kiedy to było ?...

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

kiedy to było ?...

Post autor: polsteam »

porządkuję archiwum zdjęć (głównie skany z negatywów) i próbuje poszczególne zestawy negatywów (filmy) przyporządkować do lat...

wiem, że szanse na uzyskanie pomocy nie są duże...

chodzi oczywiście o lata, nie dokładniejsze daty...

w większości przypadków rozszyfrowanie / skojarzenie wydarzeń z datami będzie należało raczej do kategorii cudów niż rzeczy łatwych i oczywistych...

ale może w niektórych przypadkach komuś się coś przypomni i będzie w stanie pomóc...


poniżej zamieszczone "zgrupowania" wydarzeń / faktów / stanów pochodzą z poszczególnych pojedynczych klisz, więc najprawdopodobniej z jednego roku...



0001
przy nab. Kutrowym (Dalmor) stoja jeszcze dwa siarkowce PŻM
na redzie Gdyni zakotwiczony królewski jacht norweski Norge
wodowanie udźwigowionego masowca szerokolukowego Syrena dla EAC w StoGda (1997-07)
pozostałe fakty też pasują do 1997 r. ?


0002
Laurita Rickmers gotowa do wodowania w Stoczni Szn


0003
zbiornikowiec aframax Glenross ze StoGdy na remoncie w Remontowej
chyba rok parzysty, bo chyba na zdjęciach port w Hamburgu z czasu targów SMM


0004
król Norwegii w Stoczni Marynarki Wojennej


0005
produktowiec Mambisa w trakcie wyposażania w St. Szn


0007
kontenerowiec Nadir - przekazanie w StoGdy
1997 ?


0008
B191/4 Cape Norman przy nab. wyposażeniowym StoGda - raczej bliski zdania
1996 / 1997 ?


0013
F 712 (Lafayette ?) w Oslo
rok nieparzysty - Nor-Shipping


0336
tu chyba się da określić jedynie "nie później niż..."
Bochnia jeszcze w polskiej flocie
do portu w Gdyni zawija ro-ro Finnoak


0370
Dolfijn II Żeglugi Pomorskiej przybywa ze Świnoujścia do Gdańska
w Gdyni jednego dnia cruisery Adonia (P&O) i Deutschland


0371
Tychy już z kominem armatora greckiego
cumuje przy rampie ro-ro BTDG


0605
zima 2002/2003
CSCL Napoli w StoGdy bliski zdania
w porcie Gdynia pojawił się chemikaliowiec Tatry Rem-Service'u


1602
Magellan Reefer wchodzi chyba na remont do Nauty (a może jednak do portu)


2901
Stena Traveller wprowadzony na linię Gdy-Karlskrona


3016
parowy lodołamacz WAL odwiedza Gdynię


5074
ktoś wie, co to za jednostki i w którym roku mogły być zrobione te zdjęcia?...
Obrazek
Obrazek
stawiam na rok 1998


5100
Profesor Rylke i Lublin II (z czerwonymi burtami, w barwach POL-America) stoją przy nab. Polskim w Gdyni
chyba na laid-up'ie, nie przeładowują
Czesław II PRO wyciągnięty na nabrzeże na remont
przy Stoczni Mar Woj Gdy stoi Zenia
na laid-upie stoi Ramada I (chyba ex Świecie) - chyba bliski wyholowania na złom


5287
zakończona przebudowa dużego promu Queen of Scandinavia w Remontowej


na razie tyle :) będzie chyba więcej :)
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: kiedy to było ?...

Post autor: Adam »

Na szybko, "z głowy"
polsteam pisze: 0001
przy nab. Kutrowym (Dalmor) stoja jeszcze dwa siarkowce PŻM
na redzie Gdyni zakotwiczony królewski jacht norweski Norge
wodowanie udźwigowionego masowca szerokolukowego Syrena dla EAC w StoGda (1997-07)
pozostałe fakty też pasują do 1997 r. ?
Siarkowce na pewno, właśnie w 1997 stały dwa.
0002
Laurita Rickmers gotowa do wodowania w Stoczni Szn
Wystarczy jakakolwiek baza danych statków wodowanych w Szczecinie. Przypomnij się w poniedziałek, to sprawdzę (teraz jestem odcięty od archiwum)
0005
produktowiec Mambisa w trakcie wyposażania w St. Szn
Hambisa - 1997 zapewne - do sprawdzenia tak jak Laurita Rickmers
0007
kontenerowiec Nadir - przekazanie w StoGdy
1997 ?
Też do sprawdzenia, przypomnij się ;)
0370
Dolfijn II Żeglugi Pomorskiej przybywa ze Świnoujścia do Gdańska
w Gdyni jednego dnia cruisery Adonia (P&O) i Deutschland
Na pewno po wejściu do Unii zapewne jesień 2004 tu masz dowód

5074
ktoś wie, co to za jednostki i w którym roku mogły być zrobione te zdjęcia?...
Obrazek
Obrazek
stawiam na rok 1998
Pierwsza to jeden z okrętów demagnetyzacyjnych budowanych dla ZSRR - lata 80, początek 90. Na ostatnim kadłubie zbudowano Czernickiego, ale to raczej nie ten kadłub.
Drugi wygląda na kadłub jachtu Polarex, obecnie Horyzont II. Jeśli tak to wczesne lata 90.

