BALENO zelazny kolowy parowiec
zbudowany Charles John Mare, Millwall, London - wodowanie 1860
maszyny John Scott Russell, 70 nhp 207ihp 11w; 1865-66 modyfikacje maszyn 340ihp
zwodowany jako "Fairy Queen" ON28868 dla C. J. Mare, London dla wycieczek miedzy Ramgate i Dover.
30.08.1860 zarejestrowany #205 w Londynie
04.02.1861 Brytyjski rejestr zamkniety , statek sporzedany obcokrajowcom
09.1860 zakupiony dla floty sycylijskiej za 300,900 Lirow
01.10.1860 wyplyna z Londynu Genui, kapitan J Garner
.10.1860 Sardynska Marynarka
17.03.1861 Wloska MW - transportowiec 2-giej klasy
1877 holownik
07.11.1905 wycofany z czynnej sluzby
10.03.1907 skreslony
Trzy male drewniane srubowy stateczki zakupione w czerwcu 1860 w Londynie przez Dr. Agostino Bertani.
Zbudowane ewidentnie we Francji jako statki pasazersko (300) handlowe (60ton)
Wedlug archiwow brytyjkich zbudowane w Bordeaux w 1856 roku
Archives nationales (Paris) F/14/4229 à 4232 Permis de navigation
podaje ze "La Seine" byl zbudowany przez Normanda
38,98m x 5,71m x 1,71m - zanurzenie w stanie zaladowanym
Wyslane pod koniec 1859 roku do Londynu
gdze otrzymaly nowe 2 cylindrowe maszyny Watta 80nhp (pooprzednio 35nhp)
16.02.1860 zarejestrowana w Londynie (numery 35-38) dla T.S.Bergbie w Londynie
Ten makler posredniczyl w zakupie innych statkow dala Garibaldiego
"Badger" 18.04.1860 sprzedany W.H.Rayden, London ale 25.06.1860 ponownie odsprzedany dla T.S.Begbie.
16.08.1860 rejestr zamkniety jako spprzedany dla obcokrajowcow (Agostino Bertani)
Ferret i Weasel sprzedane do P.Morelli, Genoa, ale "Ferret" odsprzedany Agostino Bertani, "Weasel" chyba podobnie.
07.08.1860 byly w;Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 w Marynarce Sardynii
17.03.1861 w Marynarce Wloskiej
"Ferrucio"1868 skreslony
"Calatafimi" 1869 sprzedany
"Weasel" 1869 skreslony
AvM pisze: ↑
Radogna Cronistoria delle unità da guerra delle marine preunitarie S.556
„London” za FCS. 200 000 przemianowano na „Vittoria”,
Wszytko fajnie, tylko parowiec LONDON nie pasuje do zadnego brytyjskiego parowca t tych czasow-
VITTORIA drewniana srubowy
2060 ton wypornosci 320nKM - to jedyny dane jakie wiemy
17.11.1860 Marynarka Sardinii.
17.03.1861 Flota Wloch jako transportowiec 1szej klasy
1863 w Genui
11.06.1863 przeplynal do Spezia
1864 szkola maszynistow
9.03.1869 skreslony z listy floty
Napoleon pisze: ↑2025-11-02, 16:28
Dzięki Andrzej. Niekiedy rozwiązania najprostsze przychodzą na końcu
W tym spisie tez sa bledy
Tuskanski bryg SAN NICOLO byl holowany przez holenderski parowiec RHONE.
Chodzi o brygade Nicoterasa, wyplynajaca z Livorno na poczatku wrzesnis.
Statki, w tym francuski PROVENCE, byly eskortowana przez sardynski bryg COLOMBO.
Amerykanski kliper R.D.SHEPHERD (czesto podawany blednie jako R.D. Sheaperd, albo R.D. Sheapherd)
zbudowany w 1846 roku przez Fernald & Petigrew, Porstmouth, New Hampshire, USA
794 51/95 tony (USA) 160 x 32'8'' x 16'4''
31.08.46 zarejestrowany w Portsmouth., NH , Nr.3
04.12.46 zarejestrowany w Nowym Orleanie ., Nr.101
29.01.52 zarejestrowany w Nowym Orleanie ., Nr. 8
23.02.56 zarejestrowany w Nowym Orleanie ., Nr.10
18.08.60 zakontraktowany przez Dr.Bretani u kapitana Gale do przewozu zolnierzy
19.11,61 zarejestrowany w Liverpoolu, UK, 290 (846 tons - Bryt)
PS.Przeflagowanie najprawdopodobniej w wyniku Wojny Domowej-