Rok ukończenia/podniesienia bandery.JB pisze: Pytanie, co PRS miał na myśli podając datę budowy - rok 1950?
Kutry projektu KU-134 i KU-135
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
NIE PRAWDA !!!!!!Chemik pisze:Rok ukończenia/podniesienia bandery.JB pisze: Pytanie, co PRS miał na myśli podając datę budowy - rok 1950?
Wg opisu PRS 1961
Miesiac i rok budowy kadluba (data wodowania)
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Ależ to PRAWDA!!!! co napisałem.AvM pisze:NIE PRAWDA !!!!!!Chemik pisze:Rok ukończenia/podniesienia bandery.JB pisze: Pytanie, co PRS miał na myśli podając datę budowy - rok 1950?
Wg opisu PRS 1961
Miesiac i rok budowy kadluba (data wodowania)
podałem za PRS-em 1985, gdzie stoi

Data budowy - Rok i miesiąc w którym została zakończona budowa statku (data nadania klasy)
mam zapodać skan?
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Wg opisu PRS 1980 i 1981
Miesiac i rok budowy kadluba (data wodowania)
Wg opisu PRS 1985
Rok i miesiac w ktorym zostala zakonczona budowa statku
(data nadania klasy)
Jak sie nie ma odpowiednich zrodel lepiej nie podskakiwac !

Miesiac i rok budowy kadluba (data wodowania)
Wg opisu PRS 1985
Rok i miesiac w ktorym zostala zakonczona budowa statku
(data nadania klasy)
Jak sie nie ma odpowiednich zrodel lepiej nie podskakiwac !
Komu stoi temu stojipodałem za PRS-em 1985, gdzie stoi :
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
i kto tu podskakuje, musisz wysłać zażalenie do PRS-uAvM pisze:Wg opisu PRS 1980 i 1981
Miesiac i rok budowy kadluba (data wodowania)
Wg opisu PRS 1985
Rok i miesiac w ktorym zostala zakonczona budowa statku
(data nadania klasy)
Jak sie nie ma odpowiednich zrodel lepiej nie podskakiwac !
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Podales zla informacje !
trzeba porownac PRSy
Watpie by ktos poprawial daty zwlaszcza jesli chodzi o kutry.
Porownalem troche PRS 1981 i 1985
Dla kutrow nie ma zmian ale
STEFAN BATORY 52 -> 52
STEFAN CZARNECKI 1.67 -> 67.12
STRAZAK-25 10.78 -> 78-12
STUDZIANKI 10.74 -> 74-12
Tak ze WSZYTKIE daty Chemika nalezy poprawic!
trzeba porownac PRSy
Watpie by ktos poprawial daty zwlaszcza jesli chodzi o kutry.
Porownalem troche PRS 1981 i 1985
Dla kutrow nie ma zmian ale
STEFAN BATORY 52 -> 52
STEFAN CZARNECKI 1.67 -> 67.12
STRAZAK-25 10.78 -> 78-12
STUDZIANKI 10.74 -> 74-12
Tak ze WSZYTKIE daty Chemika nalezy poprawic!
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
To może powiesz które dokładnie? Bo jakoś w/g PRS nie widzę różnicAvM pisze:Podales zla informacje !
trzeba porownac PRSy
Watpie by ktos poprawial daty zwlaszcza jesli chodzi o kutry.
Tak ze WSZYTKIE daty Chemika nalezy poprawic!

Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Trzeba zamienic ukonczenie budowy na wodowanie !
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Skłaniałbym sie do tezy, że daty oznaczają chwilę wodowania. Wtedy jest mniej sprzeczności między dokumentami Stoczni a wykazami PRS. I tak np. PRS podaje 12 jednostek typu KU-134 z datą 1949, a oficjalne sprawozdanie stoczni w Ustce wymienia 10 jednostek wykonanych (dla stoczni oznacza to zgłoszenie jednostki do odbioru przez zamawiającego) w roku 1949.
