już wszystko jasne z polskimi stoczniami...

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Kolebka trafi w ręce rosyjskie historia zatoczy koło wszak to była stocznia Lenina ciekawe co z nią zrobią nowi włodarze? :o
http://www.portalmorski.pl/Rosjanie-prz ... sci-a14641
A Niemcy mają w d...e dyrektywy i dalej pomagają
http://www.portalmorski.pl/Meklemburgia ... manaa14645
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4575
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Zobaczymy najbardziej ciekawi mnie te 40 jednostek :o liczba duża co może wyglądać na statki rybackie gdzie za jednym zamachem można by było budawać w dużym doku 20 jednostek choć mówią o duzych jednostkach gdyby tak było to był by to największy kontrakt jaki został by zawarty w okresie kryzysu choć możliwe ,że moga to być holowniki do obsługi platform - przypomina mi to sytuacje z poczatku lat 80 tych gdzie też była besa z zamówieniami na statki ale nasz przyjaciel ze wschodu wspaniałomyślnie zamówił wtedy ponad 40 nieftagazów ( lub wiecej ).
Czy ktoś posiada wiarygodne dane? jakie i ile jednostek zbudował Crist (bo w internecie nie ma nic)
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

prosze nie zapominać, że Crist zbudował dotychczas bardzo mało (do policzenia na palcach jednej ręki) statków całkowicie wyposażonych / "pod klucz"... (i były to jakieś proste, małe jednostki)

i ten nowy kontrakt, jeśli się zmaterializuje, zapewne tez będzie dotyczył tylko częściowo wyposażonych kadłubów dla zachodnioeuropejskich / skandynawskich stoczni...


oczywiście dobrze, że trochę spawaczy i monterów znajdzie zatrudnienie, ale to wciąż, w małym stopniu nawet, nie zapełni luki po niezależnej, markowej stoczni, jaką zniszczono...
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

