prasówka z 1 kwietnia
Moderator: nicpon
- de Villars
- Posty: 2231
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
pothkan pisze:Ale na prima aprilis nie wygląda...
Polska (stocznie w Polsce) oraz Polacy (polscy stoczniowcy pracujący w stoczniach zachodnioeuropejskich), są jeszcze konkurencyjni...
opłaca się (jeszcze, choć zjawisko ostatnio przyhamowało, wiele placów budów w portach, wynajmowanych przez małe stocznie, "zwinięto" i posprzątano w związku z globalnym kryzysem) budować w Polsce częściowo wyposażone kadłuby...
...statków cywilnych...
ale przecież w okrętach wojennych uzyskuje się znacznie większą cenę "za 1 kg" i znacznie mniejszą część kosztów (w stosunku do całkowitej ostatecznej ceny jednostki pływającej) generuje "skorupa", a gros wartości siedzi w know-how (projektowanie całego okrętu łącznie z uzbrojeniem) oraz wyposażenie (nie "ogólno-okrętowe", ale specjalistyczne - to co "strzela" oraz to, co elektronicznie obsługuje "strzelanie")...
w Polsce dochodziłby dodatkowy koszt WDROŻENIA nowych technologii i tego rodzaju produkcji (szkolenia pracowników, etc.)
...więc nie bardzo widzę sens przenoszenia produkcji okrętów wojennych (całej, a nawet częściowo wyposażonych kadłubów tylko) w Francji do Polski... (jeszcze przy dość silnych związkach zawodowych we Francji)...
surface ships, to może jeszcze... ewentualnie... "na siłę"...
ale tę informację z okrętami podwodnymi kwalifikuję jednak jako typowo prima aprilisową...
Coś mi ta długośc nie pasuje.polsteam pisze:http://www.spedycje.pl/spedycja_transpo ... igant.html