Armatorzy z Myslowic
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Armatorzy z Myslowic
Mam pytanie czy ktos ma materialy na temat armatorow istatkow zarejestrowanych pred wojna w Myslowicach. Mam w domu fatalnej jakosci reproudkcje statku wycieczkowego, ktory nazywal sie Myslowice z portem macierzystym w tym miescie
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
Przed wojną oczywiście II na Przemszy działali:
Jan Kwiatkowski firma przewozowa
Andrzej Sapok miał berlinki "Górnoślązaczka","Krakowianka" oraz statek "Mysłowice" i hol"Święty Jan". Miał w Jęzorze koło Mysłowic stocznię. W 1926 miał 5 berlinek, 10 kryp i holownik
J.Michałek - barka "Wanda".
Kopalnia Węgla Pszczyna - barka "Pszczyna"
Jan Kwiatkowski firma przewozowa
Andrzej Sapok miał berlinki "Górnoślązaczka","Krakowianka" oraz statek "Mysłowice" i hol"Święty Jan". Miał w Jęzorze koło Mysłowic stocznię. W 1926 miał 5 berlinek, 10 kryp i holownik
J.Michałek - barka "Wanda".
Kopalnia Węgla Pszczyna - barka "Pszczyna"
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 806
- Rejestracja: 2004-05-28, 15:45
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
"NIDA"
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1938; Stocznia Zieleniewskiego, Kraków.
NOŚNOŚĆ: t.
WYMIARY: długość- 26,00 m; szerokość- 3,10 m, zanurzenie – 0,60 m.
SILNIKI GŁÓWNE:1 silnik spalinowy; typ: 3D6; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowostki, Warszawa 1955 r.; moc: 150 KM.
PĘDNIK: bocznokołowiec; PRĘDKOŚĆ: ?/godz.; ZAŁOGA: 5 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1938: OLZA - Towarzystwo Żegluga Polska S.A., Kraków.
1939 – 1945 - losy nieznane
1945: OLZA - Towarzystwo Żegluga Polska S.A., Kraków.
1948: NIDA - Państwowa Żegluga na Wiśle. Ekspozytura w Krakowie.
1949: NIDA - Państwowa Żegluga Śródlądowa. Ekspozytura w Krakowie.
1951: NIDA - P. P. Żegluga na Wiśle. Ekspozytura w Krakowie.
1956: NIDA - P. P. Krakowska Żegluga na Wiśle, Kraków.
1957: - wymiana silnika.
1963: NIDA - P. P. Żegluga Krakowska, Kraków.
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1938; Stocznia Zieleniewskiego, Kraków.
NOŚNOŚĆ: t.
WYMIARY: długość- 26,00 m; szerokość- 3,10 m, zanurzenie – 0,60 m.
SILNIKI GŁÓWNE:1 silnik spalinowy; typ: 3D6; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowostki, Warszawa 1955 r.; moc: 150 KM.
PĘDNIK: bocznokołowiec; PRĘDKOŚĆ: ?/godz.; ZAŁOGA: 5 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1938: OLZA - Towarzystwo Żegluga Polska S.A., Kraków.
1939 – 1945 - losy nieznane
1945: OLZA - Towarzystwo Żegluga Polska S.A., Kraków.
1948: NIDA - Państwowa Żegluga na Wiśle. Ekspozytura w Krakowie.
1949: NIDA - Państwowa Żegluga Śródlądowa. Ekspozytura w Krakowie.
1951: NIDA - P. P. Żegluga na Wiśle. Ekspozytura w Krakowie.
1956: NIDA - P. P. Krakowska Żegluga na Wiśle, Kraków.
1957: - wymiana silnika.
1963: NIDA - P. P. Żegluga Krakowska, Kraków.
W.DANIELEWICZ
Oto zdjęcie (ok. roku 1960) "Nidy" (byłej "Olzy") wstawione przez W.Danielewicza, które "wcięło" przy zmianie serwera. Pozwoliłem sobie wgrać je jeszcze raz.W.Danielewicz pisze:"NIDA"
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1938; Stocznia Zieleniewskiego, Kraków.
NOŚNOŚĆ: t.
WYMIARY: długość- 26,00 m; szerokość- 3,10 m, zanurzenie – 0,60 m.
SILNIKI GŁÓWNE:1 silnik spalinowy; typ: 3D6; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowostki, Warszawa 1955 r.; moc: 150 KM.
PĘDNIK: bocznokołowiec; PRĘDKOŚĆ: ?/godz.; ZAŁOGA: 5 ludzi.
JB
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk