W Naszym Morzu pojawił sie bardzo ciekawy artykół
Równia Pochyła
http://www.portalmorski.pl/Rownia-pochylaa15636
Wygląda na to ,że ogólnie sytuacja Polskich stoczni i co gorsze tych prywatnych pogarsza sie spychając nas w dziedzinie produkcji na miejsca republik bananowych .Najlepiej to przedstawia ten fragment tego tematu ,który mówi wszystko.
„Newbuildings”, opublikowanych w kwietniowym wydaniu miesięcznika „Solutions” plasuje Polskę w rankingu zamówień według nośności na 24 pozycji, z zamówieniami na 15 statków o łącznej nośności 109 330 ton. Wyprzedzamy o zaledwie ok. 20 proc. (pod względem nośności) nie mającą dostępu do morza Słowację, a przed nami są, zaczynając od liderów: Chiny, Korea Południowa, Japonia, Filipiny, Indie, Wietnam, Brazylia, Rumunia, Tajwan, Turcja, Chorwacja, Niemcy, Rosja, Iran, USA, Dania, Indonezja (zamówienia ponad pięciokrotnie większe pod względem łącznej nośności niż w stoczniach polskich), Bułgaria, Holandia, Bangladesz (prawie trzykrotność wielkości polskich zamówień), Argentyna (prawie dwa razy większa łączna nośność zamówionych statków niż w Polsce), Ukraina i Hiszpania. A jeszcze około 10 lat temu bywaliśmy w tym samym rankingu Fairplaya na 4-6 miejscu w świecie i 1-3 w Europie.
Aby jeszcze pare słów do tego dorzucić ,to dzisiaj niejaki pan komisarz Lewandowski z miłą chęcią sie wypowiadał na temat stoczni w TVN 24 mówiąc ,że teraz wraca koniunktóra i dobrze by było uruchomić produkcje statków w stoczniach aby nie zmarnować potęcjału ,według tego pana nasze stocznie znalazły sie w takiej sytuacji tylko dlatego ,ze nie było zamówień bo pojawił sie kryzys i pomyśleć ,że mamy takich mądrych ludzi w Brukseli.
Teraz troche odbije aby pokazać ,że kryzysu tak wielkiego jak zapowiadali ekonomiści w ,żegludze chyba mie ma, tak jak sądzili co nie którzy z naszej wierechuszki którzy tłumaczyli likwidacje naszych stoczni głębokim kryzysem , skoro dalej wprowadzane są tak duże kontenerowce i to tylko w jedenym segmęcie kontenerowców o pojemności 13 tys TEU.
CMA CGM Christophe Colomb – 13,800 teu delivered 2009
CMA CGM Amerigo Vespucci – 13,800 teu delivery June 2010
Maersk Edinburgh – 13,092 teu delivery July 2010
CMA CGM Conte Real – 13,800 teu delivery July 2010
CMA CGM La Perouse – 13,800 teu delivery July 2010
Maersk Emden – 13,092 teu delivery July 2010
Maersk Eindhoven – 13,092 teu delivery August 2010
Maersk Essex – 13,092 teu delivery September 2010
CMA CGM Ferdinand Magellan – 13,800 teu delivery September 2010
http://www.shipspotting.com/modules/new ... mpost43254