Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Wreszcie ukończyłem listę pierwszej (kompozycyjnej) wersji superkutrów typu B-25, niestety brak numerów "Arki" oraz w większości losów w rękach rybaków prywatnych, a także losów statków które przeszły do służby państwowej. Jak zawsze liczę na pomoc szanownych Kolegów w uzupełnieniu danych.

1) Arka … Gdy 236 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 151, uk. XII.1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 236 (Dalmor) --> 1967 Hel 133 (Koga) --> dalsze losy?

2) Arka … Gdy 237 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 152, uk. XII.1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 237 (Dalmor) --> 1967 Wła 177 (Szkuner) --> 13.VIII.1977 wszedł na mieliznę u wejścia do portu we Władysławowie, ściągnięty --> dalsze losy?

3) Arka … Gdy 238 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 153, uk. 1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 238 (Dalmor) --> 1967 Wła 175 (Szkuner) --> dalsze losy?

4) Arka … Gdy 239 (Gdyńska St. Remontowa 1955) (Arka) --> przed 1965 Dar 104 (Kuter) --> dalsze losy?

5) Arka … Gdy 240 (Gdyńska St. Remontowa 1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 240 (Dalmor) --> 1966? Hel 126 (Koga) --> †8.II.1979 zaginął na łowisku Zat. Gdańskiej

6) Arka … Gdy 222 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 168, uk. 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 222 (Dalmor) --> 1967 Wła 170 (Szkuner) --> 12.III.1971 wszedł na mieliznę u wejścia do portu Władysławowo, ściągnięty --> dalsze losy?

7) Arka … Gdy 223 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 169, uk. 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 223 (Dalmor) --> 1967 Wła 176 (Szkuner) --> dalsze losy?

8 ) Arka … Gdy 241 PRS 43063 --> PRS 430063 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 156, uk. V.1956) (Arka) --> 1956 kuter hydrograficzny Hydrograf 1 (Gdański Urząd Morski) --> kuter dozorczy Kontroler 9 (Gdański Urząd Morski) --> przed III.1981 Gdy 20 (Bonny Szmit) --> †30.III.1981 w wyniku nieszczelności nadwodnej części poszycia kadłuba, podniesiony i naprawiony --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

9) Arka … Gdy 241 (Gdyńska St. Remontowa 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 241 (Dalmor) --> 1967 Hel 127 (Koga) --> dalsze losy?

10) Arka … Gdy 281 (Gdyńska St. Remontowa 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 281 (Dalmor) --> 1.I.1965 Gdy 281 (Dalmor) --> dalsze losy?

11) Arka … Gdy 282 PRS 43071 --> PRS 430071 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 164, uk. IX.1956) (Arka) --> †19.III.1959 w wyniku kolizji z wschodnioniemieckim kutrem „Dietmar SO-28” zatonął na Zat. Gdańskiej, podniesiony i naprawiony --> 1966 Hel 123 (Koga) --> przed 1990 Gdy 10 (Tadeusz Drelicharz, Jan Rasztar) --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

12) Arka … Gdy 283 (Gdyńska St. Remontowa 1956) (Arka) --> 1956? Arka … Gdy 221 (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 221 (Dalmor) --> 1966 Hel 125 (Koga) --> dalsze losy?

13) kuter badawczy Michał Siedlecki II Gdy 145 (Gdyńska St. Remontowa wod. 11.IX.956, uk. XII.1956) (Morski Instytut Rybacki) --> 1968 superkuter Wła 180 (Szkuner) --> dalsze losy?
UWAGA: superkuter rybacki typu B-25 adaptowany do prac badawczych.

14) kuter ratowniczo-holowniczy R-1 PRS 45018 --> PRS 450018 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 159, uk. III.1956) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> przed 1990 kuter roborczy Mariola (Yacht Klub Amigo) --> istniał w 1989 roku, dalsze losy?
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

15) kuter ratowniczo-holowniczy R-2 PRS 45019 --> PRS 450019 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 160, uk. V.1956) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> przed 1976 kuter dozorczy Kontroler 30 (Słupski Urząd Morski) --> IX.1982 przebudowany --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

16) kuter ratowniczo-holowniczy R-3 PRS 45020 --> PRS 450020 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 161(?), uk. 1956) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> dalsze losy?
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

17) kuter ratowniczo-holowniczy R-4 PRS 45021 --> PRS 450021 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 162(?), uk. 1956) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> dalsze losy?
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

18) Gdy 60 PRS 43077 --> PRS 430077 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 176, uk. X.1957) (Jedność Rybacka) --> 1966 Gda 7 (Jedność Rybacka) --> po 1981 Gdy 16 (Jan i Franciszek Prus) --> przebudowany na jacht żaglowy w Kołobrzegu w latach 1988-1991 --> 1991 niemiecki jacht s/y Freedom (klub z Cuxhaven --> 2004 Eigner Bernd Wolf, Eckernförde) --> w służbie

19) Gdy 76 PRS 43081 --> PRS 430081 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 170, uk. V.1957) (Jedność Rybacka) --> 1966 Gda 6 (Jedność Rybacka) --> przed 1990 Gdy 30 (Jozef Słomka --> 1990 (Tadeusz Drelicharz --> przed 1999 Wiesław Drelicharz) --> 10.V.1999 wszedł na mieliznę u wejścia do portu Hel --> dalsze losy?

20) Arka … Gdy 224 (Gdyńska St. Remontowa 1957) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 224 (Dalmor) --> 1966 Wła 166 (Szkuner) --> 10.IV.1967 wszedł na mieliznę w pobliżu wejścia do portu we Władysławowie, ściągnięty następnego dnia --> dalsze losy?

21) Arka … Gdy 225 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 177, uk. 1957) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 225 (Dalmor) --> 1967 Wła 171 (Szkuner) --> 8.II.1974 wszedł na brzegową płyciznę w pobliżu wejścia do portu we Władysławowie, 13.II.1974 ściągnięty --> dalsze losy?

22) Arka … Gdy 227 PRS 43084 --> PRS 430084 (Gdyńska St. Remontowa nr. budowy 180, uk. II.1958) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy 227 (Dalmor) --> 1966 Wła 158 (Szkuner) --> przed 1990 Gdy 50 (Dariusz Nowak) --> istniał w 1990, dalsze losy?