Różnice są niewielkie, bo dla kutrów KU-134 między spuszczeniem na wodę, a zgłoszeniem do odboru i odebraniem przez zamawiającego upływało niewiele czasu. I tak np. kutry 264, 265 i 266/404 wodowano 8 X 1949 r., a w eksploatcji w "Arce" były, odpowiednio, od: 25 X, 1 XI i 25 X 1949 r., zaś 262/404 - spuszczony na wodę 23 III 1949 r. - został zgłoszony do odbioru 15 IV (choć do eksploatacji wszedł dopiero 1 I 1950 r., ale to inna historia).
JB
Różnice są niewielkie, bo dla kutrów KU-134 między spuszczeniem na wodę, a zgłoszeniem do odboru i odebraniem przez zamawiającego upływało niewiele czasu. I tak np. kutry 264, 265 i 266/404 wodowano 8 X 1949 r., a w eksploatcji w "Arce" były, odpowiednio, od: 25 X, 1 XI i 25 X 1949 r., zaś 262/404 - spuszczony na wodę 23 III 1949 r. - został zgłoszony do odbioru 15 IV (choć do eksploatacji wszedł dopiero 1 I 1950 r., ale to inna historia).
JB
Ostatnio zmieniony 2012-09-22, 11:09 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Umowa MCH ze Stocznią -- z 19 lipca 1948 roku -- przewidywała budowę 10 kutrów typu KU-134. W stoczni otrzymały numery budowy 261 -- 270/404. Pierwsze trzy rozpoczęto budować (na zlecenia Nr 221/48, 222/48 i 223/48) w sierpniu 1948 roku. 28 września t.r. Stocznia podała planowane terminy ukończenia budowy:
261/404 (zlec. 221/48, rozp. bud. VIII 1948 r.) - plan. uk. bud. 28 II 1949 r.;
262/404 (222/48, VIII 1948 r.) - 10 III 1949 r.;
263/404 (223/48, VIII 1948 r.) - 31 III 1949 r.;
264/404 (283/48, IX 1948 r.) - 10 IV 1949 r.;
265/404 (284/48, IX 1948 r.) - 20 IV 1949 r.;
266/404 (285/48, X 1948 r.) - 30 IV 1949 r.;
267/404 (286/48, X 1948 r.) - 10 V 1949 r.;
268/404 (287/48, X 1948 r.) - 20 V 1949 r.;
269/404 (288/48, I 1949 r.) - 31 V 1949 r.;
270/404 (289/48, I 1949 r.) - 10 VI 1949 r.
Po kłopotach z serią prototypową (pierwsze 3 jednostki), budowa pozostałych kutrów uległa opóźnieniu (np. kutry 264 - 266/404 zostały zwodowane 8 X 1949 r., zamiast w lipcu). Po modyfikacjach ukończono je według II wersji projektu jako typ KU-134A.
Wszytkie te kutry zostały ukończone w roku 1949, co potwierdza sprawozdanie Stoczni za ten rok.
Następną umowę, na budowę 2 kutrów, podpisano 23 października 1948 r., były budowane według II wersji projektu.
271/404 (412/48, I 1949 r.);
270/404 (413/48, I 1949 r.).
Kutry o numerach budowy 261 -- 268/404 trafiły do PPK "Arka", gdzie weszły do eksploatacji odpowiednio: 5 IX 1949, 1 I 1950, 15 IV 1949, 25 X 1949, 1 XI 1949, 25 X 1949, 5 I 1950, 5 I 1950 r. Pozostałe 4 trafiły do spóldzielczości rybackiej (m.in. do Sp. "Łosoś" i Sp. "Mewa").
Kolejna umowa, między MCH a stocznią w Ustce, została podpisana 4 kwietnia 1949 roku i przewidywała budowę 10 kutrów typu KU-134 (wliczając w to już budowane kutry z umowy z 23 X 1948 r., tę ostatnią unieważniono). Osiem nierozpoczętych kutrów budowano według III wersji projektu jako typ KU-134B.
273/404 (257/49, VI 1949 r.);
274/404 (258/49, VII 1949 r.);
275/404 (259/49, VIII 1949 r.);
276/404 (260/49, VIII 1949 r.);
277/404 (261/49, IX 1949 r.);
278/404 (262/49, IX 1949 r.);
279/404 (263/49, IX 1949 r.);
280/404 (264/49, IX 1949 r.).