Profesor Rylke i Lublin II (z czerwonymi burtami, w barwach POL-America) stoją przy nab. Polskim w Gdyni
chyba na laid-up'ie, nie przeładowują
Czesław II PRO wyciągnięty na nabrzeże na remont
przy Stoczni Mar Woj Gdy stoi Zenia
na laid-upie stoi Ramada I (chyba ex Świecie) - chyba bliski wyholowania na złom
Mam podobny zestaw - to jest maj/czerwiec 2000. Twoje zdjęcia mogą być +/- kilka miesięcy, bo wszystko to stało na sznurku przez pewien czas.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

dzięki za pomoc... oczywiście polecam się także na przyszłość w sprawie, której dotyczy ten wątek :)


z dotychczasowych podpowiedzi - akurat Polareksa bym wykluczył...

ten kadłub bez nadbudówek to CHYBA ten, którego przejęła Nauta by wykończyć jako DSV dla EDT Towage...

ale to jest na pewno któraś z jednostek Stoczni Północnej (raczej jedna z niedoszłych dla Rosji), czyli albo demagnetyzacyjny, albo "pożarniczy" (taki jak ten, który stał się grinpisową Esperanzą)...

stawiam zdecydowanie na wykluczenie Polareksa...

może jeszcze ktoś inny pomoże / wypowie sie w sprawie tego zardzewiałego kadłuba...


- - - - -


następna porcyjka...


dotyczy nie jednego zestawu negatywów
- w którym roku (to chyba krótko było, w jednym roku się zamykało, tylko oczywiście nie wiem, czy kalendarzowym)
PŻB eksploatowało wyczarterowanego Gute ?...


8650
przy nab. Holenderskim w Gdyni cumuje OBO 105-tysięcznik ze Stoczni Gdynia, w barwach NOVOSHIP'u już oczywiście, nie z sierpem i młotem na kominie...
w Naucie - Kruzenshtern


8501
w Naucie prawie gotowy do zdania DSV dla EDT Towage (na bazie kadłuba z Północnej)
w Naucie były okręt Royal Navy Challenger - przed przeróbką na "diamentowiec"
Nauta eksploatuje jeszcze holownik Zawisza (już od lat nie widziałem, teraz mają chyba tylko Orfeusza)
przy nab. Kaszubskim StoGda - wykańczany (po innej stoczni) Harjumaa


8378
w Sz-nie na laid-upie stoi ex Transoceanowy chłodniowiec łącznikowy (chyba coś w rodzaju Kaszubów) - Klyuchevskaya Sopka ("EW" na kominie)
w Gryfii chyba po raz pierwszy Geopotes 14
huta wygląda chyba na już nie działającą


8377
Nieborów jeszcze pływa
między Świno a Ahlbeckiem pływa ex prom przelotowy Berlin jako "sklepowiec" oczywiście...
w Żegludze Pomorskiej także m.in. Arno I - czy to jakiś były Fafik ?...
ze znakiem ŻP i Hansa pływa też Renata I


7752
między Dover a Calais pływa jeszcze Stena Fantasia
na Tyneside montują topsides na FPSO Anasuria
Solitaire (Allseas'a) chyba w budowie (przebudowie) - chyba w Swan Hunter ?...
1997 / 1998 ?


6567
Obrazek Obrazek
ciekawy jestem, czy do jakiegoś konkretnego finału doszła przebudowa tego "jachtu"...
i który to mógł być rok wykonania zdjęć?...


6070
BBM w Gdyni w budowie (stoją już dwie półkule magazynu mat. sypkich)
w Gdyni cumują m.in.
- Ever Happy w barwach Chipolbroku
- Zygmunt August - rozumie, że chyba Euroafriki już... i to chyba ostatni lub jeden z ostatnich "królów" jakie się ostały wtedy
- Tychy - chyba na laid-up'ie
- przy Kutrowym (Dalmor) - dwa chłodniowce UB Shipping w laid-up'ie (jeden to UD Prudent)



5853
szybki katamaran pasażerski Hanse Jet w Świno



5159
Sedov w Remontowej
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Zdjęcia zrobione w Pomeranii to 2002 - 03. Na pierwszym widać przebudowywanego Nordsyssela - przebudowę ukończono w 2003 roku.
Tosca IV została przeholowana podobno do Brazylii i ... słuch o niej zaginął ...

Co do tego "niby - Polarexa" to się zgadzam - to całkiem inny kadłub.

Hanse Jet w Świnoujściu to okolice roku 1996.
ODPOWIEDZ