23) kuter dozorczy Kontroler 1 Gdy 200 PRS 43078 --> PRS 430078 (SQIA; Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 175, uk. 1957) (Gdański Urząd Morski) --> przed 1967 kuter dozorczy Gdy 200 (Gdański Urząd Morski) --> kuter dozorczy Kontroler 1 (Gdański Urząd Morski) --> dalsze losy?
UWAGA: superkuter rybacki typu B-25 adaptowany do celów dozorczych.

24) kuter badawczy Imor (Gdyńska St. Remontowa 1958) (Instytut Morski) --> wycofany ze służby w latach 80-tych?
UWAGA: superkuter rybacki typu B-25 adaptowany do celów naukowo-badawczych.

Nie udało mi się dopasować:
a) Gda 2 (uk. 1956) (armator?) w VIII.1976
Ostatnio zmieniony 2012-03-22, 11:31 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Wykaz został poprawiony i zaktualizowany
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Dzięki rocznikom z lat 1985-2008 otrzymanym od PRS-u (za co bardzo dziękuję) mogłem uzupełnić już opisane typy.
Nieco znalezionych uzupełnień (brak wczesnych roczników), można je porównać z poprzednią listą.

1) Arka … Gdy-236 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 151, uk. XII.1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-236 (Dalmor) --> 1967 Hel-133 (Koga) --> dalsze losy?

2) Arka … Gdy-237 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 152, uk. XII.1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-237 (Dalmor) --> 1967 Wła-177 (Szkuner) --> 13.VIII.1977 wszedł na mieliznę u wejścia do portu we Władysławowie, ściągnięty --> dalsze losy?

3) Arka … Gdy-238 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 153, uk. 1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-238 (Dalmor) --> 1967 Wła-175 (Szkuner) --> dalsze losy?

4) Arka … Gdy-239 (Gdyńska St. Remontowa 1955) (Arka) --> przed 1965 Dar-104 (Kuter) --> dalsze losy?

5) Arka … Gdy-240 (Gdyńska St. Remontowa 1955) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-240 (Dalmor) --> 1966? Hel-126 (Koga) --> †8.II.1979 zaginął na łowisku Zat. Gdańskiej

6) Arka … Gdy-222 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 168, uk. 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-222 (Dalmor) --> 1967 Wła-170 (Szkuner) --> 12.III.1971 wszedł na mieliznę u wejścia do portu Władysławowo, ściągnięty --> dalsze losy?

7) Arka … Gdy-223 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 169, uk. 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-223 (Dalmor) --> 1967 Wła-176 (Szkuner) --> dalsze losy?

8 ) Arka … Gdy-241 PRS 43063 --> PRS 430063 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 156, uk. V.1956) (Arka) --> 1956 kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski) --> kuter dozorczy Kontroler-9 (Gdański Urząd Morski) --> przed III.1981 Gdy-20 (Bonny Szmit) --> przed 1985 (Jan Kreft, Bonny Szmit) --> †30.III.1981 w wyniku nieszczelności nadwodnej części poszycia kadłuba, podniesiony i naprawiony --> istniał w 1990 roku, dalsze losy?

9) Arka … Gdy-241 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 157, uk. VII.1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-241 (Dalmor) --> 1967 Hel-127 (Koga) --> przed 1985 (Lucjan Schomburg) --> istniał w 1984 roku, dalsze losy?

10) Arka … Gdy-281 (Gdyńska St. Remontowa 1956) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-281 (Dalmor) --> dalsze losy?

11) Arka … Gdy-282 PRS 43071 --> PRS 430071 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 164, uk. IX.1956) (Arka) --> †19.III.1959 w wyniku kolizji z wschodnioniemieckim kutrem „Dietmar SO-28” zatonął na Zat. Gdańskiej, podniesiony i naprawiony --> 1.I.1965 Gdy-282 (Dalmor) --> 1966 Hel-123 (Koga) --> przed 1985 Gdy-10 (Tadeusz Drelicharz, Jan Rasztar --> 1993 Dariusz Drelicharz i Wspólnicy --> po 1994/przed 1998 Dariusz Drelicharz --> po 1997/przed 2000 Barkas s.c.) --> istniał w 2000 roku, dalsze losy?

12) Arka … Gdy-283 (Gdyńska St. Remontowa 1956) (Arka) --> 1956? Arka … Gdy-221 (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-221 (Dalmor) --> 1966 Hel-125 (Koga) --> dalsze losy?

13) kuter badawczy Michał Siedlecki II Gdy-145 PRS 43074 --> PRS 430074 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 167, wod. 11.IX.1956, uk. XII.1956) (Morski Instytut Rybacki) --> 1968 superkuter Wła-180 (Szkuner) --> przed 1984 kuter badawczy Wodnik (Centralne Muzeum Morskie) --> przebudowa na szkuner, sposobem gospodarczym zakończona w 1993 --> 1993 jacht żaglowy s/y Wodnik-S PZ-2681 (SPG 2481) (Makson Traiding --> po 2002 Scan-Tel SA) --> istniał w 2005 roku, dalsze losy?
UWAGA: superkuter rybacki typu B-25 adaptowany do prac badawczych.

14) kuter ratowniczo-holowniczy R-1 PRS 45018 --> PRS 450018 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 159, uk. III.1956) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> przed 1985 kuter roboczy Mariola (Polskie Ratownictwo Okrętowe --> przed 1990 Yacht Klub Amigo --> 1990 Roman Kuchciński) --> istniał w 1991 roku, dalsze losy?
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

15) kuter ratowniczo-holowniczy R-2 PRS 45019 --> PRS 450019 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 160, uk. V.1956) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> przed 1976 kuter dozorczy Kontroler-30 (Słupski Urząd Morski) --> IX.1982 przebudowany --> istniał w 1992 roku, dalsze losy?
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

16) kuter ratowniczo-holowniczy R-3 PRS 45020 --> PRS 450020 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 161, uk. III.1957) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> przed 1985 kuter roboczy Bożena (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed 1990 rokiem
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

17) kuter ratowniczo-holowniczy R-4 PRS 45021 --> PRS 450021 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 162, uk. IV.1957) (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> lata 70-te zmiana klasyfikacji: kuter holowniczy --> przed 1985 kuter roboczy Renata (Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> istniał w 1984 roku, skreślony z Rejestru PRS przed 1990 rokiem
UWAGA: zbudowany na adaptowanym kadłubie superkutra typu B-25, określany jako typ „R-1”.

