Moje symulacje - sprawozdanie, fantazje, zamówienia

czyli malarstwo, literatura, muzyka, szanty i... dowcip morski

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4541
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Maciej3 pisze:Racja. Mój błąd w danych.
Ja u siebie testuję na bardzo małej ilości okrętów - dla szybkości startu, jak wczytuję 3-4 kadłuby zamiast 150 to startuje zdecydowanie szybciej.
I tak powinno byc - tylko to powinien wczytywać co będzie używane.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

I tak powinno byc - tylko to powinien wczytywać co będzie używane.
I owszem, ale w momencie startu programu wcale nie jest takie oczywiste co będzie potrzebne.
A struktury danych są jakie są. Jakoś nie chce mi się poświęcać tygodnia albo dłużej na przerabianie czegoś co działa, tylko po to żeby program startował szybciej.
Przy czym chodzi o start programu a nie działanie potem.
Tym bardziej, że w planach jest dorobienie jakiegoś "muzeum" czy czegoś takiego co wyświetla dane okrętu, sylwetkę itd.
Czyli tak czy siak trzeba to wczytać przy starcie...
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Stanowczo Hiraga wymaga poprawy, zwłaszcza że podoba mi się ten okręt :) A z nikim wygrać nie może. A przecież niemożliwe (na chłopski rozum) żeby tej wielkości okręt się wywracał mając mniej niż 2000 ton wody w kadłubie. Tymczasem dzieją się regularnie takie cuda:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

To co moge zrobic, to sciac mu nadbudowki I dac balast.
Pamietaj, ze to projekt z czasow Tomozuru, Hatshuharu czy pierwotnego Mogami, wiec stabilnosci bym sie nie spodziewal :)
EDIT:
No mozna mu jeszcze dodac bable. Bedzie Hiraga po modernicazji jak wiele innych okretow Japonskich.

Ale musze sprawdzic jedna rzecz po powrocie do domu. W swoim czasie z rozpedu robilem nadbudowki z blach grubosci 25 mm :)
Troche to wplywalo na statecznosc a opamietanie przyszlo jak mi Dido sie przewrocil sam z siebie bez fal ani uszkodzen. :)
Jesli tu nadbudowki sa tak solidne to jest pole do odchudzania, ale nie wiem czy takie sa ( nie pamietam )

A tak swoja droga to jakich blach uzywano do budowy nadbudowek?
Pomijak oslony przeciwodlamkowe czy jakies super fundamenty pod cos ciezkiego.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Hehe, dobra analogia z tym Tomozuru, już się nie czepiam Hiragi :-D
A na poważnie, 25 mm blachy tak wysoko położonej może robić swoje. Coś mi się kołacze że nadbudówki to powinno być jakieś 10 mm, tylko nie wiem skąd taka informacja, więc nie ma jej co traktować zbyt serio;-) Ale 25 mm to chyba jednak zbyt dużo.

A przed chwilą miałem taką sytuację, że Hiraga walczył z tym angielskim niszczycielem panzerschiffów 12x305 i zaczął się przechylać, miał już jakieś 2500 ton wody, ale w miarę wzrostu przechyłu ilość ta nieznacznie malała, dopiero jak doszedł do 90 stopni przechyłu to zaczęła gwałtownie rosnąc i poszedł na dno. Skąd to zmniejszanie ilości wody? Wiem, że jest kontrbalastowanie w programie, ale wypompowywanie wody też?
Przy okazji niszczyciele panzerschiffów mają ID: 6x356 - 030151, a 12x305 - 030152 czyli odwrotnie niż na liście. Natomiast nie działa mi wogóle Iron Duke - po wpisaniu ID 030108 program nie startuje:(
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

