Jakoś tak nie do końca "uczciwy deal"...AdrianM pisze: ↑ Co ma być dalej? Kopią dalej w ramach II etapu do samego Elbląga. Kwestia sporna jest o ostatnie 900m. Żadnych plotek tam nie ma. Port należy do miasta i to zarząd portu jest odpowiedzialne za ostatni odcinek. Rząd zaoferował im 100mln, ale w zamian za udziały w porcie. Uczciwy deal, c'nie?
Przekop i kanał żeglowny to pomysł "władzy" zrobiony "na chama" na pograniczu złamania prawa już na początku.
Rzeka Elbląg należy do Gospodarstwa Wody Polskie, bo jemu podlegają wszystkie wody w kraju. Ponieważ Wody Polskie są własnością Skarbu Państwa, więc to "rząd" powinien sfinansować inwestycję, a nie zrzucać lub wymagać tego od samorządu.
Z wypowiedzi medialnych prezydenta Elbląga wynika, że miasto ma tylko około 30% udziałów w porcie, a "rząd" chce wymusić dokończenie kanału od miasta. Powiem więcej. "Rząd" powinien uczestniczyć w modernizacji portu Elbląg w przypadku takiej konieczności. Jedynymi warunkami powinny być te, dotyczące warunków spłaty kredytów lub warunków uzyskania gwarancji rządowych dla takowych. Ale do tego musi być rząd...
W tym momencie można się, a nawet należy głęboko zastanowić nad "uczciwością" dealu...