18) Gdy-60 PRS 43077 --> PRS 430077 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 176, uk. X.1957) (Jedność Rybacka) --> 1966 Gda-7 (Jedność Rybacka) --> po 1981 Gdy-16 (Jan i Franciszek Prus) --> przebudowany na jacht żaglowy w Kołobrzegu w latach 1988-1991 --> 1991 niemiecki jacht s/y Freedom (klub z Cuxhaven --> 2004 Eigner Bernd Wolf, Eckernförde) --> w służbie

19) Gdy-76 PRS 43081 --> PRS 430081 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 170, uk. V.1957) (Jedność Rybacka) --> 1966 Gda-6 (Jedność Rybacka) --> przed 1985 Gdy-30 (Jozef Słomka --> 1990 Tadeusz Drelicharz --> 1993 S.C.Barkas --> po 1994/przed 1998 Wiesław Drelicharz) --> 10.V.1999 wszedł na mieliznę u wejścia do portu Hel --> dalsze losy?

20) Arka … Gdy-224 (Gdyńska St. Remontowa 1957) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-224 (Dalmor) --> 1966 Wła-166 (Szkuner) --> 10.IV.1967 wszedł na mieliznę w pobliżu wejścia do portu we Władysławowie, ściągnięty następnego dnia --> dalsze losy?

21) Arka … Gdy-225 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 177, uk. 1957) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-225 (Dalmor) --> 1967 Wła-171 (Szkuner) --> 8.II.1974 wszedł na brzegową płyciznę w pobliżu wejścia do portu we Władysławowie, 13.II.1974 ściągnięty --> dalsze losy?

22) Arka … Gdy-227 PRS 43084 --> PRS 430084 (Gdyńska St. Remontowa nr budowy 180, uk. II.1958) (Arka) --> 1.I.1965 Gdy-227 (Dalmor) --> 1966 Wła-158 (Szkuner) --> przed 1985 Gdy-50 (Dariusz Nowak) --> po 1993 wycofany z eksploatacji --> po 1997/przed 1999 pływająca kawiarnia (bar rybny) Gdy-50 (Barkas s.c.) --> istnieje
Gdy-50(1).JPG
Gdy-50(1).JPG (97.6 KiB) Przejrzano 7906 razy
Gdy-50(2).JPG
Gdy-50(2).JPG (84.59 KiB) Przejrzano 7906 razy
23) kuter dozorczy Kontroler-1 Gdy-200 PRS 43078 --> PRS 430078 (SQIA; Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 175, uk. 1957) (Gdański Urząd Morski) --> przed 1967 kuter dozorczy Gdy-200 (Gdański Urząd Morski)[/i] --> przed 1984 kuter dozorczy Kontroler-1 (Gdański Urząd Morski) --> I kw. 1991 superkuter Hel-37 (Lucjan Schomburg) --> I kw. 1999 Gda-11 (Janusz Has) --> istniał w 2000 roku, dalsze losy?
UWAGA: superkuter rybacki typu B-25 adaptowany do celów dozorczych.

24) kuter badawczy Imor PRS 43082 --> PRS 430082 (Gdyńska St. Remontowa, nr budowy 179, uk. VII.1958) (Instytut Morski) --> istniał w 1984 roku, wycofany ze służby w II połowie lat 80-tych?
UWAGA: superkuter rybacki typu B-25 adaptowany do celów naukowo-badawczych.

Nie udało mi się dopasować:
a) Gda-2 (uk. 1956) (armator?) w VIII.1976

b) brygantyna s/y Elektra POL 3070 PRS 630069 (SPG 2554, przeb. sposobem gospodarczym uk. 1995) (Wojciech Ogrzewalski) wykazywany przez jachtowe rejestry PRS do 2003 roku, około 2001 sprzedany do Włoch, później zatonął
UWAGA: jest bardzo prawdopodobne, ze można ten jacht powiązać z którymś z kutrów holowniczo-ratowniczych z pozycji 14)-17).
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Marek T »

Trochę uzupełnień.

poz. 2. GDY 237: nie ma w PRS78.
poz. 3. GDY 238: nie ma w PRS78.
poz. 4. GDY 239: nr bud. 154, ukończony 01.1956 - 1967: DAR 104 (Kuter). Nie ma w PRS78.
poz. 5. GDY 240: 1966: HEL 126 (Koga).
poz. 6. GDY 222: uk. 02.1957. Jest w PRS80.
poz. 7. GDY 223: uk. 02.1957. Jest w PRS74, brak w PRS79.
poz. 8. GDY 241: Jest w PRS91, brak w PRS92.
poz. 9. GDY 241: przed 1979 sprzedany, Lucjan Schomburg). 1987: skreślony (jest w PRS87, brak w PRS88).
poz. 10. GDY 281: 1966: HEL 129 (Koga). Jest w PRS74, brak w PRS79.
poz. 11. GDY 282: 1979: GDY 10 (Tadeusz Drelicharz, Jan Rasztar. Czy przypadkiem nie był używany około 2000 r. jako pływająca restauracja w Gdyni lub Gdańsku?
poz. 12. GDY 221: nr bud. 165. Po 1966 sprzedany, HEL 125 (Augustyn Schomburg). Jest w PRS82.
poz. 13. GDY 145: po zbudowaniu eksploatowany jako statek badawczy MIR. 1969: przekazany do Szkuner, Władysławowo, nazwany WŁA 180. 1974: wycofany z eskploatacji. 02.1975: przekazany do CMM Gdańsk, nazwany WODNIK. 15.09.1987: sprzedany do Przedsiębiorstwo Zagraniczne “Scanprodukt”, WODNIK-S (jacht, PRS 630067).
poz. 14. R-1: 1982: kuter roboczy MARIOLA (PRO).
poz. 15. R-2: po 1973 / przed 1976: kuter dozorczy KONTROLER 30 (Słupski Urząd Morski). 09.1982: sprzedany w ręce prywatne i całkowicie przebudowany w Naucie na statek pasażerski (jacht motorowy?), nazwany MOBY DICK 1999: właściciel Izabela Wielento, Kołobrzeg; w tym samym roku sprzedany do W. Brytanii i w czerwcu skreślony z rejestru PRS.
poz. 16. R-3: Ok. 1982: kuter roboczy BOŻENA (PRO). Jest w PRS'88. Ponoć przekazany do WOPR Gdańsk, a potem do Jachtklubu "Bryza" w Kędzierzyn-Koźle.
poz. 17. R-4: Ok. 1982: kuter roboczy RENATA (PRO). Jest w PRS87, brak w PRS88. Ponoć przekazany do Muzeum Pomorskiego w Szczecinie.
poz. 19. GDY 76: Po 1981/przed 1985: GDY 30.
poz. 20. GDY 224: nr bud. 171. Jest w PRS80.
poz. 22. GDY 227: Od 1979: GDY 50 (Dariusz Nowak).
poz. 23. KONTOLER 1. 1960: kuter dozorczy GDY 200 (Gdański Urząd Morski). 1967: kuter dozorczy KONTROLER 1 (Urząd Morski w Gdyni).
poz. 24: IMOR: wycofany 10.1982 r.

