esem pisze:A ciekawe jaki byłby wynik starcia na drodze duńskiej gdyby zamiast B i PE wystąpiły Sch i G? Pewnie by uciekły na widok H i PoW?
Jeżeli chcesz podmienić okręty zachowując wszystkie inne warunki, to odpowiedź brzmi: doszłoby do bitwy morskiej. Adm Lutiens nie miał dokąd uciekać bo jedyną drogę zagradzał mu adm Holland a drugą krążowniki Wake-Walkera, tylko dlatego doszło do bitwy na drodze Duńskiej.
Maciej pisze:W interesującym nas scenariuszu, Scharnhorst ma IZ..?
Zastanówmy się jeszcze raz. Jeżeli armaty Alaski przebijają na 20 tys jardów 77mm pancerza a Scharnhorst ma pokład grubości 80mm...
Peperon pisze:Alaska=================== King George V
12" - 305 mm ============= 14" - 356 mm
517,093 kg AP ============ 721 kg APC
437 mps / 25,3 deg. ======== 445 mps / 26,4 deg.
267 / 102 mm ============= 241 / 102 mm ======= side / deck
Ciekawie wypada porównanie dla jakich prędkości początkowych (Muzzle Velocity) obliczano te dane w kontekście podanych w pierwszej tabelce prędkości początkowych dla nieśmiganej armaty
de Villars pisze:Aż dziw że do końca epoki pancerników marnowano tysiące ton wyporności na coś tak nieprzydatnego jak pancerz burtowy.
Nie doceniasz genialności myśli technicznej wykorzystanej przy projektowaniu Alasek. Nie dość że zaoszczędzono na opancerzeniu burtowym, to całkowicie zrezygnowano z jakiejkolwiek ochrony podwodnej. Przecież coś takiego jak pociski nurkujące to całkowita abstrakcja a strefa niebezpieczna to tylko kolejny margines - dla dystansu 25 km razem z pasem burtowym to raptem 50% danger zone