To jest naprawde Super!!
Ch.
Zdjęcie pochodzi z kolekcji Marka T. i było opublikowane W MORSiO (nr 3/1998). Rysunek to wiele godzin pracy na podstawie sylwetek z Groenera i Piwowońskiego (tu są liczne błędy). Dla tych, którzy chcą się pobawić w "przebudowę" K-5 mogę wysłać plik dużej rozdzielczości w formacie .tif (2,3 MB) lub .psd (mniejszy, ale potrzebny jest Adobe Photoshop). Zamówienia proszę wysyłać na priva (p.w.)Mitoko pisze:Dla mnie nowum to rysunek i zdjęcie K-5
Część CHRIS!CHRIS pisze:Hallo JB!
Mam kilka pytan:
Ch.
P 3 to była motorówka KPW Modlin nr 7, a P 4 (II) to b. mot. Flotylli Wiślanej (od października 1920 roku w Pińsku). Dla utrudnienia analiz historykom mogę dodać, że w latach 20. w Flotylli Wiślanej istniała motorówka M 7, przekazana w październiku 1925 roku FP.1. P-3 moze powinno byc ex. M-7 ? a nie Nr.7 bo P-4 byl Nr.7 ?
Jeszcze jedno na szybko L-2 piszesz ze to prawdopodobnie Nr.6 ale Nr.6 to chyba (Szaron) pozniejszy KU-6?
T 5 --> KM 13 --> P 4 (I) to wcześniej Nr 10 FW (być może przedtem "Bocian), KM 11 to b. M 11 FW, być może dawny "Kujawiak".2. Co jest z P-4(I) ex. KM-13 ex. T-5 --> pierwszym o tym numerze i KM-11 zostaly w 1934 roku wyc. ze sluzby; Jakie numery mialy wczesniej?
Nastąpiła u Ciebie zbitka dwóch jednostek (u mnie też!). P 2 (I) b. nr 18 FW, być może dawniej "Mewa", wycofana około roku 1932 oraz P 2 (II) (ex KM 10, ex M 10) - motorówka FW przedtem "Bocian" (patrz uwagi o P 4 (I)) lub nr 4.3. P-2 ex. Nr.18 ex. KM-10 nie byla to rowniez M-10?!
od 23.III.'27 juz jako "P-2" po tym na poczatku lat 30-tych jako KM-10 do 27.IV.'33 znowu P-2.
Sprawę dwóch motorówek o oznaczeniu P 2 już wyjaśniłem w poprzednim poście. Dziękuję za sprostowania. Z pośpiechu zrobiłem dwa błędy (już poprawione): P 2 (II) nosiła to oznaczenia od 27 kwietnia 1933 roku (P 2 (I) od 23 marca 1927 roku), zaś P 3 od 1931 roku. P 4 (I) patrz poprzedni post, P 4 (II) została tak oznaczona 8 stycznia 1938 roku.CHRIS pisze:P-1 otrzymala swoj nr.23.III.27
P-2 " " " (23.III.27) 27.IV.'33?
P-3 " " " od 1931 (piszesz 1933) bo nowy KM-12 wszedl do sluzby w 1931 roku czyli P-3 musial juz w tym roku stracic swoj "KM" numer i zostac Mot.-portowa.
P-4(I) " " " 1931 bo nowy KM-13 wszedl do sluzby w tym wlasnie roku. czyli pomiedzy 31-34 byl "P-4" (I)? ta mot. jest dosc tajemnicza ex. KM-13 czyli T-5 w/g. Dyskanta to "Nr.10" .
P-4(II) zostal w .IV. 1931(?) (po wejsciu do sluzby KM-14) przemianowany na KM-7 czyli dopiero po 1934 roku mogl zostac "P-4"
Ch.
Nie było chyba nowego kutra o oznaczeniu KM 11.Teraz KM-11 (stary) co z nim bylo po 1931 roku kiedy to "swoj" numer oddal nowemu kutrowi, czyli co robil pomiedzy 31-34 kiedy to zostal wycofany?
Jak ktoś jak cymbał stosuje metodę copy-paste to wychodzą takie kwiatki. Oczywiście powinno być KM 8, a nie P 3 (już poprawiam). Dziękuję za zwrócenie uwagi na błąd.KM-8 ex. T-1 przemianowan na "KM-8" musiala zostac juz w 1928 roku gdyz nowy T-1 wszedl wtedy wlasnie do sluzby, i chyba pozostal tym KM-8 az do 1939 roku czy moze nosil przejsciowo '28- '31 numer P-3 tak jak piszesz?
Tak, zgadza się. Dyskant nie jest pewien czy KM-8 i KM-9 dotrwały do września. Podkowicz (Nasze Sygnały nr 122/1970) pisze, że w tym czasie K.M. 8 należał do Oddziału Łączności, a KM 9 był motorówką pogotowia lotniczego L. 9!CHRIS pisze:Teraz suma wiadomosci o KM (starych)
Byly:
KM-7-----> do 8.I.'38 po tym P-4(II)
KM-8-----> pozostal do 1.IX.'39
KM-9-----> pozostal do 1.IX.'39
KM-10----> do 27.IV.'33 po tym P-2(II)
KM-11----> do 1934 po tym wyc.
KM-12----> do 1931 po tym P-3
KM-13----> do 1931 po tym P-4(I)
KM-14----> do 1931 po tym KM-7
KM-15----> do 1931 po tym KM-9
Troche porzadku w Kutrach Meld.
Ch.
Nr. 7 (FW) <-- M-VII (FP). P 1 <-- Dzi, nic więcej nie wiem. O motorówkach z numerem 10 napiszę więcej trochę poźniej, bo mam też wiele wątpliwości.CHRIS pisze: P-4(II) ---> KM-7 ---> KM-14 ---> T-2----> Nr.7(FW) ---> M-VIII(FP) (?)
P-4(I) ----> KM-13 ---> T-5 ----> Nr.10(FW) ----> Bocian(?)
P-3 ----> KM-12 ---> M-12 ---> T-4 ----> Nr. 7(KPWM)
P-2(II) ---> KM-10 ---> M-10(FW) ----> Bocian
P-2(I) ----> Nr.18(FW) ----> Mewa(?)
P-1 ????? co z nia
co jest z tym Bocianem? raz jest z ? a raz nie.
Ch.
M-10 została przydzielona do Flotylli Pińskiej 12 października 1925 roku, po rozwiązaniu Flotylli Wiślanej (przybyła do Pińska na początku 1926 roku). Oznaczenie K.M. 10 otrzymała we wrześniu 1928 roku, przy porządkowaniu nazewnictwa jednostek przez Zajączkowskiego.CHRIS pisze:Hallo JB
Pytanie do P-2(II)
Kiedy M-10 zostala KM-10 ? i kiedy przeszla do Pinska tez w X.'20?
Ch.