Numer GDA 2 nosił w 1976 r. prawdopodobnie kuter WIKTORIA (potem GDA 20 i GDY 114).

Mamy jeszcze:
- PODHALANINA (1957, nr 158, kadłub podczas budowy adaptowany na jacht motorowy dla LPŻ). Widziałem go jeszcze w 1976 r. Miciński podaje, że zbudowano go na kadłubie B-12, ale numer stoczniowy wskazuje raczej na B-25. W Rejestrach PRS podawany jest jako B-59 (?). Patrz też http://fow.az.pl/forum/viewtopic.php?f= ... 70#p122520
- GDY 226 (1957, nr 178): zbudowany dla PPiUR "Arka" Gdynia. 1966: HEL 116 (Koga; początkowo pojawił się przy nim numer HEL 114). Jest w PRS88.

I jeszcze taka uwaga ogólna: nie widzę potrzeby używania sformułowań typu "jacht s/y XXX". "Jacht" w połączeniu z "s/y" to tautologia, w dodatku niepoprawna językowo - bo miesza język polski i angielski. Co więcej - sformułowanie jest nieprecyzyjne, bo może oznaczać równie dobrze "sail yacht" jak i "steam yacht" i pewnie jeszcze kilka innych typów.
To samo dotyczy skrótów typu "m/s" które są namiętnie i błędnie używane jako synonim słowa "statek".
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Bardzo dziękuję za uzupełnienia :-)
Marek T pisze:Numer GDA 2 nosił w 1976 r. prawdopodobnie kuter WIKTORIA (potem GDA 20 i GDY 114).
Gda-2 już od dwóch "edycji" jest w typie KFK, ale że "czesanie" informacji z rejestrów PRS trwa dość długo, to wykaz jest nie zaktualizowany.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:... Ponoć przekazany do Muzeum Pomorskiego w Szczecinie.
Hmmm... Wujek Gugiel nie zna takiego muzeum :? a Ciocia Wiki podpowiada, że owszem było muzeum o takiej nazwie, ale... w Gdańsku :o
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:
Marek T pisze:... Ponoć przekazany do Muzeum Pomorskiego w Szczecinie.
Hmmm... Wujek Gugiel nie zna takiego muzeum :? a Ciocia Wiki podpowiada, że owszem było muzeum o takiej nazwie, ale... w Gdańsku :o
W tej chwili nie powiem, skąd to spisałem, ale to nie ma znaczenia. W tamtym czasie w Szczecinie było tylko jedno muzeum - Muzeum Narodowe w Szczecinie.
Wg wujka gugla od 1947 r. do 1970 r. nosiło nazwę Muzeum Pomorza Zachodniego.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:
Chemik pisze:
Marek T pisze:... Ponoć przekazany do Muzeum Pomorskiego w Szczecinie.
Hmmm... Wujek Gugiel nie zna takiego muzeum :? a Ciocia Wiki podpowiada, że owszem było muzeum o takiej nazwie, ale... w Gdańsku :o
W tej chwili nie powiem, skąd to spisałem, ale to nie ma znaczenia.
Taka informacja jest w książce "Polskie Ratownictwo Okrętowe 1951-2001" autorstwa J.K. Sawickiego.
Tak sądziłem że chodzi o Narodowe ze Szczecina, potrzebowałem tylko potwierdzenia.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6841
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: AvM »

Bylko takie muzeum, mieli rozbudowac dzial morski
Byl tam jakis doktor ,nazwiska zapomnialem
Mieli kilka model poniemieckich i prawie komplet "Handbuch der deutsche Handelsmarine"
Facet mial super album , ktory mieli wydac z okresu zaraz powojennego
z podnoszenia , reparacji i wdrazania roznach jednostek
(Waldek ponoc ma w miedzyczasie czesc tych zdjec)
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Wykaz uzupełniony i poprawiony.

Superkutry typu B-25

1) Arka 200(?) Gdy-236, nr budowy 151
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 151, wod. X(?).1955, uk. XII.1955
PRS 43058 --> od 1975: PRS 430058; sygn. wyw. SNGS (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.66(rej.)×6.40×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5128, rok produkcji silnika 1954, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1975: 82BRT, 34NRT, 36ton; 24.00(całk.)/23.66(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5128, rok produkcji silnika 1954, 210KM; 9w
XII.1955: Arka 200(?) Gdy-236 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-236 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1967: Hel-133 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1975: skreślony z Rejestru PRS

2) Arka 201(?) Gdy-237, nr budowy 152
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 152, wod. XI(?).1955, uk. 5.XII.1955
PRS 43059 --> od 1975: PRS 430059; sygn. wyw. SNHE (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 35NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.65(rej.)×6.40×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5144, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1965: 82BRT, 35NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.65(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5144, rok produkcji silnika 1955, 225KM; 9w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 35NRT, 27ton; 24.00(całk.)/23.65(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5144, rok produkcji silnika 1955, 225KM; 9w
5.XII.1955: Arka 201(?) Gdy-237 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-237 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1967: Wła-177 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
13.08.1977: wszedł na płyciznę u wejścia do portu we Władysławowie, ściagnięty przez statki ratownicze „Pasat” i „Cyklon”
1977: skreślony z Rejestru PRS