produkcja w ostatnim czasie + statki w budowie i w zamówieniach

rok --|-- imię statku --|-- DWT --|-- GT --|-- typ statku --|-- nr budowy --|-- LOA --|-- B --|-- T
2008 --|-- VIKING QUEEN --|-- 6200 --|-- 6111 --|-- Platform Supply Ship --|-- B493 --|-- 92.200 --|-- 20.400 --|-- 7.624
2008 --|-- SEVEN SISTERS --|-- 4665 --|-- 5275 --|-- Platform Supply Ship --|-- -319 --|-- 103.700 --|-- 19.700 --|-- 6.145
2008 --|-- VOS TRAPPER --|-- 425 --|-- 851 --|-- Standby Safety Vessel --|-- B47/3 --|-- 48.200 --|-- 11.000 --|-- 4.250
2008 --|-- SUBHADRA --|-- 3060 --|-- 3107 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -322 --|-- 78.300 --|-- 17.200 --|-- 7.000
2008 --|-- COMBI DOCK I --|-- 10480 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/1 --|-- 169.400 --|-- 25.730 --|-- 6.600
2008 --|-- BLUE GIANT --|-- 11486 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/2 --|-- 179.630 --|-- 25.400 --|-- 5.600
2008 --|-- STRIL HERKULES --|-- 2100 --|-- 6251 --|-- Offshore Tug/Supply Ship --|-- 482 --|-- 97.550 --|-- 19.200 --|-- 6.500
2008 --|-- GITTE HENNING --|-- 3500 --|-- 2967 --|-- Fishing Vessel --|-- B76 --|-- 75.400 --|-- 15.600 --|-- 8.300
2008 --|-- SLETTHOLMEN --|-- brak danych --|-- 466 --|-- Fishing Vessel --|-- B34/01 --|-- 33.990 --|-- 9.250 --|-- 4.870
2009 --|-- SUCHANDRA --|-- 3060 --|-- 3107 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -324 --|-- 78.300 --|-- 17.200 --|-- 6.990
2009 --|-- COMBI DOCK III --|-- 11486 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/3 --|-- 162.300 --|-- 25.400 --|-- 5.600
2009 --|-- EILAND --|-- 3571 --|-- 2778 --|-- General Cargo Ship --|-- B85 --|-- 84.920 --|-- 13.000 --|-- 5.900
2009 --|-- L'ESTUAIRE --|-- 576 --|-- 3705 --|-- Passenger/Ro-Ro Ship (Vehicles) --|-- (C297) --|-- 78.050 --|-- 18.300 --|-- 2.800
2009 --|-- SOLVAERSKJAER --|-- brak danych --|-- 494 --|-- Fishing Vessel --|-- B34/02 --|-- 34.990 --|-- 9.250 --|-- 4.900
2009 --|-- SD RELIABLE --|-- brak danych --|-- 271 --|-- Tug --|-- -545301 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2009 --|-- VYSOTSK-1 --|-- brak danych --|-- 133 --|-- Tug --|-- -509643 --|-- 22.570 --|-- 7.800 --|-- 3.020
2009 --|-- VYSOTSK-2 --|-- brak danych --|-- 133 --|-- Tug --|-- -509644 --|-- 22.570 --|-- 7.800 --|-- 3.020
2009 --|-- WOUTER ADRIAANTJE --|-- brak danych --|-- 215 --|-- Stern Trawler --|-- B2469 --|-- 26.990 --|-- 6.900 --|-- 0.000
2010 --|-- NORMAND RANGER --|-- 4559 --|-- 3000 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -30 --|-- 89.350 --|-- 22.000 --|-- 8.000
2010 --|-- SIEM RUBY --|-- 5250 --|-- 7473 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -332 --|-- 91.000 --|-- 22.000 --|-- 7.900
2010 --|-- SIEM AQUAMARINE --|-- 4250 --|-- 7473 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -331 --|-- 91.000 --|-- 22.000 --|-- 7.900
2010 --|-- SIEM DIAMOND --|-- 4250 --|-- 7473 --|-- Anchor Handling Tug Supply --|-- -333 --|-- 91.000 --|-- 22.000 --|-- 7.900
2010 --|-- VOYAGER --|-- 3500 --|-- 3000 --|-- Fishing Vessel --|-- -410 --|-- 75.400 --|-- 15.600 --|-- 0.000
2010 --|-- COMBI DOCK IV --|-- 11486 --|-- 17341 --|-- Heavy Load Carrier --|-- 165/4 --|-- 162.300 --|-- 25.400 --|-- 6.600
2010 --|-- SD BOUNTIFUL --|-- brak danych --|-- 290 --|-- Tug --|-- -545302 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2010 --|-- SD RESOURCEFUL --|-- brak danych --|-- 290 --|-- Tug --|-- -545303 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2010 --|-- SD DEPENDABLE --|-- brak danych --|-- 290 --|-- Tug --|-- -545304 --|-- 29.140 --|-- 9.450 --|-- 4.800
2010 --|-- SD SEASPRAY --|-- brak danych --|-- 0 --|-- Products Tank Barge, non propelled --|-- -522809 --|-- 43.220 --|-- 15.000 --|-- 3.200
2010 --|-- RO FJORD --|-- 3100 --|-- 2310 --|-- Live Fish Carrier (Well Boat) --|-- -47 --|-- 71.930 --|-- 15.000 --|-- 6.400
2010 --|-- THOR --|-- 2500 --|-- 6221 --|-- Maintenance Platform, jack up --|-- 1110 --|-- 91.200 --|-- 40.000 --|-- 7.500
2010 --|-- BERNT OSKAR --|-- 1000 --|-- 791 --|-- Fishing Vessel --|-- -49 --|-- 36.490 --|-- 9.250 --|-- 0.000
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Przejrzałem sobie tą liste oto kilka statków z tej list
EILAND
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=989467
BLUE GIANT
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=716584
STRIL HERKULES
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=878958
COMBI DOCK III
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=984128
GITTE HENNING
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=879866
SEVEN SISTERS
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... id=1053349
L'ESTUAIRE
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=949892
NORMAND RANGER
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=720442
Co by nie powiedzieć kilka statków jest ciekawych i szkoda ,że w całosci nie powstały w Polsce . Sam jestem ciekaw co z tych 40 statków wyjdzie i czy w całosci powstaną w Gdyni.
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

W Naszym Morzu pojawił sie bardzo ciekawy artykół
Równia Pochyła
http://www.portalmorski.pl/Rownia-pochylaa15636
Wygląda na to ,że ogólnie sytuacja Polskich stoczni i co gorsze tych prywatnych pogarsza sie spychając nas w dziedzinie produkcji na miejsca republik bananowych .Najlepiej to przedstawia ten fragment tego tematu ,który mówi wszystko.



„Newbuildings”, opublikowanych w kwietniowym wydaniu miesięcznika „Solutions” plasuje Polskę w rankingu zamówień według nośności na 24 pozycji, z zamówieniami na 15 statków o łącznej nośności 109 330 ton. Wyprzedzamy o zaledwie ok. 20 proc. (pod względem nośności) nie mającą dostępu do morza Słowację, a przed nami są, zaczynając od liderów: Chiny, Korea Południowa, Japonia, Filipiny, Indie, Wietnam, Brazylia, Rumunia, Tajwan, Turcja, Chorwacja, Niemcy, Rosja, Iran, USA, Dania, Indonezja (zamówienia ponad pięciokrotnie większe pod względem łącznej nośności niż w stoczniach polskich), Bułgaria, Holandia, Bangladesz (prawie trzykrotność wielkości polskich zamówień), Argentyna (prawie dwa razy większa łączna nośność zamówionych statków niż w Polsce), Ukraina i Hiszpania. A jeszcze około 10 lat temu bywaliśmy w tym samym rankingu Fairplaya na 4-6 miejscu w świecie i 1-3 w Europie.

