Oczywiście można tak gdybać. kwestia tylko że na temat pędnika mamy określone opisy. W dodatku starałem się wykazać pewną logikę takiego rozwiązania. Wiadomo że pewności na 100 % nie ma, ale są określone przesłanki.
Natomiast co do wysokiego relingu jest odwrotna sytuacja. Na rysunku krypy jest on zaznaczony jako element stały, potem krypę przebudowywano, zmieniano bulaje, dziób, cały układ wewnętrzny oraz żurawie, dodano maszt, dodano napęd. W dodatku na nielicznych dostępnych zdjęciach nie ma śladu po wysokim relingu. Nawet zastanawiam się czy układ słupków jest taki sam czy też go nie zmieniono?
Więc mam do ciebie trzy pytania .
1.Po co miano by trzymać ponad 100 m rur na pokładzie, by zakładać te wysokie barierki ? Jaki cel i logika? Może wyjaśnienie tkwi w ich przeznaczeniu i na krypie miały jakiś cel.
2. jeśli jest tak jak piszesz i są to zakładane barierki, to czy powinno się je rysować? Choćby linią przerywaną? Skoro okręt z nimi nie pływał. Owszem czasami rysuje się linią przerywaną jakieś demontowane elementy, ale jest to w przypadku gdy są one pewne, a nie bardzo wątpliwie prawdopodobne.
3. Dla czego z uporem maniaka rysuje się te barierki skoro ich nigdzie nie widać a totalnie ignoruje się maszt i 3 żuraw, które widać i które są pewne? Bo dla mnie jest to niepojęte. Po prostu nie pojmuję skąd ten upór
Zaczynam się poważnie zastanawiać czy to ja przypadkiem ja nie jestem tępogłowy i czy mi się ten maszt i 3 żuraw nie przyśniły
![Że jak? :co:](./images/smilies/icon_co.gif)