Na koniec roku stan budowy kutrów przedstawiał się następująco: 261 -- 270 ukończone, 271 - 90% wykonania, 272 - 83%, 273 - 75%, 274 - 49%, 275 - 43%, 276, 277 -- 40%, 278, 279 -- 33% i 280 - 19%. Wszystkie kutry ukończono w 1950 roku, jeden trafił do "Arki" (273/404 -> Ust 39 ARKA 79, w eksploatacji 23 III 1950 r.), a pozostałe do rybaków z różnych spółdzielni.
JB
261/404 (zlec. 221/48, rozp. bud. VIII 1948 r.) - plan. uk. bud. 28 II 1949 r.;
262/404 (222/48, VIII 1948 r.) - 10 III 1949 r.;
263/404 (223/48, VIII 1948 r.) - 31 III 1949 r.;
264/404 (283/48, IX 1948 r.) - 10 IV 1949 r.;
265/404 (284/48, IX 1948 r.) - 20 IV 1949 r.;
266/404 (285/48, X 1948 r.) - 30 IV 1949 r.;
267/404 (286/48, X 1948 r.) - 10 V 1949 r.;
268/404 (287/48, X 1948 r.) - 20 V 1949 r.;
269/404 (288/48, I 1949 r.) - 31 V 1949 r.;
270/404 (289/48, I 1949 r.) - 10 VI 1949 r.
Po kłopotach z serią prototypową (pierwsze 3 jednostki), budowa pozostałych kutrów uległa opóźnieniu (np. kutry 264 - 266/404 zostały zwodowane 8 X 1949 r., zamiast w lipcu). Po modyfikacjach ukończono je według II wersji projektu jako typ KU-134A.
Wszytkie te kutry zostały ukończone w roku 1949, co potwierdza sprawozdanie Stoczni za ten rok.
Następną umowę, na budowę 2 kutrów, podpisano 23 października 1948 r., były budowane według II wersji projektu.
271/404 (412/48, I 1949 r.);
270/404 (413/48, I 1949 r.).
Kutry o numerach budowy 261 -- 268/404 trafiły do PPK "Arka", gdzie weszły do eksploatacji odpowiednio: 5 IX 1949, 1 I 1950, 15 IV 1949, 25 X 1949, 1 XI 1949, 25 X 1949, 5 I 1950, 5 I 1950 r. Pozostałe 4 trafiły do spóldzielczości rybackiej (m.in. do Sp. "Łosoś" i Sp. "Mewa").
Kolejna umowa, między MCH a stocznią w Ustce, została podpisana 4 kwietnia 1949 roku i przewidywała budowę 10 kutrów typu KU-134 (wliczając w to już budowane kutry z umowy z 23 X 1948 r., tę ostatnią unieważniono). Osiem nierozpoczętych kutrów budowano według III wersji projektu jako typ KU-134B.
273/404 (257/49, VI 1949 r.);
274/404 (258/49, VII 1949 r.);
275/404 (259/49, VIII 1949 r.);
276/404 (260/49, VIII 1949 r.);
277/404 (261/49, IX 1949 r.);
278/404 (262/49, IX 1949 r.);
279/404 (263/49, IX 1949 r.);
280/404 (264/49, IX 1949 r.).
Na koniec roku stan budowy kutrów przedstawiał się następująco: 261 -- 270 ukończone, 271 - 90% wykonania, 272 - 83%, 273 - 75%, 274 - 49%, 275 - 43%, 276, 277 -- 40%, 278, 279 -- 33% i 280 - 19%. Wszystkie kutry ukończono w 1950 roku, jeden trafił do "Arki" (273/404 -> Ust 39 ARKA 79, w eksploatacji 23 III 1950 r.), a pozostałe do rybaków z różnych spółdzielni.
JB
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Trzy informacje o kutrach KU-134.
1) W wykazie kutrów i łodzi rybackich, sporządzonym dla MW w I połowie 1950 roku, widnieje 10 (może 11) kutrów tego typu. Oprócz 9 kutrów "Arki" (261- 268 i 273/404 -> Ust 31 -- Ust 39) jest jeszcze Świ 5 Spółdzielni "Mewa" (271/404). Zastanawia brak w wykazie kutrów 269 i 270/404. Być może Gda 38 "Jedności Rybackiej" (dane z wykazu: 13,25x4,64x1,88 m; 75 KM; nowy) też był kutrem typu KU-134, choć wymiary są minimalnie inne.