3) Arka 202(?) Gdy-238, nr budowy 153
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 153, wod. XII(?).1955, uk. 12.I.1956
PRS 43060 --> od 1975: PRS 430060; sygn. wyw. SNHF (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 35NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.64(rej.)×6.40×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5145, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 35NRT, 27ton; 24.00(całk.)/23.64(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5145, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
12.I.1956: Arka 202(?) Gdy-238 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-238 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1967: Wła-175 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1976-1977: skreślony z Rejestru PRS

4) Arka 203(?) Gdy-239, nr budowy 154
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 154, wod. XII(?).1955, uk. 20.I.1956
PRS 43061 --> od 1975: PRS 430061; sygn. wyw. SNHG (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 35NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.62(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5166, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 35NRT, 35ton; 24.00(całk.)/23.62(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5166, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
20.I.1956: Arka 203(?) Gdy-239 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-239 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Dar-104 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Kuter”; Darłowo)
1975: skreślony z Rejestru PRS

5) Arka 204(?) Gdy-240, nr budowy 155
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 155, wod. XII(?).1955, uk. 30.III.1956
PRS 43062 --> od 1975: PRS 430062; sygn. wyw. SNIB (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 83BRT, 35NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.63(rej.)×6.40×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5165, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1975: 83BRT, 35NRT, 35ton; 24.00(całk.)/23.63(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5165, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
XII(?).1955 wodowany jako: Gdy 224(?) (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
30.III.1956: Arka 204(?) Gdy-240 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-240 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Hel-126 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1975/przed 1979: Hel-126 (Andrzej Konkol; Hel) [/i]
†8.II.1979: zaginął na łowisku Zat. Gdańskiej

6) Hydrograf-I, nr budowy 156
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 156, wod. V(?).1956, uk. 15.VI.1956
PRS 43063 --> od 1975: PRS 430063;
sygn. wyw. SNIR (odebrany w latach 1972-1973), od 1976-1978 syg. wyw. SQIB (odebrany w 1979 roku)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×~2.40m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5164, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×~2.40m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5094, rok produkcji silnika 1952, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1982: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, 210KM; 8w
1956 wodowany jako: Gdy 241 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
15.VI.1956: kuter hydrograficzny Hydrograf-I (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1959: kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
po 1964/przed 1967: kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski; Świnoujście)
po 1968/przed 1972: kuter dozorczy Kontroler-9 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1972-1973: wymiana silnika na silnik tego samego typu, nr silnika 5094, rok produkcji silnika 1952
1975: kuter dozorczy Kontroler-9 (Urząd Morski w Gdyni; Gdynia)
1981: Gdy-20 (Jan Kreft i Bonny Szmit; Gdynia)
†30.III.1981: zatonął w wyniku nieszczelności poszycia, podniesiony i naprawiony
po1984/przed 1987: Gdy-20 (Bonny Szmit; Gdynia)
1991: skreślony z Rejestru PRS

7) Arka 205(?) Gdy-241, nr budowy 157
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 157, wod. II.1956, uk. 30.VI.1956
PRS 43064 --> od 1975: PRS 430064; sygn. wyw. SNIX (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.63(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5167, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
30.VI.1956: Arka 205(?) Gdy-241 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-241 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Hel-127 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1975/przed 1979: Hel-127 (Lucjan Schomborg; Hel)v
1987: skreślony z Rejestru PRS

8 ) szkolny jacht motorowy Podhalanin, nr budowy 158
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 158, wod. 24.VII.1957, uk. 1957
PRS 43065 --> od 1975: PRS 430065; sygn. wyw. SNLA
charakterystyka w XII.1958: 93BRT, 16NRT; 23.24(rej.)×6.40×3.00m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5206, rok produkcji silnika 1956, 225KM; ~9w
1957 wodowany jako: Jarl (Liga Przyjaciół Żołnierza; Gdynia?)
1957: szkolny jacht motorowy Podhalanin (Yacht Klub Morski „Gryf” L.P.Ż.; Gdynia)
13.XI.1962: szkolny jacht motorowy Podhalanin (Yacht Klub Morski „Gryf”; Gdynia)
po 1976: skreślony z Rejestru PRS

9) kuter holowniczo-ratowniczny R-1, nr budowy 159
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 159, wod. 1956, uk. III(?).1956
PRS 40027 --> od 1960: PRS 45018 --> od 1975: PRS 450018;
sygn. wyw. SPJD (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 78BRT, 21NRT; 25.18(rej.)×6.39×~2.50m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH335SU, nr sil. 2828/17, rok produkcji silnika 1954, 310KM; 10w
charakterystyka w I.1985: 78BRT, 21NRT; 25.18(rej.)×6.39×2.23m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH335SU, 310KM; 10w
III(?).1956: kuter holowniczo-ratowniczny R-1 (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
stacjonuje w Helu
po 1961/przed 1965: zmiana klasyfikacji na kuter holowniczy
1982: kuter roboczy Mariola (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
1989: kuter roboczy Mariola (Yacht Klub „Amigo”; Szczecin)
1990: kuter roboczy Mariola (Roman Kuchciński; Świnoujście)
1992: skreślony z Rejestru PRS

10) kuter holowniczo-ratowniczny R-2, nr budowy 160
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 160, wod. 1956, uk. V.1956
PRS 40028 --> od 1960: PRS 45019 --> od 1975: PRS 450019;
sygn. wyw. SPJF (odebrany w latach 1972-1973), od 1976-1978 syg. wyw. SQIF (odebrany w 1979 roku), od 1995-1997 syg. wyw. SPIF
charakterystyka w XII.1958: 79BRT, 21NRT; 25.18(rej.)×6.40×~2.50m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH230SU, nr sil. 2631/14, rok produkcji silnika 1950, 250KM; 9w
charakterystyka w I.1980: 79BRT, 21NRT; 25.18(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Wola 31H12A, nr sil. 23177, rok produkcji silnika 1977, 420KM; 9w
charakterystyka w I.1985: 78BRT, 18NRT; 24.42(calk.)/22.11(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Wola 31H12A, 420KM; 9w
charakterystyka w I.1998: 78BRT, 18NRT; 24.42(calk.)/22.11(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Wola 31H12A, 420KM; 10w
V.1956: kuter holowniczo-ratowniczny R-2 (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
stacjonuje w Ustce
po 1961/przed 1965: zmiana klasyfikacji na kuter holowniczy
1975: kuter dozorczy Kontroler-30 (Urząd Morski w Słupsku; Kołobrzeg)
1979: kuter dozorczy Kontroler-30 (Urząd Morski w Słupsku; Darłowo)
1979: wymiana silnika MWM RH230SU na nowy typu Wola 31H12A
IX.1992: sprzedany, skierowany do przebudowy na statek pasażerski
po 1994/przed 1998: statek wycieczkowy (jacht motorowy?) Moby Dick (Izabella Wielento; Kołobrzeg)
1999: sprzedany do Wielkiej Brytanii
26.V.1999: skreślony z Rejestru PRS

