Armatorzy z Myslowic

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Armatorzy z Myslowic

Post autor: admiralcochrane »

Mam pytanie czy ktos ma materialy na temat armatorow istatkow zarejestrowanych pred wojna w Myslowicach. Mam w domu fatalnej jakosci reproudkcje statku wycieczkowego, ktory nazywal sie Myslowice z portem macierzystym w tym miescie
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Pokaz, nie wstydz sie :-)
AvM
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Dobra jak dorrwe sie do skanera - ale to za pare dni OK? 8)
Gość

Post autor: Gość »

Przed wojną oczywiście II na Przemszy działali:
Jan Kwiatkowski firma przewozowa
Andrzej Sapok miał berlinki "Górnoślązaczka","Krakowianka" oraz statek "Mysłowice" i hol"Święty Jan". Miał w Jęzorze koło Mysłowic stocznię. W 1926 miał 5 berlinek, 10 kryp i holownik
J.Michałek - barka "Wanda".
Kopalnia Węgla Pszczyna - barka "Pszczyna"
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

A zapomniałem dodać jeszcze Marię Sapok z barką "Maria"
W.DANIELEWICZ
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Przed 1945 rokiem to na kazdej kaluzy cos plywalo.
A po 1945 roku coraz mniej. Szkoda ...
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Co zrobić wtedy się opłacało potem już nie mam na mysli nasz kraj
W.DANIELEWICZ
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Wielkie dzieki postaram sie do zalaczyc skan jak najszybciej...
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Aha, bedzie jeszcze jeden skan - znalazlem fotke bocznokolowego holownika OLZA, wlasnosc koncernu Robur, ktory plywal po Przemszy
Awatar użytkownika
Slaw
Posty: 929
Rejestracja: 2004-03-28, 12:01
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slaw »

admiralcochrane pisze:Aha, bedzie jeszcze jeden skan - znalazlem fotke bocznokolowego holownika OLZA, wlasnosc koncernu Robur, ktory plywal po Przemszy
Rozpalasz zmysły do czerwoności , czekamy ( kiedy te skany będą? ;)
Slaw
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Holownik "Olza" nie był własnoscią firmy Robur lecz Towarzystwa Żeglugi Polskiej SA w Krakowie, po roku 1945 jako "Nida" w Zegludze Krakowskiej.
W.DANIELEWICZ
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Kierowalem sie podpisem pod zdjeciem, no coz nie nalezy zawsze wierzyc slowu pisanemu. A kiedy i gdzie zostal zbudowany?
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

"NIDA"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1938; Stocznia Zieleniewskiego, Kraków.
NOŚNOŚĆ: t.
WYMIARY: długość- 26,00 m; szerokość- 3,10 m, zanurzenie – 0,60 m.
SILNIKI GŁÓWNE:1 silnik spalinowy; typ: 3D6; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowostki, Warszawa 1955 r.; moc: 150 KM.
PĘDNIK: bocznokołowiec; PRĘDKOŚĆ: ?/godz.; ZAŁOGA: 5 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1938: OLZA - Towarzystwo Żegluga Polska S.A., Kraków.
1939 – 1945 - losy nieznane
1945: OLZA - Towarzystwo Żegluga Polska S.A., Kraków.
1948: NIDA - Państwowa Żegluga na Wiśle. Ekspozytura w Krakowie.
1949: NIDA - Państwowa Żegluga Śródlądowa. Ekspozytura w Krakowie.
1951: NIDA - P. P. Żegluga na Wiśle. Ekspozytura w Krakowie.
1956: NIDA - P. P. Krakowska Żegluga na Wiśle, Kraków.
1957: - wymiana silnika.
1963: NIDA - P. P. Żegluga Krakowska, Kraków.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

W.Danielewicz pisze:"NIDA"
TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1938; Stocznia Zieleniewskiego, Kraków.
NOŚNOŚĆ: t.
WYMIARY: długość- 26,00 m; szerokość- 3,10 m, zanurzenie – 0,60 m.
SILNIKI GŁÓWNE:1 silnik spalinowy; typ: 3D6; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowostki, Warszawa 1955 r.; moc: 150 KM.
PĘDNIK: bocznokołowiec; PRĘDKOŚĆ: ?/godz.; ZAŁOGA: 5 ludzi.
Oto zdjęcie (ok. roku 1960) "Nidy" (byłej "Olzy") wstawione przez W.Danielewicza, które "wcięło" przy zmianie serwera. Pozwoliłem sobie wgrać je jeszcze raz.
Obrazek
JB
a-v-m

Post autor: a-v-m »

Byl statek:

NEPTUN zbud 1911 C.Wollheim 18.2m tylnokolowioec dla Myslowitz

AvM

PS. AdmiralCochrane - czekamy na scan !
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Był tylko armator nie znany. Był on w kuk Weichselflottille, potem w administracji wodnej tzn w 1918/19 jako "Matejko" potem w Flotylli Wislanej i na końcu w pińskiej.
W.DANIELEWICZ
ODPOWIEDZ