Z życia flot.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 2007-09-22, 13:16
http://www.tvn24.pl/-1,1686821,0,1,atom ... omosc.html
Atomowa duma rosyjskiej floty się zepsuła
STRATEGICZNY ATOMOWY OKRĘT PODWODNY PRZERYWA TESTY
Nowa duma rosyjskiej floty, najnowocześniejszy okręt podwodny - nosiciel rakiet balistycznych "Jurij Dołgoruki" - zawiódł. Według agencji Reutera, podczas ostatecznych testów przed włączeniem jednostki w szeregi marynarki, na pokładzie doszło do poważnej awarii. Okręt ma spędzić najbliższe pół roku w stoczni.
Atomowa duma rosyjskiej floty się zepsuła
STRATEGICZNY ATOMOWY OKRĘT PODWODNY PRZERYWA TESTY
Nowa duma rosyjskiej floty, najnowocześniejszy okręt podwodny - nosiciel rakiet balistycznych "Jurij Dołgoruki" - zawiódł. Według agencji Reutera, podczas ostatecznych testów przed włączeniem jednostki w szeregi marynarki, na pokładzie doszło do poważnej awarii. Okręt ma spędzić najbliższe pół roku w stoczni.
Invincible do ChRL? Chiński biznesman zaoferował 5 mln funtów. Zakończona 10 stycznia aukcja nie wyczerpała jednak procedury Ostateczną decyzję o sprzedaży MoD ma podjąć w lutym.
http://www.altair.com.pl/start-5669
http://www.altair.com.pl/start-5669
Dawny nie wykończony lotniskowiec Wariag wejdzie do służby w 2011 ?pod nazwą "Shi Lang" we flocie chińskiej.
http://www.tvn24.pl/-1,1689994,0,1,chin ... omosc.html
http://www.tvn24.pl/-1,1689994,0,1,chin ... omosc.html
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Tacy porządni, a się s...
Swoja drogą, tak spaprać sylwetkę takiego pięknego okrętu mogą tylko "pragmatyczni" Niemcy.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14781551,00.htmlŻaglowiec Gorch Fock "pływającym burdelem"
Swoja drogą, tak spaprać sylwetkę takiego pięknego okrętu mogą tylko "pragmatyczni" Niemcy.
Tylko raz widzialem coś bardziej bzdurnego - jak jakaś Amerykanka (zatrudniona w US Army) odmówiła wyjazdu do Iraku, bo to może grozić jej śmiercią.dessire_62 pisze:http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14781551,00.html
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 2009-10-29, 16:42
tylko tak dalej 
- ulegać politycznej poprawności i głosować na ugrupowania polityczna ją lansujące...
...a będziemy na codzień spotykać nie tylko coraz dziwniejsze ale i coraz groźniejsze dla normalnych ludzi i dla normalnego życia oraz dla normalnego funkcjonowania społeczeństwa, państwa, organizacji, firm... roszczenia czy protesty (jak np. protesty przeciwko chodzeniu po masztach i rejach po wcześniejszym dobrowolnym wstąpieniu do marwoja)
- ulegać politycznej poprawności i głosować na ugrupowania polityczna ją lansujące...
...a będziemy na codzień spotykać nie tylko coraz dziwniejsze ale i coraz groźniejsze dla normalnych ludzi i dla normalnego życia oraz dla normalnego funkcjonowania społeczeństwa, państwa, organizacji, firm... roszczenia czy protesty (jak np. protesty przeciwko chodzeniu po masztach i rejach po wcześniejszym dobrowolnym wstąpieniu do marwoja)
Printed from Times of India
Navy warship INS Vindhyagiri capsizes
Yogesh Naik, TNN, Jan 31, 2011, 03.32pm IST
MUMBAI: The India Navy warship INS Vindhyagiri capsized on Monday. The
warship had collided head-on with a Cyprus flag merchant ship, M V Nordlake,
near Sunk Rock Lighthouse off Mumbai harbour on Sunday evening.
There was flooding inside the warship after firefighters poured water to
control the raging fire that started early Monday morning.
The naval dockyard could not control the fire and sought help from the
Mumbai fire brigade. The cause of the fire is not known.
According to Navy spokesperson the warship is sitting on the seabed.
The Coast Guard have initiated oil spill operations to ensure there is no
damage.
Earlier, the city fire brigade sent 8 fire tenders and 4 jumbo tankers to
douse the fire.
At 8.30 am on Monday, the city fire control said that many people were stuck
in the ship. The JNPT has sent a tug to douse the fire, while MbPT has sent
its tenders.
