Lepszą robotę tam robią.
32 F-35, 250 Abramsów, 4x AW101, 8 x H-60, 24 Bayraktar TB2, drugi dywizjon NSM, Grot.
Moderator: nicpon
Pomogę, bo mam akurat pod ręką notatki. Zamówienia tych co wyliczono (bo trochę można byłoby też dodać, od drobnicy w stylu Warmate po to co z Korei), chronologicznie w uogólnieniu do miesięcy podpisania umowy:
Trzeba też pamiętać, że np. decyzja o zakupienie Abramsów, 250 czołgów - była w lecie 2021 r.
Trzeba też pamiętać, że np. decyzja o zakupienie Abramsów, 250 czołgów - była w lecie 2021 r.
Dzięki za info, będzie pomocne.
Możliwe, że byłaby szansa na tańsze i pewniejsze samoloty...
Przypuszczam ze gdyby w styczniu 2020 zamowic F-16 Viper zamias F-35 to byloby taniej w zakupie, taniej w lataniu, taniej w utrzymaniu - moze i pewniej bo w F-16 to juz raczej po tylu latach latania nic nie wylezie a z F-35 kto wie co i kiedy sie urwie albo przemeczy. Logistyka bylaby tez latwiejsza szczegolnie gdyby F-16 ktore mamy a ktore wymagaja juz modernizacji podciagnac pod standard Viperow. Moze gdyby wydac tyle kasy ile pojdzie na F-35 + FA-50 to mozna bylo miec wiecj F-16 niz F-35 + odpowiednio mniej FA-50 za te same pieniadze.
Piotrze S. - litości!!! Przecież gdyby program modernizacji sił zbrojnych 2013-2022 był realizowany (a został przerwany, bo PiS doszedł do władzy), to byśmy te Patrioty czy Astry już mieli dawno. W 2022 roku dostalibyśmy ostatnie baterie. To, że ich nie mamy wynika z tego, że programu zakładającego ich pozyskanie NIE REALIZOWANO po 2015 roku.Nie usłyszycie również tego ,że zagwarantuje on w razie wygrania wyborów utrzymanie wydatków na MON na takim poziomie ,że nie będziemy się wstydzić takich sytuacji...
Kolega uwaza - takie powtarzanie ze pieniedzy nie ma i nie bedzie moze doprowadzic do zakazu wypowiedzi dla mediow i skreslenia z listy wyborczej
F-16 ciągle wraca w dyskusjach. Niezależnie od sensowności kupowania F-16 (schodzącego jednak typu, wycofywanego) - problem w tym że produkcja F-16 została przerwana, z uwagi na przenoszenie linii produkcyjnej do innego stanu. Po wznowieniu produkcji jest sporo zaległych zamówień - Tajwan, Bułgaria, Słowacja, Rumunia. Przecież z tego wziął się zakup FA-50 (a nie F-16) - jedyna konstrukcja która była dostępna w miarę szybko.Franek Wichura pisze: ↑ gdyby w styczniu 2020 zamowic F-16 Viper
Niektore typy schodza zadziwiajaco dlugo np. B-52
I gdzies w tej kolejce stalaby Polska - tak jak stoi po F35 - tylko ze taniej
To jest inna historia niz F16 zamiast F35 - inne czasy.
F-35 będziemy mieć dużo wcześniej niż moglibyśmy mieć F-16.Franek Wichura pisze: ↑ I gdzies w tej kolejce stalaby Polska - tak jak stoi po F35 - tylko ze taniej