Panna Wodna
- Edward Teach
- Posty: 862
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
Panna Wodna
Statek Panna Wodna mógł przewozić 500 pasażerów w rejsach po Zatoce Gdańskiej lub 235 w rejsach przybrzeżnych. Początkowo w 1948 roku na pokładzie były cztery łodzie ratunkowe, w latach 1949 – 1952 ilość łodzi zwiększono do ośmiu. I raptem po przebudowie w 1956 roku z ośmiu łodzi zostało zaledwie dwie. Mam pytanie jaki wpływ miała ta przebudowa na bezpieczeństwo jednostki i jak to się miało do obowiązujących wtedy przepisów bezpieczeństwa?
http://www.mierzejewski.info/Panna_Wodna.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/SS_Panna_Wodna
http://www.mierzejewski.info/Panna_Wodna.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/SS_Panna_Wodna
Edward Teach www.pdf-model.pl
Re: Panna Wodna
Bezpieczeństwo się poprawiło, obniżono żrodek cięzkości, ułatwiono dostęp pasażerów do środków ratunkowych.
Re: Panna Wodna
Przypuszczam, że dodano tratwy ratunkowe.
- Edward Teach
- Posty: 862
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Panna Wodna
Kupiłem dwa ostatnie numery Modelarza z planami Panny Wodnej. Nie ma tam żadnych tratw ratunkowych.
Edward Teach www.pdf-model.pl
Re: Panna Wodna
Coś mi chodzi po głowie, że podstawy ławek były tratwami ratunkowymi.
Postaram się poszukać jakiegoś zdjęcia.
Postaram się poszukać jakiegoś zdjęcia.
Re: Panna Wodna
O ile pamiętam to właśnie tak było. Tu w jednym z postów jest króciutka historia "Panny Wodnej",j est też zdjęcie załączone ponizej. Widać masywne ławki.
- Załączniki
-
- pw_176.jpg (61.13 KiB) Przejrzano 4148 razy
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Panna Wodna
O "Pannie Wodnej " pisałem w MSiO nr 2/2002. Marek Twardowski ma rację podstawy ławek były tzw. pływakami ratunkowymi, tratew nie było. Poza tym same ławki były przystosowane do utrzymywania się na wodzie a i tym samym mogły utrzymać ewntualnych rozbitków.
W.DANIELEWICZ