A na poważnie, 25 mm blachy tak wysoko położonej może robić swoje.
Na pewno. Dido po zmniejszeniu grubości nadbudówek z 25 do 4 mm nagle odzyskał stateczność.
Fale 2 m nie robią wrażenia, 3 już tak, 4 prawie go kładą ( jak się ustawi bokiem ). Coś mniej więcej jak historycznie.
Sprawdziłem, Hiraga miał nadbudówki z 16 mm blach ( u mnie, nie wiem jak w projekcie ). Zmieniłem na 8 mm.
Nie sprawdzałem na ile się poprawiło. Potestuję i sprawdzę. Może potem dodam jeszcze balast. Bąble ewentualnie jako "okręt zmodernizowany". W końcu czemu nie?
Ale popatrz jak wiele rzeczy jest na nim wysoko. Nawet działa 5 calowe na wysokich pomostach.
A przed chwilą miałem taką sytuację, że Hiraga walczył z tym angielskim niszczycielem panzerschiffów 12x305 i zaczął się przechylać, miał już jakieś 2500 ton wody, ale w miarę wzrostu przechyłu ilość ta nieznacznie malała, dopiero jak doszedł do 90 stopni przechyłu to zaczęła gwałtownie rosnąc i poszedł na dno.
Mogę tylko podejrzewać co się dokładnie stało. Na pewno jakieś pomieszczenie było zalane po przeciwnej stronie burty ( możliwe że od kontrbalasownia, albo po prostu uszkodzeń ). W momencie zwiększania się przechyłu część zalanych pomieszczeń wyszła nad powierzchnię, więc woda zaczęła się z nich wylewać. Po zwiększeniu się przechyłu do tych ~90
stopni woda zaczęła się wlewać wszędzie do kadłuba. Chyba trochę za szybko, ale to już drobiazg do dopracowania. W końcu jak okręt zrobi grzyba to jest stracony, kwestia obrazowania jak szybko.
Przy okazji niszczyciele panzerschiffów mają ID: 6x356 - 030151, a 12x305 - 030152 czyli odwrotnie niż na liście
Faktycznie - błąd na liście okrętów. Ale tylko Polskiej, w Angielskiej było OK. Zmienione.
Natomiast nie działa mi wogóle Iron Duke - po wpisaniu ID 030108 program nie startuje:(
Zgadza się. Plik z jego danymi się nie wczytuje. Poprawiłem.
Na szybko możesz z katalogu
data/england
zmienić nazwę pliku
gb_bb2.txt na jakąś inną ( stracisz wtedy Hooda i jego modyfikacje 9,10,12 działowe i 18 calową też ) a potem zmienić nazwę pliku gb_bb1.txt na gb_bb2.txt
Wtedy Iron Duke się wczyta.
Ale coś chyba niesymetrycznie umieściłem zbiorniki paliwa na którejś z modyfikacji, bo nabiera na dzień dobry gustownego kilkustopniowego przechyłu :-D

EDIT:
Właśnie testuję Hiragę.
Cóż wychodzi mi, że jak dostanie pod linią wodną, ale całość uszkodzeń będzie poza grodzią przeciwtorpedową ,to pancernik ocaleje. Nabiera gustownego kilkunastostopniowego przechyłu a po paru minutach zaczyna działać kontrbalastowanie i go stawia do pionu ( ee to znaczy poziomu ;) ). Ale jeśli gródź puści, to nic nie jest w sanie Hiragi uratować. Wszystko idzie bardzo szybko i mamy grzyba w czasie poniżej jednej minuty.
Nie wiem czy tak powinno być, ale jakoś specjalnie mnie to nie dziwi.

Przy okazji wyszła dziwna właściwość na kalkulacje zniszczeń od torped.
Coś mam zły algorytm. Torpeda z 250 kg TNT nie powoduje prawie żadnych zniszczeń na Hiradze, a torpeda z 360 kg TNT topi go jednym trafieniem praktycznie gdziekolwiek w cytadelę.
Trochę to mało rzeczywiste. Do torped zdecydowanie NIE jestem przystosowany. :(
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Dość łatwo jest załatwić Yamato szarżując Richelieu wprost na Japończyka. Coś takiego mi właśnie wyszło. Natomiast trochę mnie dziwi skala przechyłów Richelieu (patrz obrazek - do takiego stopnia się kołysał w obie strony, nie za dużo?), czy to tylko wina braku nadbudówek?