Aby jeszcze pare słów do tego dorzucić ,to dzisiaj niejaki pan komisarz Lewandowski z miłą chęcią sie wypowiadał na temat stoczni w TVN 24 mówiąc ,że teraz wraca koniunktóra i dobrze by było uruchomić produkcje statków w stoczniach aby nie zmarnować potęcjału ,według tego pana nasze stocznie znalazły sie w takiej sytuacji tylko dlatego ,ze nie było zamówień bo pojawił sie kryzys i pomyśleć ,że mamy takich mądrych ludzi w Brukseli.
Teraz troche odbije aby pokazać ,że kryzysu tak wielkiego jak zapowiadali ekonomiści w ,żegludze chyba mie ma, tak jak sądzili co nie którzy z naszej wierechuszki którzy tłumaczyli likwidacje naszych stoczni głębokim kryzysem , skoro dalej wprowadzane są tak duże kontenerowce i to tylko w jedenym segmęcie kontenerowców o pojemności 13 tys TEU.


CMA CGM Christophe Colomb – 13,800 teu delivered 2009

CMA CGM Amerigo Vespucci – 13,800 teu delivery June 2010

Maersk Edinburgh – 13,092 teu delivery July 2010

CMA CGM Conte Real – 13,800 teu delivery July 2010

CMA CGM La Perouse – 13,800 teu delivery July 2010

Maersk Emden – 13,092 teu delivery July 2010

Maersk Eindhoven – 13,092 teu delivery August 2010

Maersk Essex – 13,092 teu delivery September 2010

CMA CGM Ferdinand Magellan – 13,800 teu delivery September 2010

http://www.shipspotting.com/modules/new ... mpost43254
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Niemcy znów ładują pieniądze w stocznie
Jak doniosła 2 czerwca „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, „dzięki państwowej pomocy praca w stoczniach Hegemanna w Stralsundzie i Wolgast postępuje naprzód”. Otrzymają one 326 milionów kredytu z Nodrdeutsche Landesbank i państwowego banku KfW IPS. Kredyt jest gwarantowany przez rząd federalny i land Mecklemburgia-Pomorze Przednie.

Dyrektor tych stoczni Dieter Brammertz stwierdził, że: „dzięki tym kredytom osiągnęliśmy bezpieczeństwo finansowe na następne cztery lata. Stwarzają one nam możliwości sfinansowania istniejących i przyszłych zamówień”.
http://www.portalmorski.pl/Stocznie-czy ... potua15853
A tym czasaem Cegielski wysprzedaje co sie da
http://www.portalmorski.pl/Cegielski-ws ... edaza15850
Ciekawe jakie wytłumaczenie na to znajdą POlszewicy i co mają do powiedzenia np:Niemcom którzy nie stosują regół UE ciekawe co wymyślą znowu aby oczarować ludzi i nabić w butelke.
Piotr S.
Posty: 2411
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Stocznia Crist kupiła duży dok w Gdyni za sume 175 mln zł po licytacji
z Ukrańcami właścicielami dawnej Stoczni Gdańskiej .
http://www.tvn24.pl/12692,1673682,0,1,k ... omosc.html
Ciekawe jakie plany? ma nowy właściciel ,który dziś powiedział ,że zatrudni do 2,5 tys pracowników ,możliwe że może posiadać już jakieś kontrakty?
Teraz zobaczymy co będzie ze Stocznią Szczecińską
Awatar użytkownika
ZzB
Posty: 110
Rejestracja: 2004-02-13, 08:21
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Post autor: ZzB »

"...Najważniejszą część stoczni Gdynia czyli duży dok wylicytowała w środę prywatna stocznia Crist z Gdańska za 175 mln zł. Cena wywoławcza tej nieruchomości wynosiła 96 mln zł. ..."

"...Crist z Gdańska to prywatna stocznia istniejąca od 20 lat i oferująca usługi w zakresie konserwacji, naprawy i budowy statków. We wcześniejszym przetargu stocznia kupiła rejon prefabrykacji kadłubów...."

...prywatna stocznia istniejąca od 20 lat
...to tyle lat można budować statki i nie wołać co chwila o dotacje ?
...i może jeszcze przynosić zyski ?

Miłego dzionka
ZzB
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Stocznia Szczecińska SA była prywatna przez ok. 10 lat, nie otrzymując ani grosza dotacji, spłacając ogromne sumy z postępowania układowego, inwestując w infrastrukturę (m.in. dwie nowe, duże pochylnie, nowoczesne linie do malowania itd), będąc jednym z najlepszych (najlepiej płacących) zakładów pracy nie tylko na Pomorzu Zachodnim. Ludzie do pracy w Stoczni Szczecińskiej ściągali z całej Polski. Oczywiście nikt nawet nie próbował strajkować.
Pomijam fakt, że budowała wówczas po 20 statków rocznie i uchodziła na największą pod względem produkcji stocznię w Europie.

Remontowa też od lat jest prywatna i obydwa się bez dotacji, a z mniejszych, prywatnych, oprócz Cristu od lat znakomicie radzi sobie choćby Maritim.
ODPOWIEDZ