Parowce floty Sardynii
Parowce floty Sardynii
Uwaga!
Dodano obrazki: GOVERNOLO, CARLO ALBERTO
Dodano obrazki: GOVERNOLO, CARLO ALBERTO
Parowce floty Sardynii
fregata parowa (Pirofregata ) typu MARIA ADELAIDE
71.90 x 15.00 x 6.10 normala 6.50 maksymalna (Duca di Genova szerokosc 15.04 m)
stocznia La Foce, Genova
Maria Adelaide (wodowana 11.07.1859) 1900 rezebrana
Duca di Genova (wodowana 03.11.1860) 1875 rezebrana
2 maszyny Penn & Sons, Greenwich 600nhp okrety srubowy
Maria 2255 ihp = 12.0 kts
Duca di Genova 2134 ihp = 12.0 kts
17.03.1861 w sluzbie marynarki wloskiej
PS jak ktos wiecej danych szuka, polecam wspomniany artykul Dr. Aldo Antonicell
71.90 x 15.00 x 6.10 normala 6.50 maksymalna (Duca di Genova szerokosc 15.04 m)
stocznia La Foce, Genova
Maria Adelaide (wodowana 11.07.1859) 1900 rezebrana
Duca di Genova (wodowana 03.11.1860) 1875 rezebrana
2 maszyny Penn & Sons, Greenwich 600nhp okrety srubowy
Maria 2255 ihp = 12.0 kts
Duca di Genova 2134 ihp = 12.0 kts
17.03.1861 w sluzbie marynarki wloskiej
PS jak ktos wiecej danych szuka, polecam wspomniany artykul Dr. Aldo Antonicell
- Załączniki
-
- Gay 00.jpg (345.31 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 01 Duca .jpg (453.72 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 12 Maria.jpg (431.35 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 13 Maria.jpg (128.68 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 14 Maria.jpg (531.83 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 15 Maria.jpg (388.22 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 16 Maria.jpg (384.47 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 17 Maria.jpg (262.39 KiB) Przejrzano 167 razy
-
- Gay 18 Maria.jpg (358.43 KiB) Przejrzano 167 razy
Parowce floty Sardynii
fregata parowa (Pirofregata ) VITTORIO EMANUELE
66.00 pp. 61.90 x 15.30 x 6.20 m
stocznia La Foce, Genova
Vittorio Emanuele (wodowana 01.07.1855) 1902 rezebrana
2 maszyny Penn & Sons, Greenwich 500nhp okrety srubowy
1488 ihp = 9.0 kts
17.03.1861 w sluzbie marynarki wloskiej
PS jak ktos wiecej danych szuka, polecam wspomniany artykul Dr. Aldo Antonicell
66.00 pp. 61.90 x 15.30 x 6.20 m
stocznia La Foce, Genova
Vittorio Emanuele (wodowana 01.07.1855) 1902 rezebrana
2 maszyny Penn & Sons, Greenwich 500nhp okrety srubowy
1488 ihp = 9.0 kts
17.03.1861 w sluzbie marynarki wloskiej
PS jak ktos wiecej danych szuka, polecam wspomniany artykul Dr. Aldo Antonicell
- Załączniki
-
- Gay-00.jpg (255.72 KiB) Przejrzano 165 razy
-
- Gay-01.jpg (530.21 KiB) Przejrzano 165 razy
-
- Gay-02.jpg (514.46 KiB) Przejrzano 165 razy
-
- Gay-03.jpg (456.45 KiB) Przejrzano 165 razy
-
- Gay-04.jpg (537.12 KiB) Przejrzano 165 razy
-
- Gay-05.jpg (334.47 KiB) Przejrzano 165 razy
Parowce floty Sardynii
Ponizszy okret byl zbudowany jako okret zaglowy
Dopiero juz w zjednoczonej flocie wloskiej zostal przebudowany na okret srubowy.
Korweta parowa (Pirocorvetta) SAN GIOVANNI
1780 ton pp. 53.00 x 12.82 x 5.80 m
(wodowany 05.03.1849) stocznia cantiere della Foce
2 maszyny Forges et Chantiers de la Méditerranée*, Menpenti kolo Marsylii 220 nhp 600ihp 9kts
17.03.1861 w sluzbie marynarki wloskiej
1861 przebudowany na okret srubowy (wodowany 05.09.1861) Forges et Chantiers de la Méditerranée*, La Seyne
31.03.1875 skreslony i rozebrany
* Stocznia byla w La Seyne a w Menpenti (teraz czesc Marsylii) zaklad produkujacy silniki
Dopiero juz w zjednoczonej flocie wloskiej zostal przebudowany na okret srubowy.