Obrazek
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Wina nie skonczenia Ryska. Zamiast nadbudowe dalem balast. Zeby zasymulowac ich eysokosc, dalem ten balast sporo nad linia wodna. Pewnie jest za wysoko. Do tego nir dalem ( jeszcze ) pomieszczen wypelnionych tym nie chlonacym wody szuwaksem, wiec po trafieniu podwodnym bedziesz mial zdecydowanie za duze przechyly bo zamiast "steropianu" jest powietrze, ktore troche lepiej przyjmuje wode do wnetrza ;)

EDIT:
Zagraj sobie Incomparable ( najlepiej zmodyfikowany ) kontra 2-3 Churchille.
Mnie osobiście bardzo cieszy jak 20" pociski przelatują prawie na wylot i wybuchają przy przeciwległej burcie, przez co okręty się przechylają "nie w tą" stronę :)
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Mała pożywka dla tych, którzy hodują bakcyla "co jeszcze można wymyślić":
http://www.history.navy.mil/photos/albums/s511.htm
http://www.history.navy.mil/photos/numeric/nu-s.htm

Różne projekty okrętów amerykańskich, zazwyczaj niezrealizowane.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Niestety nie wychodzą mi pojedynki wielookrętowe, robię jakiś błąd w pliku 1.txt i program nie startuje. Mógłbyś mi może podesłać przykładowy działający plik żebym miał na wzór? (może być Incomparable kontra Churchille, albo jakiś inny). Z góry dzięks :-)
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4541
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

To ja też chce jakieś fajne pliki konfiguracyjne
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4541
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

I niech mi ktos wyjaśni taki przebieg bitwy:
http://chomikuj.pl/soplandia/stocznia/bitwy

Na razie w takim formacie. Jak ktoś nie ma chomika to przekoduje. Czyli to jest cała bitwa, ktorej przebieg zaskakuje.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Niestety 275 mega to za duzo dla mojego lacza :(
Pliki potem.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4541
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Maciej3 pisze:Niestety 275 mega to za duzo dla mojego lacza :(
Pliki potem.
przekonwertuje teraz, bo w nocy walczyłem
na razie 133Mega.
Nie wymaga chomika.
http://www.mediafire.com/file/ejsccquq7 ... v_Xvid.avi
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4541
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Słuchajcie walczyłem Lionem 12x406 z Super Yamato 6x508. Lion nabrał 30 000 ton wody ale wyciąga 24 w i uciekł. Yamato wyciąga 16.
Lion przewagę w lufach powinien wykorzystać do wstrzeliwania się na początku chyba? A tu można salwami albo półsalwami? Coś czasem chyba okręty nie chcą strzelać.
Fota Liona po walce:
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=427352725

Teraz zawracam nim do bitwy.
edit: Super Yamato zatonął w pościgu. Ja puściłem jednego za drugim i nie śledziłem tego. ROTFL.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4931
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Półsalwami teoretycznie można ale dawno tego nie sprawdzałem. No i jest jeden problem – przy przejściu z półsalw na pełne ( i odwrotnie ) wstrzeliwujesz się od początku. Zaszłość do wymiany.
Na razie wziąłem się za co innego i nic nie działa :(

Lion jest w takim stanie że nie przetrwa. Za jakiś czas zatonie. To widać.
A że płynie za szybko – no cóż trochę błąd kiedyś poprawię.
Super Yamato ma sens tylko na naprawdę duże dystanse. Inaczej lepiej jest mieć 9x460 oryginału.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
ODPOWIEDZ