11) kuter holowniczo-ratowniczny R-3, nr budowy 161
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 161, wod. 1956, uk. III.1957(?)
PRS 40030 --> od 1960: PRS 45020 --> od 1975: PRS 450020;
sygn. wyw. SPKR (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 79BRT, 22NRT; 25.20(rej.)×6.41×~2.50m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH335SU(?), nr sil. 3005/13, rok produkcji silnika 1956, 310KM; 10w
charakterystyka w I.1985: 79BRT, 22NRT; 25.20(rej.)×6.41×2.18m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH335SU(?), 310KM; 10w
III.1957(?): kuter holowniczo-ratowniczny R-3 (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
stacjonuje w Darłowie
po 1961/przed 1965: zmiana klasyfikacji na kuter holowniczy
ok. 1982: kuter roboczy Bożena (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
1988: skreślony z Rejestru PRS, ponoć przekazany do WOPR Gdańsk, a potem do Yacht Klubu „Bryza” w Kędzieżynie-Koźlu.

12) kuter holowniczo-ratowniczny R-4, nr budowy 162
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 162, wod. 1956, uk. IV.1957(?)
PRS 43069 --> od 1961(?):PRS 45017 --> od 1975: PRS 450017;
sygn. wyw. SPKS (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 79BRT, 22NRT; 25.19(rej.)×6.40×~2.50m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH335SU, nr sil. 3005/14, rok produkcji silnika 1956, 310KM, 10w
charakterystyka w I.1985: 79BRT, 22NRT; 25.19(rej.)×6.40×2.18m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. MWM RH335SU, 310KM, 10w
IV.1957(?): kuter holowniczo-ratowniczny R-4 (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
stacjonuje w Kołobrzegu
po 1961/przed 1965: zmiana klasyfikacji na kuter holowniczy
ok. 1982: kuter roboczy Renata (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
1987: skreślony z Rejestru PRS, ponoć przekazany do Muzeum Narodowego w Szczecinie
UWAGA: możliwe, że zatonął i po podniesieniu, przebudowany sposobem gospodarczym na:
jacht żaglowy (brygantynę) Elektra POL-3070 (Wojciech Ogrzewalski; Gdańsk)
PRS 630069, syg. wyw. SPG 2554
chatakterystyka w I.2001: 105.31BRT; 23.95(całk.)/22.48(rej.)×6.45×2.84m; 1 sil. Puck SW 680/197, nr silnika 057/1988, 147kW, ożagl. 282,8 m kw.; zał. 28 os.
Wykazywany przez jachtowe rejestry PRS od 2003 roku.
Nie można jednoznacznie wykluczyć, iż był to jednak to ex kuter R-1 lub R-3.

13) Arka 206(?) Gdy-281, nr budowy 163
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 163, wod. VIII.1956, uk. 25.VIII.1956
PRS 43070 --> od 1975: PRS 430070; sygn. wyw. SNJG (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 35NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.65(rej.)×6.42×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5187, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1975: 82BRT, 35NRT, 35tony; 24.00(całk.)/23.65(rej.)×6.42×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5187, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
25.VIII.1956: Arka 206(?) Gdy-281 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
†19.III.1959: zatonął na Zat. Gdańskiej w wyniku kolizji ze wschodnioniemieckim kutrem „Dietmar” (SO-28)
1959: podniesiony i naprawiony
1.I.1965: Gdy-281 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Hel-129 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1976-1978: skreślony z Rejestru PRS

14) Arka 207(?) Gdy-282, nr budowy 164
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 164, wod. IX.1956, uk. 20.IX.1956
PRS 43071 --> od 1975: PRS 430071;
sygn. wyw. SNJH (odebrany w latach 1972-1973), przed 2000 sygn. wyw. SPG2055
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.63(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5188, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
20.IX.1956: Arka 207(?) Gdy-282 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-282 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Hel-123 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1979: Gdy-10 (Tadeusz Drelicharz i Jan Rasztar; Gdynia)
1993: Gdy-10 (Dariusz Drelicharz i Wspólnicy; Gdynia)
po 1994/ przed 1998: Gdy-10 (Dariusz Drelicharz; Gdynia)
po 1997/ przed 2000: Gdy-10 (S.C. „Barkas”; Gdynia)
ok. 2000: prawdopodobnie wykorzystywany jako pływająca smażalnia ryb w Gdańsku lub Gdyni
2001-2005: skreślony z Rejestru PRS

15) Arka 208(?) Gdy-221, nr budowy 165
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 165, wod. X.1956, uk. 29.X(?).1956
PRS 43080 --> od 1975: PRS 430080; sygn. wyw. SNJI (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 33NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.64(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5189, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
X.1956 wodowany jako: Gdy 283 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
29.X(?).1956: Arka 208(?) Gdy-221 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-221 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Hel-125 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1975/przed 1979: Hel-125 (Augustyn Schomburg; Hel)
1982-1984: skreślony z Rejestru PRS