Apart from naval personnel, Vindhyagiri also has on board families of naval
personnel and some civilians who had gone for a sea tour on Sunday. The
damaged INS Vindhyagiri, which has reportedly suffered a crack in its hull,
was brought to the naval dockyard.
M V Nordlake started off from JNPT at 1.54 pm on Sunday with a JNPT pilot to
escort it out of the channel. N Kumar, JNPT deputy chairman, said, "Our
pilot was constantly in touch with the vessel tracking monitoring system on
the wireless. The collision happened near the Sunk Rock Lighthouse at around
3.30 pm." Shipping ministry officials said it was surprising how the crew of
the two ships did not spot each other on a sunny afternoon.
Jawaharlal Nehru Port Trust officials had on Sunday blamed personnel on
board the naval ship for the accident. An inquiry was ordered by
director-general of shipping SB Agnihotri into the incident.
"The incident is quite serious as naval officials are highly trained," said
an official not wishing to be identified.
Officials said that papers of M V Nordlake were seized as insurance
formalities have to be completed. Naval officials are yet to assess the
financial aspect of the damage. Vindhyagiri is in the naval dockyard and
will be examined thoroughly on Monday, said a naval official.
JNPT officials said that M V Nordlake was 175 meters long and fully laden
with containers, but unlike the MSC Chitra-Khalijia-III collision last year,
there was no oil spill or hindrance to traffic in the port or channel.
The shipping ministry is planning to revamp its communication system soon.
In the last two years, there have been three major ship collisions. Last
year, apart from the Chitra-Khalijia collision, coast guard ship Vivek sunk
in the port after it was hit by Panamanian vessel Global Purity in March. On
August 31, two ships collided at Indira Docks.
Read more: Navy warship INS Vindhyagiri capsizes - The Times of India
http://timesofindia.indiatimes.com/city ... ndhyagiri-
capsizes/articleshow/7395672.cms#ixzz1Ciukz8Is
Navy warship INS Vindhyagiri capsizes
Yogesh Naik, TNN, Jan 31, 2011, 03.32pm IST
MUMBAI: The India Navy warship INS Vindhyagiri capsized on Monday. The
warship had collided head-on with a Cyprus flag merchant ship, M V Nordlake,
near Sunk Rock Lighthouse off Mumbai harbour on Sunday evening.
There was flooding inside the warship after firefighters poured water to
control the raging fire that started early Monday morning.
The naval dockyard could not control the fire and sought help from the
Mumbai fire brigade. The cause of the fire is not known.
According to Navy spokesperson the warship is sitting on the seabed.
The Coast Guard have initiated oil spill operations to ensure there is no
damage.
Earlier, the city fire brigade sent 8 fire tenders and 4 jumbo tankers to
douse the fire.
At 8.30 am on Monday, the city fire control said that many people were stuck
in the ship. The JNPT has sent a tug to douse the fire, while MbPT has sent
its tenders.
Apart from naval personnel, Vindhyagiri also has on board families of naval
personnel and some civilians who had gone for a sea tour on Sunday. The
damaged INS Vindhyagiri, which has reportedly suffered a crack in its hull,
was brought to the naval dockyard.
M V Nordlake started off from JNPT at 1.54 pm on Sunday with a JNPT pilot to
escort it out of the channel. N Kumar, JNPT deputy chairman, said, "Our
pilot was constantly in touch with the vessel tracking monitoring system on
the wireless. The collision happened near the Sunk Rock Lighthouse at around
3.30 pm." Shipping ministry officials said it was surprising how the crew of
the two ships did not spot each other on a sunny afternoon.
Jawaharlal Nehru Port Trust officials had on Sunday blamed personnel on
board the naval ship for the accident. An inquiry was ordered by
director-general of shipping SB Agnihotri into the incident.
"The incident is quite serious as naval officials are highly trained," said
an official not wishing to be identified.
Officials said that papers of M V Nordlake were seized as insurance
formalities have to be completed. Naval officials are yet to assess the
financial aspect of the damage. Vindhyagiri is in the naval dockyard and
will be examined thoroughly on Monday, said a naval official.
JNPT officials said that M V Nordlake was 175 meters long and fully laden
with containers, but unlike the MSC Chitra-Khalijia-III collision last year,
there was no oil spill or hindrance to traffic in the port or channel.
The shipping ministry is planning to revamp its communication system soon.
In the last two years, there have been three major ship collisions. Last
year, apart from the Chitra-Khalijia collision, coast guard ship Vivek sunk
in the port after it was hit by Panamanian vessel Global Purity in March. On
August 31, two ships collided at Indira Docks.