2) W sprawozdaniu Morskiego Urzędu Rybackiego w Szvczecinie za rok 1950 podano, że w Urzędzie zarejestrowano 5 nowych kutrów typu KU-134. Dwa należały do Spółdzielni "Bellona" (Świ 5, który przejęto z "Mewy" i który otrzymał prawdopodobnie oznaczenie Dzi 81 oraz drugi o nieznanej oznace, pewnie był to Dzi 82 ex ? Świ 6), dwa do Spółdzielni "Jesiotr" (279/404 -> Ust 19 i Ust 27) i jeden do "Arki" (273/404 -> Ust 39). Pozostałe kutry, wypodukowane w 1950 roku zostały zarejestrowane w MUR Gdynia).
3) 21 grudnia 1949 roku Ministerstwo Żeglugi przesłało pismo do MUR Gdynia i MUR Szczecin w sprawie przydziału kutrów - z bieżącej produkcji stoczni rybackich - dla spółdzielczości rybackiej. 6 dni później wysłano sprostowanie, że Spóldzielnia "Łosoś" otrzyma tylko 2 kutry typu KU-134, pozostałe 2 dla niej przeznaczone przejmie PPPK "Arka".
JB
1) W wykazie kutrów i łodzi rybackich, sporządzonym dla MW w I połowie 1950 roku, widnieje 10 (może 11) kutrów tego typu. Oprócz 9 kutrów "Arki" (261- 268 i 273/404 -> Ust 31 -- Ust 39) jest jeszcze Świ 5 Spółdzielni "Mewa" (271/404). Zastanawia brak w wykazie kutrów 269 i 270/404. Być może Gda 38 "Jedności Rybackiej" (dane z wykazu: 13,25x4,64x1,88 m; 75 KM; nowy) też był kutrem typu KU-134, choć wymiary są minimalnie inne.
2) W sprawozdaniu Morskiego Urzędu Rybackiego w Szvczecinie za rok 1950 podano, że w Urzędzie zarejestrowano 5 nowych kutrów typu KU-134. Dwa należały do Spółdzielni "Bellona" (Świ 5, który przejęto z "Mewy" i który otrzymał prawdopodobnie oznaczenie Dzi 81 oraz drugi o nieznanej oznace, pewnie był to Dzi 82 ex ? Świ 6), dwa do Spółdzielni "Jesiotr" (279/404 -> Ust 19 i Ust 27) i jeden do "Arki" (273/404 -> Ust 39). Pozostałe kutry, wypodukowane w 1950 roku zostały zarejestrowane w MUR Gdynia).
3) 21 grudnia 1949 roku Ministerstwo Żeglugi przesłało pismo do MUR Gdynia i MUR Szczecin w sprawie przydziału kutrów - z bieżącej produkcji stoczni rybackich - dla spółdzielczości rybackiej. 6 dni później wysłano sprostowanie, że Spóldzielnia "Łosoś" otrzyma tylko 2 kutry typu KU-134, pozostałe 2 dla niej przeznaczone przejmie PPPK "Arka".
JB
Ostatnio zmieniony 2012-09-22, 11:11 przez JB, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Taka mała dygresja od typu KU-134/135, ale może pozwoli sprawdzić jak było ze zmianami dat w PRS-ach w przypadku kutrów rybackich.
Prototyp typu B-410 superkuter Wła-300 został zwodowany 28.XII.1974 roku, a podniesienie bandery nastąpiło 27.VI.1975 roku (dane za cyklem "Pod Polska Banderą" nr 63 z "Morza" nr 12/1975). W najstarszym posiadanym przeze mnie PRS-ie (rok 1985) jest podana data ukończenia: VI. 1975. Andrzeju, proszę sprawdź, co jest np. w PRS-ie 1981 (i jeżeli to nie problem to kiedy dokładnie zmienili system podawania daty budowy).
Dla porównania inne kutry tego typu: Wła-301 XII.1975, Wła-302 VI.1976, Wła-303 VII.1976.