Korweta parowa (Pirocorvetta) SAN GIOVANNI
1780 ton pp. 53.00 x 12.82 x 5.80 m
(wodowany 05.03.1849) stocznia cantiere della Foce
2 maszyny Forges et Chantiers de la Méditerranée*, Menpenti kolo Marsylii 220 nhp 600ihp 9kts
17.03.1861 w sluzbie marynarki wloskiej
1861 przebudowany na okret srubowy (wodowany 05.09.1861) Forges et Chantiers de la Méditerranée*, La Seyne
31.03.1875 skreslony i rozebrany
* Stocznia byla w La Seyne a w Menpenti (teraz czesc Marsylii) zaklad produkujacy silniki
- Załączniki
-
- Gay 00.jpg (188.32 KiB) Przejrzano 111 razy
-
- Gay 0´2.jpg (136.83 KiB) Przejrzano 111 razy
-
- Gay 01.jpg (374.16 KiB) Przejrzano 111 razy
Parowce floty Sardynii
Kanonierki parowe (Piro-Cannoniera) typ CONFIENZA
212 tony 34.04 x 6.50 x ? m
maszyny Penn & Sons, 60nhp
stocznia cantiere della Foce
Confienza `(wodowany 31.03.1860) 28.03.1880 skreslony w Montevideo i sprzedany do rozebrania
Montebello (wodowany 31.03.1860) 31.03.1875 skreslony
Vinzaglio (wodowany 31.03.1860) .03.1869 przebudowany na zbiornikowiec wody Cisterna No. 1.
Varese (wodowany 03.11.1860) .03.1869 przebudowany na zbiornikowiec wody Cisterna No. 2. 10.10.1888 skreslony
Wiecej na temat tych okretow w artykule Dr. Aldo Antonicelli
https://www.ocean4future.org/savetheoce ... ives/61853
Z tego artykulu w wiekszosci pochodza ilustracje
212 tony 34.04 x 6.50 x ? m
maszyny Penn & Sons, 60nhp
stocznia cantiere della Foce
Confienza `(wodowany 31.03.1860) 28.03.1880 skreslony w Montevideo i sprzedany do rozebrania
Montebello (wodowany 31.03.1860) 31.03.1875 skreslony
Vinzaglio (wodowany 31.03.1860) .03.1869 przebudowany na zbiornikowiec wody Cisterna No. 1.
Varese (wodowany 03.11.1860) .03.1869 przebudowany na zbiornikowiec wody Cisterna No. 2. 10.10.1888 skreslony
Wiecej na temat tych okretow w artykule Dr. Aldo Antonicelli
https://www.ocean4future.org/savetheoce ... ives/61853
Z tego artykulu w wiekszosci pochodza ilustracje
- Załączniki
-
- pirocannoniera-confienza-1.png (519.94 KiB) Przejrzano 98 razy
-
- Fig.3-confienza-modello-2.png (311.7 KiB) Przejrzano 98 razy
-
- 17445300086.jpg (69.14 KiB) Przejrzano 98 razy
-
- Fig.-5-Confienza-1.png (456.4 KiB) Przejrzano 98 razy
-
- Fig.-6-antonicelli-gaeta-1.png (931.12 KiB) Przejrzano 98 razy
Parowce floty Sardynii
Kanonierki parowe (Piro-Cannoniera) typ ADDA
tony 25m x 2.3m x 1.1m
maszyny Ansaldo, Genua 15nhp
stocznia Ansaldo, Sampierdarena
Adda (wodowany 6.10.1860) przemianowany 1866 San Maritno; 1867 skreslony
Mincio (wodowany 6.10.1860) przemianowany 1866 Solferino; 1868 skreslony
Zbudowane dla jezioro Garda.
Pierwsze okrety zbudowane w stoczni Ansaldo. Numery stoczniowe 1 i 1bis.
Wedlug planow pieciu kanonierek francuskich przekazanych w 1859:
Frassinetto, Sesia, Torrione, Castenedolo i Pozzolengo (ex N°5-11)
tony 25m x 2.3m x 1.1m
maszyny Ansaldo, Genua 15nhp
stocznia Ansaldo, Sampierdarena
Adda (wodowany 6.10.1860) przemianowany 1866 San Maritno; 1867 skreslony
Mincio (wodowany 6.10.1860) przemianowany 1866 Solferino; 1868 skreslony
Zbudowane dla jezioro Garda.
Pierwsze okrety zbudowane w stoczni Ansaldo. Numery stoczniowe 1 i 1bis.
Wedlug planow pieciu kanonierek francuskich przekazanych w 1859:
Frassinetto, Sesia, Torrione, Castenedolo i Pozzolengo (ex N°5-11)
Ostatnio zmieniony 2025-08-03, 00:03 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Parowce floty Sardynii
Holownik (Rimorchiatore) LUNI
151 tony 29.6x5.0x1.9m
maszyny Orlano 60nhp 5w
stocznia LA Foce, Genua (wodowany 26.06.1858) 30.08.1903 skreslony i uzywana jako hulk mieszlkalny.
151 tony 29.6x5.0x1.9m
maszyny Orlano 60nhp 5w
stocznia LA Foce, Genua (wodowany 26.06.1858) 30.08.1903 skreslony i uzywana jako hulk mieszlkalny.
- Załączniki
-
- Luni 1857.jpg (19.21 KiB) Przejrzano 77 razy