Przełomowy statek z wietnamu.

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Przełomowy statek z wietnamu.

Post autor: Piotr S. »

Stocznia Nam Trieu należąca wietnamskiego koncernu Vietnam Shipbuilding Industry Group (Vinashin) zwodowała kadłub pierwszej jednostki FSO budowanej w tym kraju.

Jednostka o nazwie FSO – 05 będzie zdolna do magazynowania 150 000 ton ropy, otrzymując do 15 000 ton na dobę i mogąc wyładować 3 500 – 5 000 ton ropy na godzinę.

Statek o długości 258 i szerokości 47 metrów jest budowany dla spółki PetroVietnam Technical Services Joint Stock Company należącej do wietnamskiego koncernu paliwowego PetroVietnam.

Kontrakt o wartości 190 mln $ jest największym kontraktem zawartym przez wietnamski przemysł okrętowy z rodzimym armatorem.

W tym tygodniu w tej samej stoczni miała miejsce uroczystość położenia stępki po wielki samochodowiec o ładowności 6 900 samochodów, przewożonych na 16 pokładach; statek budowany jest dla norweskiego Hoegh Autoliners.
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=11436
Nie wiem co powiedzieć ale jedno mi sie ciśnie na usta to bedzie druga Korea Południowa a nam zostanie smutek i żal ,że na własne i nie tylko życzenie rozpiepszyliśmy stocznie gdzie zamiast statków bedziemy robić cepy i wiadra .
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Tylko, że robotnik wietnamski zarabia góra 1/10 tego co robotnik polski.
Ja bym ubolewał nad czym innym - jeszcze parę lat temu mieliśmy znakomite kontakty z Wietnamem, rząd Polski udzielił im nawet pożyczki na rozbudowę stoczni, w czym pomagali i nasi inżynierowie. Dodatkowo sprzedaliśmy im projekt kontenerowca B183 (zbudowali dwa), specjalnie dla nich opracowanego kontenerowca PN 001 (zbudowali też dwa), a ostatnio i B170 (mają zbudować 5, zwodowali co najmniej 1, ale chyba jeszcze nic nie przekazali). Na dwa pierwsze projekty dostarczaliśmy im także sekcje i wyposażenie (wszystko było dziełem Stoczni Szczecińskiej). Mając takie kontakty mogliśmy na stałe dostarczać im projekty, przy okazji budując tam też statki dla naszych armatorów. Niestety, będąc pionierami i mając tam znakomite kontakty, przy naszej bierności szybko zostaliśmy z tego rynku "wygryzieni" przez potentatów. I to jest chyba jedna z największych, straconych szans naszego przemysłu okrętowego w ostatnich latach.
Ostatnio bardzo spektakularnie Włosi wygryźli nas z projektu budowy promów w Wietnamie. Stocznia Szczecińska przygotowywała projekt, ale Włosi najpierw sprzedali im chyba dwa gotowe promy, a potem weszli w projekt z własnymi projektami i stoczniami.
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

O jakie tu projekty chodzi ?czy możesz przedstawić porównanie? naszego projektu i włoskiego dla wietnamu.
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Włosi "opchnęli"Wietnamczykom takie coś: http://www.faktaomfartyg.se/cartour_2001.htm

i zdobyli chyba kontrakt na projekt i wdrożenie produkcji kolejnych.

Szczecin projektował coś opartego na promach projektowanych obecnie dla PŻM (B606), choć to wszystko "padło" na dość wczesnym etapie.
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Ten włoski projekt przypomina mi dwa Ro Paxy zbudowane w szczecinie pare lat temu i to odziwo dla włochów choć ciut dłuższych .
Dla kogo mają być te promy wietnamskie?
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Wietnam buduje dla siebie (albo u siebie, albo we Włoszech). Chodzi o realizację planu utworzenia linii promowej wiodącej wzdłuż wybrzeża i łączącej północ z południem.
Natomiast te "włoskie ro-paxy" są przede wszystkim podobne do siebie, a dokładniej do całego typoszeregu bardzo podobnych jednostek od lat budowanych przez stocznię Visentini. Te szczecińskie były jednak zdecydowanie odmienne, choć na upartego pewne podobieństwo architektoniczne jest, co może wynikać z tego, że architekturę promów B591 dopracowywało jedno z włoskich biur konstrukcyjnych.
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Jarek C. »

Adam pisze:Stocznia Szczecińska przygotowywała projekt, ale Włosi najpierw sprzedali im chyba dwa gotowe promy, a potem weszli w projekt z własnymi projektami i stoczniami.
Biuro Projektowe Stoczni Gdynia tez przygotowało swój projekt.
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Słowo ciałem sie stało - pare fotek http://www.maivoo.com/2010/04/26/Viet-N ... 60773.html

Ciekawe co na to nasi mistrzowie świata sprawujący władze w Polsce ,którzy zlikwidowali stocznie ,może uda im sie uruchomić jak UE sie zgodzi na terenach stoczniowych produkcje wiader albo łopat.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Piotrz S. - mistrzowie, którzy zlikwidowali nasze stocznie juz nie rządzą. Od paru lat. Obecna ekipa tylko po nich sprząta.
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Marek T pisze:Piotrz S. - mistrzowie, którzy zlikwidowali nasze stocznie juz nie rządzą. Od paru lat. Obecna ekipa tylko po nich sprząta.
A to dobre nie wiedziałem ,że decyzja o likwidacji i zaprzestaniu produkcji w naszych stocznich zapadła pare lat temu zawsze myślałem ,że był to rok 2009 widocznie czas biegnie szybciej niż mi sie wydaje. A ci od sprzątania to co to za jedni.?
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4573
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Krócej to podsumowując: rząd PO-PSL można nazwać grabarzami polskich stoczni... ale kto inny je zamordował :P
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Piotr S. pisze:
Marek T pisze:Piotrz S. - mistrzowie, którzy zlikwidowali nasze stocznie juz nie rządzą. Od paru lat. Obecna ekipa tylko po nich sprząta.
A to dobre nie wiedziałem ,że decyzja o likwidacji i zaprzestaniu produkcji w naszych stocznich zapadła pare lat temu zawsze myślałem ,że był to rok 2009 widocznie czas biegnie szybciej niż mi sie wydaje. A ci od sprzątania to co to za jedni.?
http://nik.gov.pl/news.php?cod=2535
Na wypadek, gdybyś nie zwrócił uwagi, to raport dotyczy lat 2005-2007.
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Jarek C. »

Piotr S. pisze:Słowo ciałem sie stało - pare fotek http://www.maivoo.com/2010/04/26/Viet-N ... 60773.html

Ciekawe co na to nasi mistrzowie świata sprawujący władze w Polsce ,którzy zlikwidowali stocznie ,może uda im sie uruchomić jak UE sie zgodzi na terenach stoczniowych produkcje wiader albo łopat.
Dokładnie już nie pamiętam, ale dokumentację na ten FSO lub następny (?) robiło polskie biuro Sinus. Rozmawiano też aby następny FSO był dla Wietnamu budowany w Stoczni Gdynia. Nawet w Gdyni/Pruszczu Gdańskim była duża delegacja z Wietnamu.

A propos czy Sinus jeszcze istnieje ?
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

pothkan pisze:Krócej to podsumowując: rząd PO-PSL można nazwać grabarzami polskich stoczni... ale kto inny je zamordował :P
- nie jest to poprawna (zgodna z rzeczywistością) historia najnowsza polskich stoczni.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

Jarek C. pisze: A propos czy Sinus jeszcze istnieje ?

wygląda mi na to, że istnieje...
ODPOWIEDZ