Read more: Navy warship INS Vindhyagiri capsizes - The Times of India
http://timesofindia.indiatimes.com/city ... ndhyagiri-
capsizes/articleshow/7395672.cms#ixzz1Ciukz8Is
Stocznia Szczecinska vs Indian Navy - 1:0
Na szczęście nikomu nic się nie stało... (podobno)
To polskiej budowy statek zatopił fregatę...
Stocznia Szczecinska vs Indian Navy - 1:0
Kontenerowiec Nordlake niemieckiego armatora zbudowany w Stoczni Szczecińskiej ma na sumieniu hinduską fregatę INS Vindhyagiri.
Nikomu nic się nie stało, a akcja ewakuacji przebiegła szybko i sprawnie.
Ewakuować trzeba było z okrętu także cywilów (podobno ok. 150) - m.in. kobiety i dzieci, ponieważ był to "family day" - dzień otwarty i okręt akurat wracał z "wycieczki" z rodzinami marynarzy... ("Annual Day At Sea" celebrations)...
Niektóre źródła mówią o zatopieniu / utracie fregaty.
Według innych okręt został odholowany do stoczni, gdzie dokończono ewakuacji załogi i ugaszono pożar na pokładzie.
Ale nie miałem czasu przeczytać uważnie wszystkiego - być może okręt zatonął w wyniku akcji gaśniczej i dodatkowego zalania go wodą w tej akcji...
(News reports suggest that flooding from firefighting efforts has caused capsize...)
Zresztą prawdopodobnie zatonął następnego dnia po kolizji...
Nordlake był fizycznym sprawcą zatopienia fregaty (w efekcie kolizji tych jednostek), ale zdaniem hinduskiej marynarki wojennej był również sprawcą wypadku jeśli chodzi o łańcuch przyczynowo-skutkowy, który do niego doprowadził...
Podobno (wg Hindusów) w wyniku zamieszania komunikacyjnego (na VHF) pomiędzy dwoma statkami handlowymi Nordlake nagle skręcił (wykonując manewr inny od wczesniej sygnalizowanego) i uderzył w hinduski okręt...
...the crew of the Nordlake panicked and turned the ship, ramming it into the engine room and boiler of the Vindhyagiri, which was travelling at low speed. Her fuel tank also ruptured due to the impact.''
http://www.interestingstuffs.com/ins-vi ... i-harbour/
http://thebollywoodactress.com/ins-vind ... i-harbour/
http://www.safety4sea.com/article.php?id=2483
http://www.interestingstuffs.com/ins-vi ... i-harbour/
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... _wOFZo&t=1
To polskiej budowy statek zatopił fregatę...
Stocznia Szczecinska vs Indian Navy - 1:0
Kontenerowiec Nordlake niemieckiego armatora zbudowany w Stoczni Szczecińskiej ma na sumieniu hinduską fregatę INS Vindhyagiri.
Nikomu nic się nie stało, a akcja ewakuacji przebiegła szybko i sprawnie.
Ewakuować trzeba było z okrętu także cywilów (podobno ok. 150) - m.in. kobiety i dzieci, ponieważ był to "family day" - dzień otwarty i okręt akurat wracał z "wycieczki" z rodzinami marynarzy... ("Annual Day At Sea" celebrations)...
Niektóre źródła mówią o zatopieniu / utracie fregaty.
Według innych okręt został odholowany do stoczni, gdzie dokończono ewakuacji załogi i ugaszono pożar na pokładzie.
Ale nie miałem czasu przeczytać uważnie wszystkiego - być może okręt zatonął w wyniku akcji gaśniczej i dodatkowego zalania go wodą w tej akcji...
(News reports suggest that flooding from firefighting efforts has caused capsize...)
Zresztą prawdopodobnie zatonął następnego dnia po kolizji...
Nordlake był fizycznym sprawcą zatopienia fregaty (w efekcie kolizji tych jednostek), ale zdaniem hinduskiej marynarki wojennej był również sprawcą wypadku jeśli chodzi o łańcuch przyczynowo-skutkowy, który do niego doprowadził...
Podobno (wg Hindusów) w wyniku zamieszania komunikacyjnego (na VHF) pomiędzy dwoma statkami handlowymi Nordlake nagle skręcił (wykonując manewr inny od wczesniej sygnalizowanego) i uderzył w hinduski okręt...
...the crew of the Nordlake panicked and turned the ship, ramming it into the engine room and boiler of the Vindhyagiri, which was travelling at low speed. Her fuel tank also ruptured due to the impact.''
http://www.interestingstuffs.com/ins-vi ... i-harbour/
http://thebollywoodactress.com/ins-vind ... i-harbour/
http://www.safety4sea.com/article.php?id=2483
http://www.interestingstuffs.com/ins-vi ... i-harbour/
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... _wOFZo&t=1