zacietrzewienie anty-PiS-owskie nie wybiera (anty-PO-wskie zresztą też - też się zdarza, chociaż zacietrzewienie anty-PiS-owskie strony "przeciwnej" jest gorsze, bardziej zajadłe, co wykazały badania socjologiczne*)
- "każdemu" może odebrać umiejętność sensownego, merytorycznego, rzeczowego, bezstronnego (sprawiedliwego) wypowiadania się na tematy np. portów, planów inwestycyjnych, etc.
wyraźnie powiedziano, że to jest wybrana
koncepcja (słowniki polecam), a nie tablice mojżeszowe do bezwzględnego przestrzegania.
mnóstwo inwestycji na świecie przyjęło ostateczny kształt nawet mocno odmienny od planów, koncepcji i wizualizacji sprzed 20 lat, ale to, że ktoś kiedyś planował i "snuł" odważne czy kontrowersyjne wizje sprawiło, że w ogóle się udało taką inwestycję zrealizować, a dzięki niej utrzymać lub zwiększyć zatrudnienie w regionie, utrzymać udziały w rynku, nie dać się wyrzucić na margines albo udało się wyjść z marginesu, na którym się wcześniej było.
no a duże porty (a Gdańsk do takich w naszym rejonie do takich należy) planują z odpowiednim rozmachem (i to nic złego)
powiedziano też, że cała inwestycja będzie realizowana etapami (nie od razu cały ten nowy rozgałęziony pirs powstanie)
w koncepcji zawarto etapowość realizacji inwestycji i jej "modułowość"
warunki rynkowe, gospodarcze pozwolą albo wymuszą, to powstanie całość, nie będzie takich warunków - powstanie część z tego rozgałęzionego pirsu.
jeżeli powstanie, będzie realizowana prawdopodobnie na zasadzie PPP
i to nie ma absolutnie żadnego znaczenia, że ostateczny kształt będzie inny niż na tych dzisiejszych wizualizacjach, ani ujma dla twórców tej koncepcji - takie po prostu jest życie (gospodarcze)... - zmienne.
każdy port na świecie, który nie odpuszcza sobie rozwoju, który się nie poddaje na starcie, który nie żyje w próżni czy na księżycu, a w otoczeniu konkurencyjnym (w którym porty zabiegają także o inwestorów, operatorów terminali), "snuje" takie plany i je publikuje... z jednej strony są one częścią strategii rozwoju (którą zawsze można skorygować w zależności od potrzeb i od rozwoju sytuacji makroekonomicznej, rynkowej, etc.), z drugiej - fragmentem marketingu.
nie pamiętam, żeby ci sami, którzy teraz drwią i naśmiewają się z wizualizacji "za obecnej władzy" tak samo pogardliwie i drwiąco komentowali TE (patrz linki) wizualizacje i plany - z ostatniego z ośmiu lat rządów PO-PSL
marzec 2015:
>
https://biznes.trojmiasto.pl/Gdy-powsta ... 88743.html
>
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 48221.html
zwracam uwagę, że jeżeli obecne plany / koncepcje są niedorzeczne / godne wyśmiania i miażdżącej krytyki - np. z powodu zawarcia w nich dwóch terminali kontenerowych "konkurencyjnych dla istniejących", to te z czasów rządów PO-PSL były takie w nie mniejszym stopniu.
_________
*
Wyniki naszego badania wskazują, że zwolennicy partii opozycyjnych, w tym liberałowie, mają bardziej wrogie postawy wobec wyborców partii rządzącej niż wyborcy partii rządzącej wobec wyborców opozycji.
[
https://kulturaliberalna.pl/2019/01/29/ ... ska-wywiad]