16) kuter badawczy Michał Siedlecki II Gdy-145, nr budowy 167
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 167, wod. 12.XII.1956, uk. I.1957(?)
PRS 43074 --> od 1975: PRS 430074 --> od 1989(?):PRS 630067;
sygn. wyw. SNJW (odebrany w latach 1972-1973), przed 2000 sygn. wyw. SPG2481
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 21NRT; 24.1(całk.)/23.64(rej.)×6.40×2.4m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5179, rok produkcji silnika 1956, 225KM; 7w
charakterystyka w I.1985: 82BRT, 21NRT; 23.64(rej.)×6.40×2.72m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, 225KM; 7w
charakterystyka w 2000: 94.3BRT; 26.59(całk.)/23.90(rej.)×6.42×3.30m; 1 sil. Puck-LIAZ M1.2B M-640, 200kW, 2 maszty, ożagl. 261 m kw.; zał. 22 os.
charakterystyka w III.2013: 94.3GT; 26.59(całk.)/23.90(rej.)×6.42×3.30m; 1 sil. Puck-LIAZ M1 M-640, 200kW, ożagl. 261 m kw.; zał. 24 os.
I.1957(?): kuter badawczy Michał Siedlecki II Gdy-145 (Morski Instytut Rybacki; Gdynia)
1969: Wła-180 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1974: wycofany z eksploatacji
II.1975: kuter badawczy (nurkowy?) Wodnik (Centralne Muzeum Morskie; Gdańsk)
15.IX.1987: sprzedany firmie Przedsiębiorstwo Zagraniczne „Scanprodukt”
1988-1993: przebudowa sposobem gospodarczym
1993: jacht żaglowy (szkuner) Wodnik-S (Przedsiębiorstwo Zagraniczne „Scanprodukt”; Gdańsk?)
przed 2000: jacht żaglowy (szkuner) Wodnik-S PZ-2681 (Makson Trading Sp. z o.o.; Gdańsk)
po 2002/przed VI.2005: jacht żaglowy (szkuner) Wodnik-S PZ-2681 ( „Scan-Tel” SA; Gdańsk)
V.2009: poza eksploatacją(?)
po V.2009/przed III.2013: jacht żaglowy (szkuner) Wodnik-S PZ-2681 ( „Prokab” SA; Gdańsk)
III.2013: w służbie

17) Arka 209(?) Gdy-222, nr budowy 168
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 168, wod. 1956, uk. 19.II.1957
PRS 43075 --> od 1975: PRS 430075; sygn. wyw. SNJZ (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 33NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.62(rej.)×6.40×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5178, rok produkcji silnika 1956, 225KM; 9w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 33NRT, 36ton; 24.00(całk.)/23.62(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5178, rok produkcji silnika 1956, 225KM; 9w
19.II.1957: Arka 209(?) Gdy-222 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-222 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1967: Wła-170 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
12.III.1971: wszedł na mieliznę ok. 150 m od główki falochronu portu we Władysławowie, ściągnięty przez kuter ratowniczy „Muszla”
1980: skreślony z Rejestru PRS

18) Arka 210(?) Gdy-223, nr budowy 169
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 169, wod. 1956, uk. 22.II.1957
PRS 43079 --> od 1975: PRS 430079; sygn. wyw. SNKA (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 33NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.63(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5180, rok produkcji silnika 1956, 225KM; 9w
charakterystyka w I.1972: 82BRT, 33NRT, 36ton; 24.00(całk.)/23.63(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5180, rok produkcji silnika 1956, 225KM; 9w
22.II.1957: Arka 210(?) Gdy-223 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-223 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1967: Wła-176 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1976-1978: skreślony z Rejestru PRS

19) Gdy-76, nr budowy 170
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 170, wod. V.1957, uk. 10.V.1957
PRS 43081 --> od 1975: PRS 430081;
sygn. wyw. SNKS (odebrany w latach 1972-1973), przed 1998 sygn. wyw. SPG2428
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 33NRT; 23.61(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5211, rok produkcji silnika 1957, 225KM
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 33NRT, 36ton; 23.61(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5211, rok produkcji silnika 1957, 225KM
charakterystyka w I.1993: 82BRT, 33NRT, 29ton; 23.61(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5211, rok produkcji silnika 1957, 225KM
10.V.1957: Gdy-76 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1966: Gda-6 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
po 1981/przed 1985: Gdy-30 (Józef Słomka; Gdynia)
1990: Gdy-30 (Tadeusz Drelicharz; Gdynia)
1993: Gdy-30 (S.C. „Barkas”; Gdynia)
po 1994/przed 1998: Gdy-30 (Wiesław Drelicharz; Gdynia)
10.VI.1999: poza eksploatacją
2000(?): skreślony z Rejestru PRS

20) Arka 211(?) Gdy-224, nr budowy 171
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 171, wod. VI.1957, uk. 7.VII.1957
PRS 43083 --> od 1975: PRS 430083; sygn. wyw. SNKT (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 33NRT, 53tony; 24.00(całk.)/23.60(rej.)×6.40×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5220, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 9w
charakterystyka w I.1972: 82BRT, 33NRT, 36ton; 24.00(całk.)/23.60(rej.)×6.40?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5220, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 9w
7.VII.1957: Arka 211(?) Gdy-224 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-224 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Wła-166 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
10.IV.1967: wszedł na mieliznę w pobliżu wejścia do portu we Władysławowie
11.IV.1967: ściągnięty przez kutry ratownicze „R-1” i „Alga”
1980: skreślony z Rejestru PRS

21) kuter dozorczy Kontroler 1, nr budowy 175
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 175, wod. 1957, uk. 25.IX.1957
PRS 43078 --> od 1975: PRS 430078;
sygn. wyw. SNLL (odebrany w latach 1972-1973), od 1976-1978 syg. wyw. SQIA (odebrany w 1991 roku)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 30NRT; 24.10(całk.)/23.62(rej.)×6.40×2.37m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5221, rok produkcji silnika 1955(?), 225KM; 9w
25.IX.1957: kuter dozorczy Kontroler 1 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1960: kuter dozorczy Gdy-200 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
po 1966/przed 1969: kuter dozorczy Kontroler-1 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1975: kuter dozorczy Kontroler-1 (Urząd Morski w Gdyni; Gdynia)
1990: wycofany z eksploatacji
I.kw.1991: Hel-37 (Lucjan Schomburg; Hel)
1997-1998(?): wycofany z eksploatacji
I.kw.1999: Gda-11 (Janusz Has; Gdańsk)
po 2000/przed 2005: skreślony z Rejestru PRS

22) Gdy-60, nr budowy 176
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 176, wod. X.1957, uk. 27.IX.1957
PRS 43077 --> od 1975: PRS 430077; sygn. wyw. SNLN (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 33NRT; 23.58(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5238, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 10w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 33NRT, 36ton; 23.58(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5238, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 10w
charakterystyka w I.1987: 82BRT, 33NRT, 28ton; 23.58(rej.)×6.41×2.41m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, 225KM; 9w
27.IX.1957: Gdy-60 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
1966: Gda-7 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdańsk)
po 1981: Gdy-16 (Jan i Franciszek Prus; Gdynia)
I.1985: nie wykazywany w Rejestrze PRS-u
1988-1991: przebudowany w Kołobrzegu na jacht żaglowy
1991: jacht żaglowy Freedom (???; Cuxhaven) bandera zachodnioniemiecka
1992: jacht żaglowy Freedom (???; Cuxhaven) bandera niemiecka
2004: jacht żaglowy Freedom (Eigner Bernd Wolf; Eckernförde) bandera niemiecka
XI.2013: w służbie