Dla kutrów typu KU-134/135 takie dane pewnie ma JB
ja mam wypisane kutry z PRS-u 1990 i w większości podany jest tylko rok, bez miesiąca, ale są wyjątki:
Ust-15 (ex Łeb-72, ex Ust-28, ex Dar-28, ex Wła-79) (PRS 410165) (St. Rybacka, Ustka VIII.1950, typ KU-134B, nr budowy 293/404);
Wła-3 (ex Dar-9, ex Koł-99, ex Łeb-2, ex Wła-100, ex WsG-40) (PRS410088) (St. Rybacka, Ustka V.1950, KU-134B, nr budowy 278/104);
Dar-62 (ex Jas-82, ex Wła-17, ex Jas-10, ex Koł-8) (PRS 410277) (St. Rybacka, Ustka XII.1949, typ KU-135A, nr budowy 270/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 1998;
Wła-62 (ex Jas-69, ex Wła-85) (PRS 410058) (St. Rybacka, Ustka XII.1950, typ KU-134, nr budowy 274/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 2000.
Andrzeju, tu ta sama prośba o porównanie z wcześniejszymi rocznikami.
Prototyp typu B-410 superkuter Wła-300 został zwodowany 28.XII.1974 roku, a podniesienie bandery nastąpiło 27.VI.1975 roku (dane za cyklem "Pod Polska Banderą" nr 63 z "Morza" nr 12/1975). W najstarszym posiadanym przeze mnie PRS-ie (rok 1985) jest podana data ukończenia: VI. 1975. Andrzeju, proszę sprawdź, co jest np. w PRS-ie 1981 (i jeżeli to nie problem to kiedy dokładnie zmienili system podawania daty budowy).
Dla porównania inne kutry tego typu: Wła-301 XII.1975, Wła-302 VI.1976, Wła-303 VII.1976.
Dla kutrów typu KU-134/135 takie dane pewnie ma JB

Ust-15 (ex Łeb-72, ex Ust-28, ex Dar-28, ex Wła-79) (PRS 410165) (St. Rybacka, Ustka VIII.1950, typ KU-134B, nr budowy 293/404);
Wła-3 (ex Dar-9, ex Koł-99, ex Łeb-2, ex Wła-100, ex WsG-40) (PRS410088) (St. Rybacka, Ustka V.1950, KU-134B, nr budowy 278/104);
Dar-62 (ex Jas-82, ex Wła-17, ex Jas-10, ex Koł-8) (PRS 410277) (St. Rybacka, Ustka XII.1949, typ KU-135A, nr budowy 270/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 1998;
Wła-62 (ex Jas-69, ex Wła-85) (PRS 410058) (St. Rybacka, Ustka XII.1950, typ KU-134, nr budowy 274/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 2000.
Andrzeju, tu ta sama prośba o porównanie z wcześniejszymi rocznikami.
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
PRS 1981
Wła-300 12.74
Wła-301 8.75
Wła-302 2.76
Wła-303 3.76
Ust-15 (ex Łeb-72, ex Ust-28, ex Dar-28, ex Wła-79) (PRS 410165) (St. Rybacka, Ustka VIII.1950, typ KU-134B, nr budowy 293/404);
8.50 (Łeb-72)
Wła-3 (ex Dar-9, ex Koł-99, ex Łeb-2, ex Wła-100, ex WsG-40) (PRS410088) (St. Rybacka, Ustka V.1950, KU-134B, nr budowy 278/104);
.50 (Dar-9)
Dar-62 (ex Jas-82, ex Wła-17, ex Jas-10, ex Koł-8) (PRS 410277) (St. Rybacka, Ustka XII.1949, typ KU-135A, nr budowy 270/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 1998;
.49 (Wła-17)
Wła-62 (ex Jas-69, ex Wła-85) (PRS 410058) (St. Rybacka, Ustka XII.1950, typ KU-134, nr budowy 274/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 2000.
