 12.09.1848 statek zostal zwolniony. Zbudowany 1835 , sluzylö do 18.2.1890, kiedy zatona po kolizji
W tym czasie drugio szkuner pilotowy Jacob Hinrich po otrzymaniu wiadomosci uciekl do Cuxahven . Ten statek byl zbudowany w 1826 is luzyl do 1901 roku.
Inny szkuner Bernhardus, zbud 1787 byl sprzedany w czasie blokady Elby 1849 , ale komu ?
Amandus zbud 1816 sluzyl 1840-18850 jako Quarantänewachschiff Cuxhaven
28.8.1848 dunska fregata Bellona zajela hamburski szkuner pilotowy Johann Christian 12.09.1848 statek zostal zwolniony. Zbudowany 1835 , sluzylö do 18.2.1890, kiedy zatona po kolizji
W tym czasie drugio szkuner pilotowy Jacob Hinrich po otrzymaniu wiadomosci uciekl do Cuxahven . Ten statek byl zbudowany w 1826 is luzyl do 1901 roku.
Inny szkuner Bernhardus, zbud 1787 byl sprzedany w czasie blokady Elby 1849 , ale komu ?
Amandus zbud 1816 sluzyl 1840-18850 jako Quarantänewachschiff Cuxhaven
To jest cos nowego dla mnie
Königin Marie iron screw yacht auxiliary schooner
3.7.1858 R.C. Rickmers, Geesthelle b. Bremerhaven #36
115grt
auxiliary engine
Königin Marie King Gerge V of Hannover
21.6.1866 at Leer seized by gunboat Tiger
survey vessel Nort Sea , Norddeutsche Marine
186. returned
16.8.1872 Friederike Albret Rosenthal, Bremerhaven
???
Vom Gondelcorso zum ocean race: als Kaiser Wilhelm II. den Yachtsport nach ...
By Klaus Kramer
A tu obrazki na jego stronach
http://www.klauskramer.de/Schiff/Staats ... chten.html
Königin Marie iron screw yacht auxiliary schooner
3.7.1858 R.C. Rickmers, Geesthelle b. Bremerhaven #36
115grt
auxiliary engine
Königin Marie King Gerge V of Hannover
21.6.1866 at Leer seized by gunboat Tiger
survey vessel Nort Sea , Norddeutsche Marine
186. returned
16.8.1872 Friederike Albret Rosenthal, Bremerhaven
???
Vom Gondelcorso zum ocean race: als Kaiser Wilhelm II. den Yachtsport nach ...
By Klaus Kramer
A tu obrazki na jego stronach
http://www.klauskramer.de/Schiff/Staats ... chten.html