Mam ta ksiazke, ale nie nadal nie ma tu stoczni!Krzysztof Gerlach pisze:Ostatni raz. Fragment z książki Grahama Smitha "King's Cutters. The Revenue Service and the War against Smuggling", wydanej w 1983 r., a więc na lata przed opracowaniami Winfielda. Fakt, że autor powołuje się tylko na dokumenty zgromadzone w Public Record Office, papiery prezesa HM Customs and Excise, dokumenty Urzędu Skarbowego, relacje parlamentarne, raporty Coast Guard i inne takie tam, a nie gazety:
"In March 1851 they [Treasury] authorised the purchase of a screw revenue vessel and the Customs Board found a new vessel called the Ferret in the process of construction. It was a schooner-rigeed vessel of 318 tons and cost over Ł10,000. It was brought into operation in February 1852, RENAMED the Argus and for the first time a naval commander was given command, J S W Grandy".
W opisie prob, jest tylko budowniczy maszyn Penn.
Okred nei byl zbudowany prze C.J.Mare, bo spis po 1844 jest raczej peny
Podawane miejsce budowy przez roczniki (Navy List , czy Naval Pocket Book) jako Blackwall
co prawda nie zostawia duzo mozliwosci, ale nie podaje nazwy.
teraz sprawdzielem w WSS liscie Greena, jest chyba pomylka,
#290 ARGUS - moze byc ten
#300 ARGUS - ewidentnie portugalski okret