W styczniu 1848 wybuchlo powstanie w Palermo.
Rezultatem bylo powolanie rewolucyjnego rzadu Sycylii.
Rewolucja trwala 16 miesiecy.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Powstanie_w_Palermo
https://www.lasiciliainrete.it/pl/direc ... voluzione/
https://en.wikipedia.org/wiki/Sicilian_ ... on_of_1848
Rzad rewlucyjny staral sie zbudowac flote, do ktorej trafilo kilka parowcow
Flota rewolucyjna Sycylii 1848-49
Flota rewolucyjna Sycylii 1848-49
Paroweic PALERMO byl omawiaany przy okazki statkow FLORIO
viewtopic.php?t=9751
Byl uzbrojony w 4 dziala 18 funtowe
viewtopic.php?t=9751
Byl uzbrojony w 4 dziala 18 funtowe
Ostatnio zmieniony 2025-09-28, 19:17 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Flota rewolucyjna Sycylii 1848-49
Parowiec Vesuvio
Ditchburn & Mare, Blackwall (wodowany 15.07.1846)
Maszyny Maudslay, Sons & Field, 220 nhp, 680 ihp = 17,5 w
dostarczony 7.11.1846 dla Administrazione della Navigazione a Vapore nel Regno due Duo Sicilie-Napoli (Societa Anonima Leop. Sicard).
20.01.1848 rewolucyjna floty Syclii zajety w Palermo
08.09.1848 zdobyty w Milazzo przez Borbonska fregate Roberto i przecholowany do Neapolu.
1849 zwrocony wlascicielom
24.11.1857 Compania della Navigazione a Vapore delle Due Sicilie, Neapol. Pocztowy servis Naples-Palermo.
04.1860 zarekwirowany przez flote Neapolu
07.09.1860 flota Sardynii
17.03.1861 zwrocony wlascicielom
10.1862 Gottrdo Acccosato & Lodovico Peirano, Neapol
30.09.1865 odstawiony od sluzby w Neapolu
10.04.1871 sprzedany na aukcji do rozbiorki
Na dolnym pobrazku blizniaczy statek CAPRI
Ditchburn & Mare, Blackwall (wodowany 15.07.1846)
Maszyny Maudslay, Sons & Field, 220 nhp, 680 ihp = 17,5 w
dostarczony 7.11.1846 dla Administrazione della Navigazione a Vapore nel Regno due Duo Sicilie-Napoli (Societa Anonima Leop. Sicard).
20.01.1848 rewolucyjna floty Syclii zajety w Palermo
08.09.1848 zdobyty w Milazzo przez Borbonska fregate Roberto i przecholowany do Neapolu.
1849 zwrocony wlascicielom
24.11.1857 Compania della Navigazione a Vapore delle Due Sicilie, Neapol. Pocztowy servis Naples-Palermo.
04.1860 zarekwirowany przez flote Neapolu
07.09.1860 flota Sardynii
17.03.1861 zwrocony wlascicielom
10.1862 Gottrdo Acccosato & Lodovico Peirano, Neapol
30.09.1865 odstawiony od sluzby w Neapolu
10.04.1871 sprzedany na aukcji do rozbiorki
Na dolnym pobrazku blizniaczy statek CAPRI
- Załączniki
-
- Vesuvio.jpg (278.04 KiB) Przejrzano 316 razy
-
- Vesuvio 2.jpg (387.57 KiB) Przejrzano 316 razy
-
- ILN 28 Nov 1846 Capri.png (1.12 MiB) Przejrzano 314 razy
Flota rewolucyjna Sycylii 1848-49
Giglio delle Onde srubowy zelazny parowiec
Ditchburn & Mare, Blackwall (wodowany 1844)
2 maszyny Maudslay, Sons & Field 50nhp 220ihp=14.5kts (proby)
zbudowany jako "Water Lily" jacht i experymentaly statek dla Maudslay & Sons.
27.12.1844 tzw builders certificate, zarejestrowany porzez stocznie
July 1845. proby .
nir zarejestrowany
3.10.1846 oposcil London w kierunku Nerapolu
(wymianiany w czasie rejsu jako statek neapolski)
1846? "Giglio delle Onde" Societa di Navigazione Calabro Sicula, Naples,
17.05.1847 servis Naples-Calabria , Messina , Gallipoli i Taranto . .
01.1848 uzajety przez sycilijskich rewolucionistow.
1848 uciekl na Malte
18.11.1848 oferowany na sprzedaz (jako Waterlily?).
20.12.1848 zarejstrowany #445 London dla Maudslay, Sons & Field, London, kapitan G.M.Sackson. Removed 11.1849 as sold to 16.09.1849 sprzedany flocie Austriackiej, nazwany "Seemöve".
1850 nowe kotly Strudthoff Trieste
06.1854 odlozony
24.11.1854 po badaniach w Wenecji skreslony
01.1855 zlomowany
maszyna uzyta na kanonierce Möve
Uzywana jako wzorzec dla srubowych kanonierek austriackich
Obrazki jako austracki SEEMÖVE
Ditchburn & Mare, Blackwall (wodowany 1844)
2 maszyny Maudslay, Sons & Field 50nhp 220ihp=14.5kts (proby)
zbudowany jako "Water Lily" jacht i experymentaly statek dla Maudslay & Sons.
27.12.1844 tzw builders certificate, zarejestrowany porzez stocznie
July 1845. proby .
nir zarejestrowany
3.10.1846 oposcil London w kierunku Nerapolu
(wymianiany w czasie rejsu jako statek neapolski)
1846? "Giglio delle Onde" Societa di Navigazione Calabro Sicula, Naples,
17.05.1847 servis Naples-Calabria , Messina , Gallipoli i Taranto . .
01.1848 uzajety przez sycilijskich rewolucionistow.
1848 uciekl na Malte
18.11.1848 oferowany na sprzedaz (jako Waterlily?).
20.12.1848 zarejstrowany #445 London dla Maudslay, Sons & Field, London, kapitan G.M.Sackson. Removed 11.1849 as sold to 16.09.1849 sprzedany flocie Austriackiej, nazwany "Seemöve".
1850 nowe kotly Strudthoff Trieste
06.1854 odlozony
24.11.1854 po badaniach w Wenecji skreslony
01.1855 zlomowany
maszyna uzyta na kanonierce Möve
Uzywana jako wzorzec dla srubowych kanonierek austriackich
Obrazki jako austracki SEEMÖVE
- Załączniki
-
- Seemöve 1.png (380.76 KiB) Przejrzano 286 razy
-
- Seemöve 2.png (340.15 KiB) Przejrzano 286 razy