.50 (Wła-62)
Wła-300 12.74
Wła-301 8.75
Wła-302 2.76
Wła-303 3.76
Ust-15 (ex Łeb-72, ex Ust-28, ex Dar-28, ex Wła-79) (PRS 410165) (St. Rybacka, Ustka VIII.1950, typ KU-134B, nr budowy 293/404);
8.50 (Łeb-72)
Wła-3 (ex Dar-9, ex Koł-99, ex Łeb-2, ex Wła-100, ex WsG-40) (PRS410088) (St. Rybacka, Ustka V.1950, KU-134B, nr budowy 278/104);
.50 (Dar-9)
Dar-62 (ex Jas-82, ex Wła-17, ex Jas-10, ex Koł-8) (PRS 410277) (St. Rybacka, Ustka XII.1949, typ KU-135A, nr budowy 270/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 1998;
.49 (Wła-17)
Wła-62 (ex Jas-69, ex Wła-85) (PRS 410058) (St. Rybacka, Ustka XII.1950, typ KU-134, nr budowy 274/404) w tym przypadku miesiąc pojawił się w PRS-ie 2000.
.50 (Wła-62)
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Wygląda na to, że dla starszych kutrów będzie to jednak data wodowania (co zresztą sugerował JB)
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
Jak już opadł kurz po boju o daty
można wrócić do podstawowego problemu. Ile kutrów typów KU-134/135 wybudowano w Stoczni Rybackiej w Ustce? Wydawałoby się, że były to 52 sztuki, ale w dokumentach i opracowaniach pojawiają się 53 numery budowy. Wyjścia sa dwa: albo trzeba szukać "zabłąkanej owieczki", albo dwa numery budowy odnoszą sie do jednego kutra.
Swoją hipotezę dotyczącą drugiej możliwości przedstawiłem wcześniej, teraz kilka słów o pierwszej. Trudno sobie wyobrazić, że Miciński I Kolicki przeoczyli jeden kuter tego typu, więc albo taki kuter został wycofany z eksploatacji (nie ma na to żadnych dokumentów) albo zaczął pełnić inne funkcje.
Wojciech Zientara ma w swoim wykazie 53 oznaki kutrów omawianych typów. Ja, analizując jego listę, odrzuciłem taki wpis:
Zag 6 [53] --> Jas 7 --> Wła 22 --> Wła 23.
Tu pytanie do posiadaczy roczników PRS, czy taki kuter miał inny numer PRS niż dotychczas wymienione i czy podany jest dla niego numer budowy?
Podejrzewam, że Zag 6 to 365/404, dawny Wła 87 (ex Gdy 164).
JB
Swoją hipotezę dotyczącą drugiej możliwości przedstawiłem wcześniej, teraz kilka słów o pierwszej. Trudno sobie wyobrazić, że Miciński I Kolicki przeoczyli jeden kuter tego typu, więc albo taki kuter został wycofany z eksploatacji (nie ma na to żadnych dokumentów) albo zaczął pełnić inne funkcje.
Wojciech Zientara ma w swoim wykazie 53 oznaki kutrów omawianych typów. Ja, analizując jego listę, odrzuciłem taki wpis:
Zag 6 [53] --> Jas 7 --> Wła 22 --> Wła 23.
Tu pytanie do posiadaczy roczników PRS, czy taki kuter miał inny numer PRS niż dotychczas wymienione i czy podany jest dla niego numer budowy?
Podejrzewam, że Zag 6 to 365/404, dawny Wła 87 (ex Gdy 164).
JB
Re: Kutry projektu KU-134 i KU-135
PRS 1985:JB pisze:
Wojciech Zientara ma w swoim wykazie 53 oznaki kutrów omawianych typów. Ja, analizując jego listę, odrzuciłem taki wpis:
Zag 6 [53] --> Jas 7 --> Wła 22 --> Wła 23.
Tu pytanie do posiadaczy roczników PRS, czy taki kuter miał inny numer PRS niż dotychczas wymienione i czy podany jest dla niego numer budowy?
Podejrzewam, że Zag 6 to 365/404, dawny Wła 87 (ex Gdy 164).
Wła-23 (ex Wła-22, ex Jas-7, ex Zag-6) (PRS 410300) (Jan Glembin) (St. Rybacka, Ustka, 1950, typ KU-135, brak nr budowy; 17BRT, 8NRT, dł. 13.54m, szer. 4.50m, głęb. 1.90m; 1 sil. 2-suw, 3-cyl. Puck B-75, 55kW/75KM)
Wydaje mi się że numer PRS-u nie powtarza się