23) Arka 212(?) Gdy-225, nr budowy 177
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 177, wod. 1957, uk. 25.XI.1957
PRS 43076 --> od 1975: PRS 430076; sygn. wyw. SNLU (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 35NRT; 23.64(rej.)×6.41×2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5248, rok produkcji silnika 1957, 225KM
charakterystyka w I.1965: 82BRT, 35NRT, 44tony; 24.11(całk.)/23.64(rej.)×6.41×2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5248, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 10w
charakterystyka w I.1973: 82BRT, 35NRT, 36ton; 24.11(całk.)/23.64(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5248, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 10w
25.XI.1957: Arka 212(?) Gdy-225 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-225 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1967: Wła-171 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
8.II.1974: wszedł na brzegową płyciznę, ok. 4 kable od falochrony portu we Władysławowie
13.II.1974: ściągnięty przez statki ratownicze „Halny”, „Tumak”, „Muszla” i „Wiatr”
1980: skreślony z Rejestru PRS

24) Arka 213(?) Gdy-226, nr budowy 178
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 178, wod. 31.XII.1957, uk. I(?).1958
I(?).1958: Arka 213(?) Gdy-226 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
†28.VIII.1958: utracony na mieliźnie na M. Północnym

25) kuter badawczy Imor, nr budowy 179
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 179, wod. 28.VI.1958, uk. IX(?).1958
PRS 43082 --> od 1975: PRS 430082; sygn. wyw. SNMX (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 92BRT, 35NRT; 24.11(całk.)/23.66(rej.)×6.41×2.37m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5265, rok produkcji silnika 1958, 225KM; 9w
IX(?).1958: kuter badawczy Imor (Instytut Morski; Gdańsk)
X.1982: wycofany z eksploatacji
1989: skreślony z Rejestru PRS

26) Arka 214(?) Gdy-227, nr budowy 180
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 180, wod. 9.I.1958, uk. IV(?).1958
PRS 43084 --> od 1975: PRS 430084; sygn. wyw. SNMH (odebrany w latach 1972-1973)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT; 24.09(całk.)/23.64(rej.)×6.41×~2.60m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5252, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 10w
charakterystyka w I.1972: 82BRT, 34NRT, 36ton; 24.09(całk.)/23.64(rej.)×6.41×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5252, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 10w
charakterystyka w I.1987: 82BRT, 34NRT, 36ton; 24.09(całk.)/23.64(rej.)×6.41×2.20m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-330, nr sil. 5252, rok produkcji silnika 1957, 225KM; 9w
IV(?).1958: Arka 214(?) Gdy-227 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1965: Gdy-227 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Dalmor”; Gdynia)
1966: Wła-158 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1979: Gdy-50 (Edward Nowak; Gdynia)
po 1984/przed 1987: Gdy-50 (Dariusz Nowak; Gdynia)
1994: wycofany z eksploatacji, przebudowany na bar rybny
1999: bar rybny Gdy-50 (S.C. „Barkas”; Gdynia)
I.2013: istnieje
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1393
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry (kompozycyjne) typu B-25

Post autor: Chemik »

Chemik pisze:6) Hydrograf-I, nr budowy 156
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 156, wod. V(?).1956, uk. 15.VI.1956
PRS 43063 --> od 1975: PRS 430063;
sygn. wyw. SNIR (odebrany w latach 1972-1973), od 1976-1978 syg. wyw. SQIB (odebrany w 1979 roku)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×~2.40m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5164, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1982: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, 210KM; 8w
1956 wodowany jako: Gdy 241 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
15.VI.1956: kuter hydrograficzny Hydrograf-I (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1959: kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
po 1964/przed 1967: kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski; Świnoujście)
po 1968/przed 1972: kuter dozorczy Kontroler-9 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1975: kuter dozorczy Kontroler-9 (Urząd Morski w Gdyni; Gdynia)
1981: Gdy-20 (Jan Kreft i Bonny Szmit; Gdynia)
†30.III.1981: zatonął w wyniku nieszczelności poszycia, podniesiony i naprawiony
po1984/przed 1987: Gdy-20 (Bonny Szmit; Gdynia)
1991: skreślony z Rejestru PRS
Nastąpiła mała korekta losów i charakterystyki:
Chemik pisze:6) Hydrograf-I, nr budowy 156
Gdyńska St. Remontowa, Gdynia, nr budowy 156, wod. V(?).1956, uk. 15.VI.1956
PRS 43063 --> od 1975: PRS 430063;
sygn. wyw. SNIR (odebrany w latach 1972-1973), od 1976-1978 syg. wyw. SQIB (odebrany w 1979 roku)
charakterystyka w XII.1958: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×~2.40m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5164, rok produkcji silnika 1955, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1974: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×~2.40m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, nr sil. 5094, rok produkcji silnika 1952, 210KM; 9w
charakterystyka w I.1982: 82BRT, 34NRT; 24.11(całk.)/22.64(rej.)×6.40×?m; 1 sil. 4-suw., 3-cyl. Vølund DR-329, 210KM; 8w
1956 wodowany jako: Gdy 241 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
15.VI.1956: kuter hydrograficzny Hydrograf-I (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1959: kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
po 1964/przed 1967: kuter hydrograficzny Hydrograf-1 (Gdański Urząd Morski; Świnoujście)
po 1968/przed 1972: kuter dozorczy Kontroler-9 (Gdański Urząd Morski; Gdynia)
1972-1973: wymiana silnika na silnik tego samego typu, nr silnika 5094, rok produkcji silnika 1952
1975: kuter dozorczy Kontroler-9 (Urząd Morski w Gdyni; Gdynia)
1981: Gdy-20 (Jan Kreft i Bonny Szmit; Gdynia)
†30.III.1981: zatonął w wyniku nieszczelności poszycia, podniesiony i naprawiony
po1984/przed 1987: Gdy-20 (Bonny Szmit; Gdynia)
1991: skreślony z Rejestru PRS
ODPOWIEDZ