Poszukuję zdjęć na temat tych jednostek .
Krótka notka ze strony //oceania.pbworks.com/Polish Coast Guard:
Dozorowce pogranicza
I. (USA, 1943, 1949)
ts, 210 tp; 26,3×7,5×2,8 m; 1 SD8, 700 KM, 1 śr, 12 w; tr, / ; 2×12,7pl2, 2 km; z. . 19..: 3×12,7pl.
DP 51 (DP 51), ..: WAŁ POMORSKI (../..; 49 ex m/t „Delfin”, ex am. „Peter Ambjornsen”; 31 dyw. okr. WOP, Gdańsk; 9.3.66: ZR „Z 1” - pw.)
DP 52 (DP 52), ..: LENINO (../..; 49 ex m/t „Rekin”, ex am. „Roberto M. Gonzales”; SG; 18.7.57: m/s „Rekin”; 64: m/t bzn; §§ 1970)
Dozorowce DP-51 i DP-52
ST-762 to numer pierwszego holownika tego typu (ST = Small Tug), część z nich została przekazana do Defence Production Corporation (federalna agencja, która zajmowała się budową urządzeń obronnych) i zmieniła oznaczenia. Holowniki, które trafiły do Polski nosiły oznaczenia ST 760 (potem DPC 92) oraz ST 766 (DPC 97).
Zostały zakupione 5 marca 1946 roku przez biuro UNRRA w Paryżu za sumę 238 900 $.
JB
Zostały zakupione 5 marca 1946 roku przez biuro UNRRA w Paryżu za sumę 238 900 $.
JB
http://shipbuildinghistory.com/history/ ... mytugs.htm
DPC- 92 244727 1943 Morris Heights, NY b: ST-760 (USA); (sold Polish Government)
DPC- 97 244515 1943 Buffalo, NY b: ST-766 (USA); c: Robert M. Gonzales; d: Rekin (Polish Government)
DPC =Defense Plant Corporation
http://shipbuildinghistory.com/history/ ... rmydpc.htm
numer to ON = Official Number (czyli zarejtrowana jako statek cywilny)
http://www.thamestugs.co.uk/MULBERRY-TUGS-[US][2].php
tu sa tez numery stoczniowe
DPC- 92 244727 1943 Morris Heights, NY b: ST-760 (USA); (sold Polish Government)
DPC- 97 244515 1943 Buffalo, NY b: ST-766 (USA); c: Robert M. Gonzales; d: Rekin (Polish Government)
DPC =Defense Plant Corporation
http://shipbuildinghistory.com/history/ ... rmydpc.htm
numer to ON = Official Number (czyli zarejtrowana jako statek cywilny)
http://www.thamestugs.co.uk/MULBERRY-TUGS-[US][2].php
tu sa tez numery stoczniowe