Nazewnictwo i przepisy rejestracyjne statków 1939
Nazewnictwo i przepisy rejestracyjne statków 1939
Jak wyglądały w 1939 roku i w okresie międzywojennym zasady rejestracji statków w Niemczech? Czy było możliwe aby jednoczesnie po morzach pływały 2 statki o tej samej nazwie, ale np. z różnych portów macierzystych? Np. Bremen z Hamburga i Bremen z Kilonii?
oczywiście,
w najstarszej księdze rejestru LR, którą posiadam (1953-54) są 3 Bremen, 2 Bremenhaven, 3 fr. Bretagne itp.;
nadanie nazwy statkowi jest realizacją prawa własności ew. prawa wolności wypowiedzi (anglosasi) i nie podlega ograniczeniom;
statek indywidualizuje sygnał rozpoznawczy, obecnie także numer IMO;
na moje pytanie w sprawie "sensu" polskich przepisów dot. kontroli nazw statków, zakazu powtarzania nazw itp. prof. J.Ł. odpowiedział: "to jest bezprawne i niekonstytucyjne, ale przecież nikomu nie przeszkadza"
pozdr.
MB
w najstarszej księdze rejestru LR, którą posiadam (1953-54) są 3 Bremen, 2 Bremenhaven, 3 fr. Bretagne itp.;
nadanie nazwy statkowi jest realizacją prawa własności ew. prawa wolności wypowiedzi (anglosasi) i nie podlega ograniczeniom;
statek indywidualizuje sygnał rozpoznawczy, obecnie także numer IMO;
na moje pytanie w sprawie "sensu" polskich przepisów dot. kontroli nazw statków, zakazu powtarzania nazw itp. prof. J.Ł. odpowiedział: "to jest bezprawne i niekonstytucyjne, ale przecież nikomu nie przeszkadza"
pozdr.
MB